118,278 +123134 -4856
Kudos
#358 (Top 0.1306%)
Kudos/dag | 32.86 |
Kudos/reaguursel | 30.02 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 3226 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -148 |
118,278 +123134 -4856
Kudos
#358 (Top 0.1306%)
Kudos/dag | 32.86 |
Kudos/reaguursel | 30.02 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 3226 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -148 |
3,940
Reaguursels
Reaguursels/dag | 1.09 |
Topreaguursels | 21 |
Woorden per reaguursel | 18 |
Reacties per reaguursel | 0.35 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 24 |
Aantal x weggejorist | 36 |
Gestart op | 22-12-2014 |
Kudoverloop over tijd
16 kudos 2024-10-29 16:58:32 op Serena op d'r muil gegaan
Wat de fuck is dit voor dierentuin?
6 kudos 2024-10-29 15:19:46 op meisje met telefoon
Geloof t of niet, ook wielrenners rijden tegenwoordig met camera's op hun stuur/helm/borst.
1 kudos 2024-10-26 18:43:35 op Niet mij flimen
Ruige praatjes knul
0 kudos 2024-10-25 14:06:56 op Politie-actie op de A28
Was waarschijnlijk een agent
8 kudos 2024-10-25 14:05:27 op Politie-actie op de A28
Leg die telefoon weg en rij door jonge sneue ramptoerist
45 kudos 2024-10-25 13:56:52 op Teringherrie in de buurt
Ik heb de lol daarvan echt nooit begrepen. Hard rijden enzo, prima. Ook niet handig, maar ik snap de kick. Maar dat domme aan je gashendel hangen om zo veel mogelijk herrie te produceren. Wat een hersenloze bezigheid is dat toch.
-4 kudos 2024-10-25 13:50:43 op Als je goed bent, speel je niet bij Feyenoord?
Alsof dromen van kleine jochies wat zegt over t niveau van een sportclub. Wat een raar argument.
-2 kudos 2024-10-24 15:58:39 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@MrIkke | 24-10-24 | 14:46: Wat jij wil knul. Neem jij deze reactie even goed tot je.
-1 kudos 2024-10-24 14:15:32 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@MrIkke | 24-10-24 | 13:11: Ik maak me nergens druk om. We hebben gewoon een gesprek. Wat is precies jouw obsessie met hoe druk of kalm ik ben? En nee, ik ben niet degene op de motor in dit filmpje. Ik weet wel beter dan me zelfingenomen te gedragen op de weg en al toeterend en gebarend ervan uit te gaan dat mensen aan de kant "moeten" voor mij.
3 kudos 2024-10-24 13:10:14 op Hallotjes daar mede-kinderen!
Wei heeft volwassenen ooit wijs gemaakt dat dit een leuke manier is om wat dan ook aan te prijzen? Tenenkrommend om naar te kijken en te luisteren werkelijk.
-1 kudos 2024-10-24 13:04:20 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@MrIkke | 24-10-24 | 12:34: Ik ben hartstikke kalm kerel. Waar heb je t over. Heeft niks met Nederlandse les te maken. Dat het een gedoogbeleid zou zijn is gewoon feitelijk onjuist.
1 kudos 2024-10-24 11:20:37 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Ananussap | 23-10-24 | 17:57: Geen idee waarom jij gemind wordt want wat jij zegt klopt inderdaad. Er is geen sprake van een gedoogbeleid. Tussen de file doorrijden is niet verboden en er kan derhalve geen sprake zijn van een gedoogbeleid. Iets wat niet verboden is kan je ook niet gedogen. Het is gewoon toegestaan. Al sinds 1991 overigens, dus al ruim 30 jaar.
0 kudos 2024-10-24 11:16:21 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@MrIkke | 24-10-24 | 11:12: Ik begreep het altijd al. Jij begreep niet dat het geen gedoogbeleid betreft.
-1 kudos 2024-10-24 10:56:35 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Over wie de schuld krijgt van een dergelijke aanrijding valt niet in zijn algemeenheid iets over te zeggen. In principe voert de van rijstrook wisselende automobilist een bijzondere verrichting uit en dient daarbij al het overige verkeer voorrang te verlenen. Ook een motorrijder die tussen de file door rijdt. Echter kan de manier waarop die motorrijder dat deed weer invloed hebben op de schuldvraag.
1 kudos 2024-10-24 10:36:58 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@BromBitch | 23-10-24 | 22:28: Nee. Rijstrook 1 = de rijstrook uiterst links richting Amsterdam. Rijstrook 2 en 3 zijn de rijstroken waar jij tussen rijdt, rechtsaf richting Utrecht. En daar weer rechts naast ligt de vluchtstrook.
1 kudos 2024-10-24 10:29:27 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@BromBitch | 23-10-24 | 22:44: Je moet helemaal niks. Als jij als motorrijder liever achteraan aansluit is er geen wet die dat verbiedt.
0 kudos 2024-10-24 10:23:21 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Cohoni | 23-10-24 | 16:15: In de opgestelde filegedragscode staat dat het fijn is als automobilisten motorrijders ruimte geven. Dit is echter op geen enkele manier (wettelijk) verplicht.
1 kudos 2024-10-24 10:20:00 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Er wordt niks gedoogd. Dit is gewoon toegestaan.
2 kudos 2024-10-24 10:17:29 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@BromBitch | 23-10-24 | 22:36: Context is: auto staat met richtingaanwijzer aan gewoon in zijn eigen rijstrook een poging te wagen om naar de linker rijstrook te gaan. Jij vindt (onterecht) dat auto ruimte voor jou dient te maken en loopt vervolgens ongeduldig te toeteren en asociaal te gebaren. Genoeg context?
1 kudos 2024-10-24 09:57:50 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@BromBitch | 23-10-24 | 22:31: Dat je tussen de file door mag betekent niet dat men verplicht is ruimte voor je te maken.
1 kudos 2024-10-24 09:57:10 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@BromBitch | 23-10-24 | 22:31: Oja? Wat voor enorm gevaarlijke manoeuvres was zij dan allemaal aan het maken? Ben heel benieuwd.
2 kudos 2024-10-24 09:55:37 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Gelehesje | 23-10-24 | 21:27: Nee
1 kudos 2024-10-24 09:51:54 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Oh en daarbij, als motorrijder zou je toch moeten weten dat er helemaal niks wordt gedoogd. Het wetsartikel wat het verboden stelde om tussen de file door te rijden is al in 1991 uit het RVV geschrapt. Dit is dus niet verboden, kan derhalve dus niet gedoogd worden (gedoogd betekent immers: iets is VERBODEN maar wordt oogluikend toegestaan), het mag gewoon.
Wel zijn er gedragsregels opgesteld door het Motorplatform die gelden voor zowel motorrijder als automobilist. Dit is allemaal ook gewoon terug te vinden op oa website van de Rijksoverheid dus als je me niet gelooft: doe een klein Google onderzoekje en informeer jezelf.
https://knmv.nl/wp-content/upl...
https://knmv.nl/wp-content/upl...
1 kudos 2024-10-24 09:44:34 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Poeh poeh. Met emblemen ook nog..... wat wil je daar nou in vredesnaam mee zeggen dan?
1 kudos 2024-10-24 09:43:20 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@BromBitch | 24-10-24 | 08:59: Diezelfde argumentatie zou je kunnen toepassen op jou erlangs laten. Dat je erlangs mag betekent niet dat men verplicht is om ruimte voor je te maken. Zij stond daar al met de intentie een strook naar links te gaan. Je kan even wachten totdat dat haar gelukt is of er rechts langs te gaan waar de ruimte wel is. Je hebt geen enkele reden om te toeteren en te wijven dat ze aan de kant moet gaan.
6 kudos 2024-10-24 09:00:27 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Als je dat van afstand ziet, waarom ga je er dan niet gewoon aan de andere kant voorbij?
0 kudos 2024-10-24 08:54:29 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Exact. Dat domme elkaar napraten over "gedoogbeleid". Er wordt niks gedoogd. Het is niet verboden, dus toegestaan, dus wordt er helemaal niks gedoogd. Echter om 1 en ander veilig te laten verlopen zijn er gedragsregels opgesteld voor zowel motorrijder als automobilist. Dit is allemaal gewoon terug te vinden op de website van de Rijksoverheid.
3 kudos 2024-10-24 08:51:25 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@RemkoNHN: daarom is het ook niet gedoogd. Nergens in de wet staat dat dit verboden is, en dus is het toegestaan. Iets wat niet verboden is, kan niet worden gedoogd. Gedoogd betekent immers: iets is verboden maar wordt door de vingers gezien.
0 kudos 2024-10-24 08:49:45 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Gedoogd zeg jij. Dat betekent dat het eigenlijk verboden zou moeten zijn… gedoogd betekent immers; iets is verboden maar wordt door de vingers gezien. Volgens welk wetsartikel is dit precies verboden volgens jou dan? Ik wacht….
2 kudos 2024-10-24 08:47:31 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Nihillon: het is ook niet bij wet verboden. Iets wat niet verboden is, is gewoon toegestaan en KAN derhalve niet gedoogd zijn. Gedoogd betekent immers: iets is verboden maar wordt door de vingers gezien. Iets wat niet verboden is kan ook niet worden gedoogd.
1 kudos 2024-10-24 08:43:57 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Gelehesje: ja, dat mag. Dat past alleen niet. Jammer joh.
4 kudos 2024-10-23 19:53:52 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Wat een gelul. Het verkeer hoeft niet stil te staan om ertussendoor te morgen rijden.
4 kudos 2024-10-23 19:52:46 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Want? Hoe heb jij precies last van motoren in een file? Ik heb meer last van al die andere auto's.
3 kudos 2024-10-23 19:52:01 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Er wordt niks gedoogd. Het is niet verboden. Derhalve kan er niks gedoogd worden. Het is gewoon toegestaan. Niet mee een? Laat het wetsartikel maar zien wat dit verboden stelt.
2 kudos 2024-10-23 19:50:15 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Lekker handig: Neen. Een motor is niet net als elk ander voertuig. Een motor is smaller en past daardoor tussen de file door. En dat mag ook gewoon. Dat is niet verboden en kan dus ook niet gedoogd worden.
2 kudos 2024-10-23 19:48:44 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Dit heet biet tripleren. Tripleren is het inhalen van een voertuig wat reeds aan het inhalen is. Dit heet gewoon tussen de file doorrijden. En dat is niet verboden dus kan ook niet worden gedoogd.
2 kudos 2024-10-23 19:47:02 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Tussen de file door rijden is niet verboden. Iets wat niet verboden is kan ook niet worden gedoogd. Gedoogd betekent immer: iets is verboden maar wordt oogluikend toegestaan.
7 kudos 2024-10-23 19:45:24 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Er wordt niks gedoogd. Dit is gewoon toegestaan. Al meer dan 30 jaar.
1 kudos 2024-10-23 19:44:35 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Het huis helemaal geen gedoogbeleid. Het is niet verboden. Iets wat niet verboden is kan niet worden gedoogd. Gedoogd betekent immers: iets is verboden maar wordt door de vingers gezien. Het is gewoon toegestaan. De bepaling in het RVV die dit verboden stelde is al in 1992 uit het RVV geschrapt.
1 kudos 2024-10-23 19:42:28 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Klokjerond Ja. In theorie mag jij dit ook met je auto. Echter pas jij simpelweg niet. Jammer joh.
1 kudos 2024-10-23 19:41:12 op Filerijdende motormeis vs automobilist
@Ridder84 Jij hebt echt geen idee waar je over lult. Ten eerste: wat is ook alweer 1 van de uitzonderingen op niet rechts mogen inhalen? Oja. Bij file. En er wordt helemaal niks gedoogd. Het is niet verboden. Derhalve kan er niks gedoogd worden. Het is gewoon toegestaan.
-2 kudos 2024-10-23 19:37:43 op Filerijdende motormeis vs automobilist
Het is hier geen België. Dat je hier tussen de file door mag rijden als motorrijder is al heel fijn, maar niemand is verplicht ruimte voor je te maken.
28 kudos 2024-10-23 15:59:01 op Ga je nu naar beneden komen of moet ik je auto aanraken?
@guyxyz Voor de juridische straf misschien niet, maar hij filmt zichzelf terwijl hij iemand z'n auto sloopt. Dat vindt een verzekering niet leuk. En die hebben een lange adem als t gaat om geld bij iemand weg trekken.
147 kudos 2024-10-23 14:53:52 op Ga je nu naar beneden komen of moet ik je auto aanraken?
Wel handig dat dit soort inteeltvolk ZÓ tyfusdom is en gewoon het bewijsmateriaal zelf opneemt en verspreidt. Maakt het wel makkelijker.
0 kudos 2024-10-23 13:57:09 op Ik maak zoveel motorongelukken mee.
"Lijdend" ja....? Dat denk ik niet.
13 kudos 2024-10-23 13:49:52 op Ik maak zoveel motorongelukken mee.
Fietser rijdt door rood. Jij rijdt als een malloot, houdt niet uiterst rechts, rijdt te snel... Zo doen we allemaal wat. Gefeliciteerd.
4 kudos 2024-10-23 13:44:47 op Aanrijding scooter
@ijstijger2 | 23-10-24 | 10:36: Het kwam niet tot een daadwerkelijke een aanrijding dus wat lul je met je afstand houden? Daarbij kan maar anticiperen tot op zekere hoogte. Anticiperen op iemand die op een doorgaande voorrangsweg ineens bovenop de rem gaat staan kan je, hoe goed je ook anticipeert (zelfs jij), gewoon door verrast worden.
13 kudos 2024-10-23 09:45:13 op Aanrijding scooter
@Alex Heel netjes ja. Als er verder niemand in gevaar wordt gebracht door jouw onnodig nette gedrag. Zoals ander verkeer wat dit niet hoeft te verwachten.
38 kudos 2024-10-23 09:43:33 op Aanrijding scooter
Waarom doe je dat dan ook? Dit is precies de reden waarom je gewoon de regels dient te volgen. Zo'n tyfushekel aan als mensen dit doen. Op de motor ook al eens bijna bovenop iemand gezeten dat deze compleet onverwacht bij een soortgelijke oversteek ineens besloot dat het vriendelijk was om kruisend verkeer voorrang te geven.
20 kudos 2024-10-22 13:52:34 op Lekker omeletje bakken
Aandachtshoer die kijkt naar hoe een andere aandachtshoer aan het hoereren is. Leuk man.