DumpStats voor Chomsky_Noam

1,658 +3776 -2118

Kudos

#27062 (Top 10.0364%)

Kudos/dag 0.88
Kudos/reaguursel 5.3
Meeste kudos op 1 reaguursel 244
Minste kudos op 1 reaguursel -219

313

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.17
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 30.9
Reacties per reaguursel 0.49
Meeste reaguursels op 1 dag 8
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 23-03-2019

Kudoverloop over tijd

13 kudos 2023-12-18 01:00:51 door nembutal_4_all op Sneuneus geeft suckerpunch na aanrijding
Ik zie niet hoe een stijging of daling in het aantal aangiftes een betrouwbare indicatie is voor hufterig gedrag. Er zijn veel meer factoren die bij kunnen dragen aan zo'n daling, en hufterig gedrag is meer dan criminaliteit alleen. Daarnaast wordt voor veel vervelend gedrag ook nooit aangifte gedaan. Misschien heb je gelijk, maar alleen die cijfers bewijzen dat niet.

6 kudos 2023-12-11 19:14:54 door Hennisofstennis op Stephan van Baarle geeft pro-Palestina toespraak
Als duitser heb ik op zijn vergelijking met de bombardementen op Hamburg en Keulen reageerd, en dat het noodzakelijk was om ons van het derde rijk te verlossen. Ik heb 5 keer een respektvolle reactie geplaatst, die begrijpelijk maakt hoezo ik het geweld van de geallieeerden goedkeur, ondanks het duitse burgers het leven gekost heeft, en het naziregime en niet de geallieeerden voor die pijn verantwoordelijk zijn. Het werd telkens gewist. Als hij goede argumenten had, dan zou hij mij verbeteren. Dat is niet gebeurd, dus kan ik hem ook niet meer serieus nemen. Sorry voor mijn spelling, ik ben een mof en geen nederlander.

-6 kudos 2023-12-11 05:47:43 door Chomsky_Noam op Stephan van Baarle geeft pro-Palestina toespraak
@De Veerboot | 10-12-23 | 23:34: Die twee Staten oplossing is al lang niet meer mogelijk. Alleen al de vraag over hoe je 900.000 extreem gelovige (en illegale) zionistische kolonisten uit de Westelijke Jordaanoever gaat krijgen is nagenoeg onmogelijk.

0 kudos 2023-11-15 21:32:19 door BlijBoy69 op Palestina moet vrij zijn!
@Rugged jij en yig72 hebben dus duidelijk het artikel niet gelezen maar gaan er wel keihard tegenin...

-2 kudos 2023-11-15 13:25:26 door breakingnews op Palestina moet vrij zijn!
@Flow | 15-11-2023 | 12:02: Incorrect. Israël bepaalt wat zij kunnen bepalen, namelijk wat er via hen geïmporteerd wordt. Die blokkeren echt geen zaken die je voor de opbouw van een land kan gebruiken hoor.
Daarbij vergeet je namelijk dat ook Egypte de grens met de Gazastrook dicht houdt hè. Egypte, Arabische bondgenoot van de Palestijnen. Hoe zou dat nou komen? Precies om wat ik hierboven schrijf. Omdat de Gazastrook met Hamas niet te redden valt.
Kijk anders om uit je bubbel te komen dit even over het beeld van Gaza dat wij nooit ergens voorbij zien komen. Wat een openluchtgevangenis is het toch: https://twitter.com/imshin/sta...

8 kudos 2023-11-15 12:47:23 door Rugged op Palestina moet vrij zijn!
@Chomsky_Noam | 15-11-2023 | 11:53: De jaren 70 zeg je? Hamas werd pas opgericht in 1987... mocht Israël al geld hebben gegeven was dus nog 10+ jaar voordat er überhaupt een Hamas was. Als jij mij nu geld geeft, en ik start over 10 jaar een terreur organisatie dan kan jij dat toch nooit weten, beetje vreemd argument dit. Alsof Israel zegt : Ja fijn wij vinden Hamas top daarom willen we ze nu weg hebben. En overigens dat argument kan je bij iedereen wel gebruiken. Wij in NL hebben ook onze Toyota trucks aan niet zulke heldere lichten gedoneerd, en ook vele 100en miljoenen over de laatste 10 jaar gegeven aan lui in Syrië en elders die toch niet echt heel democratisch waren. Nogmaals wat een bizar argument van je

2 kudos 2023-11-15 11:47:48 door Binkitoy op Palestina moet vrij zijn!
@breakingnews Israël valt regelmatig binnen. Jij denkt echt dat ze zomaar kunnen bouwen daar. Als je je eigen regenwater opvangt komt het leger al om je ton te slopen.

40 kudos 2023-11-15 11:25:43 door Yig72 op Palestina moet vrij zijn!
Israel subsidieerd niet, het laat betalingen vanuit door vanuit de VN, EU en andere landen. Er gaat geen Israelisch belastingeld (dat zou subsidie zijn) naar Gaza. Nu wordt Gaza bestuurd door Hamas, dus direct en indirect gaat geld naar Hamas. Als Israel het geld zou tegenhouden zou de hele wereld boos worden. De wereld wordt niet boos als Hamas de ontwikkelingshulp gebruikt voor zelfverrijking en wapens. Raar toch?

1 kudos 2023-11-15 11:10:35 door Chomsky_Noam op Palestina moet vrij zijn!
@breakingnews | 15-11-2023 | 11:29: oja, en ook een leuke om erbij de vermelden: de Israëlische regering sponsort Hamas al sinds de jaren ‘70 (Jep, zelfs voor het ontstaan v Hamas in 1987) om verdeeldheid te creëren onder de Palestijnen. De regering van Netanyahu heeft vorig decennium zelfs nog tientallen miljoenen aan Hamas gegeven

3 kudos 2023-11-15 11:02:34 door Flow op Palestina moet vrij zijn!
@breakingnews | 15-11-2023 | 11:29: Behalve dan dat Israël bepaalt wat er wel en niet geïmporteerd mag worden in de Gazastrook.

0 kudos 2023-11-15 10:55:18 door Chomsky_Noam op Palestina moet vrij zijn!
@breakingnews | 15-11-2023 | 11:29: Allemaal waar, maar je vergeet wel voor het gemak te vermelden dat Israël alle grenzen gesloten heeft, beperkte toevoer van schoon drinkwater en elektriciteit geeft en de afgelopen 18 jaar meermaals luchtaanvallen heeft uitgevoerd met 10k+ doden (veelal kinderen) tot gevolg.
Blijkbaar is t voor sommigen wel moeilijk om twee kwaden te erkennen en zich alleen te focussen op één kwaad

15 kudos 2023-11-15 10:29:04 door breakingnews op Palestina moet vrij zijn!
In het geval van Gaza, waar Hamas dus de baas is kun je dat gewoon niet zeggen. De Israëlische regering is daar als sinds 2005 weg en sinds 2006 is Hamas daar de baas. 17 jaar de baas dus. Dat is lang hoor. Als ze alle ontwikkelingshulp vanuit de hele wereld (en dat is ook heel veel voor zo'n superklein lapje grond) hadden gebruikt om de boel daadwerkelijk op en uit te bouwen wat Israël er op dat moment al van had gemaakt, was je het Singapore van de Middellandse zee gehad en was Israël daar nooit meer komen binnenvallen of zo hoor. Maar ja, als je al dat geld stopt in tunnels, raketten, indoctrinatie van je eigen kinderen en meer van zulks, met in die hele periode duizenden doden tot gevolg, dan moet je niet piepen dat je onderdrukt wordt. Althans niet door Israël.
Zo moeilijk is 't inderdaad niet.

2 kudos 2023-11-14 23:34:22 door Chomsky_Noam op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
@chicaree | 14-11-2023 | 22:52: Als je het rapport daadwerkelijk gelezen had, had je kunnen weten dat de cijfers uit hoofdstuk 4 (waar ik naar verwijs) verwijzen naar asielzoekers van buiten de EU. Oekraïners zijn dus niet meegenomen in deze cijfers.

17 kudos 2023-11-14 21:52:36 door chicaree op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
De cijfers waar jij naar verwijst gaan over de periode van de Russische invasie in de Oekraïne. 2022 en 2021. Dat geeft tijdelijk een grote vertekening van de statistieken. Wat jij doet is selectief data gebruiken om een incorrect beeld neer te zetten die past bij jouw politieke opvattingen. Je zou zo bij Roos Vonk aan de slag kunnen.

1 kudos 2023-11-14 21:42:56 door Chomsky_Noam op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
@Bierendbotje | 14-11-2023 | 22:02: Daar zijn afspraken over (met Marokko dan (de zogehete Marokko-deal). Weet niet of er zulke deals ook met andere landen zijn), maar Marokko houdt zich lang niet altijd aan de afspraken. Wat mij betreft mag NL daar ook harder tegen optreden (bijv. met het korten van ontwikkelingshulp of handelsdeals). Niet alleen voor ons, maar juist ook voor de Marokkanen die hier geen toekomst hebben en daardoor in de criminaliteit belanden.

-1 kudos 2023-11-14 21:39:46 door DeBers op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
Ik zou wel willen pleiten voor wat moderatie bij Dumpert en dat ze topreaguursels met onwaarheden verwijderen. Dit populistische gelul wordt door de plusjes als waarheid gelezen.

1 kudos 2023-11-14 21:25:11 door PPeterrr op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
@harrybowa | 14-11-2023 | 22:01: het probleem zit hem bij de Rijksoverheid, als zij uitgeprocedeerden gewoon uitzetten, wat helemaal in lijn is met de uitspraak, dan loopt het hele asielsysteem niet vast. Maar onze labbekakkerige overheid laat die gasten gewoon lopen, ze gaan de illegaliteit in en gaan roven en overlast geven. En etnisch profileren mag niet meer dus niemand die het meer durft om nu eindelijk eens de oorzaak aan te wijzen, het zijn echt niet Roderick en Annefleur, maar niemand die het meer aandurft om te zeggen hoe het echt zit met die criminaliteitscijfers.
Goed, de centrale overheid creeert dus een probleem en gaat dat afwentelen op de gemeenten door hen te verplichten asielzoekers op te nemen. Beetje verkeerde volgorde naar mijn mening.
Inmiddels worden meer gemeenten het zat en ook burgers nemen hun maatregelen en zelfs dat is dan weer ‘schandelijk’, zoals laatst die ondernemers in Twello, ze kochten een pand weg voor de COA het kon kopen om er asielzoekers in te vestigen, op een industrieterrein, waar niets te beleven valt. En dat onder toestemming van de gemeenteraad van Twello die in een besloten vergadering had geregeld dat krijg hun maatschappelijke verantwoordelijk wilden nemen’. Wat denk je dat die asielzoekers gaan doen als die zich vervelen? Precies de buurmanondernemer lastigvallen met inbraken, hangen, overlast. Geef die ondernemers eens ongelijk, die zien de bui al hangen,

9 kudos 2023-11-14 21:02:58 door Bierendbotje op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
Thnx. Ik heb wel klein vraagje, van die 41% hoeveel daarvan gaan Nederland weer uit, want een probleem is wel dat je niet zomaar iemand de grens over kan duwen. En dat we dus mensen niet zomaar terug kunnen sturen is denk ik het echte probleem (helaas zou ik ook niet weten hoe je dit kan oplossen)

50 kudos 2023-11-14 21:01:04 door harrybowa op Kerrolaain piswoest om Budel-item bij NPO
De veiligelanders gaan niet het land uit maar de illegaliteit in of hoppen naar Duitsland, incasseren daar een boete en met die boete die als bewijs geld kunnen ze opnieuw hier een procedure opstarten.


We hebben naast een azc gewoond. Op onze oprit werd op de melddag gewoon in paspoorten gehandeld. ALs je er iets van zei ging de vinger langs de keel en werd vriendelijke verzocht om je bek te houden. En de politie deed er geen flikker aan.

30 kudos 2023-11-13 17:47:05 door Kritischeblik op Douglas Murray vanuit Gaza
Kan me ook nog een filmpje heugen, dat de Palestijnen aan het dansen waren op straat. Toen er 3000 onschuldige Amerikanen werden gedood op 9/11.

0 kudos 2023-10-13 04:29:44 door Chomsky_Noam op Hans Teeuwen over jodenhaat
@willekeurigenickname | 12-10-2023 | 23:28: Dit zijn de burgerslachtoffers. Bron is vh UNHCR.

Schattingen vd ratio rondom burgerslachtoffers vs Hamasslachtoffers na bombardementen ligt zo rond de 60/1. Dat betekent dat er voor 1 hamasstrijder die bij bombardementen doodgaat er 60 burgers sterven. Zo’n 30-40% daarvan zijn kinderen. (Bron: UNHCR)

-2 kudos 2023-10-13 03:05:06 door nerdhoofdt op Hans Teeuwen over jodenhaat
"Zionistische regering van Israël" is natuurlijk een pleonasme. Elke regering van Israël is natuurlijk zionistisch.. mag ik hopen

0 kudos 2022-01-14 05:43:54 door Chomsky_Noam op Ik kreeg een notificatie
@zoutvaatje1234 | 14-01-2022 | 01:08: Dat is wel zeer kort door de bocht. De kritiek die hij heeft op machtige bedrijven als Pfizer en in dit geval de Amerikaanse overheid, is zeer terecht. Zo worden bepaalde medicijnen in de behandeling van COVID niet meer gebruikt, omdat daar te weinig geld mee gemoeid is (omdat apotheken deze zelf kunnen maken).
Onze MP Rutte heeft ook gelogen over zaken als het bombardement in Hawija en zijn herinneringen vd toeslagenaffaire. Betekent niet dat ik vervolgens elk woord uit zijn wantrouw.

0 kudos 2022-01-14 00:16:22 door Kaasschaaf op Ik kreeg een notificatie
@Chomsky_Noam | 13-01-2022 | 12:33:
Zonder die Engel kon je Kaag haar adres ook zo achterhalen op internet.

-1 kudos 2022-01-14 00:08:31 door zoutvaatje1234 op Ik kreeg een notificatie
@Chomsky_Noam | 13-01-2022 | 17:02:

is niet correct ind en dat maakt malone een leugenachtige persoon die je niet op zijn woord kan vertrouwen

-1 kudos 2022-01-13 21:25:25 door 001_Mills op Ik kreeg een notificatie
@Pythoninjebroek | 13-01-2022 | 17:30: Het probleem met trollen, zoals jij wel of niet, is dat ze de, eventueel nieuwe, waarheid boven water krijgen zodra het nieuws is. Ik gok dat 'hallostaatstrol' al geruime tijd geleden 'geïnformeerd' is over hierboven bediscussieerde topic's. Dat maakt het moeilijker hem nog in het hok te krijgen. U ziet het hok niet eens en denkt dat de 'niet trol' buiten uw wereld leeft. U vind elkaar nooit, tot een van u spijt krijgt en het niet zo gewild blijkt te hebben. Mooie tijden.

6 kudos 2022-01-13 16:30:05 door Pythoninjebroek op Ik kreeg een notificatie
@HalloStaatsTrolll | 13-01-2022 | 17:01: Ik ben nu opeens een trol? Ik heb mijn post nogmaals nagelezen. Er staat werkelijk geen onvertogen woord in. Klaarblijkelijk ben jij iemand die zich niet kan voorstellen, dat er mensen zijn die een andere mening dan jij hebben. En deze verzoeken met argumenten te onderbouwen. In welke zin dat opeens als 'links' bestempeld moet worden, begrijp ik niet helemaal. Wat betekent 'links' nu eigenlijk precies? Is 'links' nu niet normaal? En wat is 'normaal' precies? 'Rechts'? In mijn ervaring kunnen mensen die deze simplistische termen gebruiken, vaak de mening die ze hebben niet (goed) onderbouwen en grijpen ze dus snel naar de term 'links'. Alles is de schuld van 'links'. Of van Google, want die laat volgens jou negatieve neprapporten bovenaan de trefferlijst landen.

-3 kudos 2022-01-13 16:02:20 door Chomsky_Noam op Ik kreeg een notificatie
@zoutvaatje1234 | 13-01-2022 | 16:40: Ik zit niet op Twitter en in interviews die ik gelezen of geluisterd heb, heeft hij die claim nooit gemaakt. Maarja, dat hij dat in z’n twitterbio zet, is inderdaad niet correct.

-10 kudos 2022-01-13 16:01:57 door HalloStaatsTrolll op Ik kreeg een notificatie
En Google zorgt ervoor dat de negatieve neprapporten als eerste naar boven komen over Robert Malone en Trollen zoals Pythoninjebroek zorgen ervoor dat websites als Dumpert vervuild worden. Het is sowieso echt niet normaal hoeveel staatstrollen actief zijn op Dumpert. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er zoveel onnozele linkse reaguursels van "normale" reaguurders komen op de Corona en demonstratie filmpjes.

-9 kudos 2022-01-13 15:13:27 door Chomsky_Noam op Ik kreeg een notificatie
@Pythoninjebroek | 13-01-2022 | 15:33: Daarnaast heeft hijzelf nooit gezegd dat hij mede-uitvinder is van de mRNA vaccins. Die woorden worden hem toch echt in de mond gelegd. Malone benadrukt dat nog eens in de podcast van Joe Rogan van 31 december.

-7 kudos 2022-01-13 15:08:32 door Chomsky_Noam op Ik kreeg een notificatie
@Pythoninjebroek | 13-01-2022 | 15:33: Ik zeg ook niet dat hij mede-uitvinder is van de mRNA-vaccins, maar hdat hij belangrijkheid geweest voor de ontwikkeling van de mRNA techniek(!). Er zijn nu genoeg wetenschappers die zelfs dat ontkennen, omdat zijn narratief ingaat tegen dat van (veelal rijke) mensen die veel belang hebben bij het zoveel mogelijk distribueren van vaccins.
Je kunt het prima oneens zijn met Malone (ik weet zelf ook niet waar ik sta ik dat debat), maar de roep om hem te censureren is eng en hoort niet thuis in een vrije samenleving.

11 kudos 2022-01-13 14:33:47 door Pythoninjebroek op Ik kreeg een notificatie
Malone is niet de mede-uitvinder van mRNA-vaccins. Dat is hij beginnen te verkondigen vanaf het begin van de coronapandemie. Met behulp van de Internet Archive kun je nagaan, dat hij totdat de pandemie begon nooit geclaimd heeft, dat hij de uitvinder van de mRNA-vaccins is. Hij heeft in 1989 een artikel gepubliceerd 'Cationic liposome-mediated RNA transfection' waarin beschreven wordt hoe je een bepaald type RNA in cellen kunt injecteren. Een belangrijke publicatie, maar hij deed dit niet in de context van mRNA-vaccins. Drew Weissman en Katalin Karikó zijn de geesteijke vader en moeder van mRNA-vaccins. Malone wil nu meeliften op hun succes en verkondigt vooral zelf dat hij "de ontdekker" van mRNA-vaccins is. Dit legt hem bepaald geen windeieren in het universum van de alternatieve media. En mensen die zeggen dat ze eigenlijk niet tegen iets zijn, vervolgen die uitspraak altijd met, maar.....

Ik ben geen racist, maar....

Ik ben niet homefoob, maar

Ik ben niet tegen vaccins, maar...

-7 kudos 2022-01-13 12:12:11 door michiel2 op Ik kreeg een notificatie
Vrijheid van meningsuiting heeft niets maar dan ook niets met social media te maken. Dat is iets tussen de burger en de overheid, meer ook niet.

Wil je je ongefundeerde leugens aan de wereld verkondigen? Begin zelf een website.