DumpStats voor HankiePankie

767 +912 -145

Kudos

#39722 (Top 14.4186%)

Kudos/dag 0.12
Kudos/reaguursel 11.62
Meeste kudos op 1 reaguursel 339
Minste kudos op 1 reaguursel -38

66

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 40.2
Reacties per reaguursel 0
Meeste reaguursels op 1 dag 5
Aantal x weggejorist 2
Gestart op 16-08-2007

Kudoverloop over tijd

-27 kudos 2013-08-01 16:07:12 op Agent schept skater
Een skater kan wat mij betreft niet hard genoeg geschept worden.

-22 kudos 2012-03-05 10:10:06 op Auto slopen
Dat idee hebben ze zeker van deze? www.dumpert.nl...
Renaultje | 05-03-12 @ 10:06 | + 0 -

Dit is precies dezelfde auto, door 2 mensen tegelijk gefilmd. Herkenbaar oa aan het stomme gelach achteraf.

-16 kudos 2013-02-09 15:15:19 op Landen met een zijwindje op een gladde baan
Eeuwige discussie om wel of niet klappen na landing -1
Mensen die denken dat een piloot het beter kan dan dual-channel of zelfs tripple-channel autopilot -1
Dit filmpje +1

-4 kudos 2015-04-20 22:58:25 op Rap God in 40 stijlen
Yes!!! Bone Thugs-n-Harmony!!!
De_Tempelier | 20-04-15 @ 20:31 | + 37 -

Ik dacht altijd dat ik de enige was die niet meeging met de rest en BTNH stukken liever luisterde dan 2pac en/of Biggie.

-3 kudos 2012-05-22 21:36:54 op LEGO doolhof
Ik bouw zelf ook nog met de lego technic/mindstorms, en ga me nou niet vertellen dat dat triest is. dat is iets wat alleen creatieve mensen kunnen hebben. Hoe denk je dat je smartphone tot stand is gekomen. door te gaan roken bij een friettent om stoer te doen en als hangjong de wereld irriteren, en om niets en niks geven? of zouden het de mensen zijn die vroeger langer met de lego door bouwde en hun creatieve geest aan het werk lieten gaan? de techneuten en de creatieve mensen zijn de toekomst. denk daar maar eens over na voordat je hersenloos een negatieve reactie plaats.
hawiak | 22-05-12 @ 18:30 |
Vertel, wat is hier creatief aan? Het bestaat al, gemaakt van hout of plastic en zelfs een digitale versie op je smartphone. Daarbij vallen de balletjes niet eens door de gaatjes.
gozahtje | 22-05-12 @ 18:33 | + -17
het gaat niet om het idee, het gaat echter om de constructie, het inzicht. iets dat jouw de pet te boven gaat.
Mister xxx5678 | 22-05-12 @ 21:08 | + 3
En zo gaat fatsoenlijk Nederlands jou de pet te boven. Desalniettemin ben ik het wel volledig met jou & hawiak eens.

-2 kudos 2013-02-10 18:42:41 op Landen met een zijwindje op een gladde baan
@coconutssjaakie
Zegt dus wel degelijk wat over de nauwkeurigheid, aangezien je de input kan vergelijken en de kans op afwijkingen dus kleiner is. Maar ook op een single a/p vlieg je vele malen nauwkeuriger dan wanneer die hannes voorin zelf vliegt.

-2 kudos 2013-01-26 19:31:17 op Turks vliegtuig geraakt door bliksem
Zoals ik al zei, vliegtuigen worden veelal elektrisch aangestuurd, en met Ă©Ă©n motor om op te vliegen is de prioriteit dat de besturing blijft werken. Vandaar dat de cabine in het donker gezet werd...
Timo-! | 26-01-13 @ 15:24 | + 3

Fout. Volgens Avherald betreft het een Airbus A321. Dit toestel is volledig fly by wire, vanaf de sidestick tot aan de actuators die de flightcontrols aansturen is alles dus elektrisch. Een eis aan een dergelijk systeem is dat wanneer de volledige kist spanningsloos wordt, een eigen spanningsbron dit systeem uit mijn hoofd tenminste 30 minuten van stroom kan voorzien. De reden dat de verlichting uit wordt gezet, is waarschijnlijk om dezelfde reden waarom dit vaak tijdens de start en de landing gedaan wordt: Om je ogen vast aan het duister te laten wennen indien er een evacuatie nodig is.

Een explosie van de brandstoftanks in de rechtervleugel had denk ik kunnen plaatsvinden.........
grijze duif | 26-01-13 @ 15:46 | + -5

Voor zover ik weet is er (vrijwel) nooit een brandstofexplosie in een airbus toestel voorgekomen. In tegenstelling tot Boeing, heeft Airbus sinds het begin der tijd al oplossingen in het kader van de fuel tank safety, zoals ze dat zo mooi noemen. Denk aan een ventilatiesysteem, en geen systemen zoals de airco packs naast/onder de tanks die de brandstof verwarmt.

0 kudos 2007-08-24 12:19:07 op Tongpiercing bij motoragent...
Agenten hier hebben het lef niet om in hun eentje p een groepje af te gaan. Ze wachten altijd op versterking. Respect voor deze agent. Mooie teringlijer dat je bent.. Haha geweldig

0 kudos 2007-09-07 23:39:00 op Volkwagen Kever
Het is een VW beetle lutsert

0 kudos 2007-09-09 14:50:41 op Onze Jeugd
Tabletjes vergeten in te nemen?

0 kudos 2011-09-19 20:46:50 op Man doet crash na
@krentebol 19-09-11 @ 20:35
Waar is uw zwitsal gebleven?

0 kudos 2011-10-22 12:05:51 op Vraagje
Is gewoon een simpele microturbine. Centrifugaalcompressor, simpele verbrandingskamer, en een enkele turbine. Enige wat nu mist is de buitenste behuizing, waardoor je de verbrandingskamer ziet. De vlam uit de uitlaat komt waarschijnlijk doordat er teveel brandstof ingepompt wordt.

0 kudos 2011-10-29 18:13:02 op FITTIE: Occupy vs Pownews
Stelletje hippies. Laat de ME vanavond maar een charge uitvoeren over het museumplein.

-1 voor gejank over perskaart. Iets met openbare ruimte...

0 kudos 2012-05-10 19:00:37 op Hoi!
lijkt me toch dat je een aangepast landingsgestel moet hebben met extra lange veer weg ala Lynx! achja is toch maar belastingsgeld
HawkMoon | 10-05-12 @ 11:35 | + -69 -

Nee hoor, ook helikopters met skids, zoals de Super cobra's van de Amerikaanse Marine, landen elke dag weer op vliegdekschepen..

0 kudos 2012-03-20 18:38:07 op Cool de nieuwe iPad 3!
kan aan mij liggen... maar witte ipads hebben nog steeds een blinkend zilver logo op de achterkant...
Dj_Line | 20-03-12 @ 17:17 | + -5 -

Zwart ja, net als op alle andere ipads.

0 kudos 2007-08-16 22:48:13 op Cameron Diaz priemt
Ze kijkt als een kleautmogool uit de ogen.

1 kudos 2015-08-06 17:31:19 op Heli drifting
Volgens mij is 't een MBB BO105. Nouja, in ieder geval leuke plaatjes...
Herr Kaloin | 06-08-15 @ 16:34 | + 1 -
Een Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo 105 inderdaad, geen Cobra.

1 kudos 2013-04-07 20:39:00 op Dumpert GIF's
De gemiddelde pornofilm heeft een beter verhaal. Desalniettemin +1, want Zimra!

1 kudos 2015-04-06 17:56:32 op U wilt naar de paaskermis in Deventer verkleed gaan als Paashaas
In Deventer heb je ook veel kampers en asociaal autochtone bevolking die voor veel overlast zorgen.
Helaas, want verder is het een fantastische plek.
JP8926 | 06-04-15 @ 13:59 | + 8
Ik was onlangs voor het eerst in Deventer (behalve dan wel eens gepasseerd met de trein) en het viel mij op hoeveel Turken er rondliepen, en hoeveel Turkse bedrijfjes er net buiten het centrum aanwezig waren.
Gewoon zomaar zeg ik dit, viel me op, verder geen bedoelingen...
Oke doei.
WankerPuff | 06-04-15 @ 17:15 | + 3 -
Klopt, ik denk dat je dan op de Rielerweg geweest bent, net achter het station. Daar zitten vrijwel alleen maar Turkse winkels, kappers en bakkers. In Deventer wonen vrij veel Turken, maar zoals JP8926 zegt wemelt het er ook van blanke paupers. Verder wel een leuke stad.

1 kudos 2012-05-27 00:37:11 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
phantom2 | 26-05-12 @ 23:41 |

Allereerst: Ik ben geen piloot, ik kom uit de techniek. Velen malen mooier dan 10 uur achter elkaar controleren of de computers hun werk nog doen.

Ze zitten ongeveer ter hoogte van het MLG. De invloed op het cg is er misschien, maar niet als de kist aan de grond staat. Zodra je gewicht namelijk op de grond staat, en niet aan je vleugels hangt, is het een heel ander verhaal. Puntje bij paaltje komt het erop neer dat in dit geval, wanneer de kist op de grond staat, het ontbreken van de motoren vrijwel geen invloed heeft. Dit is te verwaarlozen.

1 kudos 2013-02-08 17:13:36 op Maar gaat het passen?
Eerste is London Keyes! Lekker vrouwtje is het. Andere twee ken ik niet.

2 kudos 2013-07-26 16:17:40 op Plonskraagjes pesten waterpopo in Scheveningen
Is zo'n Politieboot niet uitgerust met een harpoen? Laat ze dit gedrag maar vertonen in hun eigen apenland. Dan verdwijnen ze waarschijnlijk tot de schouders in de grond, en mag het hele dorp stenen gooien...

2 kudos 2015-08-11 17:27:33 op Tyfoon tilt vliegtuig op
Grob E. Boll | 11-08-15 @ 00:53 | + -7 -
Ongelofelijke lutser lees mijn comment eens goed. Een horizontaal staartvlak heeft een negatief profiel. Klaar. Dat is gewoon zo, of weten vliegtuigbouwers nou eigenlijk niet wat ze maken? Trim staat hier los van, zelfs op 0 graden aircraft nose up gaat hij een kracht naar beneden opleveren, die de neus dus omhoog gaat tillen. Hup hup, nu gauw weer FSX opstarten anders komt je vlucht naar LHR niet volgens de dienstregeling die KLM vliegt op tijd aan.

2 kudos 2012-06-07 13:46:49 op Obama maakt kinderen gay
Laten we vandaag nog de religies afschaffen, lost heel wat ellende in deze wereld op..

3 kudos 2012-04-02 07:59:29 op 12 jarig jongetje doet 1080
Stelletje rekenwonders hier, het is gewoon een 1080. En tuurlijk deden ze dit in jullie tijd als pro skater ook al. Ik zeg +1 voor deze jongen!

5 kudos 2015-08-10 21:10:11 op Tyfoon tilt vliegtuig op
Staat hij met de neus in de wind van de orkaan en tilt hij zichzelf op die manier (deels) op? Ik ben slechts een simpele fapper, maar er zijn hier ongetwijfeld genoeg natuurkundigen die het fenomeen even simpel kunnen uitleggen..?
SuperRogier | 10-08-15 @ 21:04 | + 0 -
Het horizontale staartstuk heeft een negatief gewelfd profiel. Wanneer hier wind met een hoge snelheid overheen gaat zal hij dus een resulterende kracht naar de grond toe opleveren, en de neus van de grond af willen tillen.

5 kudos 2015-03-24 14:42:51 op Grafiek laatste deel vlucht vliegramp
Aker78 lees je ook wat ik schrijf? Die 400kts zijn geen KIAS maar hoogstwaarschijnlijk groundspeed of anders TAS. De IAS in cruise is ongeveer 240/m.78 in de daling normaal 290/270 KIAS.
Busdriver | 24-03-15 @ 14:22 | + 0 -

Ongetwijfeld groundspeed, airspeed, of het nou true of indicated is, is totaal niet van relevant voor een site als FlightRadar24.

Mensen die het hebben over uitgevallen motoren hebben geen flauw benul waar ze het over hebben, hetzelfde geld voor het decompressie verhaal. Decompressie is alleen mogelijk wanneer beide piloten niet de juiste procedures uitgevoerd hebben (prio1: Zuurstofmasker op).

Ook het argument dat de snelheid daalt in het tweede deel van de grafiek hoeft niet waar te zijn, dit kan bijvoorbeeld komen door verandering van windrichting of snelheid waardoor je groundspeed (die FlightRadar24 aangeeft) afneemt of toeneemt, maar je airspeed (de enige snelheid die belangrijk is om te kunnen vliegen) kan hetzelfde zijn gebleven of zelfs toegenomen. Vergelijk bijvoorbeeld eens twee vluchten van Europa naar USA en andersom. De vlucht van USA naar Europa zal vrijwel altijd een hogere groundspeed hebben dan de vlucht de andere kant op, door de jetstream op grote hoogte. Maar de snelheid ten opzichte van de luchtdeeltjes om het vliegtuig heen is in beide gevallen zo goed als gelijk.

6 kudos 2013-07-02 18:17:20 op Vliegtuigmotor zegt BOEM!
jammer dat je geen compressor bladen ziet vliegen. is de engine case toch nog ergens goed voor.
www.airport-data.com...
Spouwmuur | 02-07-13 @ 15:20 | + 0

Dat is geen blad maar de schijf waar de bladen in geschoven zitten. Je ziet duidelijk de zogenaamde fir tree blade mounts (http://aeml.tech.purdue.edu/po... blad op de voorgrond.) Bladen zijn dus foetsie. Daarnaast gaat het om de exhaust cone in het geval van je afbeelding, en dus ook om turbinebladen. En nee geen piloot, technicus. ;)

7 kudos 2015-03-24 19:56:32 op Grafiek laatste deel vlucht vliegramp
De constante (negatieve) Rate of Climb duidt niet op engine failure. In het geval van engine failure zou het toestel draaien en naar het dichtsbijzijnde vliegveld glijden, met een glijgetal van ongeveer 17. Vanaf een hoogte van 38000 ft kan een A320 dan nog zo'n 196 km vliegen zonder engines.
Wat mij waarschijnlijker lijkt is abrupte decompressie van de cabine, waarbij zich binnen enkele tientallen seconde bewusteloosheid voordoet. Piloten zijn echter getraind om gasmaskers snel om te doen. In het geval dat dit toch niet gebeurd is en de piloten bewusteloos zijn geraakt, heeft de autopilot het toestel laten dalen richting minder ijle lucht. Na enkele minuten komt men dan uit de bewusteloosheid. Enkele seconden voor de crash is nog een May Day signaal verzonden. Het lijkt erop dat de piloten wakker werden toen het al te laat was.
Crackwang | 24-03-15 @ 14:56 | + 0 -

Als ze de gasmaskers om zouden doen zouden ze helemaal niet meer bijkomen gok ik. Zuurstofmaskers zijn een beter idee. Vanuit de cockpit is geen mayday bericht gekomen, enkel aangegeven dat er een probleem was. Het mayday bericht is afkomstig van Marseille control toen de luchtverkeersleider opmerkte dat het toestel onder de veilige minimale vlieghoogte voor dit gebied kwam.

8 kudos 2018-08-15 15:41:39 op Dubbel win
Bij Kim heb je minder censuur