DumpStats voor Intothefray

15 +21 -6

Kudos

#124218 (Top 45.0897%)

Kudos/dag 0.01
Kudos/reaguursel 2.5
Meeste kudos op 1 reaguursel 15
Minste kudos op 1 reaguursel -5

6

Reaguursels

Reaguursels/dag 0
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 56.7
Reacties per reaguursel 0.33
Meeste reaguursels op 1 dag 3
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 10-10-2018

Kudoverloop over tijd

-1 kudos 2022-11-17 09:26:54 op Tankertje aanhaken
dan leid je de tros simpelweg via kuis voorop de buitenkant langs naar bak of stuurboord en haak je daar aan.

1 kudos 2018-10-10 09:01:35 op Botsing op de Middellandse zee
Dit is niet waar.\r
schepen hebben over het algemeen enkel ARPA. Hierbij moet je gewoon zelf uitwijken.

4 kudos 2018-10-10 10:05:18 op Botsing op de Middellandse zee
@fabfant. Voorrang betekend dat je nooit verplicht zou zijn om uit te wijken. In het normale verkeer op straat kan je recht op voorrang nooit veranderen. Als de auto van rechts zo dicht bij is dat hij alleen geen aanrijding kan voorkomen dan heb jij nog altijd voorrang en dus heeft de auto van rechts schuld. Als je niet uitwijkplichtig bent( stand on vessel) kan deze "status" echter wel veranderen. volgens regel 2a en 2b van het BVA ben je altijd verantwoordelijk. als het andere schip niet tijdig handelt verander je als "stand on vessel" in een uitwijkplichtig schip, dus ben je OOK verantwoordelijk.\r
\r
Hoop dat dit een beetje duidelijk is :/

15 kudos 2018-10-10 08:50:10 op Botsing op de Middellandse zee
Er bestaat geen voorrang op zee. In het BVA (bepaling ter voorkoming van aanvaringen op zee) wordt alleen gesproken over "uitwijkplichtig" of "niet uitwijkplichtig". Daarnaast, als voor het schip dat koers en vaart moet houden duidelijk wordt dat een koerswijziging door alleen de uitwijkplichtige niet meer voldoende is om een aanvaring te voorkomen dan wordt het koers en vaart houdende schip automatisch ook uitwijkplichtig. beide schepen hebben hier schuld.\r
\r
Op de middellandse zee zijn maar een heel beperkt aantal verkeer scheidingsstelsels aanwezig. (vergeleken met bijvoorbeeld de Baltic, die ligt er vol mee)\r
\r
Dit soort situaties beginnen zich steeds vaker voor te doen door oververmoeidheid van de wachtofficieren. De bemanningen worden steeds kleiner en het werk gaat in de havens steeds vaker 24/7 door waardoor er een hoop neventaken tegelijkertijd worden uitgevoerd op de brug door de officier van de wacht, die alleen op de brug staat. Niet dat dit is goed te praten, maar dan hebben jullie wat achtergrond info.\r
\r
source: ben tweede officier bij een grote Nederlandse rederij.