DumpStats voor schilpfire

693 +872 -179

Kudos

#41286 (Top 15.0252%)

Kudos/dag 0.16
Kudos/reaguursel 8.56
Meeste kudos op 1 reaguursel 220
Minste kudos op 1 reaguursel -60

81

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.02
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 13.2
Reacties per reaguursel 0.19
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 15-03-2013

Kudoverloop over tijd

170 kudos 2019-10-13 15:38:52 op Optiefen, ik wil landen
Zware kist achter een lichtere; Heeft nauwelijks last van de 'wake turbulance'. Toren 'klaart' hem niet voor de landing maar voor de approach en zal dan meegeven: "expect late clearence due to departing traffic".

30 kudos 2019-12-27 12:10:47 op Scoren in de 93e minuut
@metenmettweematen | 27-12-19 | 11:46: \r
Is precies 8:00 minuten...

22 kudos 2016-02-09 18:18:52 op Boeing Takeoff
Co-pilot has control.

1:04\tEngine spool-up
1:07\tTake-off power set door Co
1:10\tHand op throttle door Captain. Leest V1 en Rotate speeds. V1 is snelheid waarbij er nog genoeg baanlengte \t\tis om te kunnen stoppen (R-TO, Rejected Take-off). Oftewel, Point of no return. Bij een RTO zal hij de \t\tthrottle dichtzetten.
1:35\tRotate. Hand van throttle. Co-piloot roteert, oftewel trekt aan de yoke
1:40\tCaptain roept 'Positive rate (of climb). Oftewel, aan het klimmen met toenemende snelheid. Co roept 'Gear-\tup'. Captain trekt Gear in en dooft op het overhead panel de taxi-lights. Co vliegt de SID (Standard \tInstrument Departure) 'op de hand'.
1:52\tCaptain verandert de schaal van zijn ND (Navigation Display)
2:07\tCaptain verandert de ingestelde snelheid van V2 (climb out speed) naar de gewenste klimsnelheid
2:17\tCaptain bedient de FMC (Flightmanagement Computer). Krijgt waarschijnlijk van de ATC een instructie die \tafwijkt van de geprogrameerde SID. Dit is gebruikelijk. Bijvoorbeeld om direct naar het laatste punt van de \tSID te vliegen.
2:36\tCaptain stelt dmv draaien aan de knop de volgende 'geklaarde' hoogte in en drukt op de knop om deze te \tactiveren. Nu pas wordt de Auto-pilot geactiveerd.
2:56\tCaptain en Co doorlopen de After Take-off Checklist:

\tAFTER TAKEOFF PROCEDURE
\tAUTO BRAKE OFF
\tENG START SWITCHES OFF
\tGEAR LEVER OFF
\tRWY TURNOFF LIGHTS OFF
\tCABIN LIGHTS AS NEEDED

Bron: Flightsimulator 2004

20 kudos 2019-04-18 23:50:42 op Fikkie in het bos
ik zie het probleem niet. Zie ook niets op www.veiligvliegen.nl waar de drone-vlieger zich niet aan houdt

15 kudos 2019-06-26 07:39:37 op Goed met stickers
Sticker is al machinaal uitgesneden. Hij hoeft aleen maar de overbodige stukken te verwijderen met een dun mesje. Het 'snijwerk' dat hij laat zien, is voor de show.\r
https://www.youtube.com/watch?...

12 kudos 2018-07-18 23:24:54 op Ik heb haast
Hij rijdt door omdat de kans nog steeds bestaat dat zijn broer eraan komt!

10 kudos 2016-02-28 07:31:03 op Bedelen 2.0
We zijn niet allemaal zo ranzig als jou
MiniNuke | 27-02-16 @ 22:49 | + -7 -
Zoals jij bent...

7 kudos 2020-07-04 03:03:28 op Verwarring in de bocht
Andersom... Richting stad, Dries van den Berg in de rug...
@Mapo81 | 04-07-20 | 01:05:

6 kudos 2020-06-08 18:42:47 op Met brandende auto benzinestation binnenrijden
Geen brand, is stoom. In combinatie met het waarschuwingslampje de juiste conclusie getrokken dat het een oververhitte motor / koelvloeistoflekkage betreft. Goede keuze om het verkeer geen gevaar of hinder toe te doen door niet op de vluchtstrook te gaan staan maar de afrit te nemen en vóór het pompeiland te stoppen en ook niet onder de overkapping te gaan staan.\r
\r
Hulde aan de bestuurder. Groet, een brandweerman

5 kudos 2016-01-30 10:13:22 op Motorpolitie begeleidt ambulance
@ greytje0172
De flitsagenten zijn meestal de nitwitten van het korps. Je zult geen last van hen hebben als je je eigen aan de verkeersregels houdt. Het is trouwens 'beter dan'.

Het is trouwens 'als je jezelf'...

5 kudos 2020-09-30 22:23:30 op Domme debiel is dom
De kettingrem staat er op. www.youtube.com/watch?v=kUN7OQBs0K0&t=3m53s

3 kudos 2016-01-30 12:09:16 op Ik was bijna dood
Het is een volvo, die stopt automatisch.
flame_me | 28-01-16 @ 10:46 | + 4 -

Ik had vroeger een Volvo die was nog veiliger... Die startte niet eens...

3 kudos 2022-10-21 23:23:02 op Het is gewoon...
Rij gelijk even langs de Preimark

2 kudos 2013-06-22 08:03:28 op Gast vraagt om KO
Vooral niet even de voetjes omhoog... Geoefende bokser weet dit... Nee, we gaan lekker in z'n gezicht meppen en z'n hoofd optillen...

2 kudos 2019-10-13 15:25:52 op Adtje voor de sfeer
Waarom houdt je überhaupt je bier niet vast?

1 kudos 2022-05-29 07:06:39 op Zonne groôt vuurbal jonguh! BIEM!
Door een te lage luchtsnelheid kan een vliegtuig in een stall (overtrek) terechtkomen. Dit is alleen te herstellen door de luchtsnelheid weer te vergroten. Dit is alleen mogelijk door de neus naar beneden te drukken en vol gas te geven. Dit toestel zat hoogstwaarschijnlijk te laag om voldoende hoogte te hebben om hem weer 'level' te krijgen. Op 0:03 hoor je de piloot ook vol gas geven.

0 kudos 2020-06-08 19:05:38 op Je had maar 1 taak
@Bierbuik69 | 08-06-20 | 18:53: Iets zegt me dat jij een dikke pens hebt