DumpStats voor pietzwart90

221 +282 -61

Kudos

#62271 (Top 22.6036%)

Kudos/dag 0.09
Kudos/reaguursel 5.67
Meeste kudos op 1 reaguursel 67
Minste kudos op 1 reaguursel -20

39

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.02
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 35.1
Reacties per reaguursel 1.05
Meeste reaguursels op 1 dag 26
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 27-11-2017

Kudoverloop over tijd

-10 kudos 2017-11-27 10:44:50 op Lubach over de Pietendiscussie
@altijd-guus\r
Ik heb het niet over de sterkste maar over de meerderheid. Zo werkt een democratie nu eenmaal. Een voorbeeld van stukje cultuur dat we zijn kwijtgeraakt is het touwtje uit de brievenbus. Door aan het touwtje te trekken kon we bij iedereen naar binnen lopen. De mensen vertrouwden elkaar. Dat kan tegenwoordig niet meer. Dat zijn we verloren.

-7 kudos 2017-11-28 10:26:15 op Lubach over de Pietendiscussie
Zwarte piet is geen stereotype van een negerslaaf. Zelfs al zou zwarte piet ooit gebaseerd zijn op een negerslaaf. We hebben het verleden lang geleden achter ons gelaten. Iedereen die is opgegroeid in Nederland kent zwarte piet als held en een kindervriend.\r
Zwarte piet IS een stereotype geworden, en past thuis in het rijtje van; cowboy, indiaan en zwarte piet. Zwarte piet staat daarmee compleet los van de negerslaaf. \r
Er zijn medelanders die lijden onder zwarte piet en kunnen zwarte piet dus niet tolereren. Zwarte piet lijkt immers kwa uiterlijk op de negerslaaf. Wij weten dat dat natuurlijk niet zo is. Omdat we met zwarte piet zijn opgegroeid, weten dat het een compleet ander figuur is. Als ze niet toleranter worden, zullen ze nooit gezellig mee kunnen doen.\r
Gelukkig is zwarte piet niet de veroorzaker van het lijden van de medelanders. De veroorzaker van hun lijden zijn er sneue mensen die onze medelanders beledigen met woorden als: 'klote zwarte piet'. Hier kunnen we niets aan doen. Ook als zwarte piet wordt verboden, zullen de sneue mensen en de beledigingen niet verdwijnen.

-6 kudos 2017-12-10 11:44:14 op Pestslachtoffer doet verhaal
Ik werd zelf vroeger ook gepest. Natuurlijk waren er toen ook mensen die mij troosten. Maar als je in elkaar geslagen wordt, zijn deze mensen nergens te bekennen. Ik kwam er achter dat terug slaan het beste werkt. Ik ben er hard van geworden. Al die zoete reacties hier van moraalridders die zeggen 'het breekt mijn hart' maar 5 minuten later weer verder scrollen. Enkel wat sympathie puntjes scoren bij je mede reaguurders. Echt gadverdamme. Hij heeft jullie sympathie niet nodig.

-6 kudos 2017-11-27 22:07:35 op Lubach over de Pietendiscussie
@Jimmy5214\r
Mijn buurjongetje van 6 schelde me uit voor pannenkoek, dus laten we alle pannenkoeken verbieden!

-2 kudos 2017-11-27 22:32:38 op Lubach over de Pietendiscussie
@Jimmy5214 \r
Het maakt niet uit waarop zwarte piet ooit was gebaseerd. We hebben het verleden achter ons gelaten. Waar dit figuur vroeger voor stond, doet er niet toe. Tegenwoordig staat zwarte piet bekend als een held en een kindervriend.

-2 kudos 2017-11-28 19:50:43 op Lubach over de Pietendiscussie
Zwarte piet is zwart van het roet. Dat is het verhaal en kinderen geloven dat. Wij volwassenen vinden het uiterlijk van zwarte piet op dat van een zwart persoon lijken. Maar iedereen die met zwarte piet is opgegroeid weet dat zwarte piet daar compleet los van staat. Als mensen denken aan zwarte piet, dan stellen ze zich een kindervriend met cadeautjes voor. Als mensen denken aan een zwart persoon, dan stellen ze zich iemand als Obama voor. Als mensen denken aan een zwarte slaaf, dan stellen ze zich een uitgebuit persoon voor. Alle drie hebben een, tot zekere hoogte een vergelijkbaar uiterlijk. Maar alle drie zijn compleet anders. Je moet ze niet met elkaar verwarren.

-1 kudos 2017-12-01 15:50:00 op Curasint
Zongebrande sinterklaas bedoel je.

-1 kudos 2017-11-27 09:56:25 op Lubach over de Pietendiscussie
Zeggen dat je de discussie beëindigd om vervolgens met het meest controversiële standpunt uit de kast te komen. Lekker hypocriet.

0 kudos 2017-11-27 10:59:51 op Lubach over de Pietendiscussie
@GifKikkert\r
Zwarte piet lijkt niet op een neger. Negers waren zwarte slaven. Slaven hebben geen goudedenringen als oorbellen of vrolijke kleren.

0 kudos 2017-11-28 11:03:12 op Lubach over de Pietendiscussie
@StuimigWeertje1\r
Nee, het stereotype zwarte piet en het stereotype negerslaaf zijn twee compleet verschillende stereotypen. Van je bovenstaande reactie krijg ik het idee dat je niet erg progressief bent. Je moet het verleden achter je kunnen laten. Zwarte piet is een compleet ander figuur geworden.

0 kudos 2017-11-27 20:15:29 op Lubach over de Pietendiscussie
Echte beroepszeikers zullen nooit gezellig mee doen. Je geeft ze een bot en ze nemen een arm.

1 kudos 2017-11-27 20:12:02 op Lubach over de Pietendiscussie
Er hoeft geen logica in het verhaal te zitten. De kinderen geloven het toch wel. Daarom is het is vreemd dat Arjan zoveel moeite doet om het zwart-door-roet argument te ontkrachten. Het hoeft namelijk niet te kloppen. De kinderen geloven het toch wel.

1 kudos 2017-11-28 21:47:46 op Lubach over de Pietendiscussie
@Jimmy5214\r
Zwarte piet lijkt misschien op een slaaf maar IS geen slaaf. Omdat zwarte piet geen slaaf is, wordt er niemand beledigd.\r
Omdat zwarte piet niet de oorzaak is van het racisme, zal het opheffen van zwarte piet niet het racisme minder laten worden.

1 kudos 2017-11-28 11:53:27 op Lubach over de Pietendiscussie
@StuimigWeertje1\r
Dat is het nu juist. Voor mensen die zijn opgegroeid met sinterklaas waren deze twee figuren nooit hetzelfde.

1 kudos 2017-11-27 21:08:13 op Lubach over de Pietendiscussie
@Goat_Stimulator\r
Zwarte piet is een vriendelijk figuur die niet bedoeld is om te kwetsen. De sneue mensen die andere uitschelden voor 'klote zwarte piet' zullen heus wel andere manieren vinden om te beledigen, mocht zwarte piet verdwijnen. Het probleem van pesten, kwetsen en discrimineren wordt veroorzaakt door de sneue mensen en dus niet door zwarte piet.

2 kudos 2017-11-28 20:00:17 op Lubach over de Pietendiscussie
Het gezeik stopt niet. Zelfs als zwarte piet helemaal verdwijnt. De voor en tegenstanders van zwarte piet zullen de discussie levend houden.

2 kudos 2017-11-27 11:13:31 op Lubach over de Pietendiscussie
Het is een oude traditie die door de eeuwen heen onderdeel is geworden van de Nederlandse cultuur. Dat maakt het Hollands.

2 kudos 2017-11-27 20:53:08 op Lubach over de Pietendiscussie
@FeyenooitKampioen\r
Met zwarte piet wordt niemand gekwetst. De racisme roepers als Sylvana Simons zijn simpel weg niet tolerant tegenover zwarte piet. Stereotypen zijn namelijk niet per direct beledigend. Denk aan een cowboy. Zwarte piet is een held die niet vriendelijker neergezet kan worden.

2 kudos 2017-11-28 11:26:25 op Lubach over de Pietendiscussie
@StuimigWeertje1\r
Omdat zwarte piet een compleet ander figuur is, is het geen belediging. In tegenstelling tot de negerslaaf. Een negerslaaf zou wel beledigd zijn.\r
Omdat zwarte piet geen belediging is, is het niet nodig zwarte piet te veranderen.\r
Het wordt tijd dat je zwarte piet en de negerslaaf als compleet verschillend ziet. Dit neemt namelijk elke vorm van racisme en discriminatie weg. \r

2 kudos 2017-11-27 09:50:27 op Lubach over de Pietendiscussie
Inderdaad. Met het verbieden van zwartepiet kwets je de mensen die dit mooie stukje cultuur willen behouden. Om ze vervolgens uit te schelden voor racist en xenofoob.

4 kudos 2017-12-01 15:10:04 op Adjiedinges gaat HELEMAAL los
Volgens mij zijn ze actief bezig om minderheden te 'beschermen'. Ik merkte laatst dat het bij dit filmpje onmogelijk is om een +1 te geven: \r
dumpert.nl/mediabase/25169/d1ad3df6/\r
Jammer =(

5 kudos 2017-11-27 10:00:34 op Lubach over de Pietendiscussie
Met verbieden van zwartepiet beledig je de mensen die traditie van zwartepiet in stand willen houden.

5 kudos 2017-11-27 20:41:04 op Lubach over de Pietendiscussie
@FeyenooitKampioen\r
Het is in de randstad misschien 25%. Maar hier op het platteland heb ik er nog nooit iemand over gehoord. Deze statistieken kunnen gewoon niet kloppen. En zelfs al was het 25%, dan nog is de overgrote meerderheid voor zwarte piet. Deze meerderheid kun je niet zomaar negeren.

7 kudos 2017-11-27 20:18:51 op Lubach over de Pietendiscussie
Er is een groot verschil tussen je vrijwillig aanpassen, en het door iemands strot duwen.

8 kudos 2017-11-27 20:29:57 op Lubach over de Pietendiscussie
Heel grappig dat hij bij de argumenten tegen zwarte piet niet verder komt dan: 'ze voelen zich beledigd'. Is het dan zo moeilijk om zwarte piet te tolereren?

11 kudos 2017-11-27 10:54:00 op Lubach over de Pietendiscussie
Opsporing Verzocht is niet de veroorzaker. De veroorzakers zijn de medelanders die het keer op keer lukt om op tv te komen. Opsporing Verzocht geeft slechts een afspiegeling van he slechter worden van de maatschapij.

18 kudos 2017-11-27 09:41:49 op Lubach over de Pietendiscussie
@StuimigWeertje1\r
Want negerslaven hadden gouden oorbellen en liepen in nette kleren?

25 kudos 2017-11-27 11:56:17 op Lubach over de Pietendiscussie
Een beetje empathie voor de blokkeerfries mag ook. Anti-zwartepieten die naar een rustig fries dorp rijden om daar iedereen uit te schelden voor racist, tijdens een kinderfeest, is niet netjes. Hiermee maak je veel mensen 'verdrietig'.

29 kudos 2017-11-27 09:36:26 op Lubach over de Pietendiscussie
Arjan vergeet dat BEIDE kampen zich beledigd voelen. De blokkeer riezen stonden daar zeker niet voor de lol. We worden namelijk verplicht om WEER een stukje van onze cultuur in te leveren. En iedereen die daar iets van zegt wordt keihard uitgescholden voor racist. Alles moet wijken voor de nieuwe medemens. Het voelt alsof we nergens meer voor mogen staan in Nederland. De patriottische Nederlanders die wel ergens voor staan worden weggezet als fascist, nationalist en nu dus ook voor racist. Echte Nederlanders worden vernederd. Dit pik ik niet. Onze cultuur en onze normen en waarden zijn ook belangrijk. Beiden groepen zijn beledigd. De grootste groep zou gelijk moeten krijgen.

54 kudos 2017-11-27 10:07:08 op Lubach over de Pietendiscussie
Zwarte piet is een vriendelijk voorbeeld van een zwart persoon. Hierdoor krijgen kinderen het idee dat zwarte mensen altijd vriendelijk zijn. Dat klopt niet! Laten we onze kinderen niet indoctrineren met de verkeerde voorbeeld. Dat is racistisch! Weg met zwartepiet!\r
~Groet van de Satire piet