DumpStats voor worldofmadness

2,890 +2910 -20

Kudos

#20009 (Top 7.2950%)

Kudos/dag 0.86
Kudos/reaguursel 85
Meeste kudos op 1 reaguursel 1008
Minste kudos op 1 reaguursel -13

34

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 53.9
Reacties per reaguursel 0.5
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 23-08-2015

Kudoverloop over tijd

50 kudos 2022-06-23 09:33:46 op Reanimeren op Bondi Beach
Omdat verdrinking moeilijk te herkennen is. In feite lijkt verdrinking niet op de verdrinking die in films en op televisie wordt afgebeeld. Het is geen gewelddadige, schreeuwende en spetterende strijd om adem te halen. Het is een van de stilste, meest bescheiden manieren om om te komen.

Wanneer iemand verdrinkt, is hun fysiologische reactie om op het wateroppervlak te duwen, en hun mond en neus komen op gelijke hoogte met het wateroppervlak. Wanneer het lichaam niet genoeg lucht kan krijgen, zal het het vermogen van een persoon om te spreken of te schreeuwen uitschakelen. De hoogste prioriteit is ademen, niet praten. Verdrinkingsslachtoffers hebben ook geen controle over hun armbewegingen. Zodra iemand de actieve verdrinkingsfase bereikt, kunnen ze een drijfmiddel niet zonder hulp vastpakken.

Er verdrinken zoveel kinderen voor de neus van hun ouders in kleine zwembaden. Niet eens de zee. Gewoonweg omdat het heel lastig te herkennen is en het heel snel gebeurt. Als je niet getraind bent bepaalde signalen te herkennen van een persoon die aan het verdrinken is, gaat het zeer waarschijnlijk volledig aan je voorbij.

22 kudos 2018-11-12 21:26:43 op Kotertje uit het water gevist
Nee! Educatief materiaal met goede afloop. Zonder het te beseffen heb je net geleerd wat te doen als je een koter uit het water trekt. Met vingers hartmassage toepassen ipv met hele hand. Door blijven gaan en niet panieken.

40 kudos 2017-03-20 21:49:13 op Winkelen met Tourettes
Met een boor in iemands mond die alle kanten op beweegt. Ik weet niet of hij daar van opknapt.

6 kudos 2017-03-12 10:23:50 op BREEK! Turkse minister mag niet verder
eendenman \r
1) Hoezo breng je discriminatie hier ter sprake? De straf is hetzelfde voor beide groepen. Na 3 keer fout doe je even niet meer mee. Het verschil is dat een persoon met dubbele nationaliteit naar dat land uitgezet kan worden. Daar is geen discriminatie aan ten grondslag.\r
2) Als ik je goed begrijp moet je iemand die de fout ingaat een knuffel geven omdat de persoon het wellicht niet goed overdacht had? Daarvoor krijgt de persoon toch 2 waarschuwingen vooraf (strike 1 en 2) voordat de out-maatregel ingaat. Tijd genoeg om na te denken over je gedragingen.\r
3) Natuurlijk is het sociale systeem goed en moet je dat niet afschaffen. Het probleem is dat je het in Nederland veel te gemakkelijk krijgt. Kijk eens naar de cijfers van uitkeringstrekkers die herhaaldelijk met justitie in aanraking komen. Die verdienen toch geen beloning voor hun gedrag. Daarnaast zijn we 100en miljoenen kwijt aan (jeugd)bendes per jaar. Allemaal van onze centen. Ik zie dat geld liever naar de ouderen gaan en mensen met beperking. Het is maar waar je je prioriteiten hebt. \r
http://nieuws.tpo.nl/2017/03/0...

21 kudos 2017-03-12 08:22:50 op BREEK! Turkse minister mag niet verder
Adrie 80\r
Het is een antwoord op de "oprotten" "wegrotten" en "aufmachen" hierboven. Dat is een slecht verhaal. Het is niet mogelijk en het heeft geen zin om iedereen eruit te gooien. Maar we kunnen wel duidelijker regels stellen om het leuk te houden.

181 kudos 2017-03-12 07:57:17 op BREEK! Turkse minister mag niet verder
Overal waar behoefte was en is aan arbeiders, werden en worden deze van elders gehaald. Het verschijnsel gastarbeider is internationaal en van alle tijden. Het binnenhalen van Turkse migranten en gastarbeiders vanaf 1964 was helemaal niet onlogisch en heeft Nederland enorm geholpen. Tot aan Erdogan zijn er in Nederland ook geen echte problemen geweest met Nederlanders met een Turkse achtergrond.\r
In 1973 werd het werven van gastarbeiders gestopt. Het aantal Turken is daarna van een paar duizend naar meer dan 500.000 gestegen in 2016. Het aandeel ondernemers onder Turken is heel hoog en er zijn relatief bekeken tot andere nationaliteiten, veel hoogopgeleiden Turken.\r
Met Marokkanen is het wat anders verlopen. Vanaf 1969 zijn er 22.000 Marokkanen in 4 jaar tijd naar Nederland gekomen. Bedoeling was dat die weer terug zouden keren naar eigen land. Het tegengestelde gebeurde, net als bij de Turken en in 2016 waren dat er bijna 381.000. Minder als de Turken dus. \r
Kijken we naar het Criminaliteit plaatje, dan zien we meteen ook het probleem: Van de autochtonen werd volgens het Jaarrapport Integratie 2010 1,2 procent verdacht in 2008. Bij de westerse allochtonen lag dat aandeel op 1,5 procent en bij Turken op 3,6%. Dat is nog altijd een stuk lager dan de criminaliteit onder Antillianen (6,6 procent), Marokkanen (5,9 procent) en Surinamers (4,7 procent).\r
\r
Mijn voorstel: In Nederland is het al zo dat een persoon geen dubbele nationaliteit mag hebben. Een uitzondering in deze wet is gemaakt voor mensen die van landen komen waar je je nationaliteit niet mag opzeggen. \r
Mag een persoon van het land van herkomst (Turkije, Marokko, Griekenland, Iran, etc) geen afstand doen van die nationaliteit/ paspoort? Heeft de persoon een crimineel verleden en is meer dan 3 keer in aanraking gekomen met justitie? Dan verliest de persoon de NL nationaliteit en bijbehorende sociale voordelen. \r
Niet mee eens? Dan zal deze persoon bij de eigen regering daarover moeten klagen waarom het paspoort niet mag worden opgezegd.\r
Is dit een harde en onmogelijke beslissing? Nee. Zal het weerstand krijgen? Ja. Daarom ook de verbinding met de aanraking met Justitie: 3 strikes = out. Hetzelfde geld voor personen met alleen een NL nationaliteit. 3 strikes = geen sociale voordelen meer. \r
Laat eerst maar zien dat je het waard bent om die voordelen te krijgen door je in te zetten

14 kudos 2017-03-12 06:57:27 op BREEK! Turkse minister mag niet verder
In een democratie zijn mensen niet bang om een mening te geven. In een dictatuur wel.\r
Stukje inzicht in de gemiddelde protestganger: https://www.periscope.tv/w/1zq... Vanaf minuut 13:50 probeert de verslaggever mensen te interviewen. Ze zijn te bang om wat te zeggen dat niet in het Turkse Plaatje past. \r

155 kudos 2016-12-23 11:37:20 op Miss Montreal zingt voor Tijn
@je_schoonvader | 23-12-16 | 11:27 | + 0 -\r
Je bent vrij om te kiezen! Wel een top-idee van je, 6 jaar oud en je eigen Ferrari bezitten. Dat is toch wel herinneringen maken.

113 kudos 2016-11-26 11:33:32 op Alto rijdt op rood kruis
Vrachtwaggelchauffeur heeft Alto waarschijnlijk niet gezien in rechterspiegel of snelheidsverschil niet in kunnen schatten. Dat is erg lastig met 15 meter lengte achter je spiegel. Probeer het maar eens.\r
Het moment waarop de vrachtwaggel naar rechts gaat is ook het einde van het rode kruis situatie. \r
Beide beetje fout. Ik vind bewust rechts inhalen en onder een rood kruis rijden wat fouter.

31 kudos 2016-06-14 16:14:08 op Daar gaat de vogel
De dierenambulance is goed bezig vandaag. Eerder vandaag de hond op het spoor en nu blij maken met een dode mus.

23 kudos 2016-06-03 14:42:21 op Tijd voor een pre-weekend kwis
Bart blijft een held en een enorme baas!
Hij laat ons zien hoe het ook kan, mag ik u zijn vriendinnetje voorstellen:
s51.photobucket.com...
Kiefler | 03-06-16 @ 14:34 | + -2 -

Gast! WTF? Dat was bijna 20 jaar geleden.

53 kudos 2016-04-11 14:53:02 op Mevrouw achter 't stuur
GifKikkert | 11-04-16 @ 14:49 | + 0 -
Bril nodig? mevrouw begint al door in te halen over het puntstuk...

0 kudos 2016-03-27 16:50:19 op 14e Minuut NED-FRA
Johan Cruijf +14.
New | 25-03-16 @ 21:32 | + 1414 -

Aantal pluskudo's, toeval....?

13 kudos 2016-03-23 07:23:03 op De Eiffeltoren vanavond
Ik vond het pas echt hypocriet dat die mafkezen in Dubai een van die leegstande, uit hoogmoedswaanzin gebouwde torens van de Belgische driekleur had voorzien. Nota bene het land wat met stip in de topvijf van meeste donaties aan ISIS staat.
rekennietmachine | 22-03-16 @ 23:57 | + 7 -

Uiteraard mag je dat vinden alleen het argument waarop je het baseert klopt niet. Dubai is een stad van de Verenigde Arabische Emiraten en die zijn niet in verband gebracht met donaties aan IS. De Golf staten Saudi Arabie, Qatar, Kuwait daarentegen zijn wel verdacht van het doneren aan IS in de vorm van humanitaire hulp. Zij bevechten IS nu zelf ook actief vanwege de tegenstrijdige belangen tussen de groepering en deze landen.

De grootste bron van inkomsten voor IS komen voort uit olie handel, drugs handel, landbouw (meer dan 200miljoen dollar per jaar graan uit het gebied tussen de Tigris en Eufraat), belastingen die ze heffen in bezette gebieden, afpersingen, roof op banken (naar schatting 400-500 miljoen dollar) en verkoop van kunstschatten en antiek.

Dat IS veel te lang veel te vrij gelaten is in het midden oosten, daar kunnen we het wel over eens zijn.

98 kudos 2016-03-22 10:42:32 op Nieuwe beelden crash FlyDubai
Daarom, met de gebeurtenissen van vandaag erbij, denk nog eens goed na wat je wilt met je leven en bedank je pa en ma nog eens extra voor de highspeed internet connectie naar je zolderkamer.

323 kudos 2016-03-16 09:11:12 op Man houdt weglopende winkeldief tegen
Lijkt meer op een tasjesroof met de rondzwaaiende tas in handen van de de dief en oude dame op de grond op het eind van het filmpje.

4 kudos 2015-08-23 17:18:07 op Shoreham vliegtuigcrash aftermath
^ Punt gemaakt, maar toch denk ik dat ik eerder zou janken dan lachen
JonathanOuwens | 23-08-15 @ 16:27 | + 0 -
Dat zou je inderdaad vooraf denken en toch doen we vaak het tegenovergestelde. Vaak gaan we lachen in moeilijke of traumatische situaties. Dat lijkt raar en psychologen omschrijven dit gedrag opdat we kunnen relativeren, controle kunnen krijgen op wat we net hebben meegemaakt en het helpt om ons zelfrespect te beschermen (als bijvoorbeeld iemand je pest of mondeling aanvalt).
https://www.psychologytoday.co... Ons zelfbeeld is vaak niet in overeenstemming met ons gedrag, en daar moeten we dan weer om lachen, om het te relativeren.

15 kudos 2015-08-23 16:01:52 op Shoreham vliegtuigcrash aftermath
Thatsdifferentkoek
thimo5291
Kameroudste
VF-Ray
Boeip
Met hoge waarschijnlijkheid heeft geen van jullie ooit een ramp of een zwaar ongeluk meegemaakt of is opgeleid om hier op te kunnen reageren. Ik veroordeel jullie daar niet om maar het verklaart waarom jullie zo reageren en waarom anderen jullie reactie plussen.
In een situatie als deze reageert iedereen, over de hele planeet op eenzelfde manier. Je schakelt over op lijfbehoud en neemt afstand van hetgeen er zojuist gebeurd is. Zo zijn we geprogrammeerd. We ontwijken gevaar en kunnen de omvang niet bevatten. Pas nadat we realiseren dat we zelf nog in orde zijn, zakt de overlevingsdrang en gaan we voor elkaar zorgen. Dat kan een paar minuten tot uren duren.
Dan komt het sociaal bewustzijn weer bovenop en gaan we actie ondernemen om anderen te helpen. Zo zijn we ook geprogrammeerd, al 60.000 jaar. Anders had het menselijk ras nooit overleefd.
Op momenten als deze is er geen \u0093common sense\u0094. We kunnen ons zelf wél trainen om anders te reageren. Die mensen zien we bij de politie, brandweer en ambulance en in het leger. Deze mensen hebben geleerd wat ze kunnen doen in heftige situaties en kunnen er daarom voor kiezen om de overlevingsdrang te negeren en op het gevaar af te gaan.
Ik durf te stellen dat jullie ook geen idee hebben wat je zou kunnen doen als er een zwaar gewond persoon voor je ligt. Als je er niet voor opgeleid bent, weet je het gewoon niet. Daarom kudo\u0092s naar
Grauwe Veen Spuuter | 23-08-15 @ 13:20 | + 2 -
Het is inderdaad onderbetaald en ondergewaardeerd werk dat deze mensen doen. Zij zouden juist de trots van onze samenleving moeten zijn omdat zij, anders dan jij en ik, in staat zijn om beter te reageren op situaties als deze.