DumpStats voor dutchcourage

2,794 +2999 -205

Kudos

#19920 (Top 7.3972%)

Kudos/dag 2.18
Kudos/reaguursel 33.26
Meeste kudos op 1 reaguursel 1196
Minste kudos op 1 reaguursel -66

84

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.07
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 62
Reacties per reaguursel 0.96
Meeste reaguursels op 1 dag 13
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 02-11-2020

Kudoverloop over tijd

10 kudos 2020-11-17 17:32:23 door DutchNinja op Carnaval in Den Haag
@virolooggates | 17-11-2020 | 16:03: Hé kneus, zeg je dat ook tegen die vriend van mij? 32, als hobby marathons lopen maar de strijd met Corona verloren. Maar in jouw wereld gaat er niemand onder de 70 dood dus dan gebeurd het nergens. En zoals DutchCourage al vroeg, wat zijn jouw kwalificaties om hier over mee te kunnen praten?

-12 kudos 2020-11-17 16:10:15 door dutchcourage op Carnaval in Den Haag
@-PM- | 17-11-2020 | 16:46: Bedankt voor je evaluatie van het gedrag van iemand met een cum laude papiertje. Ik word door iemand die duidelijk op fb zijn opleiding geniet uitgemaakt voor 'domme ezel'. Daar ben ik wel klaar mee. In die context benoem ik even dat ik wél jaren van mijn leven heb opgeofferd aan een universitaire studie terwijl hij waarschijnlijk zijn zus heeft lopen vingeren in de plaatselijke snackbar. Dat contrast benoem ik graag. Ik ben er gewoon wel klaar mee dat er mensen zijn die totaal GEEN opleiding hebben en dan de expert gaan lopen uithangen. Mijn vader is ook arbeider geweest. Niks mis mee maar hij houdt zich niet bezig met zaken waar hij geen verstand van heeft. Verder zou ik ook allergisch zijn voor mensen die opscheppen over iets. De meeste mensen die mij oppervlakkig kennen weten niks van mijn studie achtergrond. Gelukkig kennen die mensen mij ook niet als meneer 'dutchcourage'.

-3 kudos 2020-11-17 16:00:43 door DezePetje op Carnaval in Den Haag
Maar huh zie je dat dan niet ze staan met z’n allen op anderhalve meter dat is toch de bedoeling?

2 kudos 2020-11-17 15:58:22 door StevenQ op Boosboertjes zijn boos
@Knetterbieleuh | 17-11-20 | 15:20:

20 uur per dag?

nee, totaal niet

dan zouden ze maar 4 uur hebben om te eten en slapen: geloof je het zelf?

kijk eens hoeveel tijd er nu is om iedere keer weer te protesteren

79 kudos 2020-11-17 15:46:42 door -PM- op Carnaval in Den Haag
@dutchcourage | 17-11-20 | 16:30: ik las je betoog vol belangstelling en had al zin om op +1 te drukken. Helaas begon je toen over "Zeg dan welke opleiding... ik ben cum laude...blahblah...". Iemand die heeft gestudeerd laat zich niet zo kennen en doet zeker niet tot dat soort uitspraken.

-23 kudos 2020-11-17 15:30:36 door dutchcourage op Carnaval in Den Haag
@virolooggates | 17-11-2020 | 16:03: Ik ben je vriend niet domme kneus. Je bent al af als je begint met je 'is' ipv eens. Zijn dus tal van studies he, waaruit blijkt dat obesity letterlijk killing is in combinatie met covid. Hele gezinnen in amerika, jonge vaders in hun 30 die zijn gestorven, allemaal aan een ventiilator. Maar wat weet jij dan? je ziet al maanden onzin uit te kramen alsof je simultaan lange frans ah leegzuigen bent terwijl je door fb wordt gepenetreerd. En je noemt anderen dus 'domme ezel'. Zeg dan welke opleiding je hebt gedaan? Ik 7 jaar universitair en cum laude diploma. Welk papiertje heb jij behalve de wc papier die nog tussen je reet hangt omdat je te dom bent om te poepen. Totaal geen zelfkritiek om te zien hoe belachelijk triest je bent.

-118 kudos 2020-11-17 15:03:03 door virolooggates op Carnaval in Den Haag
Stevige uitspraak grote vriend , nou ga jij nou is even opzoeken hoeveel mensen onder de 70 jaar aan een ventilator moeten? domme ezel je snapt er geen kut van

6 kudos 2020-11-17 14:53:58 door GeertStijl op Boosboertjes zijn boos
@Blitzkrieg1987 | 17-11-2020 | 12:56: Wat een onzin! Ik werk op een olieraffinaderij. Heb jij enig idee met hoeveel (on?)terechte maatregelen ik iedere dag te maken heb?? En hetzelfde geld voor de mensen in de zorg, onderwijs, de politie en nog tientallen andere beroepsgroepen.
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat "onze boeren" zo speciaal zijn of dat zij speciale behandeling verdienen...

4 kudos 2020-11-17 14:44:40 door harry poster op Boosboertjes zijn boos
Eens! Ga trouwens werken ipv dagelijks protesteren. Ze werken zogenaamd zo vreselijk hard. Waar halen ze deze tijd vandaan dan?

-6 kudos 2020-11-17 14:20:27 door Knetterbieleuh op Boosboertjes zijn boos
Ja en die beroepen die jij opnoemt zijn lekker 9 tot 5 baantjes en zonder problemen krijg je betaald. Deze boeren werken 20 uur op een dag als het moet en zullen dan nog moeten hopen of ze uberhaupt er naar betaald krijgen. Ook staat er toch duidelijk "een boer". Het komt uiteindelijk allemaal bij "een boer" weg. En of er boeren zijn die het merendeel verkopen aan het buitenland, dan maakt dat het er niet anders op.

5 kudos 2020-11-17 12:20:08 door Gelehesje op Boosboertjes zijn boos
@chiel_labiel | 17-11-20 | 12:42: Zelf mocht ik ook lekker doorwerken met een 2 tot 3 keer zo hogere werkdruk als voor maart. Ach ik heb een zakje popcorn en een muismatje van mijn werkgever ontvangen, ik mag niet klagen.

-15 kudos 2020-11-17 11:56:08 door Blitzkrieg1987 op Boosboertjes zijn boos
Wat een achterlijk reactie verdiep je eens wat een boer doet en met wat van berg van onterechte maatregelen ze aanlopen

8 kudos 2020-11-17 11:53:35 door StevenQ op Boosboertjes zijn boos
Innderdaad, meer dan 70% is voor export en Nederland heeft een enorm hoge veedichtheid

Waarom heeft Nederland 3,8 miljoen koeien, 12,1 miljoen varkens en 105 miljoen kippen?

waarom worden er jaarlijks 640 miljoen dieren geslacht in Nederland?

niet allemaal voor de consumptie in Nederland in ieder geval.

7 kudos 2020-11-17 11:43:18 door dmprtisrumag op Boosboertjes zijn boos
Quizvraag: Welk land is de op één na grootste landbouwexporteur ter wereld? Hint: In dat land worden boeren uit electorale overwegingen al jaren de hand boven het hoofd gehouden.

15 kudos 2020-11-17 11:42:20 door chiel_labiel op Boosboertjes zijn boos
Ja maar iedereen is een held tegenwoordig, kijk op de profiel foto's van facebool. Want "de vuilnisophaaldienst werkt door" "de verkeersregels werken door" "de boer werkt door. En als dan de zorg een bonus krijgt dan willen de chauffeurs en de schoonmakers het ook. Hou gewoon je bek en ga aan het werk.

18 kudos 2020-11-17 11:34:17 door dutchcourage op Boosboertjes zijn boos
@Spetterpoepsoep | 17-11-2020 | 12:26: 1. Boeren krijgen betaalt. Waarom zou ik iemand bedanken. 2. 70% gaat naar het buitenland. en 3. 75% van het voedsel uit de supermarkt komt óók uit het buitenland.

Ook al het veevoer als soya, etc. voor de nederlandse veeteelt komt uit het buitenland. De boeren zouden Brazilie moeten bedanken! Heeft je koe vandaag soya gegeten? Bedank dan een soya boer in Amerika!

69 kudos 2020-11-17 11:22:41 door klapmegool op Boosboertjes zijn boos
Inderdaad. Ik weet niet wat die boeren zich allemaal in hun hoofd halen, maar volgens mij kopen de meeste mensen hun eten gewoon in de supermarkt

0 kudos 2020-11-17 07:15:04 door dutchcourage op Ik kan jullie allemaal hebben
@Gelehesje | 16-11-2020 | 21:55: 'Het lijkt wel of de geschiedenis zich elke ~100 jaar herhaalt' 70 jaar. Zo lang is de long term debt cycle. Maar daar weet jij niks over want je meeste reaguursels zijn inhoudelijk poep.

6 kudos 2020-11-16 20:55:45 door Gelehesje op Ik kan jullie allemaal hebben
Ssst, niet vertellen dat de lonen (ook hier) al 40+ jaar niet meer meegestegen zijn met de hogere werkdruk en productie. Je kan beter ook maar niet beginnen over het feit dat de verschillen tussen arm en rijk (niet alleen in de VS, wederom ook hier in NL) op een vergelijkbaar niveau zit als in de middeneeuwen.
Het lijkt wel of de geschiedenis zich elke ~100 jaar herhaalt :) Volk arm en pissig, een virus dat complete continenten lam legt, toenemende polarisatie. Even denken, wat was de volgende stap ook al weer? Iets met ene Princep en een neergeschoten kerel wat eigenlijk vrij weinig politieke invloed had, klein druppeltje dat de emmer deed overlopen.

1 kudos 2020-11-16 17:57:21 door Potverjandorie op Snappie?
Hondenbelasting is niks meer dan een premie die je betaalt voor de overlast die je keffer veroorzaakt. Helaas liggen niet alleen in de randstad de stoepen vol schijt. Overal in het land heb je meer hondenbezitters die de stront niet opruimen dan wel opruimen. Om nog maar te zwijgen over de mensen die in hond de behoefte laat doen in de tuin van een ander

9 kudos 2020-11-16 13:32:22 door Shortwood op Snappie?
Terecht dat men de stront van hun viervoeter moeten opruimen. Echter ben ik ook voor om het in te voeren bij katten (met kattenbelasting), alvorens mijn net geplante voortuin weer eens wordt omgespit omdat de kat van de buren 3 deuren verderop bij mij wil schijten.

7 kudos 2020-11-16 12:24:47 door Ezi op Snappie?
helemaal waar en correct, echter als hondenbezitter vind ik dat de gemeente ook wel eens iets mag doen met de hondenbelasting zoals losloopveldjes. Op dit moment wordt de hondenbelasting gebruikt om gaten in de begroting te dichten. PS. ik heb wel altijd zakjes bij me om de shit van mijn hond op te ruimten.

1 kudos 2020-11-16 12:23:27 door Gelehesje op Snappie?
Vooral nu het weer eerder donker is, merk je toch al snel dat minder hondeneigenaren hun kak opruimen.
Hier ligt het overal midden op straat. Neem gvd je verantwoordelijkheid en laat je hond op tijd uit (die schijten uit pure noodzaak op straat).
Stront op de stoep betekend dat ze hun huisdier niet goed kunnen verzorgen, hup, weghalen.

-3 kudos 2020-11-10 10:11:48 door Paling&Co op Is dit snellont?
@Mr.Reance | 10-11-2020 | 09:33: Quote van de 2e zin van de top poster: Elk jaar zulke lelijke ongevallen omdat iedereen in de kruitdampen in het donker, dronken op een kluitje crappy vuurwerk naar elkaar staat af te vuren.
Iedereen, dus niet alleen de tokkies. Bij begrijpend lezen hoort ook dat je niet aan "cherry-picking" doet.

4 kudos 2020-11-10 09:01:48 door MisterMood1 op Is dit snellont?
Ben je al eens buiten de randstad geweest? Zo niet, ik woon buiten de randstad in een kleine gemeente met weinig inwoners maar een grote oppervlakte. Denk je echt dat mijn gemeente een grote vuurwerkshow gaat geven? Ik niet. En als ze dat doen kost het relatief een hoop geld per inwoner, waarvan veel inwoners liever hebben dat het geld ergens anders heen gaat. Maar het belangrijkste, denk je dat alle inwoners tot een half uur gaan fietsen door het Nederlandse weer (want met een drankje met nieuwjaar mag je niet rijden) om even een vuurwerkshowtje te gaan kijken? Ik weet zeker van niet, dan maar een keer op en naar naar het buitenland om het lekker dichtbij te houden. Verder vallen veel slachtoffers door vuurwerk dat momenteel al illegaal is, dus daar ga je met een verbod niets mee oplossen (dat vuurwerk is al verboden)

-3 kudos 2020-11-10 08:33:12 door Mr.Reance op Is dit snellont?
Beunswans en Darkeagle, alleei verplicht een lesje begrijpend lezen. Hij zegt niet dat het alleen tokkies zijn die vuurwerk afsteken leuk vinden. Hij zegt letterlijk "die zieliige, kansloze tokkies van 30+ die gaan rellen", waarbij "rellen" een belangrijk deel van de zin is.

Maar als jullie je aangesproken voelen is het wel duidelijk onder welke groepering je jezelf (terecht) schaart.

13 kudos 2020-11-10 08:11:24 door TheMacallan op Is dit snellont?
Laat ik je even uit een droom helpen. Een lokale vuurwerkshow door iedere gemeente georganiseerd zal niet lukken. We kennen iets meer dan 350 gemeenten en meer dan 2500 woonplaatsen in Nederland. Probleem 1 is dat we in Nederland maar een handjevol pyrotechnici hebben. Probleem 2 is dat een beetje vuurwerkshow tussen de 100.000 en 200.000 euro kost. Wat wisselgeld is voor de grotere gemeenten is het kiezen tussen zorg en een vuurwerkshow voor andere gemeenten. Ja, het scheelt gewonden en ja het is beter voor het mileu en ja, ook met legaal vuurwerk gaat er vaak iets mis. Maar ook hier geldt dat 95% van de mensen die vuurwerk afsteekt geen tokkie is en dit verantwoordelijk probeerd te doen. Jammer dat tegenstanders van vuurwerk meteen zo reageren zoals jij hier nu doet. Dan is een normale discussie direct al niet meer mogelijk en is de toon gezet...

10 kudos 2020-11-10 07:58:49 door DarkEagle9 op Is dit snellont?
Zijn niet alleen tokkies. Raar beeld heb je van de samenleving. Misschien vaker van je zolderkamer af? Zelf vind ik het geweldig om netjes van 0:00 tot 01:00 op 31 december vuurwerk uit de lokale winkel af te steken. Altijd al gedaan en wil ik ook gewoon blijven doen. Helaas is het weer dat kansloze zoals in dit filmpje het verpesten.

15 kudos 2020-11-10 07:57:50 door beunswans op Is dit snellont?
dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat iedereen die een andere mening heeft dan jij een tokkie is? Volgensmij hebben ze een naam voor dat soort mensen...

1 kudos 2020-11-06 19:24:13 door Gewoonjebuurman op Even een veilige rustplek zoeken
In Nederland mag volgens de wet ook een kat niet zo maar los buiten lopen. Dit word gedoogt dit weet ik omdat mij hond die van 2 deuren verder op te pakken heeft gehad in onze eigen tuin. Dat was een snelle rechtszaak.

0 kudos 2020-11-06 18:33:52 door Vuurvleugelhart op Even een veilige rustplek zoeken
@dutchcourage Mensen zijn ook geen natuur. Je weet dat bijvoorbeeld ongeveer 80 procent van de uilen omkomen in het verkeer?
Graag de volgende keer dat je dit statement wilt maken ook even vermelden dat mensen binnen moeten blijven.

6 kudos 2020-11-06 11:52:37 door dutchcourage op Even een veilige rustplek zoeken
Ik heb het idee dat jij het goed zou kunnen vinden met @aaddevos. Misschien dat jullie in overleg een zinnig argument kunnen formuleren.