DumpStats voor daargaat1kaas

5,019 +5119 -100

Kudos

#13554 (Top 4.9199%)

Kudos/dag 1.65
Kudos/reaguursel 173.07
Meeste kudos op 1 reaguursel 788
Minste kudos op 1 reaguursel -62

29

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 4
Woorden per reaguursel 6.4
Reacties per reaguursel 1.31
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 31-08-2016

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2018-04-30 15:34:18 door Muziekjes op Vlieg!
Neh, gewoon kinderen die (nog) geen gevaar kennen.

-1 kudos 2016-09-23 10:58:12 door hocuspocuspoes op Docent is klaar met pestventje
"Ja, maar nee. Die jongen wil naar buiten en die docent houdt hem tegen. Hij hoort natuurlijk ook gewoon op school te zitten als dat van hem word verwacht maar toch is hij oud genoeg om daar zelf voor te kiezen. Hier word zijn vrijheid ontnomen en dat mag niet." Dat kind is echt geen 18 en dus ook niet oud genoeg om zelf te bepalen of die op school moet zijn of niet

0 kudos 2016-09-22 20:25:28 door lekkerpilsje op Docent is klaar met pestventje
@OomPapa klopt in principe wel. Ik weet niet wat er hiervoor is gebeurd maar misschien heeft hij wel een laptop gestolen en wachten ze op de politie. In dat geval is het gewoon een pestventje en verdient hij dit, maar leraren mogen dit eigenlijk gewoon niet doen.

-6 kudos 2016-09-21 19:57:15 door jipje op Docent is klaar met pestventje
@OomPapa : Ja hoor, het zal weer eens niet een geflipte linkse drammer zijn die overal mishandeling of in ieder geval vrijheidsberoving in ziet. Van jouw soort (en dat van Eski | 21-09-16 | 19:23 ) hebben we teveel in Nederland, VEEL te veel.

-11 kudos 2016-09-21 19:08:36 door Eski op Docent is klaar met pestventje
@datzouzomaarkunnen Leuk dat je begint over de context! Natuurlijk is wat wij reaguurders doen puur giswerk. Niemand kent het verhaal, maar mocht ik deze context zelf invullen, in de meest positieve zin voor beide partijen, dan gaat het om een ruzie(bv. 10 vs 1), of opwachting van, die buiten de school plaats vindt waarbij de des betreffende docent zijn leerling in bescherming neemt. Zoals in het filmpje te zien is lopen de gemoederen hoog op. Als antwoord op je vraag: mocht dit voor de rechter komen (zonder context) wordt het a. 'weggelachen' b. staat de scholier juridisch gezien een streepje voor. In de praktijk komen deze gevallen niet eens tot de rechter. De kosten zullen niet opwegen tegen het behaalde 'succes' en zal het in samenwerking met het schoolbestuur opgelost worden.

2 kudos 2016-09-21 18:45:22 door datzouzomaarkunnen op Docent is klaar met pestventje
Eski | 21-09-16 | 19:59 |\r
Toch ben ik wel benieuwd eigenlijk hoe dit juridisch kan aflopen. Vraag is ook hoe de ouders hier mee omgaan denk ik, neem aan dat de jongen zelf geen procedure zal starten?\r
Ik mis verder wat context, wat is het doel van de docent? Waarom die leerlingen binnenhouden? Wat bereik je hier mee, laat zo'n stuk vreten gewoon vertrekken en geen het door aan decaan of ouders. \r
Als mensen zelf niet door hebben dat onderwijs je een betere basis voor de toekomst geeft, hoe ver moet je ze dan pushen? Laat de ouders dat maar doen, onderwijsinspectie of bureau jeugdzorg.

-26 kudos 2016-09-21 17:59:39 door Eski op Docent is klaar met pestventje
@Lord_Toines, Fijn dat je zelf al antwoord geeft op jouw gebrek aan kennis. Zoals ik uit jouw pleidooi kan citeren 'kan de onderwijsinspectie je dit nog knap lastig maken.'heeft de gym docent geen enkel recht om de leerling binnen te houden. laat dat aan de onderwijsinspectie over. als voorbeeld: "wanneer reaguurders meisjes in hun kelder opsluiten omdat de meisjes eigenlijk niet in het donker alleen over straat mogen" klinkt ook niet helemaal zuiver toch?. Het is niet de bedoeling dat iedereen voor eigen rechter gaat spelen (zie The purge). 'En nu jij weer....'

35 kudos 2016-09-21 17:32:05 door Lord_Toines op Docent is klaar met pestventje
@Eski, Vrijheidsberoving? Een leerling niet laten gaan die op school hoort te zitten is geen vrijheidsberoving hoor, die leraar staat volledig in zijn recht, doet netjes de aangegeven procedure om de leerling rustig terug te laten lopen tot 2 keer aan toe, als een leerling vervolgens zelf de leraar aan de kan bonjourt is dat een reden tot handelen wat deze man uitstekend heeft gedaan. Vrijheidsberoving vind pas plaats als er iemand word vastgehouden tegen zijn wil. In dit geval zal het heus wel tegen zijn wil zijn maar ons land heeft de wet dat kinderen op school horen te zitten en als ze niet op school zijn zonder geldige reden ben je strafbaar en kan de onderwijsinspectie je dit nog knap lastig maken. En daarom heeft deze docent volledig goed gehandeld. En nu jij weer....

-49 kudos 2016-09-21 17:23:06 door Eski op Docent is klaar met pestventje
@FeastBeast onze jurist in spe, jij zult het vast heel goed doen als opsporingsbeambte. Maar zolang dit geen burgerarrest is (zo ziet het er niet uit), valt dit zoals OomPapa al omschrijft onder vrijheidsberoving (art. 282 lid 1 Wetboek van strafrecht). Mocht dit tot een rechtszaak komen zal de jonge knul wel degelijk een kanshebber zijn m.b.t. het winnen van de zaak.

178 kudos 2016-09-21 16:03:53 door FeastBeast op Docent is klaar met pestventje
OomPapa | 21-09-16 | 16:52 | + -125 -\r
Kinderen zijn leerplichtig, dus in feite is het strafbaar om school te missen.

496 kudos 2016-09-21 15:02:15 door TuinslangenSoep op Docent is klaar met pestventje
OomPapa | 21-09-16 | 16:52 | + -19 -\r
Och och, ik gok dat jouw kind(eren) net zo onrespectvol zijn tegenover hun leraren. En dat zal ongetwijfeld ook iets te maken hebben met een Oom en Papa tegelijk zijn. Dat werkt ook niet echt mee voor het denkvermogen van je kind...

-1378 kudos 2016-09-21 14:52:38 door OomPapa op Docent is klaar met pestventje
Ja, maar nee. Die jongen wil naar buiten en die docent houdt hem tegen. Hij hoort natuurlijk ook gewoon op school te zitten als dat van hem word verwacht maar toch is hij oud genoeg om daar zelf voor te kiezen. Hier word zijn vrijheid ontnomen en dat mag niet.

22 kudos 2016-09-10 16:10:08 door AdoraBelle op RE: RE: Pauw
MrJokerMr | 10-09-16 | 15:35 |\r
Deze mensen zijn dan wel geestelijk beperkt, maar dit is toch wel een belediging voor rapper sjors om ze met hem te vergelijken.

14 kudos 2016-09-10 16:10:02 door Prf Barabas op RE: RE: Pauw
Door ze voor schut te zetten voelen ze zich beledigd en dat geeft ze weer kracht, zien ze zichzelf bevestigd, want slachtoffer.

206 kudos 2016-09-10 13:45:26 door MojoNL op RE: RE: Pauw
Hoezo voorschut? Het is toch niet erg dat ze homo zijn? \r
Het is juist heel knap dat als je uit zo'n onacceptabele cultuur (lees Islam) komt en je uit durft te komen voor je seksuele geaardheid. \r
Wat ik niet knap vind is hun houding en wat zij aanrichten. Ze moeten gewoon keihard aangepakt worden. Zero-tolerance voor deze apen.

81 kudos 2016-09-10 13:41:53 door Ikke? op RE: RE: Pauw
@ MrJokerMr | 10-09-16 | 15:35 \r
Nou nou nou, niet zo over rapper Sjors. Ik kom naar Dumpert voor entertainment en Rapper Sjors blijft me amuseren!

280 kudos 2016-09-10 13:35:13 door MrJokerMr op RE: RE: Pauw
echt niet hoor, deze mensen hebben dat niet door net als koning rapper sjors