2,325 +2583 -258
Kudos
#22988 (Top 8.3660%)
Kudos/dag | 1.08 |
Kudos/reaguursel | 35.77 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 914 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -67 |
2,325 +2583 -258
Kudos
#22988 (Top 8.3660%)
Kudos/dag | 1.08 |
Kudos/reaguursel | 35.77 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 914 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -67 |
65
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.03 |
Topreaguursels | 2 |
Woorden per reaguursel | 36.4 |
Reacties per reaguursel | 1.05 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 4 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 28-12-2018 |
Kudoverloop over tijd
-10 kudos 2020-10-17 18:09:08 door EDjeVetje op Joetjoep doet optreden tegen wappies
Inderdaad heel goed. BLM, Flat earth, tegen coronabeleid. etc. etc. Per direct verwijderen. Hou die domme propaganda maar lekker op de groepsapp met andere mafkezen
0 kudos 2020-09-29 12:21:43 door Poepjes_later op Nieuwe landelijke maatregelen
Religieuzen en demonstranten zijn over het algemeen niet de meest snuggeren. Voegen niets toe aan de maatschappij. Dit is gewoon een verkapte opruiming.
2 kudos 2020-09-29 07:17:52 door Mystieke_vispenis op Nieuwe landelijke maatregelen
Waarom zou je vrijheid van religie niet afschaffen? Er staat niks in de overige wetten dat andere religies volgens strafbaar zou maken. Wat het wel zou kunnen doen is dat vrijheid van religie je geen uitzonderingspositie meer kan opleveren ten opzichte van wetten, regels en fatsoensnormen. Ik neem als voorbeeld ritueel slachten, dragen van uniform zonder geloofsuitingen, handen schudden etc. Wetten en regels gelden weer voor iedereen en zolang je religie binnen die lijntjes kleurt ga je je gang maar.
2 kudos 2020-09-28 20:56:53 door Elek-netbeheerder op Nieuwe landelijke maatregelen
Jawel, dat soort volk Willem ze juist infecteren en af laten sterven!
4 kudos 2020-09-28 20:08:39 door Wazzaaaap op Nieuwe landelijke maatregelen
@SilverSpoonCoonH0 | 28-09-2020 | 21:49: Dat ben ik met je eens, maar vrijheid van geloof afnemen is geen oplossing.
-2 kudos 2020-09-28 19:49:53 door SilverSpoonCoonH0 op Nieuwe landelijke maatregelen
@Wazzaaaap | 28-09-2020 | 20:14: Prima als mensen gelovig zijn, maar religie bepaalt nog steeds te veel in wat mensen willen en doen, dus daarom.
4 kudos 2020-09-28 19:33:55 door Allemaal op Nieuwe landelijke maatregelen
@Dontmentionthewar | 28-09-2020 | 19:52:
Scheiding van kerk en staat werkt twee kanten op he.
4 kudos 2020-09-28 19:31:47 door Allemaal op Nieuwe landelijke maatregelen
En die bizarre uitzondering dat je nog steeds voor je mening uit mag komen! Zei een groot staatsman recent niet dat je gewoon je bek moest houden? Die grondwet blijft ook maar in de weg zitten he.
3 kudos 2020-09-28 19:09:44 door Angelotus op Nieuwe landelijke maatregelen
@Dontmentionthewar | 28-09-2020 | 19:52: misschien wil de overheid wel dat die mensen ten prooi vallen aan corona. Weet jij veel
13 kudos 2020-09-28 18:14:05 door Wazzaaaap op Nieuwe landelijke maatregelen
@SilverSpoonCoonH0 | 28-09-2020 | 20:02: Weet je wat je zegt? vrijheid van religie afschaffen is zo ongeveer hetzelfde als rechtstreeks 1000 jaar terug in de tijd gaan en iedereen verplichten in jezus te geloven. Ik ben atheïst en ervan overtuigd dat religies over het algemeen niets met de waarheid te maken hebben. Maar laat die mensen lekker geloven wat ze wil, als ik ze dwing om atheïst te worden ben ik niet veel beter dan IS.
4 kudos 2020-09-28 18:13:33 door Moesse-Kiekuh op Nieuwe landelijke maatregelen
Was daar niet iets over geroepen in de grondwet? Kan het zijn dat men wil proberen daar niet aan te tornen omdat dat mogelijk precedent schept voor andere situaties? Ik lul ook maar wat, maar het klonk mezelf wel enigszins logisch in de oren...
21 kudos 2020-09-28 18:07:58 door Vliegtuig007 op Nieuwe landelijke maatregelen
Die rottige grondwet ook weer.
26 kudos 2020-09-28 18:02:53 door SilverSpoonCoonH0 op Nieuwe landelijke maatregelen
Vind die vrijheid van religie sowieso zwaar verouderd, maar kerken houden zich goed aan de maatregelen.
31 kudos 2020-09-28 17:52:29 door Dontmentionthewar op Nieuwe landelijke maatregelen
Domonstraties kan ik begrijpen, maar de uitzondering voor religieuze bijeenkomsten is waanzin.
21 kudos 2020-09-24 20:01:49 door Sharprr op VI over Famke
Er is zeker meer bekend geworden over het virus. Hier is ook genoeg informatie over te vinden bij goede bronnen zoals Lancet of NEJM. Behandelmethoden zijn inmiddels ook verbeterd waardoor er relatief minder mensen op de IC belanden en de gemiddelde IC duur ook een stuk korter is geworden. Het nadeel is dat (goed) onderzoek nu eenmaal langer duurt, zeker als je de resultaten wil laten verifieren door andere onderzoekers.
44 kudos 2020-09-24 19:01:17 door GSven op VI over Famke
Er is veel mogelijk bekend, maar nog niet wetenschappelijk bewezen.
1 kudos 2020-08-15 10:28:39 door Zommes op Oplichter trollen met bami
@CorrigerendeTik | 15-08-2020 | 08:33: Dit maakt deze bami-in-de-knip vader wel iets minder geloofwaardig.
0 kudos 2020-08-15 10:01:03 door C1O2 op Oplichter trollen met bami
@CorrigerendeTik | 15-08-2020 | 08:33: Met een volledige naam en een beetje toewijding zijn ze daar waarschijnlijk snel genoeg achter.
9 kudos 2020-08-15 06:33:15 door CorrigerendeTik op Oplichter trollen met bami
Ze weten waarschijnlijk wel wie je bent, doormiddel van FB e.d. zoeken ze de ouders op van jeugdigen. Mijn pa heeft ook eens zo'n bericht gehad en hij had het over redelijk specifieke dingen over mijn broertje. Waar je woont weten ze denk ik niet, tenzij je alles openbaan op fb plempt natuurlijk.
60 kudos 2020-08-09 12:07:25 door Quick-T op Stukje uit AD
Jij draagt ook geen gordel in de auto, omdat je op dit moment niet aangereden wordt? Waarom zou je, als er nu niets aan de hand is, kan het straks ook niet gebeuren. Droeftoeter.
2 kudos 2020-08-08 16:32:42 door o0Doc0o op Trump dist journaliste
@Bezemsteeldief | 08-08-2020 | 14:23: Begin dit jaar heeft Trump dus echt de Iraanse generaal gebombardeerd maar dat vergeet iedereen lijkt wel.
0 kudos 2020-08-08 15:16:31 door verknift op Trump dist journaliste
NYDiesel je bent blijkbaar totaal niet op de hoogte wat Obama heeft geprobeerd maar wat keer op keer werd gedwarsboomd
8 kudos 2020-08-08 14:15:26 door Captainheinkel op Trump dist journaliste
Mee eens dat de NOS niet zo geweldig is. Maar ik heb volledige Trump bijeenkomsten gekeken en ik kom tot de conclusie dat die man niet spoort. Nu zeg je eigenlijk dat Trump goed is, want de NOS en Obama. Wat natuurlijk geen argument is.
11 kudos 2020-08-08 14:12:24 door NYDiesel op Trump dist journaliste
@Bezemsteeldief | 08-08-2020 | 14:23: Dit. Mensen hebben een positief gevoel bij Obama. Maar hij heeft heel veel vreemde wetten doorgedrukt en acties gedaan die niet goed zijn. Maar alles met een lach en iedereen slikt het of weet het niet eens.
27 kudos 2020-08-08 12:39:14 door Bezemsteeldief op Trump dist journaliste
@dumparazzi "whahahaha", "hahahaha" en "droom lekker verder" zijn altijd zeer goede tegenargumenten waaruit je kan opmaken dat iemand weet waar hij over praat.
-17 kudos 2020-08-08 12:35:36 door Dumparazzi op Trump dist journaliste
@Bezemsteeldief | 08-0o8-2020 | 14:23: wahahahaha, eens dat Obama geen absolute topper was maar vrede met Noord-Korea gesloten...hahahaha droom lekker verder man. Het is een complete idioot en zelfs Kim speelt met hem...
-8 kudos 2020-08-08 12:23:20 door Bezemsteeldief op Trump dist journaliste
Dat komt omdat Amerikanen hun mening over trump niet baseren op de demonisering van hem in het nos-journaal. Vertel eens, hoe kom jij nou echt bij die mening? wat heeft Obama allemaal voor goeds gedaan in zijn presidentschap, en Trump allemaal voor slechts? Hoeveel bommen heeft Obama gegooid, hoeveel landen is hij binnengevallen, en dezelfde vragen nu over Trump? Wie heeft er voor vrede gezorgd met Noord-Korea? Trump is de eerste president die zoiets doet. Ga deze dingen echt uitzoeken en je komt tot de conclusie dat Trump een VEEL betere president is dan Obama was. Stop toch eens met zomaar wat roepen.
1 kudos 2020-08-08 06:55:57 door BatavusDroogstoppel op Groenewegen na horrorongeluk Jakobsen
Groenewegen heeft ongeveer 3 seconden de tijd gehad om zijn keuze te maken. Hoe lang duurde dat ook al weer bij die politieagenten?
14 kudos 2020-08-07 20:12:43 door g00f op Groenewegen na horrorongeluk Jakobsen
Beetje een slechte vergelijking, maar ik begrijp wat je bedoelt.
-31 kudos 2020-08-07 20:02:27 door stokkemans op Groenewegen na horrorongeluk Jakobsen
Iets met appels en peren... Doe maar niet!!!
9 kudos 2020-08-07 20:01:16 door Marvin the Martian op Groenewegen na horrorongeluk Jakobsen
Right said!
13 kudos 2020-08-02 10:53:13 door Flipdeflipperkast op Knokken in KLM vliegtuig
Regels zijn regels voor niemamd een uitzondering!
1 kudos 2020-08-01 09:23:42 door C1O2 op Geen masker dragen
@End El Darm | 01-08-2020 | 10:31: Dat is juist het gevaar van die dingen. De indruk bestaat dat mondkapjes een soort totem van onoverwinnelijkheid zijn en dat zolang je maar zo'n ding op hebt alles kan. En dat is onzin.
Als iedereen met een masker op in die horecagelegenheid zit en de andere regels negeert moet die tent net zo goed dicht.
8 kudos 2020-08-01 08:31:43 door End El Darm op Geen masker dragen
Nee, toen kon je simpelweg nergens heen omdat alles dicht moest. Nu is alles open en wil elke debiel doen wat ze wekenlang niet hebben kunnen doen. Prima, alles is weer open, maar met gepaste regels. Juist, daar heb je het al, regels en verantwoordelijkheid. Daar heeft menigeen moeite mee. Het is zo erg dat verscheidene horecagelegenheden de tent sluiten omdat bezoekers zich niet aan de regels houden.. dat is toch te erg voor woorden?!
-2 kudos 2020-08-01 07:50:22 door C1O2 op Geen masker dragen
@nlnoob | 01-08-2020 | 08:57: 4 maanden geleden lagen de ic's zo goed als vol. We hebben zonder dit soort regels het aantal mensen op de ic bijna naar 0 gebracht.
Als je dan nu met dit soort lekker makkelijk te handhaven regels komt vind ik dat erg raar. Want volgens mij hebben we een paar maanden geleden bewezen dat ze niet nodig zijn.
12 kudos 2020-08-01 06:57:44 door nlnoob op Geen masker dragen
Je bericht is heel erg kort door de bocht. Ten eerste is dat niet de volledige maatstaaf, ten tweede zie jij (hopelijk) ook wel in dat je beleid moet maken dat te controleren is.
5 kudos 2020-07-31 17:05:59 door fnirwakked op De mannen gaan door
precies, echt een nieuwe invulling
2 kudos 2020-07-23 18:54:01 door appiemedewerker op Slang en poes vermist in Alblasserdam
Ik ben wel benieuwd naar Iris eigenlijk
-41 kudos 2020-07-19 21:15:29 door sil445 op Zo is het maar net
Die dingen zijn belangrijk voor de volksgezondheid, moet dan idd wel goed gebruikt worden anders toon de literatuur aan dat het averechts werkt. Het zijn wegwerpdingen want er gaat van alles aan zitten, strooi het dus niet rond en gebruik niet dagenlang hetzelfde kapje als je anderen wilt beschermen.
1 kudos 2020-07-18 20:43:03 door FYP op Tokkiemevrouw heeft kritische vraag
Je 2e paragraaf gaat over het verstand?
6 kudos 2020-07-16 19:20:37 door ikhebdeultiemezolder op Ondertussen in Pakistan
@Daapiedaap | 16-07-2020 | 20:37: Nog niet.
78 kudos 2020-07-16 18:55:36 door Adalwulf op Ondertussen in Pakistan
Opzich is het roepen dat allah niet bestaat nog niet het probleem. Het probleem komt pas als een (voormalig) moslim dat zegt of zich probeert te bekeren tot een ander geloof of atheisme. Dat is dodelijk. Een atheist die zegt dat god/allah niet bestaat is ongewenst maar niet direct dodelijk. Blijft een raar volk, dat wel.
36 kudos 2020-07-16 18:47:31 door SchuivendePanelen op Ondertussen in Pakistan
@Daapiedaap | 16-07-2020 | 20:37: Derksen is er het slachtoffer van.
140 kudos 2020-07-16 18:37:12 door Daapiedaap op Ondertussen in Pakistan
Werkt dat ook hier in Nederland?
292 kudos 2020-07-16 18:30:54 door vladimir poetin1072 op Ondertussen in Pakistan
kort door de bocht maar klopt wel
1 kudos 2020-05-27 07:44:30 door MisterMe op Het volkslied van Marokko
Wat men vaak vergeet is dat mensen die vanuit het buitenland zich ergens gaan vestigen, ze veel culturele gebruiken van hun moederland meenemen. In verlaten land, ontwikkelt die cultuur zich en moderniseert het, terwijl ze hier in de tijd blijven stilstaan. Ouderwets en veel te conservatief. Moet je maar eens voor de gein kijken hoe oorspronkelijke Nederlanders in bijvoorbeeld Canada leven en denken. Hier zie je het vooral bij de Marokkanen en Turken vanuit hun geloof en bij de Hindoestanen en Afrikanen vanuit tradities.
9 kudos 2020-05-26 18:28:48 door Hornoks op Het volkslied van Marokko
@Elmer Fudd | 26-05-2020 | 18:18: Volledig eens wat geloof betreft, maar waarom zouden ze hun kinderen geen 'islamitische' namen mogen geven? Het merendeel van de (autochtone) Nederlandse kinderen krijgt ook al eeuwen 'christelijke'/bijbelse namen als Jan, Piet, David, Thomas, Noah, Luuk, Sem, Daan, Bram, Levi, Eva, Sarah, Anna, Julia, Maria (en 1000 varianten).
Als jij naar pak 'm beet China zou verhuizen, geef je je kinderen dan ook een Chinese naam?
0 kudos 2020-05-26 17:52:20 door Antihippie op Het volkslied van Marokko
Ik vind de cultuur nogal tegenstaan. Misschien ben ik ze alleen tegen gekomen met n belachelijk groot ego en dominante houding en Bijv. Ook hoe ik ze overdag door de weeks zie wandelen in die gewaden alsof ze de koning zijn (van de rommelmarkt misschien?).
3 kudos 2020-05-26 17:26:03 door C1O2 op Het volkslied van Marokko
@Fuck.Censuur | 26-05-2020 | 18:34: Heel veel bewondering voor mensen die in dit geloof geboren worden en dan later besluiten dat ze het eigenlijk niet geloven.
Er zou een stichting moeten zijn die ze kan ondersteunen als ze daar behoefte aan hebben, want er zijn legio voorbeelden van hoe moeilijk het ze gemaakt kan worden. Vind het echt schandalig dat dat voorkomt in een seculier land als Nederland.
18 kudos 2020-05-26 16:48:46 door Mumzelman op Het volkslied van Marokko
Geloof is een manier om de verantwoordelijk van je eigen daden af te schuiven op iets groters en machtiger zodat de fout niet bij je zelf ligt.