2,780 +2872 -92
Kudos
#20597 (Top 7.4765%)
Kudos/dag | 0.48 |
Kudos/reaguursel | 60.43 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 697 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -57 |
2,780 +2872 -92
Kudos
#20597 (Top 7.4765%)
Kudos/dag | 0.48 |
Kudos/reaguursel | 60.43 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 697 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -57 |
46
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 2 |
Woorden per reaguursel | 9.1 |
Reacties per reaguursel | 0.72 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 3 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 07-04-2009 |
Kudoverloop over tijd
5 kudos 2018-06-20 10:40:57 door Een ton snot, nee op Stenengooien deel 3
Is onderweg!
1 kudos 2018-06-20 10:25:02 door lekkerspacen op Stenengooien deel 3
ok!
-2 kudos 2016-11-21 21:08:53 door Freak_Vonk op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
mevrouw doet moeilijk, maar rappertje reageert ook verkeerd. allebei eikels dus
-3 kudos 2016-11-21 19:19:58 door Duro op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Mevrouw staat helemaal in haar recht! Stel dat ze de sigaretten had verkocht terwijl ze niet zeker is van de leeftijd van de man (en zijn aanhangers, want tot 25 jaar moet je je legitimeren en leeftijd schatten is lastig!) als dat door de gemeente goconstateerd wordt kan het bedrijf een boete krijgen van, wel geteld, 1400,- euro! (of meer!) Zij heeft hierin goed gehandeld, want zij kan immers die boete betalen mocht het zover komen.
-1 kudos 2016-11-21 18:44:32 door maar_waarom_dan op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Hij had gewoon zijn legitimatie bij zich (1:26)
3 kudos 2016-11-21 18:15:23 door IsAnon op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
24+ en je hoeft niet je ID te laten zien , rasta wrapper is gewoon in zijn recht, vrouw is in de overgang en wil moeilijk doen..\r
Ruud Gullit9226 | 21-11-16 | 13:11 | + 825 -\r
Nee, dat is voor het personeel. Zij gaan gokken of jij boven die leeftijd bent. Anders roept iedereen "Maar ik ben 24+ dus hoef ik het niet te laten zien". Hij ziet er met zijn beugel uit als een tiener dus zij twijfelt. Zonder reden, want paspoort vervalsen is moeilijk. Als iemand het goed na kan maken dan verdient hij van mij een pakje peuken.
5 kudos 2016-11-21 18:12:50 door IsAnon op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Hij staat er met een paspoort. Dat hij er uit ziet als een tiener door zijn haartjes en beugel zegt niets. Vertel mij hoe iemand zich beter kan legitimeren dan met een paspoort? Dit is gewoon bullshit.
3 kudos 2016-11-21 17:48:00 door suqmadic op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Wat een droeftoeters hier, die mevrouw staat volledig in haar recht. Omdat het koud was buiten wou hij zijn ID niet even halen. Hoe zielig ben je dan? Als je beledigd bent omdat je al ouder bent dan koop je gewoon ergens anders je sigaretten. Dit is echt zo'n duidelijke situatie...
-1 kudos 2016-11-21 17:46:04 door suqmadic op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
lagonas | 21-11-16 | 14:50 | + -5 -\r
Nope, jij snapt het niet. Mevrouw vraagt om ID want ze twijfelt.
1 kudos 2016-11-21 17:36:08 door Teremaait op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Ik snap niet waar hij moeilijk om doet. Zorg gewoon dat je dat ding bij je hebt. Het is koud , geen zin. Zegt mij al genoeg dat meneer hier denkt dat de regels niet voor hem gelden , want meneer is bekend. Als ze mijn idee vragen laat ik m gewoon zien, ik wil niet dat de caissièr(e) problemen krijgt. Er zal wel meer achter zitten, dan wat hij verteld.
-9 kudos 2016-11-21 15:09:14 door PoopAanDeMuur op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Een geldig paspoort is toch ook geldig als legitimatie?\r
zo niet, inderdaad regels zijn regels.
16 kudos 2016-11-21 14:40:46 door Apocalyps Nu op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Mensen vergeten hier ook dat het het recht is van de kassamevrouw om verkoop te weigeren als de klant zich onfatsoenlijk gedraagt. Ik vind de houding van deze droevige rapper reden genoeg om hem de zaak uit te zetten. \r
Zij vraagt bij twijfel om legitimatie, vervolgens wordt hij boos. Dan kan je natuurlijk ook fluiten naar je zuigstokjes.
29 kudos 2016-11-21 13:53:16 door chickenlover op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Wat een gezeik. Laat gewoon je legitimatie zien of stop met roken. Het (ver)kopen van spullen is geen verplichting of een recht. Het is gewoon een overeenkomst tussen twee partijen.
-9 kudos 2016-11-21 13:50:15 door lagonas op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
needynator | 21-11-16 | 14:26 | + -3 -\r
Jij snapt het duidelijk niet. Het hele punt gaat er juist om of het moet of niet. Niet of diegene het wilt of niet. In de O zo duidelijke wetgeving staat namelijk dat er bij twijfel een ID gevraagd moet worden, en dat er bij een volwassene die overduidelijk boven de 18 is geen ID gevraagd hoeft te worden. Nu is het hele punt, wat is overduidelijk. Ik werk op Schiphol, dus ik heb mijn paspoort ALTIJD bij me. Maar, ik ben 26, en volgens dit leuke projectje hoef ik hem niet te laten zien. Ik ben namelijk boven de 25. De wetgeving zegt daarentegen dat ze hem bij twijfel altijd mogen vragen. Snap je waar ik naartoe wil? Er klopt iets niet aan het systeem. Moeten iedereen hem laten zien? Prima, maar stop dan met het hele "<25 laat je id zien" concept.
45 kudos 2016-11-21 13:26:52 door needynator op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Alle zeikers die zeggen: "Je kan toch wel zien dat hij ouder is dan 18? Domme snol, bla bla bla" Jullie zijn zeker ook dit soort koningen? Als jij alcohol of tabak wil kopen, dan kan er om je ID kaart gevraagd worden. Tuurlijk je bent in je recht om deze niet te tonen (waarschijnlijk heb je een beschamende foto ofzo), maar dan is de consequentie dat je ook geen alcohol of tabak mee krijgt. Ga zelf maar eens een paar dagen in een toko werken waar alcohol of tabak verkocht mag worden. Dan piep je wel anders! 1x de fout in gaan? Boete van 10.000 euro PER GEVAL aan je broek! Tuurlijk, dit is voor het bedrijf, jij met je luie reet hoeft dit niet te betalen, maar krijgt wel alle shit over je heen. \r
\r
En waar ik helemaal klaar mee ben, zijn de mensen die zeggen "je kan toch wel zien dat ik ouder ben"? Of hier heb je mijn verzekeringspas en mijn bankpas. Dan weet je toch dat ik het ben? NEE, lul, er wordt van je verwacht dat je een geldig legitimatiebewijs laat zien! Vroeger zeker teveel gepest en dan nu moeilijk doen tegen mensen die (meestal) jonger dan jij zijn en die verplicht worden door hun baas om dit te vragen. Om maar aan te tonen hoe stoer je bent en denkt verstand te hebben van de regeltjes hier in Nederland. \r
\r
Nee, wat dat betreft ben ik voor het systeem in Amerika, waar er gewoon een standaard legitimatieplicht heerst op de verkoop van alcohol en tabak, of je nou 21 of 100 bent. Geen ID, dan zeggen we nee :)!\r
\r
Zo, dit is uit mijn systeem
19 kudos 2016-11-21 13:25:20 door lagonas op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
SilverSpoonCoonHo | 21-11-16 | 14:18 | + 0 -\r
Wat zijn de regels? Gekopieerd van de website van de overheid: "Twijfelt u aan de leeftijd van de jongere die alcohol wil kopen? Dan moet u naar de leeftijd en een legitimatiebewijs vragen. Dit hoeft u niet te doen als het overduidelijk is dat de koper oud genoeg is."\r
Wat is overduidelijk? Ik vind hem overduidelijk ouder dan 18. Zij vind van niet. De wetgeving is dus een persoonlijke mening op dit moment. En daarnaast zegt de overheid "Bij twijfel vragen", en de landelijke campagne "Ouder dan 25? Hoef je niets te laten zien". Ik snap wel dat hier deze problemen uit voortkomen.
68 kudos 2016-11-21 13:18:27 door SilverSpoonCoonHo op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Hij heeft het zelf verpest door met zijn paspoort te gaan gooien. Dat is respectloos naar een ander persoon, dus ik zou 'm dan ook weigeren. Gewoon gedragen. Zij moet ook maar gewoon aan de regels houden omdat ze anders een boete kan ontvangen.
-23 kudos 2016-11-21 13:07:02 door wayan beruang op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
@comments hierboven, wat is het verschil tussen regels zijn regels en befehl ist befehl? Het is toch duidelijk dat deze kerel boven de 18 is. Dik wijf zit gewoon moeilijk te doen.
48 kudos 2016-11-21 12:49:25 door VetteBadmuts op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Of je laat je ID zien en klaar.
8 kudos 2016-11-21 12:47:47 door Jimmy5214 op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
lagonas | 21-11-16 | 13:30 | + 0 -\r
Klopt. En volgens mij ziet hij er niet uit als 18 of 25. Dus is het niet noodzakelijk om zijn legitimatiebewijs te laten zien. Kennelijk heeft ze twijfels en vraagt hier dus toch om. Na het tonen van zijn paspoort, was het wel zo op zijn plaats dat de sigaretten zouden worden verkocht.
43 kudos 2016-11-21 12:30:09 door lagonas op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Helaas Apocalyps Nu, dat is niet waar. Zo zou het moeten zijn, alleen hun eigen campagne is zo fout als Gordon. Op de website van het CBL staat namelijk exact hetzelfde. Onder de 25? Kan er om je legitimatie gevraagd worden. Naast het feit dat je hem sowieso altijd bij je moet hebben, zullen ze hem nooit aan mij vragen (26 jaar). Werkt dit in de praktijk zo? Natuurlijk niet. Maar het hele project deugt simpelweg niet. Ze moeten het simpelweg veranderen naar: "Hebben wij twijfels, dan vragen wij om ID. Het maakt niet uit of je 15 of 85 bent."\r
\r
http://www.cbl.nl/activiteiten...
239 kudos 2016-11-21 12:27:12 door Almere036 op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Keizer bestelde een keer pizza bij de pizzeria waar ik werkte, toen we 5 min te laat waren heeft ie iedereen bedreigt en zou ie met zn matties de toko wel komen verbouwen. Met dat in het achterhoofd, zal hij voor zn filmpje ook wel vervelend geweest zijn.
102 kudos 2016-11-21 12:24:48 door Rico3127 op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
@Ruud Gullit9226: Ik ben 26 en mij word ook nog altijd om mijn ID gevraagd. Het is best een rare regel, want iedereen kan zeggen dat hij of zij 25+ is. Ik kan dus best begrijpen dat mevrouw zijn ID wilt zien en een verzekeringspasje is geen geldig legitimatiebewijs. Op het moment dat meneer daar gefrustreerd door raakt (wat ik overigens ook wel kan begrijpen) en daardoor zijn paspoort naar haar hoofd slingert, op de toonbank gooit of wat dan ook (wat ik niet kan begrijpen) had ik 'm ook geen sigaretten meer verkocht. Mevrouw doet gewoon wat er van haar verwacht wordt. Wie was hij wel een loktiener, weet zij veel.
213 kudos 2016-11-21 12:16:40 door Apocalyps Nu op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Ruud Gullit9226 | 21-11-16 | 13:11 | + 0 -\r
Dit is niet waar.\r
Als je onder de 24 bent moet je ervan uitgaan dat je je legitimatie moet laten zien.\r
Als je ouder bent dan 24, maar er wordt toch om gevraagd, dan ben je alsnog verplicht je legitimatie te laten zien. Doe je dit niet, mag de verkoop je geweigerd worden.
139 kudos 2016-11-21 12:16:06 door Justevo op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Voor de halve ingelichten hier boven.. Hij kwam eerst aanzetten met een pasje van zijn verzekering, toen mevrouw dit uiteraard niet voldoende vond is hij bijdehand gaan doen. Uiteraard is hij pas daarna begonnen met filmen. De vrouw staat volledig in haar recht om de klant vervolgens te weigeren nog iets te verkopen. Daarnaast vermeld hij ook nog even zijn nieuwe single in het filmpje, waar het waarschijnlijk allemaal om te doen is geweest.
-147 kudos 2016-11-21 12:13:17 door d0nkeyd0ng op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Regels zijn regels, maar ik snap de woede wel.
1375 kudos 2016-11-21 12:11:13 door Ruud Gullit9226 op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
24+ en je hoeft niet je ID te laten zien , rasta wrapper is gewoon in zijn recht, vrouw is in de overgang en wil moeilijk doen..
1134 kudos 2016-11-21 12:09:51 door rekennietmachine op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Mevrouw is gewoon een muts. Hij heeft gewoon alles in orde en zij doet moeilijk. Aan de andere kant, ik kan me wel voorstellen dat hij intimiderend overkomt. En hij had gewoon eieren voor zijn geld kunnen kiezen en ergens anders zijn peuken halen, had je heel deze scene niet gehad.
-225 kudos 2016-11-21 12:07:39 door Steef_de_Stinkerd op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
-weggejorist-
2684 kudos 2016-11-21 12:07:00 door Ruud Gullit9226 op Rapper Keizer (29) krijgt geen peuken mee
Die vrouw doet gewoon moeilijk, geef hem zn sigaretten en het probleem is opgelost, geen onnodig uitrukken van de politie, geen discussie. Luister trouwens geen nl-talig rapmuziek.
49 kudos 2016-11-15 10:12:58 door dark racer op Achtertuin motorsprong
volgens mij kwam ie toch echt op zijn middenrif terecht hoor
-1 kudos 2016-08-12 19:22:36 door NuttigNederlands op Even roken
-weggejorist-
-3 kudos 2016-08-12 11:00:14 door HA, BIER!1! op Even roken
dat hoop ik ook.\r
Misschien heeft meneer of mevrouw wel een ernstig auto ongeluk gehad en rookt hij/zij even een peukje om hierna weer verder behandelt te worden aan zijn ??????