DumpStats voor Petpampim

7,552 +10289 -2737

Kudos

#9615 (Top 3.4904%)

Kudos/dag 2.76
Kudos/reaguursel 10.77
Meeste kudos op 1 reaguursel 1819
Minste kudos op 1 reaguursel -390

701

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.26
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 30.3
Reacties per reaguursel 0.24
Meeste reaguursels op 1 dag 45
Aantal x weggejorist 22
Gestart op 29-06-2017

Kudoverloop over tijd

-390 kudos 2021-04-11 18:58:32 op Agent KO geslagen bij woningbrand
Maar hoe weet jij dat die agent daadwerkelijk KO is geslagen? Omdat het hep gestaan op Dumpert? Op basis van dit filmpje en het vage verhaal op het AD vallen weinig harde conclusies te trekken.

-169 kudos 2021-01-26 14:39:44 op HELP IK GA DOOD
Mensen vinden het heerlijk om te zien dat deze jongen is geslagen en pijn heeft. Dat kan ik me ergens nog wel voorstellen vanuit een bepaald vergeldingsgevoel na alle ellende en al het tokkiegedrag van de afgelopen dagen (hoewel we niet weten wat deze specifieke persoon precies heeft gedaan, behalve op straat zijn tijdens de avondklok).

Maar m oprechte vraag is: zou de politie bij iedereen die zich niet aan de regels houdt diegene in elkaar moeten meppen? En zouden wij dat dan net zo heerlijk vinden? Bijvoorbeeld iemand die door rood rijdt en daarmee anderen in gevaar brengt? Of een vrouw in Rusland die de politie hindert en dan hard naar de grond wordt getrapt? Of de (blanke, voor zover dat uitmaakt?) jongeren die bijvoorbeeld in Urk schijt hebben aan alle regels? Mensen die met 4 man in de auto zitten in plaats van met 2 man? Gerda die ook schijt heeft aan de avondklok omdat ze niet in corona gelooft en tijdens rellen een avondwandeling maakt?

Met andere woorden: waar ligt voor jullie de grens? Wanneer geeft het een 'lekker' gevoel als iemand door de politie wordt geslagen en wanneer niet? Is dat per definitie als iemand iets strafbaars heeft gedaan, of ligt die grens ergens anders?

-109 kudos 2021-03-16 11:07:50 op Tiktokmeisje cancelt Bij1
Soms ook handig om wat onderzoek te doen voordat je iets de wereld in slingert. Als je die Jeanette Chedda opzoekt op Google, dan krijg je ineens toch een andere context bij haar Tweet.

-100 kudos 2017-07-23 17:09:19 op Groetjes van Gwen
Roodlichtje, haar linker en rechter

-73 kudos 2021-02-07 04:44:21 op Lopen met dat kadaver!
Fijn dat het ook op zo een positieve manier kan gaan.

Maar wel even een negatieve noot: we weten allemaal dat de reacties een stuk minder mild zouden zijn als dit een Mohammed of Ali achtig type was geweest. Dan zouden reacties als: 'iedereen moet zich gewoon aan de avondklok houden!' of zelfs 'meteen afschieten!' waarschijnlijk in de meerderheid zijn geweest. Geen oordeel verder... Meer een constatering van het gebrek aan consequentheid op Dumpert.

-70 kudos 2021-01-25 22:12:11 op Wappie in Den Bosch moet hard fietsen
Ik ben echt vóór de politie, tegen wappies en al helemaal tegen die kansloze relschoppertjes. Maar mensen, wat je op dit filmpje ziet kan toch gewoon niet door de beugel? De politie hoort zich te kunnen beheersen. Daar worden ze voor opgeleid en op getraind. Ze staan gewoon met 2 man uit frustratie op hem in te beuken (ik neem aan omdat hij zich niet aan de avondklok heeft gehouden). Hun collega moet zo te horen zeggen dat het klaar is voordat ze stoppen. Dit gaan we toch hopelijk niet normaal vinden...

Kijk, gisteren toen er een malloot met een zwaard stond te zwaaien mocht de politie van mij op zijn minst met rubber schieten. Dat zou zeer proportioneel en terecht zijn. Maar dit is gewoon onnodig. Heel veel respect voor de politie, maar er zijn grenzen.

-68 kudos 2021-04-16 20:21:44 op Kom dan dikke toro!!!
Waren zijn mensen zo tegen stierenvechten? Dit is een eeuwenoude traditie en, aan het publiek te horen, ook een kinderfeestje. Wij Nederlanders weten als geen ander dat dat de beste argumenten zijn om iets niet aan te passen.

-65 kudos 2022-02-26 11:42:32 op Slowakije helpt vluchtelingen
Ach jee, wat een haat en wat een onnodig grievende termen om medemens mee aan te duiden. Maar blijkbaar zie jij ze als dieren. Lucht het op? Waarom toch altijd iedereen over één kam scheren? Ja, er zitten zogenoemde gelukzoekers tussen (tja, wie zoekt geen geluk? Jij zou vooraan in de rij staan als je uit een armoedig land zou komen Henk.) En die gelukzoekers worden al volop teruggestuurd, kijk maar naar de cijfers van de IND. Maar er zitten ook genoeg echte vluchtelingen tussen. Die hebben minder recht op hulp dan Oekraïners, vanwege het verschil in huidskleur en/of geloof?

Mannen komen vaak eerst naar Nederland en vragen later gezinshereniging aan. Wat zou jij over die mannen zeggen als ze samen met hun vrouw en kinderen de vaak gevaarlijke reis zouden maken? Of nog erger, als ze hun vrouw en kinderen erop uit zouden sturen i.p.v. zelf te gaan? Dan zou je vast ook weer op ze te kankeren hebben.

-52 kudos 2021-04-12 18:46:13 op BLM-er wil betonblok gooien
Je zal zeker gemind worden, en ik ook want ik ben het met je eens. Trek je er niets van aan.
Het had ook prima op een andere plek op het lichaam gekund en dat zou net zo effectief zijn. Maar ja, als je een beetje genuanceerd bent op Dumpert en voor proportioneel politieoptreden bent, wordt dat beloond met minnetjes. En natuurlijk met reacties zoals "ze hadden hem met scherp door zijn kop moeten knallen". Tja, ongenuanceerd is hier de norm.

-49 kudos 2021-05-29 19:16:56 op Lieverd, doe het niet
Zowel mensen die volledig tegen vaccineren zijn als mensen die volledig vóór vaccineren zijn, vind ik ongenuanceerd en veel te kort door de bocht. Er is ook nog zoiets als een genuanceerde middenweg. Natuurlijk is het heel belangrijk dat kwetsbare groepen het vaccin nemen en natuurlijk tonen de eerste onderzoeken aan dat het vaccin tot nu toe zeer effectief is en dat de korte-termijn-bijwerkingen meevallen.

Maar als gezonde jongere zou ik wel heel erg goed nadenken voordat je het vaccin neemt. Overdenk goed de voor- en nadelen alvorens iets in je arm te laten spuiten. Wat zijn voor mij
en voor mijn omgeving de voordelen en de eventuele gevaren als ik het vaccin neem? En wat zijn precies de risico's als ik het niet doe? Ja, je kunt in theorie je gevaccineerde oma nog steeds besmetten als je zelf niet gevaccineerd bent. Maar aan de andere kant: horen we niet overal dat die kans heel klein is en dat - als het al gebeurt - het ziekteverloop veel en veel milder is voor oma? Het is bijvoorbeeld ook niet voor niets dat alleen risicogroepen tegen het influenzavirus worden ingeënt en gezonde jongeren niet. Waarom is dat met het coronavaccin anders?

Denk ook vooral goed na over wat we wel en niet weten over de bijwerkingen op lange termijn. Wetenschappers verwachten dat die zullen meevallen, maar 100% zekerheid heb je simpelweg niet. Ik ben er helemaal voor dat iedereen vrij is om zelf die risicoafweging te maken, maar ik hoop dat iedereen er wel serieus over nadenkt. Mand.

-49 kudos 2021-01-26 22:12:28 op Meneer heeft nog geen werkgeversverklaring
Waarom wordt hier niet met verontwaardiging en afschuw op gereageerd? Over de jongeman in het filmpje 'Rellert in Den Bosch moet hard fietsen' werd gezegd dat hij niet hard genoeg geslagen kon worden door de politie. 'Aftuigen', 'Zijn polsen breken', 'Flying kick geven'... er werd hem van alles toegewenst. Terwijl we van die jongen helemaal niet zeker weten dat hij daadwerkelijk aan het rellen was. We weten alleen dat hij buiten was na 21.00 uur. Misschien fietste hij ook wel naar huis en probeerde hij ook een boete te ontlopen.

Waarom is deze situatie dan wel acceptabel? De avondklok overtreden vonden de meesten toch zo verschrikkelijk? Ieders eigen verantwoordelijkheid om op tijd thuis te zijn?

-43 kudos 2021-04-12 20:00:35 op BLM-er wil betonblok gooien
Omdat je het in de juiste context moet zien. Je kunt het ontkennen als je wilt, maar iedereen die een beetje de Amerikaanse actualiteiten volgt weet gewoon dat er in Amerika een probleem is met excessief politiegeweld tegen zwarte mensen. En waar dat aan ligt kun je over discussiëren, waarschijnlijk meerdere oorzaken, maar het bestaan van het probleem op zich ontkennen zelfs veel politiemensen ambtenaren van justitie niet. Er is op internet ook een interessant en genuanceerd paper over te vinden van Harvard-onderzoeker Roland Fryer. Zeker de moeite waard om eens te lezen.

Dus kortom, nee, niet alle geweld tegen zwarte mensen is per definitie racisme, maar wanneer je het in de brede context bekijkt van excessief politiegeweld tegen zwarte mensen dan heeft het in Amerika weldegelijk nieuwswaarde om de huidskleur erbij te vermelden.

-38 kudos 2021-04-25 17:51:26 op Waarom Murica rotondes haat
Tja. We voorzien pakjes sigaretten ook van de waarschuwing dat roken dodelijk is en toch gaan mensen er vrolijk mee verder. Wij doen het dus niet veel beter.

-36 kudos 2021-04-25 17:46:39 op Stempotlood kopen
@topreaguursel
Dat heet toch gewoon handel? Kennelijk is er vraag naar prul en zijn sommige mensen ook nog zo gek om er een relatief flink bedrag voor neer te leggen. En dat creëert natuurlijk aanbod. Als ik weet dat mensen geld over hebben voor teennagels, dan plaats ik ook vandaag nog een advertentie op marktplaats. Ik verbaas me eerder over mensen die daadwerkelijk 85 euro voor een potlood met nepcertificaat betalen.

-33 kudos 2022-02-26 12:11:05 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Gelehesje | 26-02-2022 | 11:47: Exact wat ik dus zeg: iedereen over één kam scheren. Er zitten genoeg echte vluchtelingen bij die ook recht op hulp hebben en braaf op asiel wachten. En ook de vrouwen en kinderen die in het land waar oorlog heerst in doodsangst zitten te wachten op gezinshereniging, vinden die incidenten net zo verschrikkelijk als u en ik.
Als we nu trouwens Oekraïners massaal hierheen zouden laten komen (en op een kluitje laten leven), wie zegt dan dat dergelijke incidenten bij hen niet zullen voorkomen? De waarheid is gewoon dat velen hier (!) het liefst iedereen met een kleurtje - en vooral alle moslims - het land zien verlaten. Die zijn gewoon minder waard dan blanken. Maar er zijn helaas maar weinigen die de moed hebben om dat toe te geven.

-32 kudos 2022-02-26 12:48:21 op Slowakije helpt vluchtelingen
Als de 'eerdere groep' vluchtelingen hun vrouw en kinderen zouden meenemen, zou je ook op ze te kankeren hebben gehad. Dat weet ik zeker. Het blijven immers kleurlingen en moslims en daar hebben we ons oordeel van tevoren al over klaar.
Je bent ervan op de hoogte dat veel vluchtelingen overlijden tijdens de tocht naar Europa? Zou jij jouw vrouw en kinderen meenemen of zou je voor gezinshereniging gaan?

-31 kudos 2021-04-16 20:42:36 op Kom dan dikke toro!!!
@Hayfork | 16-04-2021 | 20:33:
Niet letterlijk inderdaad, maar er worden evengoed mensen mee gekwetst. Maar ik vind dat niet erg, want het is een traditie en ik vind het een leuke traditie. Daar gaat het om.
Overigens, denk je dat het er in slachthuizen veel beter aan toegaat?

-30 kudos 2021-01-25 23:38:15 op Wappie in Den Bosch moet hard fietsen
Het is duidelijk dat iedereen inmiddels dusdanig geëmotioneerd is door alle gebeurtenissen, dat we onnodig politiegeweld gaan goedkeuren. Nee mensen, het zijn juist de tokkies die geweld gebruiken. Aan de politie de taak om daar adequaat op te reageren. Dat betekent: gepast geweld gebruiken waar nodig, maar wel gewoon iemand op een beheerste manier afvoeren waar dat kan. Je geeft ze alleen maar gelijk als je je gaat verlagen tot hun tokkieniveau door ze puur uit wraak in elkaar te rammen.

-29 kudos 2021-05-12 21:01:32 op Dikke biem in Gaza
Dat is wel heel makkelijk zeg. Dat kun je dan ook over joden zeggen, zeker in de eerste helft van de 20e eeuw (en ook dat zou een zeer ongepaste opmerking zijn, ik zeg het er maar even bij).

-28 kudos 2021-01-26 00:05:34 op Wappie in Den Bosch moet hard fietsen
Ik ben het met je eens dat kinderen gewoon thuis horen te zijn 's avonds. Maar zeg eens eerlijk: ben jij als 16-jarige knaap nooit ondeugend buiten geweest op een (maandag-)avond?

-24 kudos 2021-03-12 01:06:11 op Martijn pest Thierry weg bij Jinek
Totaal niet grappig. Maar goed, is dit niet gewoon vrijheid van meningsuiting? De vrijheid van meningsuiting waar Fortuyn zo voor heeft gevochten en dat uiteindelijk met zijn leven heeft moeten bekopen? De vrijheid van meningsuiting waar Thierry zelf overigens ook voor strijdt.

"Fortuyn was vóór alles een voorvechter van de vrijheid van meningsuiting. "Imam El Moumni mag mij als homo "lager dan een varken" noemen. Maar neemt u mij dan niet kwalijk dat ik de islam beschouw als achterlijke cultuur." Waar Fortuyn van walgde was uitspraken met als dekmantel religie. Als Fortuyn had moeten kiezen tussen vrijheid van meninguiting of het beginsel van non-discriminatie, dan zou hij kiezen voor de vrijheid van meningsuiting, als allerhoogste goed van de vrije mens."

-24 kudos 2021-03-30 17:18:57 op Grootste mysterie van Pokémon opgelost
@dannylimbo | 30-03-2021 | 16:39:
Daar had je beter m'n oma voor kunnen pakken, mijn moeder ligt al een paar jaar onder de grond.

-22 kudos 2022-02-26 12:44:34 op Slowakije helpt vluchtelingen
'Gelukzoeker' is ook zo'n onnozele term die iedereen klakkeloos van elkaar overneemt zonder er echt over na te denken. Alsof er ook 'ongelukzoekers' bestaan. Als het goed is, zijn alle mensen gelukzoekers. Mensen die tegen alle niet-westerse asielzoekers zijn, zouden hoogstwaarschijnlijk zelf vooraan in de rij staan om hun geluk elders te zoeken wanneer Nederland een armoedig land zou zijn.

-21 kudos 2022-02-23 23:27:20 op BREEK: Appleovervaller is End-of-Life gegaan
@Pitbike53 | 23-02-2022 | 23:21: Dus iemand kan alleen Nederlands/Amsterdammer zijn als diegene blank is en ook blanke, Nederlandse (voor)ouders heeft? Prima als dat je mening is, maar geef dan wel toe dat je racistisch bent.

Een hond die*, trouwens.

-19 kudos 2022-02-26 11:36:28 op Slowakije helpt vluchtelingen
Lekker ongenuanceerd lullen. Vluchtelingen uit veilige landen wórden al teruggestuurd. Hoe kom je erbij dat dat niet gebeurt? Je hoort altijd dat Nederland zo soepel omgaat met vluchtelingen, maar kijk zelf eens naar de cijfers van o.a. de IND. Nederland is niet voor niets al meerdere keren op de vingers getikt door de Europese Commissie omdat ons asielbeleid zo streng is. In 2019 werd bijvoorbeeld slechts 30% van de asielaanvragen in Nederland ingewilligd. En die 30% betreft ook gewoon vluchtelingen die, net als Oekraïners nu, in hun eigen land gevaar lopen. Niet alleen in Oekraïne verkeert oorlog.

-18 kudos 2021-04-25 22:10:49 op Tafels op 1.5e meter
Hierboven heeft iemand nagenoeg precies hetzelfde geconstateerd en dat wordt flink geplust, terwijl mijn reaguursel van 6 minuten eerder wordt gemind. De wegen van de reaguurder blijven ondoorgrondelijk.

-18 kudos 2021-04-25 21:39:18 op Tafels op 1.5e meter
Creatief bedacht! Hoewel het alsnog niet volgens de regels is. De bedoeling is juist dat bezoekers anderhalve meter afstand van elkaar houden, niet per se de tafels.

-18 kudos 2023-10-15 02:40:49 op IDF deelt beelden van boven Gaza
@DiePanzerVorwarts | 15-10-2023 | 02:26:
Nee, niet het zal. Ik heb het over wat er nu gebeurt. Israël moet niet eerst zeggen dat men naar het zuiden van Gaza moet vluchten en vervolgens die vluchtende burgers gericht bombarderen.

-17 kudos 2021-06-04 12:44:07 op Spugende Lama zakkenrolsters
Walgelijke*
En het woord ongedierte is enkelvoud, dus 'woont' in plaats van 'wonen'.

-17 kudos 2021-05-08 03:08:16 op Gast met zijn vriendin
Ja, al is hij wel degene die (voor zover zichtbaar in dit filmpje) de aanval begint. Wat er hiervoor gebeurd is, weten we niet. Tenzij we blind het onderschrift geloven natuurlijk.

-16 kudos 2022-02-23 23:17:24 op BREEK: Appleovervaller is End-of-Life gegaan
In Amsterdam geboren, dus gewoon een Amsterdammer. Los van hoe ziek deze klootzak was, is het natuurlijk helemaal niet zo dat je alleen Amsterdammer kunt zijn als je blank bent, een Nederlandse naam hebt en/of Nederlandse ouders hebt.

-16 kudos 2021-04-25 18:15:17 op Waarom Murica rotondes haat
@N0*Name | 25-04-2021 | 17:58:
Nee hoor, totaal niet zelfs. Ik sla de plank precies waar ik hem raken wil. Mensen begrijpen gewoon niet wat ik bedoel (waaronder jij). Het reaguursel van geenstijl gaat over het nogal merkwaardige fenomeen dat voortvloeit uit de claimcultuur in Amerika. Je wordt daar als fabrikant min of meer gedwongen om de meest evidente waarschuwingen in gebruiksaanwijzingen te plaatsen om idiote miljoenenclaims te voorkomen. En wij vinden dat heel raar, maar het feit dat op pakjes sigaretten ook heel evidente waarschuwingen moeten worden geplaatst (al is het om een andere reden dan de claimcultuur) vind ik minstens zo raar. Al helemaal omdat mensen er ondanks die waarschuwing vrolijk mee doorgaan. Ergo: ondanks dat iets soms heel evident lijkt (roken is dodelijk, een kat in de magnetron stoppen is niet zo heel slim) zijn mensen niet altijd snugger genoeg om dat zelf te kunnen bedenken. En dat gebrek aan snuggerheid is dus niet voorbehouden aan Amerikanen, wat weleens gesuggereerd wordt. Mand.

-16 kudos 2021-03-12 01:15:15 op Martijn pest Thierry weg bij Jinek
Opvallend, ik dacht dat men op Dumpert wel voor de absolute en onvoorwaardelijke vrijheid van meningsuiting zou zijn.

fvd.nl:
"Bevordering van tolerantie onder het motto: “Ik ben het met alles wat u zegt met u oneens, maar zal uw recht verdedigen te zeggen wat u wilt”."

-16 kudos 2021-05-07 10:48:24 op Tuuut
Dat zie je toch gewoon de eerste keer dat je zo een video bekijkt? Of ben jij zo snel afgeleid?

-15 kudos 2022-02-26 13:08:01 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Grerd_Fapperhaus | 26-02-2022 | 13:06: En in Ter Apel (en elders) zitten dus beide categorieën. Zoals tussen alle vluchtelingenstromen.

-15 kudos 2023-10-08 00:07:12 op Inslag op Palestijns gebouw tijdens live uitzending
Mee eens, maar... dumpertpubliek hoogopgeleid? Dat is nieuw voor me. Ik heb toch meer het idee dat het vooral bouwvakkers, projectmanagers, verkopers en assistent-supermarktmanagers zijn. MBO 4 of hooguit HBO. Voor mensen met dat niveau is het natuurlijk ook moeilijk om een geschiedenisboek open te slaan, laat staan om de feiten daadwerkelijk tot zich te nemen.

-15 kudos 2017-07-02 16:52:02 op Dikke crash in TdF
Tijdens wielerevenementen neemt moeder Karma altijd wel een paar keer wraak namens eenieder die geregeld last heeft van wielrenaso's.

-15 kudos 2022-02-26 13:32:01 op Slowakije helpt vluchtelingen
En waarom verwacht je dat er dan 0,0 overlast is? Juist, omdat het om blanke mensen gaat en niet om gekleurde moslims (waar trouwens ook heel veel 'echte' vluchtelingen tussen zitten). Als een hele lading Oekraïners hierheen komt en in stress met elkaar op een kluitje leeft, krijg je net zo goed problemen. Zomaar wat voorbeelden:
https://www.standaard.be/cnt/d...
https://www.standaard.be/cnt/d...
https://www.standaard.be/cnt/d...
https://www.standaard.be/cnt/d...

-15 kudos 2017-09-18 23:46:35 op Neonazi gaat slapen
Waarom wordt deze achterlijke neonazi gek verdedigd hier? Jullie kunnen je net zo goed bij het antisemitische gedachtegoed van de Islam aansluiten. Deze walgelijke vent heeft de klap helemaal verdiend.

-15 kudos 2021-06-03 19:06:00 op Naam bij je beroep #990
Niet erg hoor dat sommigen mijn grap niet snappen. Engels is ook een moeilijke taal.

-14 kudos 2021-04-12 21:48:45 op BLM-er wil betonblok gooien
Waarom niet dan? Als andere ondernemers zich daar niet vestigen, zou ik mij daar juist gaan vestigen. Prijzen flink omhoog gooien vanwege het gebrek aan concurrentie, lonen laag houden om dezelfde reden. En met de extra winst en de besparing kan dan mooi de opstal- en inboedelverzekering betaald worden. Een win-winsituatie.

-14 kudos 2022-02-26 14:18:57 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Badderbeest! | 26-02-2022 | 14:00: Kijk, jij geeft tenminste eerlijk toe dat het met hun afkomst en cultuur (en waarschijnlijk ook religie) te maken heeft dat ze wat jou betreft niet welkom zijn. Niet dat gezeik over zogenaamde gelukzoekers. Er is moed voor nodig om dat toe te geven, dus daar heb ik respect voor. Neemt natuurlijk niet weg dat het totale kolder is. Iedereen die enigszins ruimdenkend is en dus meerdere culturen in zijn kennissenkring heeft, kent zowel voorbeelden van "slechte" als "goede" niet-westerse allochtonen. Er zijn genoeg mensen met een een cultuur die jij zo verafschuwt, die prima meedraaien in deze samenleving en die onze normen en waarden gewoon delen. Mijn van oorsprong Syrische kapper bijvoorbeeld, wat een geweldige en hardwerkende vent is dat. Klanten doen altijd heel vriendelijk tegen hem als hij Syrische koekjes uitdeelt, maar nu weet ik dus hoe sommige mensen achter zijn rug om over mensen met zijn achtergrond denken en spreken. Er zijn nieuwkomers die de Nederlandse normen en waarden nog beter in acht nemen dan sommige Nederlanders (respect, verdraagzaamheid, goed voor elkaar zorgen). Waarschijnlijk zullen bepaalde mensen nooit leren om niet iedereen over één kam te scheren.

-13 kudos 2021-01-27 01:14:46 op Meneer heeft nog geen werkgeversverklaring
Met jouw kritiek op de avondklok ben ik het niet eens. De avondklok kan, mits nageleefd uiteraard, weldegelijk effectief zijn om besmettingen te voorkomen. Simpelweg minder mensen zoeken elkaar 's avonds op en zo heb je weer minder contactmomenten. Dat is natuurlijk geen raketwetenschap. Of het in de praktijk ook zal werken, is weer een ander verhaal. En waarom de grenzen niet gesloten zijn heeft Rutte meermaals uitgelegd. Dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt.

Ik ben het wel met je eens dat veel reaguurders heilig spelen. In sommige filmpjes worden aan overtreders van de avondklok (zonder verdere context) letterlijk martelingen toegewenst. En bij dit filmpje dan weer niet. En inderdaad, ongetwijfeld is het zo dat als ze zelf door onvoorziene omstandigheden de avondklok een keer zouden overtreden, ze ook vast niet gemarteld en in elkaar gemept willen worden. Terwijl ze dat bij fietsmeneer wel terecht vonden. Het heeft wel een hypocriet randje.

-13 kudos 2021-04-11 23:38:07 op Aziaten demonstreren tegen racisme
Makkelijk gezegd. Hoewel ze het inderdaad met overheidsbaantjes proberen te compenseren, kun je kunt toch niet ontkennen dat racisme op de arbeidsmarkt nog altijd veel voorkomt? Iedereen die op kantoor werkt en bij personeelszaken is betrokken, kent wel voorbeelden van discriminatie. Verzoeken van operationele afdelingen aan de afdeling recruitment om vooral geen Marokkanen, Surinamers, mensen die openlijk religieus zijn, etc. etc. aan te nemen... ik heb het vaak genoeg meegemaakt.
Aan de ene kant kun je er best begrip voor opbrengen als iemand negatieve ervaringen hebt met bepaalde bevolkingsgroepen. Aan de andere kant: hoe kun je ook van de welwillende groep allochtonen verwachten dat ze goed integreren, wanneer ze daartoe geen kans krijgen? Zij zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor het gedrag van hun mede-allochtonen.