DumpStats voor Petpampim

7,529 +10218 -2689

Kudos

#9294 (Top 3.4560%)

Kudos/dag 3.02
Kudos/reaguursel 10.88
Meeste kudos op 1 reaguursel 1819
Minste kudos op 1 reaguursel -390

692

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.28
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 30.4
Reacties per reaguursel 0.24
Meeste reaguursels op 1 dag 45
Aantal x weggejorist 22
Gestart op 29-06-2017

Kudoverloop over tijd

-7 kudos 2023-12-03 00:27:26 op Tijd voor een dansje!!!
@Cybertuup10 | 03-12-2023 | 00:13: Als je graag een geheel overbodige extra 'p' wilt gebruiken, dan is dat prima.

20 kudos 2023-12-03 00:20:18 op Iemand een idee?
@Hunebedbouwer | 02-12-2023 | 20:22: Jij jaagt op minnetjes zo te zien?

14 kudos 2023-12-03 00:06:47 op Och jee, wat doet die nou?
Lekker makkelijk om zo te oordelen. Ze remmen toch af om in de gaten te houden of het goed gaat? Je hoort ze nog zeggen dat hij de weg alweer op rijdt. Lul dus niet zo dom.

10 kudos 2023-12-03 00:04:10 op Och jee, wat doet die nou?
@plzDont | 02-12-2023 | 22:54: Of onwel geworden. Of een technisch mankement aan de auto. Of dronken. Of een kind dat aan het stuur trok. Iets in de tas aan het zoeken. Ga zo maar door. In ieder geval een vrouw.

-11 kudos 2023-12-02 23:51:30 op En het hele plaatje
Waarom typ je het zo? Bedoelde je Türkiye?
En 'poel' is ook niet correct.

6 kudos 2023-11-24 17:09:22 op Oh Geert MILDERS heeft gewonnen
@IIVQ | 24-11-2023 | 16:57:
"O nee, Wilders heeft gewonnen! Wollah kom mee allemaal, terug naar Marokko."

"Oh wacht het is Geert MILDERS, we mogen blijven, omkeren maar!"

13 kudos 2023-11-24 16:48:17 op Oh Geert MILDERS heeft gewonnen
De clou van de grap ('MILDERS') is nochtans in kapitalen getypt. Niet dat ik 'm grappig vind, maar zo ingewikkeld is het toch niet?

0 kudos 2023-10-15 19:13:52 op Ondertussen in Amsterdam
Zoals de pro-Israël demonstranten ook beide vlaggen bij zich hadden?

-18 kudos 2023-10-15 02:40:49 op IDF deelt beelden van boven Gaza
@DiePanzerVorwarts | 15-10-2023 | 02:26:
Nee, niet het zal. Ik heb het over wat er nu gebeurt. Israël moet niet eerst zeggen dat men naar het zuiden van Gaza moet vluchten en vervolgens die vluchtende burgers gericht bombarderen.

20 kudos 2023-10-13 19:39:48 op Holocaustoverlever over Palestina
Ja, andere landen moeten stoppen met hun onvoorwaardelijke steun aan 1 van de twee partijen. Vooral de steun van het Westen aan Israël. Tot op de dag van vandaag heeft Israël een vrijbrief om nederzettingen te blijven bouwen, terwijl dat op grond van het internationaal recht (voornamelijk het Statuut van Rome) een oorlogsmisdaad is.
Het is onrealistisch om te verwachten dat de Palestijnen hun volledige oude grondgebied ooit terugkrijgen, maar een tweestatenoplossing is nog steeds de meest realistische en rechtvaardige oplossing. Maar dan moet 1) Hamas en andere terroristische organisaties uitgeroeid worden en 2) Israël geen Palestijnse gebieden meer bezetten en zich neerleggen bij het grondgebied dat hen tijdens de opheffing van het Britse mandaadgebied in 1948 was toebedeeld. Voor beide is politieke (en eventueel militaire) druk vanuit de rest van de wereld nodig.

-15 kudos 2023-10-08 00:07:12 op Inslag op Palestijns gebouw tijdens live uitzending
Mee eens, maar... dumpertpubliek hoogopgeleid? Dat is nieuw voor me. Ik heb toch meer het idee dat het vooral bouwvakkers, projectmanagers, verkopers en assistent-supermarktmanagers zijn. MBO 4 of hooguit HBO. Voor mensen met dat niveau is het natuurlijk ook moeilijk om een geschiedenisboek open te slaan, laat staan om de feiten daadwerkelijk tot zich te nemen.

11 kudos 2023-10-02 21:40:57 op Kinky met de boys
Als je een IQ van 83 hebt dan lijkt alles een goed idee.

-8 kudos 2022-02-26 15:32:59 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Gelehesje | 26-02-2022 | 15:06: En dit is dus precies waar ik mij tegen verzet. Ongenuanceerd en iedereen over één kam scheren. Walgelijk en onmenselijk. Jij denkt dat als je nu een hele stroom asielzoekers deze kant op haalt, uit welk land dan ook, en die maandenlang in een kluitje bij elkaar plaatst, dat je dan geen problemen krijgt? Oekraïners zijn voorbeeldig? En alle huidige asielzoekers zijn slecht? En Oekraïne is zeker het enige land waar oorlog is?

Kom aan zeg. Als jij geen fijne en vriendelijke "Finnen" in je kennissenkring hebt, dan stel je je simpelweg niet genoeg open. Ik ken er een heleboel die ontzettend dankbaar zijn en aan wie ik zelf ook heel veel te danken heb. En nee, ik stem niet op D66 (te veel op de hand van de VVD) en zeker niet op Groenlinks. Het milieu interesseert me weinig tot niets, mensen interesseren mij. Als je eens naar de cijfers kijkt (gewoon op de website van de IND, heel simpel) in plaats van luisteren naar je onderbuikgevoel en naar je mede-reaguurders, dan zie je met je eigen ogen dat het Nederlands asielbeleid van de VVD juist relatief streng is. We zijn al meerdere keren op de vingers getikt door de Europese Commissie.

-9 kudos 2022-02-26 15:16:27 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Kritischeblik | 26-02-2022 | 14:38: Ja, kijk. Als iemand een andere opvatting heeft, dan gaan we beledigen. Wat een fantastische normen en waarden.
Doe toch niet zo hypocriet man en heb ook een kritische blik naar jezelf toe. Je weet heus wel dat niet alle moslims en niet alle asielzoekers uit de "woestijn" of "zandbak", zoals het hier wordt genoemd, slecht zijn. Ik ken er genoeg die ontzettend onbaatzuchtig en goed zijn voor hun medemens en dankbaar dat ze hier wonen. En toch is er niet 0,1% nuance te bespeuren als het gaat om de mening over niet-westerse asielzoekers. Probeer er tussen al deze reacties maar eens één te vinden. En dan vind je het vreemd dat ik mijn conclusies trek? Tot nu toe heeft pas één iemand het hier toegegeven dat het er gewoon om hun afkomst en cultuur gaat.

-11 kudos 2022-02-26 14:55:35 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Kritischeblik | 26-02-2022 | 14:32: Er zullen zeker en vast recenter voorbeelden zijn, maar ik heb er even geen hele studie van gemaakt. De voorbeelden waren meer ter illustratie om aan te geven dat 0,0 overlast onzin is. En als je mijn commentaar goed had gelezen, wist je dat ik het heb over het scenario waarbij er opeens een heel grote stroom vluchtelingen deze kant op komt die in een zeer stressvolle situatie maanden of jaren met elkaar op een kluitje moeten leven. Dan doen zich gewoon incidenten voor, of het nu Syriërs, Amerikanen of Oekraïners zijn. Jij bent kennelijk vastbesloten dat kleurlingen fout zijn en blanken goed. Breng toch wat nuance in je denkwijze aan.

-12 kudos 2022-02-26 14:50:05 op Slowakije helpt vluchtelingen
@RoccoG | 26-02-2022 | 14:23: Inderdaad, volgens mij redeneren de meeste mensen op Dumpert graag zwart-wit omdat dat lekker simpel is. Groep A is slecht, groep B is goed. Geen nuance, want dat kost extra energie. Toch hoop ik dat er zelfs hier mensen zijn die inzien dat niet alle moslims en niet alle kleurlingen fout zijn.

-7 kudos 2022-02-26 14:25:24 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Sanjuro | 26-02-2022 | 11:14: Je spelt mensen verkeerd. Of zijn niet alle mensen gelukzoekers?

-14 kudos 2022-02-26 14:18:57 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Badderbeest! | 26-02-2022 | 14:00: Kijk, jij geeft tenminste eerlijk toe dat het met hun afkomst en cultuur (en waarschijnlijk ook religie) te maken heeft dat ze wat jou betreft niet welkom zijn. Niet dat gezeik over zogenaamde gelukzoekers. Er is moed voor nodig om dat toe te geven, dus daar heb ik respect voor. Neemt natuurlijk niet weg dat het totale kolder is. Iedereen die enigszins ruimdenkend is en dus meerdere culturen in zijn kennissenkring heeft, kent zowel voorbeelden van "slechte" als "goede" niet-westerse allochtonen. Er zijn genoeg mensen met een een cultuur die jij zo verafschuwt, die prima meedraaien in deze samenleving en die onze normen en waarden gewoon delen. Mijn van oorsprong Syrische kapper bijvoorbeeld, wat een geweldige en hardwerkende vent is dat. Klanten doen altijd heel vriendelijk tegen hem als hij Syrische koekjes uitdeelt, maar nu weet ik dus hoe sommige mensen achter zijn rug om over mensen met zijn achtergrond denken en spreken. Er zijn nieuwkomers die de Nederlandse normen en waarden nog beter in acht nemen dan sommige Nederlanders (respect, verdraagzaamheid, goed voor elkaar zorgen). Waarschijnlijk zullen bepaalde mensen nooit leren om niet iedereen over één kam te scheren.

-15 kudos 2022-02-26 13:32:01 op Slowakije helpt vluchtelingen
En waarom verwacht je dat er dan 0,0 overlast is? Juist, omdat het om blanke mensen gaat en niet om gekleurde moslims (waar trouwens ook heel veel 'echte' vluchtelingen tussen zitten). Als een hele lading Oekraïners hierheen komt en in stress met elkaar op een kluitje leeft, krijg je net zo goed problemen. Zomaar wat voorbeelden:
https://www.standaard.be/cnt/d...
https://www.standaard.be/cnt/d...
https://www.standaard.be/cnt/d...
https://www.standaard.be/cnt/d...

-15 kudos 2022-02-26 13:08:01 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Grerd_Fapperhaus | 26-02-2022 | 13:06: En in Ter Apel (en elders) zitten dus beide categorieën. Zoals tussen alle vluchtelingenstromen.

-32 kudos 2022-02-26 12:48:21 op Slowakije helpt vluchtelingen
Als de 'eerdere groep' vluchtelingen hun vrouw en kinderen zouden meenemen, zou je ook op ze te kankeren hebben gehad. Dat weet ik zeker. Het blijven immers kleurlingen en moslims en daar hebben we ons oordeel van tevoren al over klaar.
Je bent ervan op de hoogte dat veel vluchtelingen overlijden tijdens de tocht naar Europa? Zou jij jouw vrouw en kinderen meenemen of zou je voor gezinshereniging gaan?

-22 kudos 2022-02-26 12:44:34 op Slowakije helpt vluchtelingen
'Gelukzoeker' is ook zo'n onnozele term die iedereen klakkeloos van elkaar overneemt zonder er echt over na te denken. Alsof er ook 'ongelukzoekers' bestaan. Als het goed is, zijn alle mensen gelukzoekers. Mensen die tegen alle niet-westerse asielzoekers zijn, zouden hoogstwaarschijnlijk zelf vooraan in de rij staan om hun geluk elders te zoeken wanneer Nederland een armoedig land zou zijn.

-33 kudos 2022-02-26 12:11:05 op Slowakije helpt vluchtelingen
@Gelehesje | 26-02-2022 | 11:47: Exact wat ik dus zeg: iedereen over één kam scheren. Er zitten genoeg echte vluchtelingen bij die ook recht op hulp hebben en braaf op asiel wachten. En ook de vrouwen en kinderen die in het land waar oorlog heerst in doodsangst zitten te wachten op gezinshereniging, vinden die incidenten net zo verschrikkelijk als u en ik.
Als we nu trouwens Oekraïners massaal hierheen zouden laten komen (en op een kluitje laten leven), wie zegt dan dat dergelijke incidenten bij hen niet zullen voorkomen? De waarheid is gewoon dat velen hier (!) het liefst iedereen met een kleurtje - en vooral alle moslims - het land zien verlaten. Die zijn gewoon minder waard dan blanken. Maar er zijn helaas maar weinigen die de moed hebben om dat toe te geven.

-65 kudos 2022-02-26 11:42:32 op Slowakije helpt vluchtelingen
Ach jee, wat een haat en wat een onnodig grievende termen om medemens mee aan te duiden. Maar blijkbaar zie jij ze als dieren. Lucht het op? Waarom toch altijd iedereen over één kam scheren? Ja, er zitten zogenoemde gelukzoekers tussen (tja, wie zoekt geen geluk? Jij zou vooraan in de rij staan als je uit een armoedig land zou komen Henk.) En die gelukzoekers worden al volop teruggestuurd, kijk maar naar de cijfers van de IND. Maar er zitten ook genoeg echte vluchtelingen tussen. Die hebben minder recht op hulp dan Oekraïners, vanwege het verschil in huidskleur en/of geloof?

Mannen komen vaak eerst naar Nederland en vragen later gezinshereniging aan. Wat zou jij over die mannen zeggen als ze samen met hun vrouw en kinderen de vaak gevaarlijke reis zouden maken? Of nog erger, als ze hun vrouw en kinderen erop uit zouden sturen i.p.v. zelf te gaan? Dan zou je vast ook weer op ze te kankeren hebben.

-19 kudos 2022-02-26 11:36:28 op Slowakije helpt vluchtelingen
Lekker ongenuanceerd lullen. Vluchtelingen uit veilige landen wórden al teruggestuurd. Hoe kom je erbij dat dat niet gebeurt? Je hoort altijd dat Nederland zo soepel omgaat met vluchtelingen, maar kijk zelf eens naar de cijfers van o.a. de IND. Nederland is niet voor niets al meerdere keren op de vingers getikt door de Europese Commissie omdat ons asielbeleid zo streng is. In 2019 werd bijvoorbeeld slechts 30% van de asielaanvragen in Nederland ingewilligd. En die 30% betreft ook gewoon vluchtelingen die, net als Oekraïners nu, in hun eigen land gevaar lopen. Niet alleen in Oekraïne verkeert oorlog.

-7 kudos 2022-02-23 23:49:02 op BREEK: Appleovervaller is End-of-Life gegaan
@Vagebont | 23-02-2022 | 23:28: Ik heb het woord verward nooit gebruikt. Psychisch ziek is volgens mij de juiste term. Ik heb hier nog niemand zien schrijven dat deze meneer gezond in zijn bovenkamer was.

En wat je zegt over 'binnen 5 jaar weer op straat' toont aan dat je totaal niet weet wat ontoerekeningsvatbaarheid in een strafproces kan inhouden. Waarom denk je dat zoveel verdachten niet naar het Pieter Baan willen? Als je (gedeeltelijk) ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en je dus in de regel tbs met dwang opgelegd krijgt, kun je er vergif op innemen dat het vele jaren (soms tientallen jaren) kan duren voor je weer buiten staat. En dan wordt men tenminste behandeld. Bij een 'gewone' gevangenisstraf sta je na en x aantal jaren onbehandeld weer op straat.