767 +912 -145
Kudos
#39612 (Top 14.4160%)
Kudos/dag | 0.12 |
Kudos/reaguursel | 11.62 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 339 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -38 |
767 +912 -145
Kudos
#39612 (Top 14.4160%)
Kudos/dag | 0.12 |
Kudos/reaguursel | 11.62 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 339 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -38 |
66
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 40.2 |
Reacties per reaguursel | 0 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 5 |
Aantal x weggejorist | 2 |
Gestart op | 16-08-2007 |
Kudoverloop over tijd
-38 kudos 2018-12-02 10:36:21 op Op mijn Sintlijstje
MAND
3 kudos 2018-11-11 22:26:39 op Vrijheid!!!1
-weggejorist-
3 kudos 2018-11-11 22:24:45 op Music was my first love...
-weggejorist-
9 kudos 2018-11-11 22:21:57 op Surfer neemt het op tegen tantoegrote golf
Dat er iets mis is met Joris staat buiten kijf, word je dagelijks weer aan herinnerd hier op Dumpert.
339 kudos 2018-08-20 11:13:06 op Agent is zuipzwerver zat
Ik heb eeuwig respect voor de hulpdiensten, maar dit is inderdaad wel heel kansloos en vooral sneu.
8 kudos 2018-08-15 15:41:39 op Dubbel win
Bij Kim heb je minder censuur
18 kudos 2018-08-15 15:36:26 op Dubbel win
Wat een armoe dat dit weggejorist wordt. Dumpert begint vergane glorie te worden..
72 kudos 2018-07-20 14:07:21 op RE: Arm SJW meisje voelt zich aangevallen
Dat is een modernere AH1Z Viper, oa te herkennen aan de 4 rotorbladen ipv 2. Als je dan bijdehand wil doen, doe het dan wel goed.
-1 kudos 2016-03-08 19:34:51 op De Dumpert App Feedback Show
"gefeliciteerd he!" uit man bijt hond mis ik ook nog in het soundboard. https://www.youtube.com/watch?...
65 kudos 2016-01-25 20:16:31 op IK WALG VAN SCHIJTDUMPERT
Nu die voicemail's online zetten!
2 kudos 2015-08-11 17:27:33 op Tyfoon tilt vliegtuig op
Grob E. Boll | 11-08-15 @ 00:53 | + -7 -
Ongelofelijke lutser lees mijn comment eens goed. Een horizontaal staartvlak heeft een negatief profiel. Klaar. Dat is gewoon zo, of weten vliegtuigbouwers nou eigenlijk niet wat ze maken? Trim staat hier los van, zelfs op 0 graden aircraft nose up gaat hij een kracht naar beneden opleveren, die de neus dus omhoog gaat tillen. Hup hup, nu gauw weer FSX opstarten anders komt je vlucht naar LHR niet volgens de dienstregeling die KLM vliegt op tijd aan.
5 kudos 2015-08-10 21:10:11 op Tyfoon tilt vliegtuig op
Staat hij met de neus in de wind van de orkaan en tilt hij zichzelf op die manier (deels) op? Ik ben slechts een simpele fapper, maar er zijn hier ongetwijfeld genoeg natuurkundigen die het fenomeen even simpel kunnen uitleggen..?
SuperRogier | 10-08-15 @ 21:04 | + 0 -
Het horizontale staartstuk heeft een negatief gewelfd profiel. Wanneer hier wind met een hoge snelheid overheen gaat zal hij dus een resulterende kracht naar de grond toe opleveren, en de neus van de grond af willen tillen.
1 kudos 2015-08-06 17:31:19 op Heli drifting
Volgens mij is 't een MBB BO105. Nouja, in ieder geval leuke plaatjes...
Herr Kaloin | 06-08-15 @ 16:34 | + 1 -
Een Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo 105 inderdaad, geen Cobra.
10 kudos 2015-07-19 20:57:39 op Tokkiediscussie op FB #223453
Ik kan het bijna lezen.
LooneyTooney | 19-07-15 @ 20:52 | + 2 -
Moeilijk he, de afbeelding aanklikken.
-4 kudos 2015-04-20 22:58:25 op Rap God in 40 stijlen
Yes!!! Bone Thugs-n-Harmony!!!
De_Tempelier | 20-04-15 @ 20:31 | + 37 -
Ik dacht altijd dat ik de enige was die niet meeging met de rest en BTNH stukken liever luisterde dan 2pac en/of Biggie.
-30 kudos 2015-04-07 17:43:08 op Klaarkomen door dikke Bas
Ben ik de enige die gelijk aan deze bas dacht?
http://www.dumpert.nl/mediabas...
29 kudos 2015-04-07 15:45:09 op Luchtverkeersleider Schiphol maakt foto uit de toren
Geachte toehoorders, levensgevaarlijk wat deze verkeersleider heeft gedaan. Terwijl de levens van tallozen op het spel stonden bij deze leiders en de gezagvoerders zoals ik hun uiterste best deden de kisten aan de grond te zetten was er 1 lid der eenvoudige burgerij die het in zijn hoofd heeft gehaald een foto te maken.
Er staat een enorme druk op ons piloten en ook de leiding heeft last van drukjes. Misschien had een piloot verblind kunnen worden door het flitslicht tijdens het maken van de foto's. Onbeschaafd, onbeschaamd, brutaal, idioot, onverantwoord en nog een aantal niet nader te noemen bestandsdelen schieten door mijn hoofd.
Kansenwijk | 07-04-15 @ 14:39 | + -63 -
Mooi verhaal, ga nu maar weer Microsoft flight simulator spelen Pietertje.
1 kudos 2015-04-06 17:56:32 op U wilt naar de paaskermis in Deventer verkleed gaan als Paashaas
In Deventer heb je ook veel kampers en asociaal autochtone bevolking die voor veel overlast zorgen.
Helaas, want verder is het een fantastische plek.
JP8926 | 06-04-15 @ 13:59 | + 8
Ik was onlangs voor het eerst in Deventer (behalve dan wel eens gepasseerd met de trein) en het viel mij op hoeveel Turken er rondliepen, en hoeveel Turkse bedrijfjes er net buiten het centrum aanwezig waren.
Gewoon zomaar zeg ik dit, viel me op, verder geen bedoelingen...
Oke doei.
WankerPuff | 06-04-15 @ 17:15 | + 3 -
Klopt, ik denk dat je dan op de Rielerweg geweest bent, net achter het station. Daar zitten vrijwel alleen maar Turkse winkels, kappers en bakkers. In Deventer wonen vrij veel Turken, maar zoals JP8926 zegt wemelt het er ook van blanke paupers. Verder wel een leuke stad.
7 kudos 2015-03-24 19:56:32 op Grafiek laatste deel vlucht vliegramp
De constante (negatieve) Rate of Climb duidt niet op engine failure. In het geval van engine failure zou het toestel draaien en naar het dichtsbijzijnde vliegveld glijden, met een glijgetal van ongeveer 17. Vanaf een hoogte van 38000 ft kan een A320 dan nog zo'n 196 km vliegen zonder engines.
Wat mij waarschijnlijker lijkt is abrupte decompressie van de cabine, waarbij zich binnen enkele tientallen seconde bewusteloosheid voordoet. Piloten zijn echter getraind om gasmaskers snel om te doen. In het geval dat dit toch niet gebeurd is en de piloten bewusteloos zijn geraakt, heeft de autopilot het toestel laten dalen richting minder ijle lucht. Na enkele minuten komt men dan uit de bewusteloosheid. Enkele seconden voor de crash is nog een May Day signaal verzonden. Het lijkt erop dat de piloten wakker werden toen het al te laat was.
Crackwang | 24-03-15 @ 14:56 | + 0 -
Als ze de gasmaskers om zouden doen zouden ze helemaal niet meer bijkomen gok ik. Zuurstofmaskers zijn een beter idee. Vanuit de cockpit is geen mayday bericht gekomen, enkel aangegeven dat er een probleem was. Het mayday bericht is afkomstig van Marseille control toen de luchtverkeersleider opmerkte dat het toestel onder de veilige minimale vlieghoogte voor dit gebied kwam.
5 kudos 2015-03-24 14:42:51 op Grafiek laatste deel vlucht vliegramp
Aker78 lees je ook wat ik schrijf? Die 400kts zijn geen KIAS maar hoogstwaarschijnlijk groundspeed of anders TAS. De IAS in cruise is ongeveer 240/m.78 in de daling normaal 290/270 KIAS.
Busdriver | 24-03-15 @ 14:22 | + 0 -
Ongetwijfeld groundspeed, airspeed, of het nou true of indicated is, is totaal niet van relevant voor een site als FlightRadar24.
Mensen die het hebben over uitgevallen motoren hebben geen flauw benul waar ze het over hebben, hetzelfde geld voor het decompressie verhaal. Decompressie is alleen mogelijk wanneer beide piloten niet de juiste procedures uitgevoerd hebben (prio1: Zuurstofmasker op).
Ook het argument dat de snelheid daalt in het tweede deel van de grafiek hoeft niet waar te zijn, dit kan bijvoorbeeld komen door verandering van windrichting of snelheid waardoor je groundspeed (die FlightRadar24 aangeeft) afneemt of toeneemt, maar je airspeed (de enige snelheid die belangrijk is om te kunnen vliegen) kan hetzelfde zijn gebleven of zelfs toegenomen. Vergelijk bijvoorbeeld eens twee vluchten van Europa naar USA en andersom. De vlucht van USA naar Europa zal vrijwel altijd een hogere groundspeed hebben dan de vlucht de andere kant op, door de jetstream op grote hoogte. Maar de snelheid ten opzichte van de luchtdeeltjes om het vliegtuig heen is in beide gevallen zo goed als gelijk.
1 kudos 2014-11-02 16:37:41 op Facebookpareltje v/d dag
Wat een diepgang heb je dan.
3 kudos 2014-10-01 21:00:16 op Welkom aan boord dames en heren
@flying dutchman
U bent toch niet de welbekende heer van Heijst?
70 kudos 2013-09-02 21:49:30 op Moeder geeft drinkles
Die rooie rabarber snapt het niet helemaal. Wel liev..
-27 kudos 2013-08-01 16:07:12 op Agent schept skater
Een skater kan wat mij betreft niet hard genoeg geschept worden.
2 kudos 2013-07-26 16:17:40 op Plonskraagjes pesten waterpopo in Scheveningen
Is zo'n Politieboot niet uitgerust met een harpoen? Laat ze dit gedrag maar vertonen in hun eigen apenland. Dan verdwijnen ze waarschijnlijk tot de schouders in de grond, en mag het hele dorp stenen gooien...
6 kudos 2013-07-02 18:17:20 op Vliegtuigmotor zegt BOEM!
jammer dat je geen compressor bladen ziet vliegen. is de engine case toch nog ergens goed voor.
www.airport-data.com...
Spouwmuur | 02-07-13 @ 15:20 | + 0
Dat is geen blad maar de schijf waar de bladen in geschoven zitten. Je ziet duidelijk de zogenaamde fir tree blade mounts (http://aeml.tech.purdue.edu/po... blad op de voorgrond.) Bladen zijn dus foetsie. Daarnaast gaat het om de exhaust cone in het geval van je afbeelding, en dus ook om turbinebladen. En nee geen piloot, technicus. ;)
1 kudos 2013-04-07 20:39:00 op Dumpert GIF's
De gemiddelde pornofilm heeft een beter verhaal. Desalniettemin +1, want Zimra!
-2 kudos 2013-02-10 18:42:41 op Landen met een zijwindje op een gladde baan
@coconutssjaakie
Zegt dus wel degelijk wat over de nauwkeurigheid, aangezien je de input kan vergelijken en de kans op afwijkingen dus kleiner is. Maar ook op een single a/p vlieg je vele malen nauwkeuriger dan wanneer die hannes voorin zelf vliegt.
-16 kudos 2013-02-09 15:15:19 op Landen met een zijwindje op een gladde baan
Eeuwige discussie om wel of niet klappen na landing -1
Mensen die denken dat een piloot het beter kan dan dual-channel of zelfs tripple-channel autopilot -1
Dit filmpje +1
1 kudos 2013-02-08 17:13:36 op Maar gaat het passen?
Eerste is London Keyes! Lekker vrouwtje is het. Andere twee ken ik niet.
-2 kudos 2013-01-26 19:31:17 op Turks vliegtuig geraakt door bliksem
Zoals ik al zei, vliegtuigen worden veelal elektrisch aangestuurd, en met één motor om op te vliegen is de prioriteit dat de besturing blijft werken. Vandaar dat de cabine in het donker gezet werd...
Timo-! | 26-01-13 @ 15:24 | + 3
Fout. Volgens Avherald betreft het een Airbus A321. Dit toestel is volledig fly by wire, vanaf de sidestick tot aan de actuators die de flightcontrols aansturen is alles dus elektrisch. Een eis aan een dergelijk systeem is dat wanneer de volledige kist spanningsloos wordt, een eigen spanningsbron dit systeem uit mijn hoofd tenminste 30 minuten van stroom kan voorzien. De reden dat de verlichting uit wordt gezet, is waarschijnlijk om dezelfde reden waarom dit vaak tijdens de start en de landing gedaan wordt: Om je ogen vast aan het duister te laten wennen indien er een evacuatie nodig is.
Een explosie van de brandstoftanks in de rechtervleugel had denk ik kunnen plaatsvinden.........
grijze duif | 26-01-13 @ 15:46 | + -5
Voor zover ik weet is er (vrijwel) nooit een brandstofexplosie in een airbus toestel voorgekomen. In tegenstelling tot Boeing, heeft Airbus sinds het begin der tijd al oplossingen in het kader van de fuel tank safety, zoals ze dat zo mooi noemen. Denk aan een ventilatiesysteem, en geen systemen zoals de airco packs naast/onder de tanks die de brandstof verwarmt.
38 kudos 2013-01-19 12:32:17 op Erik Pieters slaat raam kapot na rode kaart
Alleen voor deze reactie verdient hij al een flinke schorsing. Sneu gedrag. Ik begrijp sowieso niet hoe menig professioneel voetballer standaard klaagt over het krijgen van een kaart of vrije trap tegen, terwijl hij zelf ook dondersgoed begrijpt dat hij een smerige overtreding begaan heeft.
63 kudos 2013-01-08 18:41:35 op Je telefoon gebruiken in het vliegtuig
Je elektronische apparatuur kan wel degelijk voor storing zorgen. Nou is het zo dat elk degelijk elektronisch product van de afgelopen jaren zo gebouwd is dat hij vrijwel geen storing veroorzaakt aan de omgeving. Ook de elektronica aan boord van een vliegtuig is hiertegen beschermd. Neem bijvoorbeeld de AIRINC 429 databus, de databus die op vrijwel elk vliegtuig van de afgelopen 30 jaar gebruikt wordt, deze heeft een metalen mantel om de kabel heen die vast zit aan de romp. Enige storing die opgevangen wordt, wordt zo afgevloeid naar de romp van het toestel. Een kooi van faraday dus. Maar is het verstandig om er altijd maar van uit te gaan dat de bescherming tegen deze storingen voldoende is? Als je het mij vraagt niet. Een kleine beschadiging o.i.d. kan al directe gevolgen hebben. Wat enkele mensen voor mij al zijden, met name merken de heren voorin het toestel het nogal eens aan hun radiocommunicatie, in de vorm van ruis of kraken. xx een vliegtuigtechnicus.
1 kudos 2012-07-01 11:47:24 op Almir Jusovic: Aparte manier van skateboarden
Goed voor je rug ook.
2 kudos 2012-06-07 13:46:49 op Obama maakt kinderen gay
Laten we vandaag nog de religies afschaffen, lost heel wat ellende in deze wereld op..
1 kudos 2012-05-27 13:16:11 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
Sr. Gerard | 27-05-12 @ 01:51 |
Haha dat klopt, stom van me.
2 kudos 2012-05-27 00:38:02 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
PiGGY | 26-05-12 @ 23:35 |
Prima, maar een zin sluit je af met een punt.
1 kudos 2012-05-27 00:37:11 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
phantom2 | 26-05-12 @ 23:41 |
Allereerst: Ik ben geen piloot, ik kom uit de techniek. Velen malen mooier dan 10 uur achter elkaar controleren of de computers hun werk nog doen.
Ze zitten ongeveer ter hoogte van het MLG. De invloed op het cg is er misschien, maar niet als de kist aan de grond staat. Zodra je gewicht namelijk op de grond staat, en niet aan je vleugels hangt, is het een heel ander verhaal. Puntje bij paaltje komt het erop neer dat in dit geval, wanneer de kist op de grond staat, het ontbreken van de motoren vrijwel geen invloed heeft. Dit is te verwaarlozen.
8 kudos 2012-05-26 19:51:14 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
leusdenaartje | 26-05-12 @ 19:48
Mijn Nederlandse grammatica kan inderdaad stukken beter. Gelukkig is het beter gesteld met mijn Engelse grammatica, en uiteindelijk is dat het belangrijkste in de luchtvaartbranche. :)
34 kudos 2012-05-26 19:33:10 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
En kom nou niet aan dat ik niet de wijsneus of wat dan ook moet uithangen. Ik probeer enkel de kennis die ik vergaard heb tijdens mijn studie te delen. Kennis is immers het enige wat zich vermenigvuldigd wanneer je het deelt. Zouden meer mensen moeten doen..
35 kudos 2012-05-26 19:26:37 op Moedernatuur speelt met vliegtuigen
Kansenwijk | 26-05-12 @ 17:54
Leuk verhaal, maar allemaal bullshit.
Het zijn juist de voorwaartse winden. Doordat er (harde) wind over het negatieve vleugelprofiel van het verticale staartvlak heen gaat, krijgt deze de neiging om naar beneden te gaan en dus de neus omhoog te trekken. Doordat de invalshoek van dit staartvlak vergroot wordt als de neus omhoog komt, zal de staart vrijwel nooit de grond raken. Hij is dus statisch stabiel. Normaal gesproken gebeurd dit niet zo gauw, maar dit toestel is waarschijnlijk grotendeels gestript van binnen. Het ontbreken van de motoren is niet van invloed, aangezien deze zich alle 4 ter hoogte van of achter het main landing gear bevinden.
Deze vliegtuigen hebben ook geen gebrek. Een gebrek aan een vliegtuig wordt opgelost. Dit zijn vaak oude en afgedankte toestellen. Voor deze toestellen zijn 3 mogelijkheden:
1. Verkoop
2. Kannibalisme
3. Sloop
-3 kudos 2012-05-22 21:36:54 op LEGO doolhof
Ik bouw zelf ook nog met de lego technic/mindstorms, en ga me nou niet vertellen dat dat triest is. dat is iets wat alleen creatieve mensen kunnen hebben. Hoe denk je dat je smartphone tot stand is gekomen. door te gaan roken bij een friettent om stoer te doen en als hangjong de wereld irriteren, en om niets en niks geven? of zouden het de mensen zijn die vroeger langer met de lego door bouwde en hun creatieve geest aan het werk lieten gaan? de techneuten en de creatieve mensen zijn de toekomst. denk daar maar eens over na voordat je hersenloos een negatieve reactie plaats.
hawiak | 22-05-12 @ 18:30 |
Vertel, wat is hier creatief aan? Het bestaat al, gemaakt van hout of plastic en zelfs een digitale versie op je smartphone. Daarbij vallen de balletjes niet eens door de gaatjes.
gozahtje | 22-05-12 @ 18:33 | + -17
het gaat niet om het idee, het gaat echter om de constructie, het inzicht. iets dat jouw de pet te boven gaat.
Mister xxx5678 | 22-05-12 @ 21:08 | + 3
En zo gaat fatsoenlijk Nederlands jou de pet te boven. Desalniettemin ben ik het wel volledig met jou & hawiak eens.
14 kudos 2012-05-22 09:42:47 op Mama en baby-chimpansee aan het spelen
Schitterende beesten zijn het ook. Maar waarom mama haar kind op de grond slaat, mag joost weten.
0 kudos 2012-05-10 19:00:37 op Hoi!
lijkt me toch dat je een aangepast landingsgestel moet hebben met extra lange veer weg ala Lynx! achja is toch maar belastingsgeld
HawkMoon | 10-05-12 @ 11:35 | + -69 -
Nee hoor, ook helikopters met skids, zoals de Super cobra's van de Amerikaanse Marine, landen elke dag weer op vliegdekschepen..
2 kudos 2012-05-09 16:48:19 op Simon's kennismaking met een snowboard
Lijkt me meer een skateboard zonder trucks eraan bevestigd?
22 kudos 2012-05-04 17:48:55 op Speler mist penalty uit sportiviteit
Maarja, hoe maak je die rode kaart van de keeper goed?
25 kudos 2012-05-01 10:30:22 op Jamaican Kihtes
aiy boom boom klack LOL
verboden stoelgang | 01-05-12 @ 10:25 | + -1 -
Juist, bombaclat ja.
0 kudos 2012-04-06 19:29:16 op Straaljager p0rn voor de mooi
@J3T De F15 Eagle ja. Tomcat is de F14.
3 kudos 2012-04-02 07:59:29 op 12 jarig jongetje doet 1080
Stelletje rekenwonders hier, het is gewoon een 1080. En tuurlijk deden ze dit in jullie tijd als pro skater ook al. Ik zeg +1 voor deze jongen!
0 kudos 2012-03-20 18:38:07 op Cool de nieuwe iPad 3!
kan aan mij liggen... maar witte ipads hebben nog steeds een blinkend zilver logo op de achterkant...
Dj_Line | 20-03-12 @ 17:17 | + -5 -
Zwart ja, net als op alle andere ipads.