296 +347 -51
Kudos
#56558 (Top 20.5316%)
Kudos/dag | 0.1 |
Kudos/reaguursel | 8.71 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 73 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -27 |
296 +347 -51
Kudos
#56558 (Top 20.5316%)
Kudos/dag | 0.1 |
Kudos/reaguursel | 8.71 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 73 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -27 |
34
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 22.1 |
Reacties per reaguursel | 0.18 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 4 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 23-01-2017 |
Kudoverloop over tijd
-27 kudos 2018-04-18 21:32:40 op Hadden we dees al?
140 red mn Twingo prima.
-11 kudos 2018-01-19 17:38:37 op Landen met straf zijwindje
Eens, zal wel op fumes hebben gevlogen. Goed werk van de pilot flying.
-9 kudos 2018-04-15 20:41:48 op Goal in PSV-AJA
Ze drinken daar toch helemaal geen bier?
-2 kudos 2018-03-07 21:45:52 op Schroef in turbine
dit lijkt me een indistruele unit, puur voor opwekken van vermogen.
-1 kudos 2018-02-14 22:06:17 op Laagvlieger in de Achterhoek
kan trouwens ook de T700-701D zijn, meer power door hogere TIT (huehue) en dat weer door betere technologie in de motormaterialen. I love my job.
-1 kudos 2017-05-05 08:38:33 op Oude jet sloopt vliegveld
En ik maar netjes alles opruimen om FOD te voorkomen.
0 kudos 2018-07-13 08:17:02 op Dwarse landing
Ga eerst maar even leren hoe vliegtuigmotoren werken
0 kudos 2018-05-17 08:55:46 op Willy's nieuwe boeing 737
Dit is inderdaad een Boeing 737-700, maar nog ter aanvulling; dit is de BBJ. Afgekort Boeing Business Jet. Wat dit model verschilt met een 'Normale' 737 is dat de BBJ extra ingebouwde fueltanks heeft voor een langer bereik en dus ook een hogere ETOPS certificatie. De PH-KBX, de oude Fokker 100 moest op langere vluchten een tussenstop maken waardoor de regering en het koningshuis af en toe genoodzaakt waren om met een reguliere airliner te vliegen. Dit verhoogt dus de flexibiliteit onwijs!
0 kudos 2018-01-19 17:39:13 op Gisteren in Schipholtoren
Helaas. Gelukkig genoeg materiaal op YouTube.
0 kudos 2018-01-19 17:41:41 op Gisteren in Schipholtoren
Als aanvulling op de rest; Schiphol had bijna wat lager gelegen, ten hoogte van Leiden. Als het aan Plesman had gelegen was het door gegaan maar hij werd gedwongen om Schiphol op de plek waar het nu ligt verder te ontwikkelen. Toendertijd een drassig en moeilijk te bereiken gebied. Plesman wilde een beter te bebouwen en bereiken gebied, zo was Luchthaven Holland bijna geboren.
0 kudos 2017-01-23 10:47:31 op Dumpert Filmt Je Werkplek S02E07: Luchtverkeersleider!
Vond ik ook best wel gek.
0 kudos 2018-07-11 21:32:04 op Dwarse landing
Nu mag je best blij zijn met die opleiding van 130 k. Vliegtuigen, altijd plussen!
1 kudos 2018-05-17 08:51:03 op Willy's nieuwe boeing 737
Heb je zelf door wat je allemaal loopt uit te kranen?
1 kudos 2018-09-26 21:27:23 op DUMPERTREETEN (147)
Dumpertreeten 147 en nummer 47 op de Zolderwagenzeepkist. Ik kan genieten van deze kleine dingetjes.
1 kudos 2018-01-05 07:59:25 op Kijkje in een privé Boeing 787 Dreamliner
787, altijd 5 reeten!
3 kudos 2018-02-28 22:37:25 op Vliegtuig heeft nieuwe knalpijp
Wel een gevalletje knippen plakken. Uit je eigen ervaring moet je zelfs aan leken in Nederlands uit kunnen leggen wat een compressor stall/surge is. Weet niet wat je precies doet maar volgende keer gewoon een eigen uitleg Rogier!
3 kudos 2018-01-05 07:59:10 op Kijkje in een privé Boeing 787 Dreamliner
Plus witte verf is lichter dan de meeste kleuren. Kan over zo'n hele kist wel een paar kilo schelen = minder brandstof = minder geld.
3 kudos 2018-09-24 07:22:11 op Driften met die bak
De CFM56-5B5 is een turbofan van de fabrikant CFM, een Joint-Venture tussen General Electric (VS) en Safran (Frankrijk). Ondanks dat de motoren voor een deel van Franse makelaardij zijn (de rest van de A319 trouwens ook), zijn het een van de betrouwbaarste motoren waarmee momenteel gevlogen wordt.
4 kudos 2021-02-22 18:00:19 op Ruzie in de raft
Is Duel of the Fates, uit episode I van de Star Wars prequels. Obi-Wan Kenobi en Qui Gon Jinn strijden met Darth Maul op Naboo. Gecomponeerd door John Williams, die tevens de muziek voor de Indiana Jones films heeft verzorgd.
4 kudos 2018-05-27 14:57:03 op So you think you can Drone?
Zal wel een filter over het audiokanaal zitten die de specifieke frequentie van de rotors eruit filtert
5 kudos 2018-03-26 19:16:37 op Reaguurders vliegporn part II
Jammer van het lang wachten op de V1, maar alsnog; vliegtuigen. altijd 5 reeten.
6 kudos 2018-01-19 17:26:49 op Beste blaaspijppiraat krijgt vliegles
Poh de Dornier Do-24. Hier kan die rooie naar alle vrede nazigrappen over maken, een echte WO II kist.
6 kudos 2017-04-28 12:34:51 op Typhoon door bergen
Niks krijg een aerofiel going als een brullende turbofan. Daar kan geen vrouw tegenop.
7 kudos 2021-02-22 21:24:55 op Ons eigen Dumpert bier brouwen!
Dit was ook mijn eerste gedachte. Kom maar door met een link, ik koop wel
10 kudos 2017-04-01 10:59:14 op DC-10 komt even vuurtje blussen
Vliegtuigen, altijd 5 reeten.
12 kudos 2018-03-22 10:22:07 op Piloot is blij
70.000 ft altitude? Succes met ademen maat.
14 kudos 2017-04-01 10:58:38 op DC-10 komt even vuurtje blussen
Het is een gemodificeerde versie, de KDC-10. Zo zit er een air-to-air refuelling systeem in, die KDC10 steekt zijn slang vaker in een gat dan de gemiddelde reaguurder.
23 kudos 2017-12-07 07:14:51 op 26 Kogels!
Dumpert stelt weer niet teleur, je hoeft er niet eens om te vragen. Wachten op de videofuck.
24 kudos 2017-01-23 10:46:11 op Dumpert Filmt Je Werkplek S02E07: Luchtverkeersleider!
Ben ik de enige die het opviel dat op 01:30 Dubai International (DXB) met de Schiphol toren erachter is ge-edit?
25 kudos 2018-02-14 10:09:30 op Laagvlieger in de Achterhoek
Pohhhh een AH-64D met T700-701C turboshafts
27 kudos 2018-02-14 22:03:35 op Laagvlieger in Diepenveen
Pooohhh de CH-47D, met twee joekels van T55-GA-714A die elk 4847 shp kunnen leveren. Wat een mooi ding!
29 kudos 2018-02-28 22:33:20 op Ultralage turboflaptest
F-18, maar +1 voor je woordgrap
66 kudos 2018-04-14 09:30:11 op Vliegporn deel 6
welles.
73 kudos 2018-05-26 09:13:46 op De poepsprong
Kijk je vanuit de drol, dan heeft deze initieel dezelfde krachten op zich acteren als de vliegpoepmeneer. De vliegpoepmeneer voegt echter nog een krachtcomponent naar beneden toe, aangezien zo'n unit van een drol in zo'n korte tijd niet zomaar uit je arie komt vallen. Hierdoor zal de drol sneller het water bereiken en lijkt het alsof de vliegpoepmeneer langer zweeft. Wat ook een minimaal effect heeft is de derde wet van newton (actie = -reactie). Doordat de vliegpoepmeneer de drol naar beneden uitperst, krijgt de vliegpoepmeneer een kracht omhoog. Deze kracht is te verwaarlozen aangezien het gewicht van de vliegpoepmeneer significant groter is dan de drol. Engineer out!