DumpStats voor edjizreek

4,836 +5394 -558

Kudos

#13569 (Top 5.0317%)

Kudos/dag 0.82
Kudos/reaguursel 25.72
Meeste kudos op 1 reaguursel 1788
Minste kudos op 1 reaguursel -196

188

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 17
Reacties per reaguursel 0.11
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 24-02-2008

Kudoverloop over tijd

-43 kudos 2013-09-19 11:03:28 op Zijwind landen
Het ziet er mooi uit misschien, maar het is wel een baggerlanding helaas. Een 747 hoef je niet recht te trappen voor de landing, dat vangt het landingsgestel allemaal op, maar een béétje rechtzetten kan geen kwaad hoor...

-16 kudos 2019-10-21 07:59:26 op Boeren en stikstof
@DaarZitWelWatInJa | 21-10-19 | 07:43: Ik heb het gezien inderdaad. Het filmpje vergeet alleen te melden dat 30% van de stikstofneerslag uit het buitenland afkomstig is, waar ze dus een compleet andere norm hanteren. Dan kan je wel zeer drastische maatregelen treffen in eigen land (volgens een bedenkelijke norm), maar als de buren met andere regels spelen gaat er imho iets mis.

-14 kudos 2014-04-29 13:32:25 op Boevenval in Almere
Grappig, ik zeg namelijk niet dat het goed is dat er spullen gepakt worden, alleen dat het voor mij op uitlokking lijkt. Als ik mijn maandsalaris 's avonds aan mijn buitendeur hang verwacht ik óók niet dat het er de volgende dag nog hangt...

-5 kudos 2013-09-19 11:55:57 op Zijwind landen
@rew Beide technieken mogen; zowel dit (crabbed landen), als in een sideslip, en zelfs een combinatie kan; dus de-crabben tijdens touchdown. In dit geval maakt het toestel ook nog een overshoot vantevoren, dus dat moet óók nog eens gecorrigeerd worden, vandaar ook die extreme hoek tijdens het landen.

-2 kudos 2020-02-05 22:43:55 op Crashlanding Boeing 737
Voorlopig wijzen de gegevens op te hoog en te snel aankomen (hot and high). Vrijwel alle (westerse) maatschappijen eisen dan dat je de nadering afbreekt, helaas zijn er in bepaalde delen van de wereld nog enorme ego's in de cockpit te vinden.

-2 kudos 2017-06-13 10:53:12 op Gat in vliegtuigmotor
In de motor van het vliegveld? Daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan!

-2 kudos 2014-04-29 13:51:49 op Boevenval in Almere
@manoe | 29-04-14 @ 13:49 | + -1 -
Hahaha! Nu is het ineens gelijk aan moord?

-2 kudos 2020-02-05 23:10:47 op Crashlanding Boeing 737
@toe_ziend_oog | 05-02-20 | 22:45: nou nee, eigenlijk niet. In het geval van de Turkish in Amsterdam was er één (radio-)hoogtemeter die een fout had waar de piloten slecht mee zijn omgegaan. Dit heeft meer de schijn van 'get home itis' oftewel tegen iedere prijs landen, en een cultuur waar de gezagvoerder altijd gelijk heeft en een doorstart gezichtsverlies betekent. Wat van Zanten bij de KLM deed op Tenerife in de jaren 70.

-1 kudos 2019-10-21 23:25:36 op Boeren en stikstof
@Weet | 21-10-19 | 14:14: ik zie het inderdaad (maar dat zegt niet meteen dat ik het filmpje niet gekeken heb).\r
Punt blijft dat je veel strengere normen dan de buren hebt, en er dus door dat aan te pakken je veestapel niet - hoeft- te veranderen.

-1 kudos 2010-11-07 16:36:28 op Kart Crash
Briljant! Blijft toch wel een leuke sport

-1 kudos 2018-12-04 14:19:22 op Vliegtuig crasht in Mexico
Zou goed kunnen dat de brandstof op is; de propeller draait wel, maar dat kan net zo goed door de voorwaartse snelheid zijn.

-1 kudos 2018-02-26 13:42:47 op Powerbank fikt in vliegtuig
Brandblusser haalt niets uit bij die dingen, daarom ook misschien wel verbieden.

-1 kudos 2011-11-08 15:32:08 op Fapvoerrr
Tetten!

-1 kudos 2012-04-19 19:38:21 op Hee Ahmadinejad!
Ook lastig omdat het niet in sync is...

-1 kudos 2012-01-21 12:55:11 op Broekpeop momentje
"t is nogal een k*tlanding, hij had makkelijk zijn neuswiel kunnen afbreken met deze actie. Feit dat het maingear weer omhoog komt en hij een kruiwagen nadoet geeft aan dat ze veel te hard vlogen. Airshow of niet, ziet er niet echt verstandig uit.

-1 kudos 2014-04-29 13:53:19 op Boevenval in Almere
@kofmod | 29-04-14 @ 13:51 | + 0 -
Ik beweer toch ook niet dat het geen diefstal is? Vind het alleen allemaal wat suggestief en op uitlokking lijken, that's all.

0 kudos 2008-02-24 23:47:27 op SwissAir stuiterlanding
@plaatpaal 24-02-08 @ 23:40
Die dingen zijn idd airbrakes/liftdumpers, zodat ie ook wat vaster op de baan ligt zeg maar. Maar aan z'n staart zie je ook twee kleppen naar links en rechts openstaan, dat zijn z'n speedbrakes. Die dingen gaan al open zodra hij de glideslope oppakt, en dus begint met zakken. Wat betreft die specifieke omstandigheden van LCY: het is gewoon een kudtveld om te landen bij harde wind/regen...

0 kudos 2008-02-26 00:41:02 op Stone Island Brother
Wel handig die kaartfunctie, kun je hem ook even opzoeken om te kijken of het hem echt is. Iemand in Emmeloord tijd over?

0 kudos 2019-06-04 09:22:25 op Cruiseschip klapt op toeristenboot en kade in Venetië
@Reaguurslett | 04-06-19 | 01:28: maar dat heeft hij ook gedaan hoor. Link naar de motor was kapot gegaan, dus hij kon geen idle of reverse selecteren. Beide ankers waren gedropt, maar het was niet genoeg.

0 kudos 2008-02-24 23:23:44 op SwissAir stuiterlanding
plaatpaal 24-02-08 @ 23:09
De opstuurhoek vlak voor de landing is waarschijnlijk een correctie voor enigzins afwijken van de centerline. Het probleem bij LCY is dat je bij baan 28 vlak voor de landing weer boven het water zit, en dus meestal "wegzakt" vanwege gebrek aan bebouwing, minder updraft etc. Dat moet je dan nog even corrigeren, maar vlak na het water is de wind weer heel anders en zeker met die glideslope van 5,5 graden kan het dan wel eens lastig worden. Op het punt waar zij met die grote opstuurhoek boven de baan komen valt de zijwind vaak weg en/of veranderd van richting idd.
Het lijkt erop dat ze inderdaad te laat de neus optrekken en niet (genoeg) corrigeren voor de wind bij touchdown, maar ja...er was iets met de beste stuurlui toch?

0 kudos 2010-12-28 10:20:25 op Straaljager crashtests FTW!
@quin 28-12-10 @ 01:35
Deze straaljager gaat 500 miles per hour, iets wat een passenger jet ook prima kan, hij is breder en zwaarder dus de hoeveelheid energie is vele malen groter. De muren van het Pentagon zijn ook wat breder, dus kunnen de vleugels er niet langs zoals bij het kleine stukje muur in dit filmpje. Nu tevreden?

0 kudos 2011-12-30 13:33:27 op ABORT! ABORT! HIGH WINDS
Anyway...een verstandige beslissing; je kunt het altijd nog een keer proberen. In principe gaat men altijd uit van een Go-around en is het mooi meegenomen als je wel kunt landen.

0 kudos 2008-03-03 13:55:34 op Bijna crash
Ziet er helemaal niet uit als een +1 actie van de piloten; niet goed (genoeg) gecorrigeerd voor de crosswind en te laat de go-around in.
En @Willianus Wortelus 03-03-08 @ 09:33
Tuurlijk, maar de besturing blijft wel handmatig gebeuren, en al helemaal tijdens de landing.

0 kudos 2011-11-03 14:10:23 op Bofkont v/d dag
Bofkont...maar wel zn auto aan stukken vrees ik...