DumpStats voor waarwokeisisvuur

12,961 +13277 -316

Kudos

#5590 (Top 2.0337%)

Kudos/dag 26.18
Kudos/reaguursel 54.92
Meeste kudos op 1 reaguursel 1575
Minste kudos op 1 reaguursel -60

236

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.48
Topreaguursels 6
Woorden per reaguursel 26.2
Reacties per reaguursel 0.64
Meeste reaguursels op 1 dag 13
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 18-07-2023

Kudoverloop over tijd

10 kudos 2024-01-13 20:01:42 door IIVQ op Winkeldiefjes ervaren weerstand
@verdumme | 13-01-24 | 20:56: Winkels zijn niet verzekerd tegen diefstal. Je weet gewoon dat een bepaald percentage van je inventaris gestolen wordt. Elke verzekeraar wil.je daar best tegen verzekeren, voor een premie die hoger is dan de waarde van die inventaris.
Net zoals dat de busmaatschappij waar ik werk niet verzekerd is tegen schades onder de 150000, je weet gewoon dat die gebeuren, met voertuigen die 18 uur per dag in de stad rijden.

2 kudos 2023-12-29 17:10:59 door banjo-kazooie op Vuurpijl in je oog
Wat een onzin zeg. Er is maar één lobby, en dat is die vóór vuurwerk is waardoor we elk jaar miljoenen en miljoenen uitgeven aan schade aan publieke voorzieningen, gezondheidskosten, schade aan natuur en inzet van hulpdiensten. Prima dat je een vuurwerkshow organiseert, met professioneel vuurwerk en bijbehornede veiligheid, maar de enige winnaar van de stupide amateurvuurwerkgewoonte zijn de verkopers van het spul.

0 kudos 2023-12-29 16:06:13 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
Jammer dat het je niet lukt om er iets inhoudelijks op terug te zeggen. Maar goed, ik had niet anders verwacht van iemand die een 'discussie' begint door iemand uit te maken voor hoogmoedige narcist. Succes met je bange poesje.

0 kudos 2023-12-29 15:42:48 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Je lult maar om te lullen. Bla bla bla etcetera. Ga op het dak zitten met een bos uien, en een fijne jaarwisseling. Dag.

0 kudos 2023-12-29 15:37:03 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
Serieus, lees alles even terug. Nergens neem ik dat argument over, laat staan 'bij herhaling'. Ik trek die twee ook nergens gelijk. Ik heb 'fanfares' alleen opgenomen in een opsomming van dingen die ik niet zou willen verbieden. Zoals ik al eerder zei is een open discussie prima, maar een eenzijdige lobby niet. De kwestie wordt van één kant belicht en niet op een open een eerlijke manier. Het reaguursel van padde20 hierboven is daar een uitstekend voorbeeld van.

1 kudos 2023-12-29 15:32:57 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
En hier heb je mijn argument nog een keer: Dieren hebben inmiddels meer dan een maand vuurwerk te verdragen. Ik vind dat minder kan en moet. Daarom steun ik lobbyen tegen vuurwerk.

0 kudos 2023-12-29 15:29:27 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Je neemt het fanfare-argument bij herhaling over eigen schuld dus dat je hierop aangesproken wordt. Daarnaast is het niet mijn persoonlijk probleem maar een probleem van alle mensen met dieren, geen idee hoe je dat in je hoofd hebt. Ik wil daar graag voor lobbyen. Nou, kom op met al je redeneringsvermogen en open staan voor discussie. Wáárom moet er minder over de gevaren van vuurwerk gelobbyd worden, anders dan dat jij het beu bent?

0 kudos 2023-12-29 15:21:04 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
Zoals ik zei, lees het even terug. Ik begin helemaal niet over fanfares. Dat is iemand anders. Je praat tegen de verkeerde. Ik zeg alleen dat ik niet iets wil verbieden omdat iemand er last van heeft. Noch vuurwerk, noch fanfares. Daarmee trek ik niets gelijk. Ik kom inderdaad helemaal niet met argumenten vóór vuurwerk, dat heb je goed gelezen. Heel knap. Waarom wordt ik dan 'vuurwerkliefhebber' genoemd door jou? Je geeft ergens aan dat je vuurwerk wilt verbieden omdat jij er last van hebt. Dat anderen last hebben van jouw katten is, ik neem aan dat we het daar over eens zijn, geen reden om katten te verbieden. Daarmee gaat dat eerste argument (ik heb last dus verbieden) de prullenbak in. Grappig dat je eigenlijk niet in gaat op argumenten, maar alleen in elk comment heel erg hard de 'discussie' belachelijk maakt. Zo overtuig je niemand. Het klinkt alleen als het gemopper van een oude man die z'n eigen poezekatjes iets te serieus neemt omdat 'ie verder niets meer heeft.

1 kudos 2023-12-29 14:49:43 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Mijn samenvatting. Je bent gelobby meer dan beu. Ik niet ik vind dat er niet genoeg op gehamerd kan worden vanwegen angstige dieren. Daarna komen er van jou twee argumenten. De fanfare maakt ook lawaai en mensen hebben ook last van mijn katten. Ik vind dat absurde, zo niet lachwekkende argumenten. En dat noem jij een discussie.

1 kudos 2023-12-29 14:43:50 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
Waarom ben je nou zo gefocust op fanfares? Lees alles even rustig terug. De enige dingen die ik zeg zijn 1) open discussie is goed, eenzijdige lobby niet en 2) iets willen verbieden omdat jij er persoonlijk last van hebt is geen goed idee - leven en laten leven. Ik snap echt niet waarom een van beide punten zo controversieel is. Inhoudelijk ben ik noch in fanfares, noch in vuurwerk echt geïnteresseerd. Overigens wil ik daar best punt nummer 3) aan toevoegen: de politie moet de wet handhaven, niet proberen er invloed op uit te oefenen.

0 kudos 2023-12-29 14:41:50 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Dat jij een lobbycollectief tegen de fanfare zou moeten beginnen is een chargerende opmerking om de absurdi absurditeit van het gelijktrekken van vuurwerk en de fanfare te accentueren. Ik dacht, ik zeg het maar even.

-1 kudos 2023-12-29 14:28:18 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
O ja. De politie wel ja, die willen een totaalverbod. Die hadden ook hele goede argumenten. Zoals veel gevallen van gehoorschade en verwondingen doordat ze met vuurwerk bekogeld werden. Voor hun is het dus ook een angstige periode. Maarrrr, als die politie-agenten tijdens fanfare-evenementen de orde zouden moeten bewaren hadden ze evenveel kans op gehoorschade. Echt zo flauw, kunnen niks meer hebben hè.

0 kudos 2023-12-29 14:18:13 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
@ShakespeareanTragedy | 29-12-23 | 15:12: Nee, er wordt heel erg hard gelobbyd voor een totaal vuurwerkverbod. Vandaag nog door de politie bijvoorbeeld. Daarnaast weet ik niet waarom je denkt dat ik iets tegen fanfares heb of ergens tegen zou willen lobbyen?

1 kudos 2023-12-29 14:04:53 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Er wordt voornamelijk gelobbyd over veiliger en meer op nieuwjaarsnacht geconcentreerd vuurwerk, ook wel op een totaalverbod maar veel minder. Over de gevolgen van katten voor de natuur en poep in de achtertuin wordt anders ook gewoon volop gelobbyd. Tjonge jonge. Ik sla werkelijk stijl achterover van de effectieve argumentatie van de vuurwerkliefhebbers hier. Wat een slagkracht!

3 kudos 2023-12-29 13:50:20 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
@ShakespeareanTragedy | 29-12-23 | 14:19: Dat je ergens last van hebt betekent niet dat het meteen verboden moet worden. Of het nou gaat om vuurwerk of fanfares. Zo zijn er ongetwijfeld ook mensen die last hebben van jouw huisdieren.

7 kudos 2023-12-29 13:19:45 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
De problemen voor dieren zijn algemeen erkend door dierenartsen bijvoorbeeld. Voor die beesten is het alsof de wereld vergaat omdat ze het abstract denkvermogen missen om te beseffen dat het om een nieuwjaarsfeest gaat en aldoende te relativeren. Sommige dieren kun je gerust stellen en eraan laten wennen. Een even groot of groter deel zal er nooit aan wennen, ondanks alle inspanningen van het baasje om rust en kalmte te creëren en verkeerd elk jaar weer in doodsangst. En over die groep dieren heb ik het natuurlijk.

3 kudos 2023-12-29 13:14:03 door Nijogeth op Vuurpijl in je oog
Shakespeareantragedy, misschien moet je die huisdieren van je eens leren om te gaan met vuurwerk. Heel moeilijk is dat namelijk niet.

2 kudos 2023-12-29 13:12:38 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Ja. De fanfare staat bij jou één maand per jaar in de straat te spelen. Man man man. Zijn dit nu de argumenten vóór vuurwerk. Wat een armoe.

4 kudos 2023-12-29 13:09:57 door Plofcavia op Vuurpijl in je oog
@ShakespeareanTragedy | 29-12-23 | 14:04: in zekere zin zit daar weinig verschil in. Beide maken veel geluid en zie je misschien één keer per jaar.

2 kudos 2023-12-29 13:00:20 door lievhebbert op Vuurpijl in je oog
Mijn katten zijn niet bang voor vuurwerk. Die staan zelfs voor het raam te kijken. Maar voor fanfares daarentegen zijn ze wel bang. Die verbieden we ook niet.

4 kudos 2023-12-29 13:00:06 door waarwokeisisvuur op Vuurpijl in je oog
@ShakespeareanTragedy | 29-12-23 | 13:54: Hé, ik heb niks tegen een discussie. Goed juist. Maar het is heel erg eenzijdig nu. Wanneer heb je voor het laatst een gloedvol betoog voor vuurwerk in de krant zien staan?

-5 kudos 2023-12-29 12:54:29 door ShakespeareanTragedy op Vuurpijl in je oog
Ik ben voor lobbyen tegen vuurwerk. Die angstige dieren hier in huis -al een maand lang en elk jaar langer en erger- beginnen me aardig de keel uit te hangen. Maar oh oh, dat gelobby, dat is natuurlijk veel vervelender dan de gevolgen van vuurwerk.

14 kudos 2023-12-19 18:13:14 door nare oude nar op Hoe is het op de Westelijke Jordaanoever?
Eens! Al vond ik hem al een held toen hij die haatbaard in zijn eigen taal vastzette met vragen.

Ik ben eigenlijk verbaasd dat dit filmpje hier in de plus staat. Ik vroeg me het gisterenavond al af of hij het filmpje hier terug zou komen. Dit is precies wat ik in Israel op meerdere plekken ben tegengekomen. Er zijn wegen voor Israeliers waar Palestijnen niet mogen komen.

-14 kudos 2023-12-19 08:22:02 door GebakkenAppeltaart op Hoe is het op de Westelijke Jordaanoever?
@waarwokeisisvuur,Oh wat fantastisch,maar se vragen die die moet stellen aan de mensen in Gaza stelt die niet.Niemand hoor t of kent iemand van Hamas , ze zijn allemaal heel zielig .Maar voordat Hamas aanviel op 7okt waren de Israëli's al bijna twintig jaar weg.En nog geen orde op zaken daar alleen maar meer haat en gekken.1 Joden zitten er al veel langer dan Moslims.2Waarom sluiten alle moslim landen gelijk hun grenzen ?Waarom helpen ze niet?(Omdat ze die gekken niet in hun land willen)Elk land om gaza heeft Hamas wel iets terroristisch gedaan.Enz enz. Het was gewoon niet zo heel slim om 7okt plats te laten vinden,Play stupid games win stupid prizes.