4,841 +5380 -539
Kudos
#13883 (Top 5.0608%)
Kudos/dag | 0.84 |
Kudos/reaguursel | 19.06 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 882 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -53 |
4,841 +5380 -539
Kudos
#13883 (Top 5.0608%)
Kudos/dag | 0.84 |
Kudos/reaguursel | 19.06 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 882 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -53 |
254
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.04 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 16.7 |
Reacties per reaguursel | 0.34 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 5 |
Aantal x weggejorist | 4 |
Gestart op | 09-01-2009 |
Kudoverloop over tijd
21 kudos 2024-10-03 16:43:08 door Vaag.en.traag op Feyenoord Tokkies gooien pils op jochie
Je praat het goed
0 kudos 2022-11-20 14:55:28 door Freddie M op Klassieke muis
In mijn tijd werden ze nog per diskette verspreid. Laadde in ieder geval wel sneller.
3 kudos 2022-11-20 13:18:57 door dakyeah op Klassieke muis
Veronica zemanova
8 kudos 2022-11-20 08:49:23 door Kat met een U op Klassieke muis
Sylvia Saint
2 kudos 2021-05-02 19:49:14 door ErectusEjeculatus op Waarom heeft de vrachtwagenchauffeur geen geduld
Deze persoon nam wel de moeite om de telefoon te bedienen om te gaan filmen alvorens gas te geven. Dus ze heeft de vrachtwagen gezien en op kalme wijze ernaar gehandeld om die zwart te maken. Om daarna pas extra gas te geven!
13 kudos 2021-04-02 12:59:44 door Railion op Wedstrijdje met politiemotor
Nee, agent weet gewoon dat ie over een paar meter toch zich overgeeft van vermoeidheid.
0 kudos 2020-12-14 14:52:36 door timmiej93 op Peugotrijdert met doodwens
@Hazzy88 | 14-12-2020 | 10:54: Slim, en dan daardoor de tegenligger in paniek laten schieten, waardoor hij vergeet terug te sturen naar z'n eigen weghelft, of een ruk aan het stuur geeft en de berm in gaat, eventueel tegen een boom, of tegen het voertuig wat hij aan het inhalen is. Het enige wat je ermee bereikt is dat JIJ een ongeluk veroorzaakt, omdat JIJ iemand een zweetnaad wilt bezorgen. Iedereen maakt fouten, ook jij, en ook jij bent blij als iemand anders dan met je meedenkt, en je helpt. Doe dat dan ook voor anderen.
-2 kudos 2020-12-14 10:58:04 door Frozen0102 op Peugotrijdert met doodwens
@Starboel | 14-12-2020 | 10:54: Welke verkeer achter hem dan?
-2 kudos 2020-12-14 09:54:55 door Hazzy88 op Peugotrijdert met doodwens
Als er mij een tegemoet zou komen bij een dubbele doorgetrokken streep dan zou ik degene die aan het inhalen is ook eventjes benauwd laten worden.
3 kudos 2020-12-14 09:54:35 door Starboel op Peugotrijdert met doodwens
Of je schat in of het nodig is, zoals het hier niet was. Wanneer je wel vol in de ankers gaat maak je het risico op een aanrijding achter je veel groter. Gebruik je verstand dus een beetje. Oh, en *zij* natuurlijk, graag gedaan.
23 kudos 2020-12-14 09:52:15 door Grizzmo op Peugotrijdert met doodwens
Zei?
18 kudos 2020-10-12 16:48:55 door Iemand_op_Dumpert op Stuurwiel in klassieke auto
Toen een bierkrat nog van hout was en je moest doordrinken om de kachel aan te houden.
0 kudos 2020-09-21 17:07:36 door DrentseRedneck op Dumpert Geschiedenisles met update
In Duitsland zijn er best veel moderne varianten maar in Nederland volgens mij niet 1.
1 kudos 2020-09-15 22:18:59 door KlappeZuAffeTot op Hou even vast, ajb
@Peterrrrrrrr | 15-09-2020 | 08:42: Ik zou de feiten in deze Arnhemse zaak nog maar eens goed nakijken, want je stelt de zaken veel te rooskleurig voor. Justitie heeft de verdachten (lees: de slachtoffers) in deze zaak aanvankelijk gearresteerd. Daarna heeft het OM er jaren over gedaan om een zaak tegen ze te bouwen, omdat het uitging van eigenrichting. Die zaak kreeg het OM uiteindelijk niet rond. Maar omdat het niettemin vond dat de verdachten een strafrechtelijke grens overschreden hadden, heeft het toch vervolging ingesteld. Dus hoezo "alle begrip"? Dit is precies het cachot dat je in Nederland kunt verwachten van je overheid. Arrestatie, vastgezet, behandeld als crimineel, jarenlange onzekerheid van strafvervolging, en dat bovenop een trauma als slachtoffer. Persoonlijk vind ik het vrij schandalig.
-4 kudos 2020-09-15 11:34:05 door altijd-guus op Hou even vast, ajb
@TantalusZwelling | 15-09-2020 | 13:18: joh...wat een prietpraat allemaal weer. "want voor je het weet word je beschuldigd van onrechtmatige vrijheidsbeneming" Heb dat op facebook gestaan?
Als jij een inbreker, met gebruik van wat geweld je huis uit werkt, zal geen rechter je veroordelen. Als jij een inbreker (half)dood slaat, dan is dat iets anders en gaat de rechter indedaad kijken naar hoe dreigend de situatie was. Had de inbreker een wapen? Welk ( dreigend) geweld heeft de inbreker zelf gebruikt, ect. Dan word er dus gekeken naar hoe "gepast" het geweld is geweest, maar in geen enkel geval zal de rechter automatisch overgaan tot het opleggen van een straf voor het gebruik van geweld.
Maar blijf vooral deze onzin verspreiden, want stel je toch eens voor dat we met z'n allen eens zullen gaan ingrijpen als we iets zien gebeuren. dat moeten we niet willen...je kan beter gaan filmen en selfies maken van jou en de hulpverleners...leuk voor op insta!
4 kudos 2020-09-15 11:18:07 door TantalusZwelling op Hou even vast, ajb
@altijd-guus | 15-09-2020 | 13:00: ´Als de mp van het land je verteld dat jij een inbreker prima met een paar ferme klappen je huis mag uit werken, dan lees ik daar niet in dat je aangeraden wordt om te vluchten.´
Maar in de politiek wordt we vaker iets gezegd om populair over te kmen toch? TOCH wordt er dus wel aangeraden om te vluchten. Het zou vreemd zijn als er officieel werd aangemoedigd om klappen uit te delen, dat leidt 100% tot meer onschuldige slachtoffers.
`Proportioneel betekent dat er niet meer of ernstiger geweld gebruikt mag worden dan NOODZAKELIJK is om de inbreker tegen te houden. Noodzakelijk houdt in dat je geen andere keus hebt dan geweld te gebruiken. Via de achterdeur vluchten of iemand opsluiten heeft dus de voorkeur. (Maar pas daar ook mee op, want voor je het weet word je beschuldigd van onrechtmatige vrijheidsbeneming)`.
Als je kunt vluchten, is geweld niet NOODZAKELIJK. Daarom wordt vluchten aangeraden omdat er anders gewoon een kans is dat je zelf de fout in gaat, dan mag de mp van alles denken en vinden, maar dat zou ik met een korrel zout nemen.
-3 kudos 2020-09-15 11:00:35 door altijd-guus op Hou even vast, ajb
@TantalusZwelling | 15-09-2020 | 12:46: Jij mag iemand die vlucht, met gepast geweld stoppen, daarvoor hoef je zelf helemaal niet bedreigd te worden. Dan die inbrekers. Als de mp van het land je verteld dat jij een inbreker prima met een paar ferme klappen je huis mag uit werken, dan lees ik daar niet in dat je aangeraden wordt om te vluchten.
Het verhaal met wapens e.d. ligt ook anders. kijk maar naar het verhaal van de juweliersvrouw in Deurne en dat ging om een vuurwapen, waar je echt verder niet mee kan behalve gebruiken als wapen. Ze is ook niet veroordeeld voor het gebruik van het ding, maar wel voor het bezit ervan. Dat is toch echt een hele duidelijke nuance!
Een honkbalknuppel of keukenmes zijn gewoon gebruiksvoorwerpen en kunnen te verdediging dan gebruikt worden, maar zijn geen verboden wapen.
-1 kudos 2020-09-15 10:47:13 door wishful_thinker op Hou even vast, ajb
@altijd-guus | 15-09-2020 | 12:31: Je hebt je er even helemaal ingebeten zie ik. Dat waardeer ik. Voorbeeld van de tasjesdief past wel redelijk op situatie in het filmpje vind ik. Spulletjes afgeven en je best doen om iemand die vlucht neer te halen kost waarschijnlijk net zoveel denkkracht/planning/energie als achteruit karren en de dief stoppen. Dat dief in mijn voorbeeld overleed was niet helemaal in de planning waarschijnlijk. Hoewel mevrouw het wellicht niet erg vond. Ik sluit overigens niet uit dat de geraakte man in dit filmpje niet later is overleden aan hersenschade. Wat een klapper zeg.
8 kudos 2020-09-15 10:46:27 door TantalusZwelling op Hou even vast, ajb
@altijd-guus | 15-09-2020 | 12:31: De wet is vrij duidelijk hierover. Je mag een vluchtend persoon of een inbreker staande houden en hierbij gepast geweld gebruiken als het gaat om noodweer, maw, je wordt zelf bedreigt. Wanneer jij geweld gebruikt zal er altijd naar gekeken worden of dit correct was. Zo wordt er bij huis inbraak ook eerder aangeraden om te vluchten dan te overmeesteren. Ook mag je geen knuppel of ander wapen thuis hebben specifiek om je gezin te beschermen. Dat is iets anders dan in noodweer grijpen naar een mes omdat je wordt aangevallen of verkracht. `Als je een inbreker op heterdaad betrapt, mag je hem aanhouden. Maar je mag daarbij geen onnodig geweld of wapens gebruiken. Doe je dat wel, dan maak je je schuldig aan 'eigenrichting'. ... ' Mits het geweld proportioneel is, mag je dus geweld gebruiken om jezelf te verdedigen´. Een vluchtende persoon aanvallen heeft NIETS met jezelf verdedigen te maken. Het is dus gewoon een fijn balans waarin het zeker voor kan komen dat de persoon die in eerste instantie wordt overvallen of tracht te helpen, zelf in de problemen komt omdat hij/zij geweld gebruikt terwijl er geen sprake is van noodweer. Het is dan ook wel degelijk anders dan in andere landen of staten met ´stand our ground´ achtige wetgeving.
-5 kudos 2020-09-15 10:31:33 door altijd-guus op Hou even vast, ajb
@wishful_thinker | 15-09-2020 | 12:18: Dat is even wat anders. Er was geen sprake van een bedreigende situatie meer. om dan vervolgens 50 meter achteruit te rijden om iemand dood te rijden tegen een boom is wel even wat anders als een vluchtende verdachte tegenhouden.
3 kudos 2020-09-15 10:19:56 door erikz.nl op Hou even vast, ajb
@verzopengoudvis | 15-09-2020 | 12:08: dat is anders dan wat ik stel. Dan doe je iets met een verboden wapen, het zelf verdedigen was in dit geval volgens de rechtbank niet het probleem.
1 kudos 2020-09-15 10:18:51 door wishful_thinker op Hou even vast, ajb
@altijd-guus | 15-09-20 | 10:10: "Vrouw vervolgd voor doodrijden tasjesdief in 2005"
-2 kudos 2020-09-15 10:16:47 door altijd-guus op Hou even vast, ajb
@verzopengoudvis | 15-09-2020 | 12:08: daarnaast heeft ze volgens mij enkel een boete gehad voor het hebben van een verboden wapen. Kom even met een verhaal dat klopt.
2 kudos 2020-09-15 10:14:43 door altijd-guus op Hou even vast, ajb
https://www.nu.nl/binnenland/3...
-1 kudos 2020-09-15 10:08:27 door verzopengoudvis op Hou even vast, ajb
Vrouw van juwelier ziet dat haar man bedreigd wordt door man met pistool. Vrouw pakt ook pistool; in het "cachot" voor verboden wapen bezit. "Had ze de politie maar moeten bellen"
2 kudos 2020-09-15 09:31:48 door Tapir Tabke op Hou even vast, ajb
Ter aanvulling; niet helemaal hetzelfde, maar geeft wel weer hoe krom het Nederlands rechtssysteem kan werken.
6 kudos 2020-09-15 09:30:10 door Tapir Tabke op Hou even vast, ajb
@Altijd-Guus: Kijk anders de docu ‘Noodweer, ik ben niet begonnen’ even...
-9 kudos 2020-09-15 09:15:31 door DonaldGump op Hou even vast, ajb
@Peterrrrrrrr | 15-09-2020 | 10:42: Dan was de man in het busje zeker een bankovervaller op de vlucht, en de man met het pistool een politieagent?
13 kudos 2020-09-15 09:00:03 door Nils_H0lgerss0n op Hou even vast, ajb
Nu wil ik ook een bestelbus!
55 kudos 2020-09-15 08:42:30 door Peterrrrrrrr op Hou even vast, ajb
@altijd-guus | 15-09-2020 | 10:10: Dit dus. Sterker nog, het OM gaat hier zeer flexibel mee om. In 2017 staat er iemand met een pistool recht voor een bestelbus. De bestuurder rijdt over de verdachte heen. Die ligt gewond op de grond en het gevaar is geweken. De bestuurder besluit echter nog eens over hem heen te rijden, waardoor de verdachte overlijdt. Een paar maanden geleden heeft het OM besloten om dit niet eens voor de rechter te brengen. De bestuurder was terecht bang, kon natuurlijk niet helder denken, en wilde zeker weten dat de verdachte niet meer op kon staan. Daar had het OM alle begrip voor. Welk cachot precies?
50 kudos 2020-09-15 08:10:22 door altijd-guus op Hou even vast, ajb
@erikz.nl | 15-09-2020 | 09:26: flikker toch eens op met je "in nederland" bullshit.
Noem mij 1 zaak waar dat uit blijkt. 1 gerechtelijke uitspraak waar uit blijkt dat als jij een vluchtende verdachte stopt, jij veroordeeld zou worden.
84 kudos 2020-09-15 07:26:39 door erikz.nl op Hou even vast, ajb
In Nederland moet je wel snel uit de voeten zijn omdat je anders zelf het cachot in moet.
13 kudos 2020-07-08 04:20:19 door TheRemyNL op Kamperen kan je leren.
Dat noemen ze dan "vrijheid".
0 kudos 2020-02-21 18:26:01 door !Trepmud op Babel doet schwalbe na
Roy Keane had deze gast ook dwars door midden getrapt
2 kudos 2020-02-10 15:11:53 door Karloow op Pompwagen vs chauffeurs
Kan niet, ze hebben geen slippers aan...
-7 kudos 2020-02-10 14:21:43 door denman21 op Pompwagen vs chauffeurs
Als jij het maar kan he. Held
7 kudos 2020-01-29 15:23:12 door TypischReagluursel op Vis in de water
Of de vis kiest gewoon de aanval als beste verdediging tegen de katten.\r
.\r
Maar wie weet, heb het ook gehad met vissen in een groot aquarium, willen die beesten er gewoon uit vanwege zich niet prettig voelen in de omgeving, geen schuilplekken vinden en dan vluchten op de enige manier die ze kunnen bedenken: het water uit.
2 kudos 2020-01-29 15:21:56 door Panofsky op Vis in de water
Ervan uitgaande dat deze vis niet al uren in dat water zwemt zal hij waarschijnlijk nog genoeg zuurstof hebben. Zeker gezien het bewegende oppervlak. Aannemelijker is dat de vis springt omdat het water teveel verschilt van het (regen)water hjj normaal in zwemt. Bijvoorbeeld qua hardheid, zuurgraad of temperatuur.
9 kudos 2020-01-29 15:11:37 door De Veerboot op Vis in de water
De vis houdt niet van water.
-3 kudos 2020-01-29 15:00:26 door Houtwurm op Vis in de water
Het water is te schoon.
-8 kudos 2020-01-29 14:51:28 door pottedikkie op Vis in de water
ik denk iets te veel chloor
104 kudos 2020-01-29 14:27:50 door Loodgietersbilnaad op Vis in de water
Ik ben toevallig loodgieter en kan je vertellen dat er wel degelijk zuurstof in het water zit. Als ik de verwarming bijvul moet ik telkens ontluchten.
-1 kudos 2020-01-14 16:42:32 door de_Tuinman op Je broertje opwachten
Gezellig? Hij doet het voor de likes. Zonder camera heb je een oprechte broer.
2 kudos 2020-01-02 16:06:43 door Jekijktnaarjescherm op IK HEB VOORRANG!
Ik zet mijn trots niet opzij. Ik ben er trots op dat ik gewoon 10sec kan wachten zonder problemen.
-1 kudos 2019-12-12 14:30:26 door Vuile_hond op Ff krap inparkeren
Schades? Wat zijn schades?
-4 kudos 2019-12-09 22:00:51 door rijkmaartochsociaal op Vrachtwagens hebben lol
oh tof dan ga ik daar heen als ik me wil vermaken.
66 kudos 2019-12-09 20:16:51 door geitenkop op Vrachtwagens hebben lol
Bedankt dat je dit zegt, ik herken nu ook dat bord op 0:26 maar al te goed, heb ik namelijk 5 uur lang stilgestaan in een kutfile, precies op die plek. Heeft niemand wat aan deze info, maar ik vind het wel toevallig.
1 kudos 2019-01-17 22:30:41 door sybje op Landen in een storm
@ marversi, toevallig hebben ze dat nog steeds. Zit in een flesje in de cockpit.
3 kudos 2019-01-16 20:02:32 door maversi op Landen in een storm
Vroeger hadden ze Rain Repellant aan boord. Een soort ruitensproeiervloeistof. Omdat dat te chemisch is het niet meer gebruikt worden.
-5 kudos 2019-01-16 10:39:15 door dhr_instructeur op Landen in een storm
Ja, onder de motorkap. Het is het reservoir met het blauwe dopje. Zou dit niet bijvullen terwijl het vliegtuig in de lucht is