DumpStats voor Berevriendje

3,986 +4433 -447

Kudos

#16055 (Top 5.8429%)

Kudos/dag 1.03
Kudos/reaguursel 38.33
Meeste kudos op 1 reaguursel 1388
Minste kudos op 1 reaguursel -319

104

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 28.4
Reacties per reaguursel 0.09
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 03-05-2014

Kudoverloop over tijd

-25 kudos 2021-02-23 11:37:27 door ivanhidayat op Ja
Was alleen van de laatste 3 afleveringen, en ik heb er nog een halve minuut afgeknipt om het onder een minuut te houden.

-6 kudos 2019-03-10 07:06:57 door Rode Panda op Carnaknieval
Als je jezelf al gaat beschermen omdat je een positief reaguursel wil achterlaten dan is het gewoon een super kudt filmpje. Of reaguurders zijn zo zuur/verwend + zodra reaguursels een bepaalde richting in slaan blijft er weinig ruimte over voor afwijkende meningen. Tijd voor werk.

0 kudos 2018-11-05 20:51:11 door plzDont op CO2 is niet het probleem
Ja maar dat is het dus niet. het kost ontzettend veel energie om dit te doen, meer verlies dan gewoon met een batterij rijden.\r
daarnaast hebben ze het over "negative CO2 emissions", maar dat geld alleen maar als je er geen brandstof van maakt. het kan niet beide tegelijk...

3 kudos 2018-11-05 19:32:12 door Irrelephant op CO2 is niet het probleem
Dit wordt tijdens het filmpje aangekaart: je gebruikt 'renewable energy' om de chemische omvorming mogelijk te maken. Dit is ideaal omdat het een groot probleem van zon/wind energie oplost --> geen opslagmogelijkheid. Eigenlijk is het een technische variant van wat een plant doet met fotosynthese: zonlicht omzetten in brandstof. Dus wat mij betreft is het wel zo magisch als het filmpje doet vermoeden.

2 kudos 2018-11-05 16:00:55 door Doctor46 op CO2 is niet het probleem
Dit proces is gelijk aan het GTL (Gas To Luiquid) van Shell. Die heeft in Quatar de grootste gtl fabriek staat ter wereld. Overigens is het een proces met z'n oorsprong in WOII. Omdat Duitsland niet genoeg diesel kon raffineren, vanwege de embargo's. En ja, als je dit proces voedt met nucleaire energie, dan ben je werkelijk CO2 neutraal. En kan je de energie gewoon opslaan in de huidige infrastructuur. Problem solved.

19 kudos 2018-11-05 14:49:14 door Aidswezen op CO2 is niet het probleem
Als je de energie uit kernenergie haalt, is het aardig CO2 neutraal of juist negatief hoe je het bekijkt. Prima alternatief voor elektrische auto’s. Het grootste probleem is namelijk het opslaan van de gemaakte energie. En op deze manier heb je geen batterijen nodig, wat nu het meest smerige proces is van een elektrische auto maken.

27 kudos 2018-11-05 14:47:03 door mchammered op CO2 is niet het probleem
eens, maar het biedt een snelle (CO2 neutrale) manier om een transitie in gang te zetten. Het is onrealistisch, zowel financieel als qua infrastructuur, om op korte termijn een aanzienlijk deel van de verbrandingsmotoren in de wereld in te wisselen voor elektrische motoren (of ieder ander alternatief). Ja, het is niet "neutraal", maar mits goed ingezet kan het in ieder geval de additionele uitstoot van CO2 beperken...