DumpStats voor p44sh44s

1,432 +1492 -60

Kudos

#29057 (Top 10.8092%)

Kudos/dag 0.3
Kudos/reaguursel 23.48
Meeste kudos op 1 reaguursel 409
Minste kudos op 1 reaguursel -25

61

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 20.1
Reacties per reaguursel 0.16
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 05-06-2011

Kudoverloop over tijd

9 kudos 2024-01-21 08:24:55 op Plat door de bocht
Kokosnoot, kokosnoot, je kan wel zachtjes douwen maar 't is beter als je stoot.

43 kudos 2023-10-09 16:26:21 op Voetbalsupporters Iran
Helemaal mee eens, vele malen in Iran geweest voor werk, hele vriendelijke mensen, regering is idd het probleem

3 kudos 2023-05-01 21:34:14 op Ritje door het Panamakanaal
Absoluut! Hier ook de zeevaartschool gedaan, en terwijl ik dit type ben ik in Spanje aan het laden en vertrekken we over een paar dagen naar Brazilie, de mazzel!

24 kudos 2023-04-16 14:32:47 op Ik wijs de weg wel
Regelmatig gezien tijdens 'boeg biertjes', beetje bier drinken op de boeg terwijl de dolfijnen onder je aan het zwemmen waren, wat een tijd was dat!

12 kudos 2023-03-23 18:36:41 op Heel veel rondjessss
Ik zie het al, draaide verkeerd om, rechtsom is vast

6 kudos 2022-08-10 15:26:59 op Eindhoven de lekste
Kokosnoot, kokosnoot, je kan wel zachtjes douwen maar 't is beter als je stoot.

6 kudos 2022-07-05 13:01:02 op Beetje niet vastleggen in de sluis
Of je kan even geduld hebben en wachten tot de binnenvaarder volledig afgemeerd is en zn schroef uit zet.

13 kudos 2022-02-26 17:26:38 op Stalen ballenmeneer komt even buurten bij Ruski tankje
Dienstplicht, eerst 2 jaar het leger want voordat ze gaan studeren, daarom zijn het allemaal jonge ventjes. Genoeg Russische collegas gehad in de zeevaart die allemaal vertelden dat ze eerst in het leger moesten.

409 kudos 2021-09-25 08:51:56 op Hoelaat moet ik er morgen zijn?
Precies, wat een negatieve reacties, netjes met 'meneer' en 'u' aangesproken en wilt graag op tijd zijn voor de les, daar zouden er een hoop een voorbeeld aan kunnen nemen!

173 kudos 2021-06-22 21:57:59 op Zwaar getroffen.
Koop een boot en werk je dood

4 kudos 2021-06-21 15:52:02 op Hottub schoonmaken
Valt best mee, iedere week filter uitspoelen, 1 chloor tabletje erin en scheutje Aquafinesse. Je moet het water er alleen niet maandenlang ongebruikt in laten staan.

9 kudos 2021-06-01 18:14:39 op Schip in de storm
Zit zelf voornamelijk op schepen tot 200m lang, dan kan je golven tot 5 a 6m hoog redelijk hebben zonder er al teveel last van te hebben.

10 kudos 2021-05-10 12:07:10 op WTF-zwaardgevecht in Engeland
Vast niet uit het niets, want die ander tovert ook ineens een machete tevoorschijn dus hij was er op voorbereid.

14 kudos 2021-05-06 13:40:16 op Vissersboot of kermisattractie
Nee hoor, een keer of 65 de oceaan overgestoken en regelmatig meegemaakt dat er geen rimpeltje te zien is, genieten!

7 kudos 2021-04-03 13:18:47 op Tros klapt tijdens ontmeren
Zo iets zit er met een rede niet, anders krijg je het schip met wat meer wind ook niet tegen de kant getrokken met aanmeren. Ben zelf 1e stuurman en doe dit meren/ontmeren met enige regelmaat, gewoon ten alle tijden alle trossen en je bemanning in de gaten houden, kwestie van overzicht houden.

6 kudos 2021-03-30 10:17:46 op Timelapsuezje door het kanaal
2 x door het Suez geweest, is geen bal aan, 1 grote zandbak, ga dan voor het Panama-kanaal, vele malen indrukwekkender.

2 kudos 2019-11-16 20:57:31 op Bootje varen in de storm?
Nog 1 of 2 weken en ik ben weer voor 2 maanden weg, mn vriendin vind het heerlijk, die vind het fijn als ik thuiskom maar ook weer fijn als ik ga!

21 kudos 2019-11-16 20:55:30 op Bootje varen in de storm?
Wat zwets je nou man, juist in storm is een stuurman belangrijk, niet op tijd snelheid terugnemen of je koers niet veranderen en je vaart schade. Komt allemaal op kennis/ervaring/gevoel van een stuurman aan. En ja ik spreek uit ervaring, regelmatig koers/snelheid aan moeten passen en moeten.zoeken naar een koers waarop de impact voor lading, schip en bemanning het best is. MAND!

73 kudos 2019-10-28 09:32:36 op Opstoppie bij het stoplicht
Waarschijnljk om diegene die anders doorrijden te waarschuwen dat er iets aan de hand is?

2 kudos 2019-05-25 12:48:46 op Matroos heeft dorst
Dat kan zeker, gebeurd in de zeevaart ook, is rede voor ontslag op staande voet. Idd niet netjes om op Dumpert te plaatsen.

10 kudos 2019-05-13 20:40:53 op Avondeten vangen
Niks geen dierenmishandeling, wij zijn alleen gewend een kant-en-klaar stuk vlees bij de super te halen, genoeg landen waar ze het eerst zelf moeten vangen en vervolgens slachten

5 kudos 2019-03-27 12:05:55 op Aan een draadje hangen
4 jaar geleden in een droogdok meegemaakt dat het bakje gewoon afbrak, de 2 die daarin zaten konden het helaas niet meer navertellen omdat ze geen valbeveiliging hadden...

-11 kudos 2019-03-26 10:19:18 op Boompje zagen
Van hoog in een boompje zagen naar kasplantje voor de rest van je dagen...

18 kudos 2019-03-24 17:07:13 op Viking Sky is stuk
Waarom word er nooit wat zeevast gezet op dit soort schepen? Vaar zelf al jaren als stuurman op vrachtschepen, vaak genoeg in dit soort weer gezeten maar geen stoel die aan de wandel gaat, alles netjes zeevast, altijd!

27 kudos 2019-03-17 18:23:33 op Iraanse paaldans
Meerdere malen in Iran geweest, ontzettend vriendelijke mensen, het volk wil inderdaad mee met de modernere tijden maar dit word tegengehouden door de regering, verder valt het er wel mee. In het vliegtuig naar Tehran geen hoefddoekje gezien totdat de landing ingezet werd, pas dan gaan de hoofddoekjes op omdat dit een verplichting is in Iran. Verder overigens erg knappe vrouwen!

1 kudos 2019-03-06 19:22:17 op Rondje Rotterdamse haven
Niet alleen iedere container heeft een nummer maar ook iedere container positie op een schip heeft een nummer. Van voor naar achter de bay's van bakboord naar stuurboord de row's en de lagen zijn de tiers. 40 voets zijn even bay nummers de 20 voets oneven. Op die manier hoef je alleen maar de positie op het schip te weten.

3 kudos 2018-01-05 09:54:51 op Wie heeft het Panama kanaal gemaakt?
Klopt deels, ten eerste gaat het niet direct over gezag maar over verantwoordelijkheid. Normaal gezien blijft onder beloodsing de kapitein verantwoordelijk behalve dus idd in Panama. Alleen is het daar zo dat ze altijd wel iets vinden om daar onderuit te komen, wat iets simpels kan zijn als een vlaggenmast achterop die 30cm uitsteekt of niet helemaal midscheeps staat. En jah spreek uit ervaring, ondertussen zelf een keer of 20 door dat kanaal geweest.

1 kudos 2017-06-09 11:31:25 op Bootje varen 2.0
Een zuiger trekken en nieuwe voering plaatsen gebeurd altijd door bemanning zelf, uiteraard wel in een haven want is al gauw een klus van 2 dagen.

14 kudos 2016-12-01 20:22:31 op De grote bootjeplons compilasie
Dit zijn de kleintjes nog maar hoor, schepen van die werf zitten met een breedte beperking vanwege dr bruggen die gepasseerd moeten worden richting zee

8 kudos 2016-11-22 14:55:40 op Reddingsboot ter water!
@Ten Einde Raad\r
Heb suppliers nog nooit op 25kn zien gaan, 16 max, die dingen zijn niet voor snelheid maar voor manoeuvreerbaarheid, liggen op DP bij een platform ofzo. En zo'n MOB drill zal sowieso niet op volle snelheid gedaan worden dus laat ze hooguit eens 10kn gedaan hebben?