15 +21 -6
Kudos
#123616 (Top 44.9876%)
Kudos/dag | 0.01 |
Kudos/reaguursel | 2.5 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 15 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -5 |
15 +21 -6
Kudos
#123616 (Top 44.9876%)
Kudos/dag | 0.01 |
Kudos/reaguursel | 2.5 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 15 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -5 |
6
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 56.7 |
Reacties per reaguursel | 0.33 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 3 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 10-10-2018 |
Kudoverloop over tijd
4 kudos 2018-10-10 08:05:18 door Intothefray op Botsing op de Middellandse zee
@fabfant. Voorrang betekend dat je nooit verplicht zou zijn om uit te wijken. In het normale verkeer op straat kan je recht op voorrang nooit veranderen. Als de auto van rechts zo dicht bij is dat hij alleen geen aanrijding kan voorkomen dan heb jij nog altijd voorrang en dus heeft de auto van rechts schuld. Als je niet uitwijkplichtig bent( stand on vessel) kan deze "status" echter wel veranderen. volgens regel 2a en 2b van het BVA ben je altijd verantwoordelijk. als het andere schip niet tijdig handelt verander je als "stand on vessel" in een uitwijkplichtig schip, dus ben je OOK verantwoordelijk.\r
\r
Hoop dat dit een beetje duidelijk is :/
-1 kudos 2018-10-10 07:52:10 door Fabfant op Botsing op de Middellandse zee
Uitwijkplicht komt toch overeen met voorrang verlenen? Dus hoezo bestaat er dan geen voorrang op zee? Jij bent officier dus dat kan je vast wel uitleggen toch?