-96 +24 -120
Kudos
#266785 (Top 97.0996%)
Kudos/dag | -0.05 |
Kudos/reaguursel | -9.6 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 10 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -53 |
-96 +24 -120
Kudos
#266785 (Top 97.0996%)
Kudos/dag | -0.05 |
Kudos/reaguursel | -9.6 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 10 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -53 |
10
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 49.3 |
Reacties per reaguursel | 2.1 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 2 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 15-10-2019 |
Kudoverloop over tijd
3 kudos 2020-11-16 09:25:32 door Randy-Marsh op Let op, steekt uit
@Epistulae_Morales | 16-11-2020 | 09:56:
Ik heb toevallig precies 15 300 Wp panelen op mijn dak liggen. Maar met een 75 kWh batterij ga jij echt niet de winter doorkomen.
In de zomer wek je makkelijk 25 kWh per dag op, en met een gemiddelde afname van 10 kWh per dag zit je batterij na 5 dagen vol, en dan? Terug leveren op het net gaat niet, want je bent afgesloten, dus je omvormer schakelt af en je hebt geen opbrengst.
Dan in de wintermaanden, je mag blij zijn als je gemiddeld 3 kWh per dag laadt in december tot februari. Maar jouw (gemiddelde) vraag blijft 10 kWh per dag. Dus na een dikke week is je batterij leeg en kan je teren op de luttele opbrengst die jouw panelen jou dagelijks geven. Ik neem aan dat je ook van het gas bent afgesloten, dus je zult waarschijnlijk een warmtepomp hebben. Met een gemiddelde warmtevraag van 10 kWh op een strenge winterdag en een COP van 4 van je warmtepomp heb je al 2,5 kWh nodig om enkel je huis te verwarmen. Dan hou je nog 500 Wh over. Succes!
-2 kudos 2020-11-16 08:56:30 door Epistulae_Morales op Let op, steekt uit
@basbeest | 15-11-2020 | 22:30: Afsluiten van externe vraag is gewoon te doen hoor voor heel veel mensen.
Een 75 kWh battery pack icm 15 300Wp zonnepanelen zijn in mijn geval voldoende.
Deze opzet kost in mijn geval obv LiPO batterijen een kleine 15.000 euro voor 20 jaar, oftwel; 62,50 per maand.
-2 kudos 2020-11-16 08:48:24 door Epistulae_Morales op Let op, steekt uit
@roenscheepje | 15-11-2020 | 23:58: Afvangen is 1, maar wat ga je er daarna mee doen? Het afval probleem is niet het afvangen, maar het opslaan van afval.
En kernenergie is een slecht idee in een land dat zo klein en dichtbevolk is als Nederland. Uitgaande dat het mis gaat, de enge valide economische uitgangssituatie, is Nederrland daarna niet meer bewoonbaar. Trek maar eens een circel om Utrecht op een kaart met straal 40 km en ga eens afwegen wat het kost als dat gebied 10.000 jaar onbewoonbaar wordt.
0 kudos 2020-11-16 08:04:24 door Beunh4as op Let op, steekt uit
@GraafSteno | 15-11-2020 | 23:28: Wat een onzin. Er zijn tal van onderzoeken hier naar gedaan. Hier een samenvatting, echt 2 min googelen. Dom uit je nek lullen is echt een keuze: https://decorrespondent.nl/425...
-2 kudos 2020-11-16 06:01:29 door VruitFlieg op Let op, steekt uit
Het klimaat kun je niks aan veranderen. Het klimaat is het klimaat punt.
0 kudos 2020-11-16 05:19:48 door Potverjandorie op Let op, steekt uit
@GraafSteno | 15-11-2020 | 23:28: terug verdien tijd kwa CO2/ energie? inclusief recyclen een dag of 90. economisch zijn ze na een jaar of 3 terug verdiend.
in tegenstelling tot bijfoorbeeld kernenergie is bij een windmolen of zonnenpaneel juist alles prima te recyclen
9 kudos 2020-11-15 23:00:32 door bitflip op Let op, steekt uit
@GraafSteno | 15-11-2020 | 23:28: "berichten over de zeer matige opbrengst van de windturbines"
Dat is leuk, maar investeerders in windturbine parken kunnen u maar moeilijk verstaan vanwege al de binnenklotsende centjes. ( zie Neoen bv.)
9 kudos 2020-11-15 22:58:22 door roenscheepje op Let op, steekt uit
@mokkie | 15-11-2020 | 22:28: Modulaire kerncentrales die zo ontworpen zijn dat ze geen meltdown kunnen hebben. Ja, er ontstaat hierbij kernafval. Ja, kernafval is slecht. Kernkracht is echter de enige soort energie waarbij alle slechte stoffen afgevangen kunnen worden. Zolang fusie nog eeuwig dertig jaar vooruitkijkwerk is, lijkt mij dit de beste oplossing en raken we hiermee ook onze voorsprong op de rest van de wereld niet kwijt door stroom die te duur wordt.
-2 kudos 2020-11-15 22:28:45 door GraafSteno op Let op, steekt uit
Dat is ook wat mijn bedenking is. Ik heb nog nooit iemand gehoord die goed op een rijtje heeft gezet hoeveel het kost om die dingen te maken, ze te plaatsen en onderhouden, en wat ueberhaupt de terugverdientijd is (in CO2-reductie dus), nog los van de milieubelasting voor het weer afvoeren van die apparaten als ze aan het eind van de levensduur zijn. Dat opgeteld bij de berichten over de zeer matige opbrengst van de windturbines, doet mij vermoeden dat die dingen nou niet bepaald de oplossing zijn die we nodig hebben.
-1 kudos 2020-11-15 22:19:07 door Epistulae_Morales op Let op, steekt uit
Aluminium en hout. Volledig recyclebaar en relatief makkelijk ook nog.
Dus nee.
-9 kudos 2020-11-15 21:30:52 door basbeest op Let op, steekt uit
Als jij nou eens begint met jezelf totaal afsluiten van alle elektriciteitsgebruik? Dat scheelt in ieder geval al iets.
17 kudos 2020-11-15 21:28:35 door mokkie op Let op, steekt uit
Hoe wel?? Beter kunnen is uploaden
10 kudos 2019-12-19 20:43:08 door Isaacs op Oma is dr klaar mee
M'n biefstukje komt vaak uit zuid amerika. Vaak hou ik ook van een stukje serano ham. Of iberico. Soms parmaham. Burgertjes zijn lekker van schotse black angus. Waar die beesten staan weet ik ook niet, maar niet in nederland. Naja, ik ben best bereid om het bolletje van de burger op te offeren.
-2 kudos 2019-12-19 20:18:05 door Dreddie27 op Oma is dr klaar mee
@Das_Anti_fietsert | 19-12-19 | 21:00: Supermarkten hebben helemaal geen macht. De klanten van de Supermarkt bepalen.
30 kudos 2019-12-19 20:09:13 door pim para op Oma is dr klaar mee
Dat stukje vlees ligt waarschijnlijk op een Duits bord aangezien we iets van 75 procent exporteren.
10 kudos 2019-12-19 20:00:21 door Das_Anti_fietsert op Oma is dr klaar mee
Goed gezegd!!! Ik zou met plezier 3 euro betalen voor m'n pak melk en het dubbele voor mijn vlees als dat er voor zorgt dat de boeren en hun vee daar beter van kunnen leven. Minder macht voor de supermarkt, meer naar de mensen die het beste voor hebben met de basis van onze economie en alles wat hier op aarde rond loopt.
7 kudos 2019-12-19 00:48:58 door Pretverpester op Boerenprotest van boven
Ja, ik ken de materie. Maar je hebt als boer ook wel behoorlijk de oogkleppen op gehad wanneer je echt dacht ongelimiteerd door te kunnen gaan met intensiveren. Kijk naar bodemdaling, CO2 uit veen, afname biodiversiteit, emissies, verzilting, bodemverarming, glyfosaat etc etc. Nu niet zo huiliehuilie doen...
4 kudos 2019-12-18 23:32:23 door Kanderzokwaatomworde op Boerenprotest van boven
Misschien dan toch de hele speech bekijken en niet alleen via het NOS journaal. Daar laten ze alleen de stukjes zien die in hun politieke straatje valt.
0 kudos 2019-12-18 23:08:44 door NogWaEs op Boerenprotest van boven
Misschien ook zelf even inlezen. Timmermans zei namelijk niet dat de agrarische sector geen toekomst heeft. Integendeel zelfs, hij zei dat er méér boeren nodig zijn... dus hoe bedoel 'verdiep je eens...
7 kudos 2019-12-18 22:47:43 door Kanderzokwaatomworde op Boerenprotest van boven
Helemaal mee eens, het is misschien vervelend voor de burger. Maar je moet de schuld zoeken bij de politiek. Het gaat vooral om jonge boeren die boos zijn. Omdat er politici zijn dan noem ik een Jesse Klaver, Tjeerd de Groot, en de verschrikkelijke Frans Timmermans. Gewoon keihard zeggen dat de agrarische sector geen toekomst meer heeft. Volkomen logisch dat je dan in opstand komt, je voortbestaan staat op spel. En dan moet je actie ondernemen. De nood is zeer hoog.
-3 kudos 2019-10-15 20:17:24 door Von Paushaus op Eerste trekker op het binnenhof
Wat is er mis met het gesproken woord? We leven in een democratie, niet in een bananenrepubliek. Het lijkt wel Frankrijk met die mallotige boerenprotesten, bah.