DumpStats voor AudioSystem

13,611 +14533 -922

Kudos

#5314 (Top 1.9291%)

Kudos/dag 2.94
Kudos/reaguursel 15.24
Meeste kudos op 1 reaguursel 1228
Minste kudos op 1 reaguursel -63

893

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.19
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 22.4
Reacties per reaguursel 0.15
Meeste reaguursels op 1 dag 8
Aantal x weggejorist 7
Gestart op 16-04-2012

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2021-05-13 17:39:47 door AudioSystem op U bent hier aan het lynchen, mag dat?
Rambo, het blm verhaal is misschien af te leiden can onvrijwillige immigratie/slavenhandel. Ga eens de wereld in. In afrika, azië, maar ook europa zie je dat wanneer verschillende culturen elkaar ontmoeten er hommeles ontstaat. Kijk eens naar het midden oosten, overal een bepaalde vorm van dictatuur daar, maar er heerst orde. Amerika bemoeit zich ermee, dictator afgezet en tadaaaa burgeroorlog. Die mensen leven compleet anders dan wij, en zijn niet klaar voor een volledige vrije democratie

1 kudos 2021-05-13 17:33:54 door AudioSystem op U bent hier aan het lynchen, mag dat?
End el darm snapt het. Ik heb het niet over een bepaaldr afkomst of religie die hier wil komen. Ik bedoel dat sommige culturen beter niet mixen. En inderdaad een voorbeeld zijn moslims met het westen. Moslims lukt het niet hier te integreren, en evenzo lukt het westerlingen niet om echt te integreren in een moslimland. Dit probleem werkt beide kanten op.

26 kudos 2021-05-13 09:15:06 door End El Darm op U bent hier aan het lynchen, mag dat?
Nee space_kees, AudioSystem bedoelt dat in algemene zin. Bepaalde culturen kunnen simpelweg niet gemixt worden en vreedzaam samen leven. Je ziet bijvoorbeeld aan alles dat de westerse cultuur en de islam cultuur behoorlijk botsen, al eeuwen lang. Ook hier zie je dat er 2 culturen al enorm lange tijd niet samen kunnen leven. Dit accepteren kunnen wij mensen niet, we willen ons overal mee bemoeien, overal naartoe, ontdekken, verbinden. Regelmatig lukt dat, regelmatig ook niet. Moeten we dit dan forceren of zouden we er beter aan doen mensen in hun waarde te laten?

0 kudos 2021-01-04 01:50:08 door DiePanzerVorwarts op Protest in Haarlem...
@Hertentild | 03-01-2021 | 21:47:
Er zijn in de eerste golf nog nooit zo weinig of bedrijven failliet gegaan. Die staatssteun werkt prima hoor. Onze economie kam best een flinke douw hebben, er gaan heus niet 300.000 bedrijven in één keer failliet.
En bovendien: wappuws vinden het geen enkel probleem als bejaarden massaal overlijden want " zo is natoer", maar bedrijven die al niet bijster lekker lopen en dus over de kop gaan is een probleem? Zo is marktwerking.

17 kudos 2021-01-03 20:47:30 door Hertentild op Protest in Haarlem...
Maar meer dan 300.000 bedrijven falliet laten gaan, 10 jaar lang op zorg bezuinigen tot er bijna niks meer over is, en met afgelopen kerst wel een handtekening zetten onder een gifte van 100 miljard in een totaal pakket van 1800 miljard aan landen waar de staatschuld zo hoog is en er niks aan hebben gedaan om dit te verbeteren is niet zielig?, nee natuurlijk niet, lekker weer VVD stemmen in maart toch?

2 kudos 2020-09-19 13:49:14 door Gummo op Dove mensen = hoax
@hansjansen2 | 19-09-2020 | 13:30: Dan nog moet je het live goed timen. Bovendien is er nog het vragenrondje van de pers. Al met al lijkt het me minder omslachtig om er gewoon een doventolk neer te zetten.

0 kudos 2020-09-19 11:30:59 door hansjansen2 op Dove mensen = hoax
@HamKaasCrossaintje | 19-09-2020 | 12:43: script wordt vast uitgetypt, kan je van te voren indienen om het er in te zetten.

5 kudos 2020-09-19 10:43:19 door HamKaasCrossaintje op Dove mensen = hoax
Ondertiteling in real time?? Dat is bijna niet te doen, of je moet de uitzending met 5 minuten vertragen.. maar dan is het niet echt LIVE.

20 kudos 2020-09-19 10:34:29 door vlametrodebessen op Dove mensen = hoax
Jij zet ook niet je geluid uit en leest de ondertiteling. Geluid maakt voor ons het verhaal anders (intonatie doet iets met de context). Een gebarentolk doet voor doven wat geluid voor ons doet.

0 kudos 2020-01-09 06:35:53 door AudioSystem op Random snelweg in Roemenië
Ben december terug gekomen uit roemenie nadat ik er 2 maand heb gezeten voor werk. 100 wegen hebben ze wel maar geen snelweg gezien. Mijn roemeense collega gaf daarbij zelf aan dat ze geen snelwegen hebben.

4 kudos 2020-01-08 18:45:13 door DeRustige_ op Random snelweg in Roemenië
Eén snelweg. Vanaf het vliegveld in Boekarest rechtstreeks naar het paleis van Ceausescu. Inmiddels zullen er vast wel snelwegen zijn aangelegd met Europese subsidies. 20 jaar gelederen een aantal humanitaire medische transporten gereden, o.a . naar Cluj. De snelwegen hielden idd gewoon op bij de Hongaars-Roemeense grens.

7 kudos 2019-10-30 10:46:31 door kaztoolkeen op Eenzame strijders
De AZC's krijgen juist heel gemakkelijk vergunningen rond en worden gewoon vrolijk verder gebouwd.

13 kudos 2019-10-30 10:36:40 door Lars2020 op Eenzame strijders
Tja en als je nu wel een huisje wil huren (want kopen gaat haast niet met de hoge prijzen), dan betaal je je scheel. Maar je buurman uit het azc kan er gratis in met subsidie en een zakcentje..

1 kudos 2019-09-26 14:50:17 door AudioSystem op Greta vs autoliefhebbers
Jukkoelinski is 27 jong genoeg om jouw collapse mee te maken? En als we nu volgens jou op een punt zitten dat jij met zekerheid kan zeggen dat er een collapse komt, dan is er toch geen weg terug meer. Kan ik mijn 6cilinder mooi blijven rijden dus. Ga lekker met je alu hoedje op in je bunker zitten en laat mij met rust. We hebben sinds mensenheugenis ijstijden afgewisseld met interglacialen waarbij het zo warm werd dat bijna alles uitstierf. Leer ermee leven gek. Je houd het toch niet tegen.

-41 kudos 2019-09-26 12:00:13 door Jukkoelinski op Greta vs autoliefhebbers
Dit soort uitspraken getuigen van grote ingnoranz! Ik hoop dat je jong genoeg bent om de collaps mee te maken die zeer zeker gaat gebeuren! En als je dan jankend door die rokende puinhopen dwaalt op zoek naar iets te eten, aan je stomme uitspraak gaat denken.

1 kudos 2019-08-12 18:39:15 door MrDayOff op Tesla ontploft in Moskou
Dat is werkelijk de grootste onzin ooit. In dat geval zou electra niet zo goedkoop zijn tov brandstof.

3 kudos 2019-08-12 13:09:17 door Hadena op Tesla ontploft in Moskou
@ Zolderkamer. Maar zonder olie ook geen wegen van asfalt voor die elektros. En beton is ook niet echt co2 besparend.

13 kudos 2019-08-12 08:33:37 door Zolderkamervragen op Tesla ontploft in Moskou
Goed punt maar dat wil niemand horen. Ook niet dat een centrale vele male efficiënter energie kan opwekken dan dat brandstofmotoren dat kunnen. Tel daar de enorme verliezen bij de productie van olie en de enorme uitstoot van CO2 bij raffinage op en dan nòg zijn er mensen die beweren dat elektrische auto's belastender zijn voor het milieu. De productie van accu's valt compleet in het niet wanneer je daar de raffinage van olie tegenover zet. Hypocriet en ignorant. Ook bij de productie van waterstof via MSR (methane steam reforming), de enige enigzins efficiënte manier om waterstof op grote schaal te produceren, komt vier keer zoveel CO2 vrij als H2. Bovendien heb je aardgas (methane, CH4) nodig, iets wat je nou juist niet wil. Educate yourself.

0 kudos 2019-04-16 22:41:10 door Maserati op Zo is natoer
De bovenstaande discussies kunnen echt de boeken in als de meest nerderige ooit op Dumpert. kAtTeN ZziJn inHeEms@!! kIndERen ZijN KutDT!!! Een kat eet een eendje op, boeie? Katten zijn nu eenmaal in Nederland.

0 kudos 2019-04-16 07:37:18 door Ko_de_Rood op Zo is natoer
@Baftekkel | 16-04-19 | 02:21: JE legt Gelehesje weer een boel woorden in de mond. Hij geeft antwoord op de stelling dat katten niet inheems zouden zijn. De Wilde kat was (en is weer) een inheems dier. Hij zegt niets over of het massaal houden van katten en de bijbehorende problematiek normaal is.

2 kudos 2019-04-16 07:17:46 door Zuurneus op Zo is natoer
Voor alle roeptoeterende reaguurders, check uw bronnen: “Dit zijn allemaal onderzoeken aan huiskatten. Verwilderde katten doden veel meer prooien. Op Schiermonnikoog is jarenlang intensief onderzoek gedaan naar de 50 verwilderde katten, met oa zenders. De katten doden daar gemiddeld 6000 vogels, dus 120 per kat per jaar. Dekker en Steen (Katten in de Nederlandse natuur, 2015) houden op basis van dit en andere onderzoeken uit op 14-24 prooien per jaar voor huiskatten, en 120-600 voor verwilderde katten.” Dat komt uit op 30 miljoen vogels per jaar in Nederland.

0 kudos 2019-04-16 05:36:15 door Zo eenvoudig op Zo is natoer
De discussie moet niet zijn inheems of niet maar de onderlinge beïnvloeding; Normaal gesproken os het aantal roofdieren afhankelijk van het aantal prooidieren; te weinig prooidieren te weinig eten; minder roofdieren. Omdat dat bij katten niet speelt; hun bakje wordt toch wel gevuld, zijn katten ene probleem in de Nederlandse natuur. Ze zijn zelfs met stip de mest problematische invasieve exoot.

10 kudos 2019-04-16 00:21:58 door Baftekkel op Zo is natoer
@Gelehesje | 15-04-19 | 22:02: Wat een onzin. De huidige situatie met de kat in Nederland (en bijv. Australië) is letterlijk alleen te vergelijken met dat het beide katachtigen zijn. Meer niet. Het is geen natuur omdat de kat een niet inheems roofdier is en iedereen kan er 1 aanschaffen... Maar je punt is dus omdat er ooit grote katachtige in Europa leefden, dit bewijst dat de huidige huiskatten populatie volstrekt normaal is? Normaal want ''er zijn zelfs lynxen hier geweest''. Terug je mand in, Zwitsal.

23 kudos 2019-04-15 23:15:04 door kciusclay op Zo is natoer
@Banaalflikker | 15-04-19 | 22:09: Jouw stink kinderen maken 24/7 tering herrie, pleuris zooi, krassen op mijn auto, bal op mijn glas glenn talloch, krijt op de stoep, dreinen, jengelen en hebben de doos en de tetten van je wijf gesloopt en je krijgt er nog mijn belasting knaken voor ook !! en dan die ouders maar denken dat het alleen die kat is die in de zandbak staat te zeiken, you wish anaalflikker

-7 kudos 2019-04-15 20:09:24 door Banaalflikker op Zo is natoer
Helemaal eens met jou! Ze komen ook nog eens in de zandbak van je kinderen schijten en pissen. En de eigenaresses maar piepen als je er eentje met de luchtbuks van achteren neerknalt.

-11 kudos 2019-04-15 20:02:53 door Gelehesje op Zo is natoer
Wat een onzin. Voor voorouders van de huiskat kwamen ook gewoon in Europa voor. Lynxen en voor we ze uitmoorden, zelfs leeuwen. Lul niet zo geen inheems dier. Alleen niet omdat we de rest uitgemoord hebben.

-24 kudos 2019-04-15 19:38:35 door bladblazer123 op Zo is natoer
Ja balen, een paar huismussen minder. Slaap er geen seconde minder om.

-32 kudos 2019-04-15 19:36:53 door DrieLuikmetkrullen op Zo is natoer
Beetje katten de schuld geven, kijk is in eigen gelederen, al die trekvogels die steeds maar weer hier de lekkerste besjes en het verse gras opeten, of wat dacht je van al die Eksters die al die jonge musjes uit hun nest vreten. Nee, team-katten profiteerd hier gewoon van een nog te groot nest jongen want moeder eend kan ze niet allemaal beschermen.