425 +452 -27
Kudos
#49714 (Top 18.1092%)
Kudos/dag | 0.15 |
Kudos/reaguursel | 26.56 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 281 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -10 |
425 +452 -27
Kudos
#49714 (Top 18.1092%)
Kudos/dag | 0.15 |
Kudos/reaguursel | 26.56 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 281 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -10 |
16
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 1 |
Woorden per reaguursel | 40.8 |
Reacties per reaguursel | 1.44 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 8 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 18-01-2017 |
Kudoverloop over tijd
-2 kudos 2017-01-22 13:40:14 door Khaaz op Kusje erop?
Jij ook.
0 kudos 2017-01-21 12:05:18 door Martijnmumbles op Hypocrisie rond de inauguratie
@Poahhdaseenmooie\r
Ik jou dus ook niet vriend. Je zegt "Een drone oorlog is volgens mij nog steeds een oorlog", dat is toch belachelijk? Dan kan je net zo goed zeggen "Een patatje oorlog is volgens mij nog steeds een oorlog".\r
\r
Laten we Pakistan nemen, voert de US daar drone strikes uit? Ja. Voert de US oorlog met Pakistan? Nee.\r
\r
De CIA heeft decennia lang operaties uitgevoerd over de hele wereld met als doel het ontwrichten van regimes en partijen die de Amerikaanse intresses in de weg zaten. Maar je gaat me toch niet vertellen dat ze oorlog hebben gevoerd met de halve wereld?\r
\r
Tegenwoordig gooit de VS er liever een drone strike over heen. Dat we tegenwoordig lekker catchy overal "oorlog" achter gooien betekend niet dat dit allemaal hetzelfde is.
0 kudos 2017-01-21 10:48:33 door JBX077 op Hypocrisie rond de inauguratie
Amerika bemoeit zich met oorlogen in andere landen omdat ze ofwel Amerika of een ander NATO land aangevallen hebben, of de wereldvrede of olieprijzen in gevaar brengen. Niet voor de lol.
1 kudos 2017-01-21 01:07:59 door Vicaussie94 op Hypocrisie rond de inauguratie
waaromnuweer | 20-01-17 | 15:59 | + 43 -\r
\r
Heb jij een verklaring hoe dit is gekomen dan? Mensen mogen stemmen in Amerika of niet? Dus hoe kan het dat de Democraten onder Obama's 2 termijnen meer dan 1000 delegates hebben verloren? Ik ben het inderdaad met je eens dat de GOP ruk is. Hoe dan ook, zelf Trump heeft de GOP op zijn kop gezet en vijanden van bekende Republikeinen zoals McCain, Romney en Bush gemaakt. We zullen zien wat Trump gaat doen.
2 kudos 2017-01-21 00:59:16 door Vicaussie94 op Hypocrisie rond de inauguratie
Ik moet toegeven dat ik het met je eens ben. Obama wordt inderdaad zeer geprijst voor zijn uitspraken, houding en manier van communiceren. Hierin is hij inderdaad een geweldenaar. Alleen is het een beetje oppervlakkig van onze eigen media dat ze niet verder kijken dan de neus lang is, is wat ik heb geobserveerd over de jaren heen. Bijna niks wordt er over gesproken in onze media over het feit dat dezelfde Obama op 7 onafhankelijke landen bombardementen heeft uitvoert en in 2016 alleen al +26.000 bommen heeft gedropt. Dan nog is hij niet te spreken over het feit dat hij ons weer in een nieuwe Koude-Oorlog met Rusland probeert te krijgen waar zijn administratie voor verantwoordelijk is. Conclusie. Ik heb met Obama geleerd dat het mooier is dan dat het lijkt, wat betred zijn afschildering in onze eigen algemene media.
2 kudos 2017-01-20 20:49:29 door rekennietmachine op Hypocrisie rond de inauguratie
Poahhdaseenmooie | 20-01-17 | 18:47 | + 1 -\r
Goed punt, daar kan ik me zeker in vinden. Alleen dat je zegt dat als IS een aanslag in Nederland zou plegen, dat Nederland dan in oorlog met IS is klopt niet. IS is dan in oorlog met Nederland. Hoogstwaarschijnlijk heeft iedereen op feesboek dan 5 dagen een Nederlands vlaggetje over z'n foto heen en gaat men over tot de orde van de dag. Wij zijn al betrokken bij de bombardementen op IS, niet in oorlog met hen en dat zal niet veranderen. \r
\r
Verder slaat het nog steeds als een tang op een varken dat je in je eerste reaguursels zegt dat de oorlogen van Obama niet in de Nederlandse media zijn geweest. Er is ontzettend veel aandacht voor de oorlog in Afghanistan geweest, ook omdat wij toen in Kunduz zaten. Irak is ook gewoon in het nieuws geweest, net als de hulp bij het afzetten van Khadaffi. En de oorlog in Syrië nu is al helemaal wekelijks voorpaginanieuws.
-1 kudos 2017-01-20 18:13:58 door hoihoi50 op Hypocrisie rond de inauguratie
Lekker bezig pik
2 kudos 2017-01-20 17:47:10 door Poahhdaseenmooie op Hypocrisie rond de inauguratie
@rekennietmachine Ik begrijp goed wat je bedoelt en kan me in sommige dingen ook zeker vinden, maar wat je zelf ook zegt ons concept van oorlog is erg verschillend. Jij zegt dat je in oorlig bent met een ander land als er pantzerwagens door het land rijden? Vroeger gebruikte mensen zwaarden in oorlog, in WO I werd er gebruik gemaakt van loopgraven en mitrailleurs, in WO II werd de tank erg belangrijk. Naar mijn mening zitten we nu in een tijd dat drones en andere high tech apparatuur de manier van oorlog voeren is, want waarom levens riskeren als de techniek dat kan omzeilen? Daarnaast ben ik ook van mening dat als een groepering aanslagen pleegt in je land en deze reageert met bombardementen, dat het land dan zeker in oorlog is met de groepering. Wat Trump betreft hij heeft inderdaad gezegd dat hij IS zal platbombarderen, toch denk ik dat hij zich minder zal aantrekken van buitenlandse zaken.
-2 kudos 2017-01-20 17:39:28 door Poahhdaseenmooie op Hypocrisie rond de inauguratie
@martijnmumbles Sorry maar iemand die over world of warcraft begint terwijl we een discussie hebben over oorlogen en grootmachten kan ik echt niet serieus nemen.
7 kudos 2017-01-20 17:25:41 door rekennietmachine op Hypocrisie rond de inauguratie
Poahhdaseenmooie | 20-01-17 | 17:47 | + -1 -\r
Ik snap je punt prima, alleen je hebt gewoon geen gelijk. Obama heeft de oorlogen in Irak en Afghanistan doorgeschoven gekregen van zijn voorganger en Trump zit er straks ook weer mee. Hij heeft halfslachtig ingegrepen in Libië (alleen luchtsteun) toen het daar al oorlog was en gauw het land aan zijn lot overgelaten toen Khadaffi dood was, want hij had geen zin in een langdurige oorlog. En hij voert een luchtoorlog in Syrië die Trump nog eens dunnetjes over gaat doen. Althans, dat beweert hij, ik betwijfel of dat mogelijk is. \r
\r
Dat betekent dus dat Obama geen enkele oorlog zelf is begonnen, in tegenstelling tot Bush, die Irak en Afghanistan is begonnen. Of Trump zelf een oorlog begint, weet je pas over 4 jaar, maar hij kondigt in ieder geval aan de luchtaanvallen in Syrië op te schroeven.\r
\r
Verder verschillen wij van mening over het concept 'oorlog'. Persoonlijk vind ik dat er veel te snel wordt geroepen dat het oorlog is. 'Oorlog tegen terrorisme', 'oorlog tegen extremisten' etc. Een oorlog is pas bezig in een land, als er tanks en pantserwagens over de grens komen rollen. Een aantal aanslagen in Frankrijk, betekent nog niet dat het land in oorlog is. Het is misschien wel oorlog in Syrië, maar in Amerika is het geen oorlog. En het Amerikaans leger is ook niet echt in oorlog met Syrische groeperingen. Er lopen daar een paar commandogroepjes rond, maar dat is het ook wel. \r
\r
Is Amerika in oorlog met Syrië/IS? Nee, ik zou stellen van niet. Is IS in oorlog met Amerika? Volgens hun eigen propaganda zijn ze dat maar al te graag, maar tot nog toe hebben ze 'alleen' een paar gijzelaars geëxecuteerd.\r
\r
Kortom, als Obama al iets doet wat op oorlog voeren lijkt, is hij dat in ieder geval niet zelf begonnen. Precies dezelfde situatie waar Trump vanaf nu in terecht gekomen is.
-1 kudos 2017-01-20 17:11:27 door Martijnmumbles op Hypocrisie rond de inauguratie
@Poahhdaseenmooie\r
Nou vergeet je de 8 World of Warcraft expansies tijdens de Obama presidency. Daar staat ook War in, en world zelfs. De 3rde t/m 10de wereld oorlog! Thanks Obama. (Nee ik heb de expansies niet echt geteld.\r
\r
Syrie is een burgeroorlog waar de rest van de wereld zich tegenaan bemoeit. Oekraine heeft de VS al helemaal niets mee te maken. En dan zeg je dat deze conflicten niet in de Nederlandse media te zien was? Wat is dat nou voor onzin? Pure bullshit. Je zag bijna niets anders op het nieuws.
1 kudos 2017-01-20 16:50:35 door Poahhdaseenmooie op Hypocrisie rond de inauguratie
*vertelt mijn excuses
1 kudos 2017-01-20 16:47:56 door Poahhdaseenmooie op Hypocrisie rond de inauguratie
@rekennietmachine Laten we eerst even vaststellen dat ik zeker geen hekel heb aan Obama of aan Trump ik zou altijd eerder kiezen voor Obama, maar wat je mij nu verteld is volgens mij alleen een bevestiging van het punt dat ik probeer te maken. Een drone oorlog is volgens mij nog steeds een oorlog, luchtaanvallen in Syrië is volgens mij nog steeds oorlog voeren, halfslachtig ingrijpen in Libië zoals je dat benoemt is volgens mij nog steeds oorlog voeren. Het feit dat je mijn commentaar 'kul' noemt en topreaguursel onwaardig zegt alleen maar dat jij het punt niet begrijpt. In al de gevallen die door jou genoemd zijn grijpt Amerika in, werkelijk allemaal, is de gedachte dat Amerika dit niet hoeft te doen nou zo raar? Uiteindelijk was het de beslissing van Obama, maar ik denk dat onder het bewind van Trump dit sterk kan verminderen door zijn idee van isolationisme (zo beter?). Nog één ding, je zegt dat als er andere manieren van een aanval mogelijk waren dat de generaals van Obama dit dan we hadden gezegd, maar dan kom ik weet terug mijn punt dat bombarderen ook oorlog voeren is en tevens had ik het niet over slachtoffers van deze bombardementen maar over het voeren van oorlogen zo ook het onderwerp van deze post.
2 kudos 2017-01-20 16:37:03 door Poahhdaseenmooie op Hypocrisie rond de inauguratie
@johanvb Laten we even een paar noemen: Irak, Libië, Syrië, Oekraïne en natuurlijk de resten van de afghaanse oorlog gestart door Bush. Dit allemaal door een man die de nobelprijs voor de vrede heeft mogen ontvangen? Daarnaast is hij een van de presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis waaronder oorlogen het langst hebben aangehouden. Mocht je jezelf ook willen informeren alvorens commentaar te geven dan wil ik je graag wijzen op deze link /www.bnr.nl/opinie/bernard-hammelburg/10306601/oorlogspresident-obama?disableUserNav=true
6 kudos 2017-01-20 16:25:54 door WilGwenWelPoorten op Hypocrisie rond de inauguratie
De hele Amerikaanse economie draait op de oorlogen die gevoerd worden, dus minder zal het zeker niet worden.
20 kudos 2017-01-20 16:06:15 door rekennietmachine op Hypocrisie rond de inauguratie
Dit is complete kul. Hoe kan dit nou een topreaguursel zijn. Ik verlang terug naar de tijden dat reaguurders op Dumpert nog van Geenstijl kwamen en dus niet totaal wereldvreemd waren.\r
\r
Obama heeft troepen teruggetrokken uit Irak en Afghanistan. Hij heeft halfslachtig ingegrepen in Libië, waar het overigens al oorlog was. In Libië is het nu een complete chaos, omdat Obama geen zin had in een langdurige oorlog en er vrij snel weer mee kapt. Verder heeft hij de drone-aanvallen in Pakistan en Jemen opgevoerd en is een luchtoorlog begonnen tegen IS.\r
\r
Trump heeft vrij weinig gezegd over wat hij op militair gebied van plan is. Het enige wat we weten is dat hij de luchtaanvallen op IS fors wil opvoeren. Dit gaat echter lastig worden, want als er veel meer doelen veilig gebombardeerd konden worden, hadden Obama's generaals hem dat echt wel verteld, die zijn ook niet gek. Misschien dat Trump de eerste paar keer nog een groter risico neemt, maar als hij 3 keer per ongeluk een aantal burgerdoden heeft veroorzaakt, zal hij rap op zijn schreden terugkeren.\r
\r
Kortom, leuke woorden als 'isiolationisme' (fout gespeld) en nihil, maar je snapt er de ballen niet van.
4 kudos 2017-01-20 15:30:03 door struggleboyzz op Hypocrisie rond de inauguratie
Alleen helpt hij wel het klimaat om zeep :/
5 kudos 2017-01-20 15:14:47 door Johanvb op Hypocrisie rond de inauguratie
En welke oorlogen zijn er precies gevoerd waar in de Nederlandse media geen aandacht is besteed?\r
En waar kan ik daar meer over lezen? PAravda? Hürriyet?
-5 kudos 2017-01-20 14:59:58 door nelzonmandela op Hypocrisie rond de inauguratie
je kijkt teveel Pownews vent.
55 kudos 2017-01-20 14:59:39 door waaromnuweer op Hypocrisie rond de inauguratie
Ik zou alleen wel willen wijzen op het gegeven dat Obama in feite geen moment echt aan de macht is geweest (op de eerste 2 jaar na), met het meest vijandige huis en senaat in recente geschiedenis welke in handen waren van de GOP, die alles hebben gedaan om elke beslissing van Obama zo te dwarsbomen of verneuken dat het onuitvoerbaar werd.\r
\r
Neem "Obama-care" wat dan wel een succes van Obama had kunnen zijn is door de GOP zo verkracht dat het eigenlijk gedoemd is geworden te falen. \r
\r
Maar goed dat zul je noch op de NOS noch op rechts popi sites horen.
20 kudos 2017-01-20 14:26:09 door dumphertreaguurder op Hypocrisie rond de inauguratie
Helemaal mee eens, mensen worden door de media in een mindeset geplaatst. De NOS is hier een mooi voorbeeld van. Kijk maar eens op de online dagbladen. Jaren geleden stonden hier wisselende berichten. En nu, angst hier ,ellende daar, terrorisme is overal. Is het echt zo erg? Ik denk van niet het is een politiek spel waarin wij geloven wat we zien. Hoe meer ellende je ziet hoe angstiger mensen worden. Ik heb geen idee of Trump het bij het juiste einde heeft maar wat mij betreft krijgt hij de kans om iets te laten zien. Succes ginger !\r
46 kudos 2017-01-20 14:12:37 door NederlandseZak op Hypocrisie rond de inauguratie
Iemand heeft zijn huiswerk gedaan. +1
39 kudos 2017-01-20 14:01:21 door BolimeKurac op Hypocrisie rond de inauguratie
Poahh dat heb je mooi gezegd!