28,458 +41177 -12719
Kudos
#2291 (Top 0.8239%)
Kudos/dag | 9.58 |
Kudos/reaguursel | 10.08 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 3757 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -1557 |
28,458 +41177 -12719
Kudos
#2291 (Top 0.8239%)
Kudos/dag | 9.58 |
Kudos/reaguursel | 10.08 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 3757 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -1557 |
2,823
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.95 |
Topreaguursels | 5 |
Woorden per reaguursel | 38.6 |
Reacties per reaguursel | 0.22 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 26 |
Aantal x weggejorist | 18 |
Gestart op | 04-03-2017 |
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2025-04-04 18:52:24 op DHL op zijn best
Ik vermoed dat Bikkel bij een bezorgdienst werkt, en niet helemaal in staat is om het vanaf de kant van de consument te bekijken.
5 kudos 2025-04-02 16:23:21 op Politiebusje vol door rood in Amsterdam
@nash | 02-04-25 | 14:15: dit krijg je gewoon bij je theorie les hoor, dus je kan wel roepen dat het gelul is, maar je hebt het gewoon mis.
Kun je svp de andere verkeersregels ook nog even opnieuw doornemen? Ik vind het niet zo prettig dat ik en de andere mensen met jou de openbare weg moeten delen.
0 kudos 2025-04-02 16:19:00 op Rob Jetten loopt leeg op Faber en lintjesgate
Welk individueel lintje terecht of niet wordt uitgedeeld, is een andere discussie. Het gaat er hier om dat deze "minister" weigert haar handtekening eronder te zetten.
En dat dat een schande is, ís op dit moment onderdeel tot de orde van de dag.
Ik snap dat het pijnlijk is als duidelijk wordt uit wat voor idioten jouw lievelingsclubje PVV bestaat, maar deal er maar gewoon even mee dat ze nog een heleboel terechte oorwassingen zoals deze te wachten staan.
2 kudos 2025-04-02 16:16:33 op Rob Jetten loopt leeg op Faber en lintjesgate
Gelukkig maakt wat jij doet, reageren vanaf je zoldertje, wél heel veel verschil.
Je beseft dat dit een democratie is he? Dat betekent dat we het zelf mogen, kunnen, moeten doen.
-8 kudos 2025-04-02 16:14:42 op Rob Jetten loopt leeg op Faber en lintjesgate
hear hear
-1 kudos 2025-04-02 16:12:17 op RIP Val Kilmer gestopt met acteren
@kovariant | 02-04-25 | 12:22: Wat nog veel raarder is, is dat de kans groter is dat er over 10/20/30 helemaal niemand meer leeft omdat er een paar idioten hun kernwapen arsenaal over de planeet verspreiden
5 kudos 2025-04-02 16:03:32 op Perfecte parking akoestiek
je bent zelf matig
-18 kudos 2025-04-02 16:00:17 op Gendermevrouw ontmoet realiteit
Jouw mening is natuurlijk geheel de jouwe. Daar heb je recht op.
Wat betreft de objectieve feiten, daar hebben we gelukkig methoden voor om die samen en systematisch te onderzoeken. Dat heet wetenschap.
De huidige wetenschappelijke consensus luidt, dat gender en sekse twee verschillende (doch met elkaar correlerende) concepten zijn, en ze zijn beide binair. Hermafrodieten zijn wat biologische sekse betreft ook niet de enige vorm die non-binair is.
Dat jouw mening afwijkt van de wetenschappelijke consensus, dat kan natuurlijk, maar om hetgeen waar de wetenschap consensus over heeft, mentaal gestoord te noemen, lijkt me zorgelijk.
Wat bovendien ironisch is, is dat jij nu zelf ook over dit onderwerp zit te klagen.
Volgens jouw eigen definitie ben je zelf dus mentaal gestoord.
Enfin, je wekt niet bepaald de indruk van een intellectueel zwaargewicht.
Je brein (zeker dat van jou) heeft beperkte leercapaciteit, maar ik zou toch aanraden om jezelf eens wat meer in de materie te verdiepen alvorens je redelijk domme opmerkingen op een openbaar platform tentoon te spreiden.
6 kudos 2025-04-02 15:53:38 op Is dit een begrafenis of een crematie?
Dan denk ik dat degene aan wie je het vraagt, altijd denkt dat jij dom bent. Je moet het willen.
0 kudos 2025-04-02 15:51:33 op Altijd gezel in de buurt
Weet je zelf wel wat een stijlfout is? bedoel je niet gewoon spel- en taalfouten? Want daar stikt het van. Plakkaat is met 2 k's, en het is geen plakkaat maar een vel papier.
Heb je nog meer commentaar op een andere aspirant Nederlands sprekende?
4 kudos 2025-03-24 11:38:14 op Zebradebiel vs wielrenner
Ik zelf zie pas dat er iemand mogelijk wil gaan oversteken, als die fietser zowat al het zebrapad op rijdt. Bovendien maakt die oversteker er meteen ook een punt van om extra snel over te steken, omdat hij al besloten lijkt te hebben dat die fietser iets verkeerd doet.
Hij doet het er gewoon om dus. En dat is triest. Dan moet er wel meer met je aan de hand zijn, als je zo boos en verontwaardigd over straat gaat.
4 kudos 2025-03-24 11:35:57 op Zebradebiel vs wielrenner
Maar belangrijker: als iemand iets verkeerd doet in jouw ogen, dan ga je die persoon geen tik geven. Bizar dat dat hier goedgepraat lijkt te worden door sommigen.
Als je het echt nodig vindt, dan spreek je een ander op een volwassen manier aan. Maar nog beter is om je in vredesnaam eens niet zo druk te maken om wat een ander doet. We maken allemaal wel eens foutjes en zijn er geen ergere dingen aan de hand waar je je energie aan kan besteden?
12 kudos 2025-03-24 11:34:11 op Zebradebiel vs wielrenner
Ik zou stoppen ja. Dus dat is in elk geval 1 racefietser die bewijst dat jouw aanname geen juiste is.
Maar het punt is hier dat die gast gaat slaan. Als je vindt dat je in je recht straat als je iemand in zo'n situatie een tik hebt, dan ben je gewoon een kansloze loser.
Maar toegegeven, je bent nóg triester, als je goedkeurt dat iemand een ander een tik geeft, omdat je aanneemt dat die ander iets verkeerd gáát doen in de toekomst. Zoals jij.
-8 kudos 2025-03-21 17:05:55 op Vrouw achter het stuur in België
Als je hier met een natuurkundige bril naar kijkt, wel indrukkend om te zien hoe die trein op vrijwel dezelfde snelheid doorrijdt na de botsing. Dat komt door het momentum toch? massa * snelheid.
14 kudos 2025-03-13 17:38:49 op Grote boos in Murica
Nee, puur omdat die persoon dat graag wil en zich daar prettig bij voelt.
Vraag je nou maar eens af of het nou echt zo'n grote moeite is om iets te doen wat een ander graag wil, zonder dat het op wat voor manier dan ook ten koste gaat van jou, of enige moeite kost.
Misschien wil je daarna ooit nog wel eens tijd stoppen in het proberen een ander te begrijpen. Tot die tijd, kleine moeite, en je hebt weer iemand blij gemaakt.
Wat is dat toch dat die Johan Derksen intellecten niet bereid zijn om ook maar IETS voor een ander over te hebben, simpelweg omdat ze het niet begrijpen
9 kudos 2025-03-03 18:32:28 op Winnende wagen optocht Prinsenbeek
Kijken we mee, Zwaag?
2 kudos 2025-03-03 15:38:19 op Niet met de gedachten erbij
Bijna mee eens. Dat je elkaar de les niet mag lezen vind ik zo'n onzin. Daar komt het dus vandaan dat iedereen helemaal leip wordt als hij/zij wordt aangesproken op asociaal gedrag. Je mag elkaar wel degelijk aanspreken op foutjes vind. Als het inderdaad maar op een beetje een empatische en opbouwende manier gebeurt. Want ik ben het ermee eens dat het nergens voor nodig is dat de filmer zó hard weg rijdt als het groen is, en zó over de rooie gaat als iemand anders door het rood rijdt. Je hoort áltijd te anticiperen op dat anderen fouten maken of dingen niet zien.
Dus ja, natuurlijk is de roodrijder fout, maar dat je zo emotioneel in een metalen machine van > 100pk gaat zitten is ook niet goed.
29 kudos 2025-03-03 15:17:41 op Even bij de fietsenwinkel shoppen
Op zich een legitieme vraag waar je door een beetje onderzoek wel achter kan komen, maar toch lijkt er iets oordelends in je opmerking door te klinken.
Deel van het antwoord is dat je bij zware delicten een extra goede afweging moet maken bij de bewijslast en de strafmaat, want als je fout gaat als aanklager bij een zwaar delict, ga je ook meteen extra fout.
Andere reden kan zijn is dat het onderzoek naar wie er nog meer bij een zwaar delict betrokken is, en dat ze die niet willen alarmeren door meteen al de publiciteit te zoeken. En zo zijn er bij zware delicten vaak vele factoren die jij je niet realiseert nu.
19 kudos 2025-02-28 18:34:48 op Dumpert Geschiedenisles
holy shit. ben jij écht of maak je een grap? ik dacht dat dit soort domme pro-nazi conspiracy theories alleen in de USA bestonden. Jij beweert dus écht dat de inval in Polen terecht was omdat de Polen zelf waren begonnen??
-1 kudos 2025-02-28 17:55:20 op Vriendelijk verzoek van de buren
@Nilia | 28-02-25 | 16:51: waarom weten mensen hier niet wat passief agressief betekent?
Dit is gewoon onverbloemd je mening uiten. If anything, is het gewoon "agressief".
3 kudos 2025-02-28 17:14:24 op Megaprotesten in Athene
@atsimas | 28-02-25 | 16:18: hedde drugs op?
1 kudos 2025-02-26 19:52:50 op Heliumballonnen en kaarsjes, uitstekende combiem!
@Haspels | 26-02-25 | 18:32: ik had 10 seconden nodig om te checken of dit waar is. 1x raden.
3 kudos 2025-02-14 17:34:38 op Kamerleden piswoest op PVV’er die weigert zijn werk te doen
@Keyboardspeler | 14-02-25 | 15:47: dames en heren ik geef u een perfecte demonstratie waar het de PVV kiezers om te doen is. Geen argumenten, geen constructiviteit, geen inhoud. Gewoon wraakfantasieën tegen alles wat met enige creativiteit als "links" kan worden gezien. Zonder enige onderbouwing.
Daardoor wint er nu wereldwijd allemaal van dit werkschuw tuig. Ik mag hopen dat alles een beetje traag verloopt, dan hoef ik niet meer mee te maken waar dit allemaal op gaat uitlopen. Maar bang voor de volgende generatie ben ik wel.
3 kudos 2025-02-14 17:31:54 op Kamerleden piswoest op PVV’er die weigert zijn werk te doen
Dat dit is wat je alleen maar hoort, zegt vooral veel over hoe goed je luistert. Of wil luisteren natuurlijk.
4 kudos 2024-11-20 16:19:25 op Lekker aangeschoten zijn na 't preuvenemint
@HendigeHarrie1 | 20-11-24 | 12:43: Dit is echt zo'n non-argument. Het zegt helemaal niets. Het enige dat je in feite zegt is: "U hebt vroeger geen domme onverantwoordelijke dingen gedaan waardoor u de waardevolletijd van de politie onnodig lang in beslag hebt genomen?"
Het is dus helemaal geen argument voor het gedrag van die dronken knul, en het is ook geen argument tegen de reaguurder waarop je reageert. Want als zijn/haar antwoord "jawel" zou zijn, heb je geen punt gemaakt. Het is nog steeds jammer dat de politie hier haar tijd aan moet besteden, terwijl die knul ook een beetje op zichzelf had kunnen letten.
4 kudos 2024-11-14 15:35:23 op Even kijken welke voorwaarden je mee akkoord gaat
@Balzakius | 14-11-24 | 13:33: het een sluit het ander niet uit toch? Je kunt het op meerdere manieren bestrijden. Door meer toezicht en regelgeving, maar ook door als consument een beetje verantwoordelijk te nemen.
Hoe je dat kunt "uitvogelen" valt onder verantwoordelijkheid nemen. Als jij wil voorkomen dat je koopgedrag ten koste gaat van milieu of leefomstandigheden van een ander, dan ga je je erin verdiepen en je gedrag aanpassen. Kwestie van motivatie.
Jij laat nu een beetje doorschemeren dat je geen "zin" hebt om moeite te doen om te voorkomen dat hoe jij leeft, ten koste gaat van hoe een ander leeft. Dat zegt wat over je.
1 kudos 2024-09-20 13:28:58 op De inbreng van baudet
Soms denk ik wel eens, dat een grote onderliggende oorzaak van het feit dat wereldwijd er steeds meer gekken en idioten de macht in worden gekozen, is dat er veel jonge mensen zijn zonder historisch besef, die gewoon giechelend in het stemhokje zijn en het "wel grappig" vinden om op zulke types te stemmen. Akelige gedachte.
6 kudos 2024-09-17 13:33:52 op Telefietsertje doet boem
Dan ben jij onderdeel van het probleem, Weggooiert. Want hoe ga jij anders gecorrigeerd worden in je blijkbaar foute gedrag, als jij er niet op wenst aangesproken te worden?
Ik zou jou zeker aanspreken op dit gedrag, maar ook op de manier waarop jij blijkbaar omgaat met aangesproken worden. En tuffen zou ik niet proberen want dan gaan we samen wachten op oom agent en mag je het hem/haar verder uitleggen.
-76 kudos 2024-09-09 11:26:05 op XR niet meer welkom bij de sluizen in IJmuiden
Ik vind het echt heel tragisch hoe zoveel reaguurdertjes hier alleen maar af gaan in het narratief "demonstranten zijn vervelend". Geen seconde meer nadenkend waarom er uberhaupt wordt gedemonstreerd (en dat dat ook wel eens voor jullie bestwil zou zijn) en waar het demonstratierecht voor bestaat, en dat het "disruptief zijn" onderdeel is van de bedoelde impact van demonstraties.
Probeer je eens te beseffen hoe makkelijk je nu voor het karretje wordt gespannen van de populisten die doen alsof ze jullie belangen behartigen, alleen maar om de macht te hebben. Kijk eens hoe "veel" verkiezingsbeloften dit kabinet al heeft nagekomen. En ga eens na wat er nog over is van alle rechten (ook het demonstratierecht) en welvaartsstructuren als jullie het het hardst nodig hebben, en dit kabinet klaar is.
Bestaat het vak maatschappijleer nog wel? En zo ja, kijken jullie daar alleen maar film ofzo?
10 kudos 2024-09-07 17:56:15 op Angela vs advocaat Rietbergen
Omdat zij hier, op uitgerekend dit onderwerp, haar stem verheft, vraag jij je af of ze op feestjes gezellig is?
Ik weet niet of Angela de Jong gezellig is op feestjes, en ik ben geen fan van haar als mediapersoonlijkheid, maar jij wekt op mij de indruk van zo'n luie Derksen fan, die alleen maar andere bierbuiken nadoet, die weer andere bierbuiken na doen, omdat ze gezien hebben dat mensen daarmee meelachen.
De meest luie en holle vorm van sociale acceptatie vinden die er bestaat.
Zij komt hier tenminste op voor een misstand. Jij zit alleen maar te proberen te scoren bij reaguurdertjes, door een uitgemolken platitude te papegaaien.
5 kudos 2024-08-29 12:34:49 op Spelletje spelen in Brazilie
Dit is dan ook geen favela
18 kudos 2024-08-29 12:33:07 op Freeboarden met 100km/h
@taalnasie | 29-08-24 | 12:10: Suggereer je nou serieus dat het beter is om zonder bescherming motor te rijden, omdat de kans dan groter is dat je meteen dood bent als je valt? Dat is echt het domste dat ik deze hele week tot nu toe heb gelezen.
-4 kudos 2024-08-27 20:15:32 op Vragen over de houding van China tov Taiwan
Deze snap ik niet. Die tweede zin klopt sowieso niet volgens mij. En met die wegenbouw, bedoel je daarmee dat de Belgische wegen slecht zijn, en dat het scenario dat jij probeert te schetsen erin zou resulteren dat "onze" wegen ook zo slecht worden? Want dat lijkt me dan een beetje een triviaal voorbeeld van een gevolg van hereniging met België, als het al logisch is om zo'n gevolg te veronderstellen.
9 kudos 2024-08-27 20:07:45 op Typfout of boze supporter?
Ik zou willen pleiten voor een nieuw concept: terughandhaven. Daarmee bedoel ik: de huidige excessen terugdringen tot een doelniveau. En daarmee bedoel ik: we bepalen een referentiepunt, bijvoorbeeld hoe het publiek zich gedraagt bij een gemiddelde basketballwedstrijd, en we gaan dan kijken welke gedragingen daar het meest van afwijken en gaan die bestrijden. Net zo lang tot je in een voetbalstadion weer net zo zorgeloos met je kleine nichtje of neefje, met een hapje en een drankje, en gezellig met de mensen om je heen, een dagje in een stadion kan gaan zitten om een wedstrijd te kijken.
Die hele groep mensen die elkaar aansteekt met dat bizarre gedrag, met die speciale rare manier van zingen, en supportersclubs die het meer gemunt hebben op de supportersclubs van de tegenstander, dan dat ze bezig zijn met genieten van hun clubje, daar moeten we helemaal vanaf.
13 kudos 2024-08-27 20:03:12 op Broertjes hebben geld nodig
Dat het overgewaardeerde bagger is, is een mening. Wanneer je een "muziekkenner" bent, is ook subjectief en relatief. Laat staan een "quasi muziekkenner".
Maar ik begrijp wat je bedoelt. De Oasis liefhebbers zijn vaak van een groep die nogal pedant is wat betreft hun eigen muzieksmaak.
Ik vind een paar liedjes van Oasis fantastisch (eigenlijk vooral Don't Look Back In Anger), maar ken denk ik 99% van hun nummers niet, of ik heb ze niet onthouden. Toch zullen ze ongetwijfeld een clubje goede muzikanten meekrijgen, en zijn de live optredens die je op yt kan vinden best vet.
Kortom, ik wens de kaartjeskopers veel plezier.
In elk geval, als je
0 kudos 2024-08-23 13:17:21 op Mag ik uw rijbewijs zien?
Bron? Die uitzondering die je noemt klinkt mij in de oren als een heel locale en specifieke interpretatie van een bepaald wedsartikel, áls het al waar is wat je zegt. Bovendien bestaat er in alle staten, en in de federale wet, ook zoiets als "disorderly conduct". Als deze agent aan deze man zou vragen om zich normaal te gedragen en hij blijft zo doorschreeuwen kan ik me voorstellen dat deze agent wel degelijk grond heeft om hem te arresteren.
0 kudos 2024-07-22 18:18:01 op BREEK: Biden stapt uit verkiezingen
Hij zegt zelf dat hij fit genoeg is om zijn huidige presidentschap af te maken. En zijn achterban ook. Hij geeft bovendien toe dat het beter is om zich niet langer kandidaat te stellen voor een volgend presidentschap. Dat doet hij omdat een groot deel van zijn achterban dat ook vindt, en omdat de teneur laat zien dat een ander wellicht meer kans maakt.
Helemaal nergens speelt rechtse propaganda ook maar enige rol, behalve waar het gaat om zijn huidige presidentschap. Daarin zijn het inderdaad alleen maar vervelende rechtse idioten die vinden dat hij ook dat moet afsluiten.
0 kudos 2024-07-22 18:15:23 op BREEK: Biden stapt uit verkiezingen
Verdiep je eens in wat Biden allemaal heeft bereikt in zijn tijd als president. Vergelijk dat eens met Obama of Clinton bijvoorbeeld. En kom dan terug en toon iets meer nederigheid. Ja, hij is (te) oud inmiddels. Maar als hij half levende seniele kwast is, dan ben jij een vieze vlek in een gootsteen.
11 kudos 2024-07-18 16:14:20 op Lekker barbecueën vanavond
Het gaat al fout bij "ik bedoel het niet verkeerd, maar". Dat suggereert al dat je weet dat wat je gaat zeggen, verkeerd zou kunnen vallen. Je neemt alleen niet eerst de tijd om na te denken waarom. Volgende keer wel doen.
Maar ook je argument is lek. Ze vragen er helemaal niet om. Het systeem is gevoeliger voor stelen, dan wanneer iedereen altijd al zijn boodschappen bij een mens afrekent, dat wel ja.
Samen met steeksproefsgewijze controles, kost dit systeem (met stelen meegerekend) de winkel blijkbaar altijd nog minder. Maar dat staat helemaal los van het feit dat je gewoon niet hoort te stelen.
En wat jij doet heet "victim blaming". Zoek maar op.
-34 kudos 2024-07-18 08:19:43 op Waarom zou die waarschuwing erop staan?
-weggejorist-
9 kudos 2024-07-17 19:51:18 op Eens even kijken wat al die verkleeddrukte toch is
Mijn buurvrouw zit bij de klaverjasclub, maar daar komen dus ook nieuwe mensen bij, maar die spelen dus van rechts naar links. Heeft helemaal niets meer het het originele klaverjassen te maken. Schandalig dat je tegenwoordig niet meer normaal kan klaverjassen, zonder dat er mensen bij zitten die totaal niet snappen waar het over gaat.
11 kudos 2024-07-11 19:51:37 op Niet doen!
@Trekmuurfrikandel | 11-07-24 | 19:18: hoezo nou weer een "knuppel erop" dan, om er controle over te krijgen. Je hoeft toch niet iemand een mep te geven om hem onder controle te krijgen? Waar slaat dat nou weer op.
31 kudos 2024-07-11 19:46:41 op Bedankt voor de F16 eh
Ja, en als jij met het kettingslot aan je fiets iemand een klap in zijn nek geeft, kun je ook een bepaalde respons verwachten. Daarvoor heeft je moeder je dat slot dan ook niet gegeven.
7 kudos 2024-07-11 19:44:53 op Oud beestje werkt nog prima
De muziek is van James Horner en komt uit de film Legends of the Fall. (ik heb wel het idee dat het ietwat vertraagd is?)
-3 kudos 2024-07-04 21:24:00 op Gevonden: blindenstok!
bron?
27 kudos 2024-05-12 18:37:47 op Het was een leuke nacht
huh? ze bedoelen toch gewoon dat ze de auto hebben geparkeerd VOOR het feestje, en daarna niet meer wisten waar dat was? Hoezo moet je dan je rijbewijs inleveren?
2 kudos 2024-05-02 17:17:30 op Sodetiefstraal op met je kinderachtige kutprenks joh
Wat is dat fetisjisme toch dat mensen zo graag willen laten zien dat ze hebben geconstateerd dat iets "nep" is. Je kan toch ook gewoon voor de lol iets in scene zetten om een leuk filmpje te maken? Dat noemden wij vroeger altijd een sketch
24 kudos 2024-04-30 13:58:03 op Meisje zit onder de tattoos
Forgetting Sarah Marshall! Grotere tip
-1 kudos 2024-04-30 11:57:32 op Gebouwtje slopen in België
Ik was in de reaguursels op zoek naar een puber reaguurder die zegt "hee dat is het muziekje van de formule 1 wat ze draaien als ze met champagne aan het spuiten zijn", maar het valt mee. Komt waarschijnlijk nog.
-1 kudos 2024-04-30 11:46:38 op Stuurfoutje
@Braco.me | 30-04-24 | 09:35: heb je aan de heineken gezeten ofzo dat je zo zuur bent?