DumpStats voor edjizreek

4,836 +5394 -558

Kudos

#13964 (Top 5.0692%)

Kudos/dag 0.79
Kudos/reaguursel 25.72
Meeste kudos op 1 reaguursel 1788
Minste kudos op 1 reaguursel -196

188

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 17
Reacties per reaguursel 0.11
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 24-02-2008

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2020-11-04 18:41:58 op 747 van Lufthansa take-off op Twente Airport
@NederlanderInDE | 03-11-2020 | 23:17: ...en er - typisch Nederlands - alleen een vergunning afgegeven was om te landen, niet om op te stijgen.
Een lege 747 kan er prima opstijgen, waarschijnlijk op 80 procent van z'n max gewicht nog steeds.

0 kudos 2020-02-06 00:03:38 op Crashlanding Boeing 737
@Pipo der Clown | 05-02-20 | 23:49:\r
Ik combineer coming in hot ook wel eens met te hoog zitten (anders is het vaak ook geen probleem) vandaar waarschijnlijk. \r
Wat ik gehoord heb van mensen die voor Turkse maatschappijen gewerkt hebben is het echt onvoorstelbaar; de captain heeft altijd gelijk (en komt vaak uit de luchtmacht) en je moet erg sterk in je schoenen staan om er tegenin te gaan. Old school

0 kudos 2020-02-05 23:31:12 op Crashlanding Boeing 737
@Pipo der Clown | 05-02-20 | 23:12: je hebt gelijk. Wij beschrijven een approach ook wel eens zo, als je planning net wat anders is dan de realiteit. Gelukkig zet niemand met gezond verstand zo'n nadering nog door tegenwoordig.

-2 kudos 2020-02-05 23:10:47 op Crashlanding Boeing 737
@toe_ziend_oog | 05-02-20 | 22:45: nou nee, eigenlijk niet. In het geval van de Turkish in Amsterdam was er één (radio-)hoogtemeter die een fout had waar de piloten slecht mee zijn omgegaan. Dit heeft meer de schijn van 'get home itis' oftewel tegen iedere prijs landen, en een cultuur waar de gezagvoerder altijd gelijk heeft en een doorstart gezichtsverlies betekent. Wat van Zanten bij de KLM deed op Tenerife in de jaren 70.

-2 kudos 2020-02-05 22:43:55 op Crashlanding Boeing 737
Voorlopig wijzen de gegevens op te hoog en te snel aankomen (hot and high). Vrijwel alle (westerse) maatschappijen eisen dan dat je de nadering afbreekt, helaas zijn er in bepaalde delen van de wereld nog enorme ego's in de cockpit te vinden.

19 kudos 2020-01-13 12:28:42 op Vrouw laat geen briefje achter
Nou dat van die deur zie ik echt niet hoor. Neemt niet weg dat het schampen en niets zeggen wel erg jammer is.

0 kudos 2020-01-11 12:54:37 op Winderig op Dusseldorf
@DoorgesnovenDirk | 11-01-20 | 11:56: Als dat het geval is gaan we niet. Hier zit echt wel een boel meer in de tanks hoor, de piloten willen ook gewoon naar huis op het eind van de dienst.

4 kudos 2020-01-10 11:53:19 op Heli wil auto jatten
Prima techniek, gewoon niet goed gevlogen. (waarschijnlijk ineens een verandering van de windrichting achter de bebouwing)

4 kudos 2020-01-06 15:20:35 op Dwarslanden
Juist niet. De 757 is een briljante machine die een van de hoogste crosswind limieten heeft (bijna 40 knopen). Zwaar overpowered en lekker hoog op z'n poten, prachtig ding.

13 kudos 2019-11-03 22:19:22 op Biermagie
@sjenckie | 03-11-19 | 20:23:\r
Nou is ze ook niet Engels...

-1 kudos 2019-10-21 23:25:36 op Boeren en stikstof
@Weet | 21-10-19 | 14:14: ik zie het inderdaad (maar dat zegt niet meteen dat ik het filmpje niet gekeken heb).\r
Punt blijft dat je veel strengere normen dan de buren hebt, en er dus door dat aan te pakken je veestapel niet - hoeft- te veranderen.

-16 kudos 2019-10-21 07:59:26 op Boeren en stikstof
@DaarZitWelWatInJa | 21-10-19 | 07:43: Ik heb het gezien inderdaad. Het filmpje vergeet alleen te melden dat 30% van de stikstofneerslag uit het buitenland afkomstig is, waar ze dus een compleet andere norm hanteren. Dan kan je wel zeer drastische maatregelen treffen in eigen land (volgens een bedenkelijke norm), maar als de buren met andere regels spelen gaat er imho iets mis.

0 kudos 2019-10-21 07:37:33 op Boeren en stikstof
@DaarZitWelWatInJa | 21-10-19 | 06:50:\r
Of produceren in een land dat veel soepelere normen heeft? Als het daadwerkelijk zo'n strenge norm moet zijn dan moet je het Europees (of mondiaal) regelen, zodat het een gelijk speelveld blijft.

110 kudos 2019-10-21 06:38:28 op Boeren en stikstof
Lubach gaat alleen wel voorbij aan de stikstofnorm zelf, en die van de omringende landen. Zolang dat enorme verschil er blijft jaag je de veestapel dus gewoon de grens over. De vraag naar voedsel neemt namelijk niet bepaald af, dus waarom zou je het niet in een land doen waar ze het zeer goed en efficiënt kunnen?

0 kudos 2019-08-15 17:56:13 op Helemaal modder
@Maedist | 15-08-19 | 17:39: wilt?

2 kudos 2019-08-14 18:50:57 op Privevliegtuig?
Verder bestaat de kans dat ze dan het slot op het vliegveld verliezen, er zijn gevallen bekend waar er maandenlang een leeg vliegtuig heen en weer werd gevlogen om de landingsrechten te behouden.

0 kudos 2019-08-04 17:10:59 op Vliegtuig leegpompen
@MisterMr | 04-08-19 | 16:41: Airco kan prima aan op de grond hoor, ofwel met de APU, of met een grondaansluiting/mobiele unit.

10 kudos 2019-07-09 21:06:46 op Dat hoort zo mevrouw
@Thuisregels | 09-07-19 | 20:52: Dan zou je met een onbalans van een paar ton zitten, ook niet echt lekker. Uitzetten en landen op de andere motor.

1 kudos 2019-07-05 06:32:00 op Oplichters!
@zoutvaatje1234 | 04-07-19 | 17:25: Je toetsenbord is ook niet zo precies geloof ik...

1 kudos 2019-06-17 22:32:37 op Turbulentie XL in lijnvlucht
@Railion | 17-06-19 | 22:03: Ik denk dat je je riem niet goed omdoet als dat je tegen rondvliegende koffie beschermt.

7 kudos 2019-06-13 15:58:54 op Dionne Stax stopt bij NOS
@kenny harder | 13-06-19 | 15:26: is Humberto dáár ook overheen gegaan?!

0 kudos 2019-06-11 19:43:25 op Badpak voor m'n vriendin gekocht
Later als je groot bent kom je misschien wel eens in hotels, en dan zal je ook een keer dit fenomeen in het echt zien. De telefoon dan....

0 kudos 2019-06-04 09:22:25 op Cruiseschip klapt op toeristenboot en kade in Venetië
@Reaguurslett | 04-06-19 | 01:28: maar dat heeft hij ook gedaan hoor. Link naar de motor was kapot gegaan, dus hij kon geen idle of reverse selecteren. Beide ankers waren gedropt, maar het was niet genoeg.

10 kudos 2019-05-17 12:34:37 op Nieuwe beelden Russische vliegtuigcrash
Nou kunnen de meeste kisten geen brandstof lozen hoor, alleen de widebody's eigenlijk. 737, a320, e-jet, CRJ, 146 etc. allemaal niet.\r
Voorlopig lijkt het vooral op een crew die niet goed getraind was voor dit scenario, want het toestel deed het nog...