DumpStats voor sjimpel

53,227 +57462 -4235

Kudos

#942 (Top 0.3508%)

Kudos/dag 10.13
Kudos/reaguursel 54.04
Meeste kudos op 1 reaguursel 3926
Minste kudos op 1 reaguursel -402

985

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.19
Topreaguursels 27
Woorden per reaguursel 36.6
Reacties per reaguursel 0.53
Meeste reaguursels op 1 dag 16
Aantal x weggejorist 7
Gestart op 02-12-2009

Kudoverloop over tijd

-84 kudos 2019-08-04 18:22:20 op Fc Twente terug in de eredivisie
Dus eigenlijk wordt hier gezegd dat ze als baby zijn gehersenspoeld om een fan te zijn van een bepaalde club, zoals kinderen opvoeden met een bepaalde religie. Vervolgens doe je heel je leven lang precies wat je door je ouders is opgedragen omdat je nu eenmaal zo bent opgevoed en nooit je eigen pad hebt gekozen en ben je fan, niet om sportieve redenen of gebaseerd op intrinsieke, persoonlijke motivaties, maar domweg omdat je vader dat zo goed vond voor je algemene ontwikkeling. Kan aan mij liggen, maar ik vind het een hele treurige boodschap eigenlijk. Randje kindermishandeling zelfs. Maar het is wel een hele grote spandoek ja. Goed gedaan!

16 kudos 2019-08-04 17:59:29 op BOE!
-weggejorist-

3 kudos 2019-08-04 15:13:48 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@principality-of-zeon | 04-08-19 | 11:35: Wat ben jij een doorgeslagen jankert zeg. Helemaal gebrainwashed met je oppervlakkige, eenzijdige en totaal bekrompen reaguursels.

44 kudos 2019-08-04 15:05:31 op Badkuipboy aan het stuur
Dikke lol hoor; nog geen 20 jaar en nu al het lichaam van een ongezonde vent van 50. Doe nog maar een biertje, je hebt het verdient.

5 kudos 2019-08-04 15:02:13 op De laatste bij slimste mens
Wat een slechte sketch weer. Ik durf te wedden dat ze naar de 'people that annoy you' quiz stuk van south park hebben gekeken, en dat maakt het dan nog slechter.

2 kudos 2019-08-04 13:31:39 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@Capt. Iglo | 04-08-19 | 13:10: "ik word aangesproken alsof ik de wapenwet verdedig.." Ik zie dat je betoog meer balans en fijnigheden heeft. Je wordt door mij vooral aangesproken alsof je je eens moet verdiepen in alle veranderingen in die wet sinds 1986. Dat geeft wel een verhelderende context voor de toename waar jij zo raadselachtig over blijft doen ("En voor Columbine gebeurde dit echt niet op de schaal..."). \r
\r
Ten tweede, merk ik op dat je steeds een aparte argument lijkt te maken: je geeft eerder aan dat het een complex probleem is volgens mij. Dat komt omdat het een sociaal phenomeen is. Toch fixeer je je op 'de dooslaggevende factor' en stelt dat 'de beschikbaarheid van wapens niet 'de' factor' is. In sociale phenomenen zoeken naar 1 factor die unidirectioneel (dimensioneel) geisoleerd kan worden als de kritische, doorslaggevende factor is niet de manier waarop de sociale realiteit en phenomenen tot stand komen. Je gebruikt een positivistische maatstaf voor een realiteit die zo niet dient te worden gemeten. Ik zeg hieronder hetzelfde tegen een nogal vervelende reaguurder. Je komt zelf veel verstandiger over. \r
\r
"Jij probeert de werking van een sociale werkelijkheid te simplificeren tot een laboratorium seting waarbij nette, geschakelde processen zorgen dat er licht gaat branden als jij op een knopje drukt. Helaas werkt de echte wereld niet zo, maar dat wilt niet zeggen dat Films als JW dan maar geen invloed kunnen hebben".

0 kudos 2019-08-04 12:51:54 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@Lovin Spoonful | 04-08-19 | 12:06: Je bent echt dom of niet? 'Eenzelfde cliché als 'films/muziek/games hebben het gedaan', zoals 'sjimpel' die aanhaalt'. Dat zeg ik nergens. Je maakt een straw man van mij zodat je mij kunt aanvallen, maar je kunt dus niet begrijpend lezen. Je weet niet wat het verschil is tussen een correlatie en causatie, wat ik nergens beargumenteer. Films als JW en de verheerlijking van gun violence in de context van mass shootings hebben heel veel met elkaar te maken zonder dat de een er op zichzelf voor zorgt dat het verantwoordelijk is voor iets. Jij probeert de werking van een sociale werkelijkheid te simplificeren tot een laboratorium seting waarbij nette, geschakelde processen zorgen dat er licht gaat branden als jij op een knopje drukt. Helaas werkt de echte wereld niet zo, maar dat wilt niet zeggen dat Films als JW dan maar geen invloed kunnen hebben. EN nu ben ik redelijk klaar met je amateuristische gebrabbel. Fijne dag.

-1 kudos 2019-08-04 12:43:07 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@Lovin Spoonful | 04-08-19 | 11:57: Ga je jezelf nou citeren in plaats van de moeite nemen te reageren op je eigen irritant domme vergelijkingen? Je vergelijkingen zijn ontzettend slordig. Aleen omdat je koppig wilt ontkennen dat er een sfeer van invloed is tussen populaire en dominante domeinen van cultuur? En mij dan dom noemen terwijl het overduidelijk is dat jij de enige bent die een simpele denkwijze etaleert? Ironisch. Ga je geweren vergelijken met auto's en John wick met john wayne, voor het gemak maar vergeten dat daar meer dan 50 jaar tussen zit waarin er ontzettend veel is veranderd. "Doe niet zo dom". In de tussentijd is de NRA gegroeid tot een formidal lobbygroep met ontzettend veel macht. Ondertussen zijn de strakke regels na JFK moord structureel gesloopt de afgelopen 30 jaar en zijn er wapens op de markt gekomen waar zelfs john wayne U tegen zou zeggen. Inmiddels heb je ook internet en social media en FB communities die voor of tegen zijn en in kader van John Wick, is hier slim mee omgegaan door 'trainingsvideos' online te plaatsen die meteen in Gun crazed USA viral gaan = gratis reclame voor wick. Begint je brein te beseffen hoe slordig je vergelijkingen zijn en hoe dom je zelf werkelijk klinkt? even een halve eeuw wegleggen als niet relevant. De automatische rifles die JW uitkiest zijn dezelfde soort die werden gebruikt bij de ergste mass shootings van de laatste jaren. Er is zat geschreven over de link tussen JW, de trainingsvideos en De NRA. \r

6 kudos 2019-08-04 12:26:43 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@Capt. Iglo | 04-08-19 | 12:13: Misschien moet je je eens verdiepen in de details omtrent het wapenbeleid. Er is een duidelijke correlatie tussen mass shootings en aanpassingen in de wet omtrent vuurwapens. Na de moord op JFK werden regels strenger gemaakt. Je moest een soort background check ondergaan en de verkoop werd beperkt en de soort wapens (only sporting rifles en geen automatische assault guns). De NRA heeft met miljoenen aan lobbyen invloed uitgeoefend en structureel de verkoop makkelijker gemaakt op drie fronten 1. Verkoop locatie (gun shows, wall mart etc) 2. Soort wapens. 3. De mensen die het mogen kopen. 4. allerlei versoepelingen rond munitie. Dus het feit dat mass shootings zijn toegenomen de laatste decennia is JUIST een argument TEGEN de NRA en wapenbeleid want deze is systematisch aangepast sinds de jaren 30 en met name na 1986. \r
\r

1 kudos 2019-08-04 11:56:30 op Aanslag in Dayton, Ohio (9 doden)
@Afgelebberde-Dakduif | 04-08-19 | 11:39: Als je goed kijkt gaat zijn raam omhoog en omlaag. Dat lijkt mij niet echt een goed idee om een 'blikvanger' te creeeren van je autoraam met daarachter je vrolijke gezicht. \r
\r
@The_reaguurder. Absoluut. De beste stuurlui staan hier ook aan wal. Uit ervaring weet ik dat je nooit echt weet hoe je lichaam reageert in extreme situaties, ook niet als je weet dat er iets gaat gebeuren. Ik vond het daarom ook wel zielig voor die jongen die tijdens de aanslag in de tram in utrecht een tijdje terug in paniek zichzelf had verscholen achter een oudere man. Hij gebruikte in een opwelling een opa als levend schild. Dit is op film waargenomen en 'gelekt' door commando types die hier wel specifiek voor zijn getraind. Ik had waarschijnlijk ook de eerste beste persoon gepakt en erachter geschuild. De enige manier om met extreme situaties om te kunnen gaan: Training, blootstelling.

-1 kudos 2019-08-04 11:39:29 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@O-Pieter | 04-08-19 | 11:12: Ok pieter. Jij komt ook niet bijster snugger over. De grootste truc van de NRA (of elke machtsorgaan) is een discutabel gebruik (stierenvechten, wapens in amerika, vossenjacht in engeland) presenteren als een onlosmakelijke deel van een cultuur en traditie (oh, sinterklaas verdedigers gebruiken dezelfde techniek!).

-1 kudos 2019-08-04 11:36:08 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
@Lovin Spoonful | 04-08-19 | 11:09: Goede vergelijking auto's met wapens. Want ik rij ook altijd in mijn berreta naar werk ja. Ik zeg alleen dat de fixatie met gevaar vrijwel altijd wordt gezien als een extern gevaar terwijl de meeste amerikanen intern gevaar lopen. Daarmee zeg ik niet dat het in Mexico een disneyland is, alleen dat de zorgen om gevarene niet helemaal consequent of rationeel worden benaderd. In de context van amerika vind ik films als John Wick wel redelijk smakeloos. Het is ook een deel van het geheel waarin wapenbezit en gebruik genormaliseerd wordt. Populaire cultuur, waaronder Hollywod, is altijd een reflectie van de dominante cultuur, dus ook de obsessie met wapens en het structurele beleid en context die hier voor heeft gezorgd. Dus als je goed leest, zeg ik eigenlijk niks doms.

17 kudos 2019-08-04 11:19:53 op Aanslag in Dayton, Ohio (9 doden)
En altijd weer een moment of fame voor de lokale donut vretende politiebureau. Lokale chef: "Our people are very well trained for a situation like this".

105 kudos 2019-08-04 11:14:34 op Aanslag in Dayton, Ohio (9 doden)
Snel zijn raampje dicht doen. Deze man voelt zich vast ook veiliger onder een tafel als een vulkaan uitbarst.

1 kudos 2019-08-04 11:02:59 op Aanslag Walmart Texas (20 doden)
Gemiddeld is er elke 12 dagen een 'mass shooting' in De VS. En maar wijzen naar de gevaren achter de mexicaanse muur en je 'freedom' die je moet beschermen tegenover terroristen in een woestijn 1000en km van huis. Ondertussen een mooie schiet promo 'gun-porn' filmpje van Keanu en Hale Berry verspreiden en met zijn alleen naar John Wick 3 met een bak caramel popcorn en weer twitteren na afloop dat je zult bidden voor de slachtoffers als er weer een klas wordt doorzeefd.

59 kudos 2019-08-04 10:54:37 op Meisje heeft te veel gesnoept in de vakantie
Ordinaire, kansloze troep op een zondagochtend. Ik kopieer mijn reaguursel van gisteren maar; \r
"Best treurig dat dumpert alle reaguurders zo laag in schat dat ze denken dat we naar dumpert gelokt worden omdat we allemaal staan te trappelen om dit soort goedkope 13 in een dozijn aandachtshoeren. Voor mij persoonlijk werkt het iig omgekeerd: Wat doe ik op zo'n puber site?"

174 kudos 2019-08-03 18:46:44 op Dumpert zoekplaat
Met zijn allen verstoppen in hoog gras en bosjes staat niet gelijk aan camouflage. Dit is een beetje als een kameleon verstoppen in een doos en dan trots zeggen dat je hem niet kan zien.

397 kudos 2019-08-03 17:11:54 op Menigte bestormt hek bij Lollapalooza
Voor de duidelijkheid: dit is de exit gate nadat bekend werd gemaakt dat Lil Kleine en famke ook zouden optreden als surprise act.

13 kudos 2019-08-03 17:07:50 op Enorme dude in z'n gezicht tuffen
Van lelijk spugen naar een spuuglelijke neus die nooit meer recht kan. All aboard the karma train.

12 kudos 2019-08-03 16:52:18 op Voetbalsters zijn in bloedvorm
Nee, vrouwen zaalvoetbal gaat zo te zien ook geen volle zalen trekken, maar geef ajb uit principe gewoon een salarisverhoging aan deze strijders.

-18 kudos 2019-08-03 16:42:42 op Pas nou op vlieg!!
Het is groen en houdt van bloemetjes. \r
\r
Kermit de Flikker. Ok doei.

2 kudos 2019-08-03 15:07:45 op Meisje is erg gestresst
@Danarwal | 03-08-19 | 15:02: Ik reageer toch specifiek op 'domme pubers'. Als ik zeg alle reaguurders zijn domme pubers dan scheer ik iedereen over een kam ja. Nu slaat je opmerking + ketel gewoon nergens op.

15 kudos 2019-08-03 14:48:19 op Meisje is erg gestresst
@probeersol | 03-08-19 | 14:45: haha. Domme pubers die denken mannelijk te zijn door samen met andere jongens online te verkondigen tegen elkaar hoe geil ze wel niet zijn en wat ze allemaal met hun piemeltje zouden doen. Een digitale circle jerk is dit jongens. En gewoon niet inzien dat het juist lichtelijk homo-erotisch is en dan stoer een ander uitmaken voor homo, wat mij geen ene reet kan schelen verder. De ironie.

130 kudos 2019-08-03 14:37:08 op Meisje is erg gestresst
Best treurig dat dumpert alle reaguurders zo laag in schat dat ze denken dat we naar dumpert gelokt worden omdat we allemaal staan te trappelen om dit soort goedkope 13 in een dozijn aandachtshoeren. Voor mij persoonlijk werkt het iig omgekeerd: Wat doe ik op zo'n puber site?

1 kudos 2019-08-03 12:12:05 op Klant doet aan zelfbediening
En bedankt ik krijg meteen een traumatische flashback naar mijn puberteit als ik de naam van die winkel lees.

12 kudos 2019-08-03 12:09:20 op Dat is een flink buitje
Ben ik de enige die het irritant vindt als iemand zich afvraagt of hij de enige is?

-9 kudos 2019-08-03 11:55:42 op Gone with the wind
Laat ik geheel uit context zonder verdere toelichting een voor sommigen beladen term gebruiken omdat daar ook het woord 'tent' in voorkomt.

12 kudos 2019-08-02 12:54:25 op Middelvinger naar Poetin
@Kilimanjaro | 02-08-19 | 11:06: Vergeet de Litvinenko bonbons niet, verrijkt met de beste polonium.

27 kudos 2019-08-02 12:25:11 op Pilsje voor het podium
Niet echt een hipster hype toch? Idee komt al uit de jaren '90.

158 kudos 2019-08-02 12:16:15 op Ik heb een nieuwe Pokemon
Dit is volgens mij geen Ocelot maar een Margay (Leopardus wiedii), die zijn iets kleiner en hebben vaak goudbruine huid, grotere ogen en kleinere snuit. Maar ik kan mij vergissen.

-43 kudos 2019-08-02 10:20:24 op Ondertussen in Zuid-Afrika
@Zanders | 02-08-19 | 10:08: Je bent al af door 'wit racisme' 'genocide' te noemen. Zoek anders even een definitie op. Als je de statistieken erbij pakt, zijn er vandaag MINDER moorden dan in de jaren '80. Dat wilt niet zeggen dat het vandaag fantastisch is (ik heb er zelf gewoond). Het is juist logisch dat er problemen zijn na zijn kut periode, maar er zijn nogsteeds blanke scholen voor rijke boeren in Western Cape, en natuurlijk worden er blanken vermoord in een land met zoveel hardnekkige problemen. Maar er worden nog altijd VEEL meer zwarte mensen vermoord door zwarte afrikanen. Je zou kunnen zeggen dat er op het gebied van moorden 'niet wordt gedicrimineerd'. Behalve misschien voor de niet Zuid afrikaanse Zwarten. Arbeiders uit Zimbabwe etc. worden het hardst gediscrimineerd en hebben het het zwaarst; het zijn de Zuid afrikaanse 'polen' of 'finnen'. De felheid waarmee dit wordt gedaan is weer terug te leiden naar economische schaarste en het historische voorbeeld waarmee ze zijn opgegroeid (apartheid). In het kort Zanders, klinkt het alsof je iets in de telegraaf hebt gelezen, maar eigenlijk niet echt weet wat er gaande is of heeft gespeeld, en dat eigenlijk ook niet echt boeit, want je mening had je al lang gevormd.

-115 kudos 2019-08-02 10:10:25 op Ondertussen in Zuid-Afrika
@MinistervanOnderwijs | 02-08-19 | 09:53: Je hebt helemaal gelijk. Ik reaguur hieronder iets soortgelijks. Het ging verbazingwekkend goed als je blank was met 10 zwarte knechten in je huis. Als zwarte of 'coloured' werd je systematisch uitgesloten van het normale sociale leven en normale banen. Het is ook niet realistsch om te verwachten dat een destructief systeem als apartheid en de eeuwen dominantie en onderdrukking plosteling plaats gaat maken voor een gezonde democratie. De verdeeldheid, armoede, structurele problemen en geshiedenis van geweld zijn ALLEMAAL een produkt van de apartheid periode. Het probleem met wapens kan grotendeels ook worden gezien in de context van foute oorlogen door blanken gevoed in mozambique en mozambique waar er ala syrie jaren een ; 'proxy war' is gevoerd en er nu nogsteeds een overvloed aan wapens is. Apartheid zuid afrika deed het niet goed. Het was een 'terror state' zoals finkelstein Israel omschrijft en met een economie die ah doodgaan was. Dat was ook een reden, de verstoten en vastgelopen economie om alles open te gooien en af te stappen van een racistisch systeem die hier dus bejubeld wordt als de gouden era. Kansloos Dumpert.

23 kudos 2019-08-02 09:59:37 op Ondertussen in Zuid-Afrika
Wel typisch dat zo'n dom reaguursel meteen weer kudo's krijgt. 40 jaar geleden was de helft van Afrika 'een communist'. Heel de wereld was verdeeld in zo'n tweestrijd en het is niet meer dan logisch dat er inspiratie uit geput werd en een kant werd gekozen. Dit was de koude oorlog. Historisch besef is wel op zijn plaats. Daarnaast was apartheid toch gewoon een racistisch systeem waarbij de rijke blanken en boeren het goud en beste grond plunderden voor eigen rijkdom en er dagelijks zwarten werden geintimeerd en vermoord. Wat zou jij doen als je systematisch geterroriseerd wordt door een terroristische staat? Maar nee, Mandela was natuurlijk de 'ordinaire terrorist'. Want een schaamteloze eenzijdige kijk (!). Na zijn vele jaren gevangenschap, en met de internationale druk en momentum aan zijn kant, had deze 'ordinaire terrorist' makkelijk wraak kunnen nemen. Hij koos echter, als vooraanstaande publieke figuur, voor verzoening en heeft zijn best gedaan er wat van te maken als president.

14 kudos 2019-07-31 18:00:30 op Wat zei je over m'n moeder?
@Biffie77 | 31-07-19 | 16:30: Als je goed kijkt (of de langere clip van 4 minuten kijkt online) zie je ook dat hij eerst de captain roept om te zeggen dat hij gaat aanvallen. De commentator ziet dit en weet ook wat er gaat gebeuren. Vlak voor deze dumpert clip begint zie je de captain seinen naar de bank van 'everyone fights', het is weer zover. Het filmpje begint hier dat hij een aanmoedigende tik op zijn bil krijgt als inmiddels heel de bank ook is gaan staan. De commentator hoor je toch ook zeggen: 'and here we go!' omdat hij weet dat er een 'bench clearing brawl' gaat beginnen. Dit zit zo in die sport cultuur, is zoveel over geschreven ook omdat het ongeschreven, rituele aspecten zijn. Kortom, ze komen wel voor, en wat je ziet is zelfs is typisch voor baseball.

14 kudos 2019-07-31 17:52:38 op Wat zei je over m'n moeder?
@Biffie77 | 31-07-19 | 16:30: Ik weet niet waarom je plusjes krijgt, maar dat is niet waar: In ijshockey gaat het vaak om soort van toegestane man vs man gevechten waarbij er veel wordt vastgehouden. Bij baseball, juist om echt letsel te voorkomen (ofzo) is het principe 'everyone fights' een ongeschreven regel en komt ook zeker vaker voor, ook al zijn er, net als bij ijshockey, sancties achteraf. Er zijn genoeg compilaties online. \r
\r
"A bench-clearing brawl, sometimes known as a basebrawl or a rhubarb, is a form of ritualistic fighting that occurs in sports, most notably baseball and ice hockey". \r
\r
"The MLB's stance on on fighting is a bit unique in comparison to other leagues. Most fights in baseball turn into what are know as a 'bench clearing brawl'.

19 kudos 2019-07-29 16:16:23 op Opgewonden standje bij het stoplicht
Je hoort aan zijn stemmetje dat het een zielig knulletje is die eindelijk iets durft te zeggen omdat hij weet dat hij nu sneller is dan al die keren dat hij weg moest rennen. Bovendien is hij met maten. "Hey, mafkees!" terwijl zijn vriend op dat moment even een stoepje pakt voor het gemak. Volgende keer afstappen in je eentje als je een volwassen vent tegenkomt die niet snel genoeg loopt, sukkel.

38 kudos 2019-07-29 16:09:58 op Schreeuwgekkie verstoort Engelse Pride
Geboren in Engeland en genoten van een opleiding om vervolgens in je puberteit in een zoektocht naar jezelf je af te keren van je ouders en je omgeving en een fantasieland en waanidee te steunen uit verwegistan waar je 3 x op vakantie bent geweest en waar de locals je net zo goed uitkotsen. Transnationalisme en identiteitpolitiek, wie is er niet groot mee geworden?

0 kudos 2019-07-29 10:36:25 op Red mijn vakantie!
Precies, zo tenenkrommend; mannen die zoveel moeite doen om zich als 'man' te gedragen door oa je vriendin 'wijffie' te noemen, bier te drinken met maten net zoals in die ene reclame die inspeelt op de afwezigheid van een ruggegraat bij de stereotype man, niet in de keuken willen komen maar blijf verdomme weg van de BBQ wijf om vervolgens je hysterische vriendin met roze nagels te redden van die nare spin. De geijkte genderrollen ben ik zo beu dat ik bijna blij ben dat al die transgender types een alternieve realiteit laten zien. Maar als je beter kijkt zie je dat de gay en transwereld aan precies dezelfde regels moet voldoen waarbij een individu ondergeschikt is aan de dominante (gay.. trans) cultuur. Het is net zo zielig dat je geslacht zo nauw verbonden hoort te zijn met je persoonlijkheid als een bezigheid (piemels pijpen) die de laatste eeuw pas is gaan significeren dat iemand een 'homo' is. Iedereen die zich als 'homo' of trans of wat identificeert denkt dat ze zo 'anders' zijn terwijl ze precies de taal spreken van de dominante discourse om identiteit politieke punten te scoren. Een echte opluchting zijn mannen die zeggen: ik heb een lul, nou en? En andere mannen die zeggen: ik hou van lullen, maar ik ben gewoon wie ik ben.

-13 kudos 2019-07-29 10:01:22 op I will never let you go Jack
I WILL never let you go. Nu staat er: ´Ik jou nooit loslaten´ en hoor ik Louis van Gaal zijn stem.

Topcomment 1433 kudos 2019-07-28 17:30:03 op Borstvoeding
Wat een contrast tussen de pure, natuurlijke baby en de verziekte, social media verslaafde aandachtsmoeder.

69 kudos 2019-07-28 14:09:33 op Daphne had een topvakantie
Vanaf nu hebben de douche hokjes ook een mooie gloryhole met een krachtige paal. Niet afneembaar.

-1 kudos 2019-07-27 18:42:24 op Uitwaaien op de motor
Een soort boegbeeld voor motoren dit. In plaats van een half naakte zeemeermin voorop gewoon een compleet open kont achterop.

-97 kudos 2019-07-27 16:29:47 op Goed advies van moeder
Sla gaat een keertje over voordat je op versturen drukt.