DumpStats voor Kimjungoen

556 +812 -256

Kudos

#44295 (Top 16.3398%)

Kudos/dag 0.24
Kudos/reaguursel 8.3
Meeste kudos op 1 reaguursel 151
Minste kudos op 1 reaguursel -163

67

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 5.4
Reacties per reaguursel 0.39
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 3
Gestart op 19-02-2018

Kudoverloop over tijd

75 kudos 2018-04-23 12:35:01 door DIYmusician op Maak een uitzondering!
Als ze met een stuk lood al z'n tanden uit z'n muil hadden gerost had ik het ook niet erg gevonden hoor.

8 kudos 2018-04-16 14:08:37 door Chevy93 op Trucker ramt bewust
En irritant of niet. Dit geeft absoluut niet het recht om iemand van zijn sokken te rijden.

16 kudos 2018-04-16 14:07:49 door Chevy93 op Trucker ramt bewust
Wat een gezeik. Deze persoon wil gewoon 100 rijden waar je 100 mag. Hij blijft keurig op de rechterbaan en hindert dus niemand bij het inhalen. Als hij vervolgens verkeer tegenkomt, remt hij (al dan niet automatisch) af. Hij legt niemand ook maar een strobreedte in de weg om hem op de linkerbaan in te halen...

1 kudos 2018-04-03 22:49:46 door Gregovic op Wat een prachtige landing
Taildraggers (met staartwiel)zijn makkelijker/vergeeflijker te landen op gras. Zijwaartse krachten bij de landing (omdat de piloot niet precies recht vliegt of een windvlaag het vliegtuig verplaatst) grijpen voor het zwaartepunt aan bij een vliegtuig met staartwiel omdat de hoofdwielen voor het zwaartepunt zitten. Deze zijwaartse kracht duwt dan vervolgens het vliegtuig nog verder uit de vliegrichting. Als de piloot niet op tijd of niet voldoende kan corrigeren gaat het vliegtuig dan zover in de rondte dat het een zogenaamde grondzwaai maakt, meestal met zware schade tot gevolg. Op een grasbaan kunnen de hoofdwielen nog een beetje glijden en is er dus meer marge voordat een grondzwaai ontstaat. Jachtvliegtuigen uit de 2e wereldoorlog zoals de Spitfire, Me-109 en ook deze Yak staan er om bekend dat ze zelfs in de beste omstandigheden lastig te landen zijn door het smalle hoofd-landingsgestel (de wielen onder de vleugels) die ook nog eens redelijk ver voor het zwaartepunt staan. Aangezien deze kisten gemaakt zijn om op grasbanen te starten en landen en dat ook nog makkelijker is, is de keuze voor de piloot dus snel gemaakt.\r
\r
Overigens vreemde plek om een hoogwerker te parkeren, zelfs als de vliegtuigen alleen op de verharde baan zouden landen staat hij wel erg dichtbij.

0 kudos 2018-04-03 14:43:08 door leo de pejo op Meiske kan zingen
@Appelflap.\r
Oh zit dat zo.\r
Ik ken alleen de uitdrukking 'Beter één kut in de hand dan de lucht van tien.'

-9 kudos 2018-04-03 14:39:53 door Twee_appelflappen op Meiske kan zingen
Beter 10vogels in de lucht dan 1 in je hand. Wat moet je nou met een vogel in je hand? In de lucht vliegen ze rond en zingen enzo, geeft zo een mooi zengevoel. Maarin je hand....Nee dat is kut, gaan ze spartelen en op een gegeven moment wil je weer naar binnen want het is tijd om te eten en op de bank te hangen.\r
\r
Daar is je uitspraak van afgeleid dus ja...

3 kudos 2018-04-03 10:38:16 door Barry01 op Wat een prachtige landing
Inderdaad geen vast onderstel, maar nog steeds nauwelijks in staat opvangen van de klap.

9 kudos 2018-04-03 10:09:02 door Barry01 op Wat een prachtige landing
Met een vast onderstel is het makkelijker en vooral zachter landen op een zachte ondergrond volgens mij.

9 kudos 2018-03-25 19:10:02 door Takeebeet op Oma heeft haast
Doe ff normaal joh schaam je. Deze mevrouw doet dat echt niet expres

4 kudos 2018-03-13 08:36:53 door nee.oke op Ze stelen echt alles
Het is nou helemaal zo’n slecht beroep nog niet. Zeker als je kijkt naar het loon.

7 kudos 2018-02-22 11:47:15 door accuzuur op Falen in Tirol
Het gaat inderdaad pas fout als ie naar binnen gaat.