DumpStats voor nareoudenar

1,725 +3776 -2051

Kudos

#26383 (Top 9.8144%)

Kudos/dag 0.69
Kudos/reaguursel 2.45
Meeste kudos op 1 reaguursel 394
Minste kudos op 1 reaguursel -144

705

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.28
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 34.7
Reacties per reaguursel 0.22
Meeste reaguursels op 1 dag 108
Aantal x weggejorist 2
Gestart op 06-07-2017

Kudoverloop over tijd

-7 kudos 2017-12-13 11:07:34 op Wegmisbruikers 2.0
De commerciele tv jatte een goed lopend concept van de staatstelevé en nu dachten ze bij de provinciale omroep van Twente dat het hun ook aan wat kijkcijfers kon helpen.

-6 kudos 2017-12-13 11:02:10 op Duiken doe je zo!
joh doe nog een poging. Zelfs racisten kunnen hier niet meer om lachen.

-7 kudos 2017-12-13 10:56:23 op Verkeersfittie 4.0
een scheet gelaten? Nee, Renaults zijn gewoon schijtbakken.

-1 kudos 2017-12-13 10:30:15 op Russische oma gaat wingsuiten
Ik ga niet kijken. Het is nu al ongeloofwaardig. Die heeft op die leeftijd toch geen Always met vleugeltjes meer.

4 kudos 2017-12-12 15:32:48 op Subtiel schouderduwtje
legt meteen tien euro neer om de schade te herstellen?

0 kudos 2017-12-12 15:23:24 op Classic: Dumpert Andere Tijden
neefneef.... ja en nee. Als we nu racisme bewaren voor harde uitspraken, verwijten die ras gebonden zijn, hardnekkige stereotypering en uitsluiting? Dan kunnen we verder bij Surinamers zoals Raymann leren hoe je onderling grappen kunt maken, waar de ander ook om kunnen lachen. Finkers doet dat best goed hier. Hij neemt de provincialen hier lekker op de hak. En de zwartn zullen dit herkennen en er om kunnen lachen.... verwacht ik.

1 kudos 2017-12-12 14:55:16 op Classic: Dumpert Andere Tijden
wat kan een SGP-ert gezegd hebben om weggejorist te worden? Ben je een stiekeme racist?

23 kudos 2017-12-12 14:47:03 op Classic: Dumpert Andere Tijden
dit filmpje is 20 jaar oud? Janmaat zat 30 jaar geleden in de kamer? De logica van de gemiddelde racist is nog niets opgeschoten ten opzichte van het satirische beeld dat Finkers hier schept. Ik ben bang dat het over 50 jaar nog zo is.

-13 kudos 2017-12-12 14:44:50 op Classic: Dumpert Andere Tijden
precies nu zou Wilders boos worden omdat Finkers linkse humor heeft en Wilders' grote voorbeeld Janmaat in de maling neemt.

Topcomment 394 kudos 2017-12-12 14:35:18 op Taylor Hill in de ringen
ja, ik zie het al...... dit is er weer zo eentje die mij niet zou doen.

5 kudos 2017-12-12 13:04:23 op Hond is niet te stoppen
in Thailand kunnen ze #metoo roepen wat ze willen, ik zou toch eerst even willen voelen.

0 kudos 2017-12-12 12:51:41 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
altijd-guus\r
Er zal nooit bewijs komen dat er een god bestaat. Dat blijft dan ook een rare vraag. De gelovigen claimen ook niet dat ze zeker weten dat er een god bestaat. Ze zeggen dat ze geloven dat een god bestaat. Jij zegt dat er geen bewijs is en dat klopt dus ook gewoon. Aan de andere kant kun je met de beste wil van de wereld niet bewijzen dat er geen god bestaat. We kunnen ook niet aantonen dat er nergens in het universum een roze olifant Mozart loopt te fluiten met zijn anus. Als je om een wetenschappelijke overweging vraagt, dan is dit de enige logische filosofische overweging die we kunnen maken. \r
\r
We hebben geen empirische meetmethode om vast te stellen of er wel of niet een god is. \r
\r
Er is bewijs voor de micro-evolutie. De aanpassingen binnen de soorten, die kunnen we aantonen. Er is geen bewijs voor de macro evolutie. Er is nooit aangetoond dat de ene soort muteerde in een andere soort. Dat kunnen we alleen maar aannemen, of geloven zo je wilt.

0 kudos 2017-12-12 12:36:43 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
wazakzegguh\r
Je mist het punt. Een vrouw (in dit geval mijn ex) maakte voor mij totaal onverwacht een punt van het feit dat het leven waarvan zij dacht dat het eventueel in haar groeide, leven was dat hoe dan ook het verdiende om geboren te worden. Ze verweet mij dat als ik geen respect had voor het leven in haar, dat ik geen respect had voor haar. Zie je de implicatie van haar standpunt? Het is leven en al wil ze dat leven eigenlijk helemaal niet, ze gaat het dragen en baren en er voor zorgen. En ze had verder geen religieuze achtergrond. Ze deed dit vanuit een diepe pure biologische ervaring. Een ervaring die ik dus nog even moest leren waarnemen. Mijn primaire reactie staat nog steeds tussen ons.

-1 kudos 2017-12-12 10:23:30 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
quido\r
er staat nergens in de bijbel dat je geen abortus mag plegen. Er staat Gij zult niet doden. En guess what........ dat staat ook in onze Nederlandse wet. De vraag is wat leven is. Dat is geen religieuze vraag, maar een biologische.

0 kudos 2017-12-12 10:21:52 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
altijd-guus\r
het valt niet mee om op alle punten te reageren. Maar, laten we vooral stellen dat ik ondanks mijn opleiding niet alles weet. Je vraagt je af hoe ik met een hoge opleiding die 'onzin' kan geloven. In alle eerlijkheid, ben ik er helemaal niet zeker van. Geloven is een worsteling. Ik zou mezelf kunnen beschrijven als een agnostische katholiek. Ik geloof wel, maar weet het allemaal niet zo zeker. Het dwingt me tot nadenken en onderzoeken en het dwingt me om mezelf een spiegel voor te houden. Ik ben atheistisch opgevoed en ben zelf het katholieke geloof gaan onderzoeken. Ik weet het nog steeds niet zeker. \r
\r
Maar, dat is een overweging in de marge. De abortusdiscussie kunnen we niet voeren op religieuze gronden. Een christen gelooft dat god het leven schept en dat man en vrouw dus samen met god leven scheppen. Daar bereiken ze geen overeenstemming mee met mensen die niet geloven. Ze geloven dat je niet mag doden. Maar, daar is dan weer geen discussie over. We hebben in Nederland in de wet vastgelegd dat je niet mag doden. \r
\r
De discussie is een biologische. Als je niet mag doden, moet je ook vaststellen wat leven is. Als iets niet leeft, kun je het niet doden. Als iets leeft en dus menselijk leven is, dan mag je het niet doden en het alle rechten geven die alle mensen hebben. \r
\r
We moeten dus een biologische discussie voeren over leven of niet leven. Daarom laat ik de religie er graag buiten.

0 kudos 2017-12-12 10:15:12 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
wazakzegguh\r
Ik zoek nog steeds naar je biologische argumenten. Je overweging over homoseksualiteit gaan volgens mij voorbij aan de vraag of er wel of niet abortus zou mogen plaats vinden. Ook je overweging dat de natuur voor spontane abortussen zorgt, sluit niet helemaal aan. Volgens mij. Dat de natuur iets regelt, wil nog niet zeggen dat de mens het daarom ook kunstmatig mag doen. We hebben het hier niet over veredelen van een diersoort of een plant. We praten over mensen die rechten hebben. \r
\r
De grote vragen waar het hier om draait? Is een MENSELIJKE foetus wel of niet een mens. Is het MENSELIJK leven? En daarachter aan, mag iemand anders er dan over beslissen. We vragen ons bij levende mensen niet af hoe ze verwekt zijn en of ze 100% gezond zijn. Dat doen we met een reden zo. Als we kunnen uitsluiten dat een menselijke foetus nog geen menselijk leven is, dan kunnen we er mee doen wat we willen. Zo extreem zou ik het wel willen stellen. Maar, omdat we dat nog niet wetenschappelijk kunnen stellen en omdat we als complete mensheid het er niet over eens kunnen worden, zou je uit principe nu moeten zeggen dat we het niet toelaten. \r
\r
Ook deze afwegingen zijn natuurlijk niet meer dan mijn persoonlijke mening. En ik ga dan ook graag het debat aan met anderen. En misschien moet ik mijn standpunt dan een keer bijstellen omdat er nieuwe feiten boven water komen.

0 kudos 2017-12-12 10:07:08 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
dasjadelta dat is een herhaling van zetten. Maar, ik heb helemaal geen kerk. Ik ben een agnotische katholiek..... ooit als atheitisch heb ik me verdiept in het katholieke geloof. Intussen weet ik het allemaal niet meer zo zeker. Maar, jouw reactie laat zien dat je vast zit in een doctrine. Het zijn niet alleen gelovigen die tegen abortus zijn. Christopher Hitchens, een van de grootste atheistische voorvechters, was gewoon tegen abortus omdat dat hij het barbaars vond om een kindje aan te vallen in de baarmoeder. \r
\r
We voeren hier geen religieuze discussie. Dit gaat over leven en dood. Dat is ook een onderwerp voor atheisten. Het is een biologische discussie met een zeer zware grondrechten component.\r
\r
Je hoeft natuurlijk geen grote bespiegelingen neer te pennen hier. Het is tenslotte dumpert maar. Aan de andere kant pak ik lekker mijn vrijheid op dit podium dat zichzelf graag profileert als een plek waar je je mening vrij kunt uiten.

0 kudos 2017-12-12 03:17:11 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
@wahzalkzegguh dat mensen moeten leren om hun verantwoordelijkheid te nemen, is hier toch helemaal niet het uitgangspunt. Het gaat alleen om of het leven is wat je beeindidgt.

-1 kudos 2017-12-11 21:58:34 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Chef_de_kok Waar hebben we vastgelegd dat 'iets' dat geen bewustzijn heeft, doodgemaakt mag worden? Is er een universele verklaring waar we dat met elkaar eens geworden zijn? En over dat bewustzijn. Een foetus die met een echo bekeken wordt, beweegt zich weg als het apparaat op de buik van de moeder gedrukt wordt. De foetus is zich dus bewust van de onprettige druk. Een foetus stuurt via de navelstreng en de moederkoek de moeder aan. Daar zit toch enig vernuft achter. \r
\r
Je kunt het op religekkies willen gooien, maar kom dan met inhoudelijke biologische argumenten. Praat eens met een arts, vraag door, probeer er achter te komen wat de medici al weten. Praat met een vroedvrouw.

-1 kudos 2017-12-11 21:46:04 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
wazakzegguh, nee ik zie nog steeds geen biologische argumenten. Zelfs jouw overweging dat een vrouw voor haar toekomstige kinderen zou moeten blijven leven. In het hele dierenrijk zie je moeders die doodvechten voor hun kroost. Er zijn er ook genoeg die dat niet doen, maar dat maakt in ieder geval dat je nog geen sluitend biologisch argument hebt aangereikt.

5 kudos 2017-12-11 21:29:25 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Ik waag een gok. Ik zet mijn verhaal gewoon hier neer. Het is een persoonlijk verhaal en ik krijg heel Dumpert over me heen, maar so be it!\r
\r
mijn ex is verkracht toen we een tijdje uit elkaar waren. Zij kwam onder invloed van een dominante vent die graag een kind met haar wilde. Toen ze terugkwam was ze bang dat ze zwanger was. Ik wilde dat ze zich zou laten testen en zij werd boos, want het was haar kind en als ik geen respect had voor haar kind, had ik ook geen respect voor haar. We hebben het nog een tijdje gered en samen een kind gekregen. Ik ben haar ontzettend gaan respecteren, maar zij kon niet met mijn eerste reactie overweg. Ik heb geleerd dat ons kind echt van ons beiden is en ik draag mijn ex nog steeds op handen omdat ze zo puur redeneerde vanuit haar eigen biologie. We zijn allebei met iemand anders nu, maar deze les zal ik nooit vergeten.\r
Je mag roepen wat je wil. Je kunt mij niet meer treffen. Ik ben allang door dat dal heen gegaan.

-1 kudos 2017-12-11 21:27:16 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
@Zultvoet dat van die foetale status en die 9 maanden bij je leven optellen, is nu niet echt een sterk punt en zeker niet om te bepalen of je wel of niet moet kunnen ingrijpen in een zwangerschap. Als een mens pas een mens is als het geboren wordt, volgens jou, dan kan ik er nog wel een paar bedenken. Een pasgeboren baby sterft binnen een dag als het niet verzorgd wordt. Het kan niet voor zichzelf zorgen en is dus nog geen mens. Een kind van 1 jaar gaat waarschijnlijk iets langzamer dood, maar toch geldt daar hetzelfde voor. Iemand die een auto ongeluk gehad heeft, laten we ook niet aan zijn lot over. Iemand van 90 in een bed in een bejaardenhuis ook niet. Wat is er anders aan een kind in de buik?\r
\r
Die cluster cellen doet 9 maanden lang iets. Het groeit! En iets wat groeit, daar mag je best van zeggen dat het leeft.

-1 kudos 2017-12-11 21:21:45 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Nikstc.... er was een kleine afdeling in Zwarte Water bij Kampen die iets over doodstraf zeiden. De SGP was daar zeer ongelukkig mee. Je punt is niet correct. Het zou ook correcter zijn om te zeggen dat VNL van Jan Roos voor de doodstraf was. Zijn voorganger Moskovitz heeft zich teruggetrokken omdat hij niet wilde hoeven zeggen dat hij voor de doodstraf was. VNL en Jan Roos kunnen we niet echt verwijten dat het een stelletje religekkies was.

-2 kudos 2017-12-11 21:13:23 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
altijd-guus. Die democratie wet. Ik denk dat je de abortuswet bedoelt? Daar zie je heel goed wat een democratie doet. Er is geen wetenschappelijke basis om een besluit te nemen over de juiste termijn voor het afbreken van een zwangerschap. Als die er was, was er geen discussie en hadden alle partijen zich direct bij de wetenschappelijke feiten neergelegd. Er is ontzettend lang gediscussieerd over die termijn van 24 weken. Het is een echt compromiswet. Een Hollandse polderoplossing. We weten het niet, laten we dan maar op 24 weken gaan zitten. Een democratie levert compromissen op, geen waarheden, geen feiten, geen duidelijke wetten, maar poldercompromissen. En als dat over jouw en mijn belastingcenten gaat, is dat al niet leuk. In dit geval gaat het over leven en dood. Dat laatste kunnen wij allebei niet ontkennen. We worden het niet eens en leggen ons neer bij het compromis. \r
\r
Dat meisje uit dit filmpje wil zich daar niet bij neerleggen. Ze gaat op pad en heeft het lef om voor de camera te spreken. Ik zou het niet durven. Jij wel?

-2 kudos 2017-12-11 21:09:02 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
altijd-guus vervolg...\r
\r
Ik zou ook iedereen geboortebeperking willen adviseren die zijn kinderen niet kan voeden. En guess what...... al voor de oorlog pleiten de pausen voor het krijgen van kinderen naar draagkracht van het gezin. Deze paus heeft zich nog niet zolang geleden laten ontvallen dat katholieken zich niet als konijnen moeten voortplanten. JPII (je weet wel die van de controverse over condooms) schreef aan de gezinnen dat het aantal kinderen, een verantwoordelijkheid blijft van de ouders. Het is hooguit raar dat je dat nog nooit gehoord hebt.\r
\r
Is dat een eeuwenoude wet? Nee, hij is nog geen eeuw oud en het is geen wet. In mijn kringen ken ik twee gezinnen met veel kinderen. Een gezin is katholiek en die krijgen van de katholieken kritiek. Het andere gezin is seculier. Ik hoop dat de dokter ze een keer aanspreekt. Ik ga me er niet mee bemoeien.

-2 kudos 2017-12-11 21:06:00 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
@altijd-guus. Het is niet de eerste keer dat je me religekkie noemt volgens mij. Het zal niet de laatste keer zijn. Ik heb een dikke huid. Hier ergens onder kun je mijn verhaal lezen van hoe dichtbij het vraagstuk bij mij gekomen is in mijn leven. Ik ken de pijn van heel dichtbij. Mij kun je niet meer kwetsen.\r
\r
Je claimt maar vast dat mensen die geloven, wereldvreemd en onwetend gehouden worden. Ik geloof, maar ik denk vanuit mijn biologische opleiding en vanuit de ecologie en geologie. Daar heb ik een master in en ik denk dat ik redelijk onafhankelijk kan denken. Ik zie hier een kleine groep die het lef heeft om zich uit te spreken in een wereld die heel hard roept dat ze onwetend zijn en wereldvreemd. Die overtuiging die ze hebben, zou van indoctrinatie kunnen komen. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat deze dame een gedegen studie doet, maar zich niet kan uitdrukken. \r
\r
Ook jij roept iets over Afrika. De helft gaat dood van de honger? Mwah, ik denk iets minder. Ik denk dat Afrika enorm veel vruchtbare grond heeft en de hele wereld kan voeden. Het probleem van Afrika zou ik eerder onder corruptie en oorlog scharen. Afrika is vruchtbaarder dan Europa en minder dicht bevolkt. \r
\r

-2 kudos 2017-12-11 20:58:10 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
wazakzegguh vervolg:\r
We hebben wel een probleem met de rotzooi die we produceren, maar dat is een milieu of klimaat probleem en het biologische is dus een afgeleide daarvan.\r
\r
Dat van die homoseksuele breinen en ziektes...... Je klinkt al bijna als een religekkie en dat is een biologische claim die je niet hart kunt maken. Homoseksualiteit is er al zolang als de mens leeft. Dat kunnen zelfs de religekkies niet ontkennen. Het staat al in de bijbel.\r
\r
Maar, ik wilde je biologische argumenten horen over het ontwikkelingsproces van de foetus in de buik.

-3 kudos 2017-12-11 20:55:40 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
wazakzegguh. Het biologische argument dat de vrouw gevaar loopt? Ok. Maar, dat is een medisch ethisch punt. Iets wat allang geregeld was. Een arts en de ouders overleggen wat er moet gebeuren. Er zijn vrouwen die hun kind willen sparen en zichzelf opofferen..... een radeloze man achterlatend. Maar, dat is dus geen biologisch argument maar een ethisch. \r
\r
De baby heeft een afwijking? Dat is ook een ethische afweging. Mag een kind met een afwijking niet leven? We kennen allemaal mensen met down. En we weten allemaal dat ze zeer gelukkige mensen kunnen zijn. Je komt echt in de gevarenzone als je gaat zeggen dat mensen biologisch gezien geen waarde voor de soort hebben. We zijn biologisch gezien geen dieren. We maken ethische afwegingen. We zijn geen zebra's of gnoes die een ziek jong achterlaten. We zorgen voor elkaar, omdat we biologisch gezien een hogere soort zijn. Een soort die Homo sapiens sapiens heet. We hebben het besef dat we een besef hebben. We kunnen reflecteren. We kunnen onze eigen gevoelens op anderen projecten en als alles goed werkt in ons hoofd en in ons hart, dan doen we alles voor de zwakkeren.\r
\r
Dat er al teveel mensen zijn, is een misverstand. Volgens de VN kunnen we ruim 30 miljard monden voeden. Nederland is een van de kleinste landen ter wereld. We zijn een van de grootste aardappel exporteurs, we exporteren vlees en zuivel en nog veel meer. \r
\r

-4 kudos 2017-12-11 20:47:55 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
dasjadelta we zitten op Dumpert. Het breinloze braakmedium. Jij hoeft helemaal niet te onderbouwen waarom je iets vindt. Ik braak uit op Dumpert wat ik wil. Dit is mijn kerk.

0 kudos 2017-12-11 20:45:09 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Jazzy96 probeer je punt nu eens te maken zonder die ander in die pijnlijke hoek te drukken. Ja! Ik heb in die situatie gezeten. Ja, ik heb die hel meegemaakt. Ik heb me mogen afvragen of ik het kind van een ander moest opvoeden omdat mijn ex een eventueel kind wilde houden. Dacht nu echt dat het leven zo simpel was? Als je bedenkt hoeveel vrouwen ongewenste sex hebben en je bedenkt dan hoeveel er zich een paar weken mogen afvragen of ze zwanger zijn, dan kun je je voorstellen dat jouw opstelling echt niet zo lekker is.

-1 kudos 2017-12-11 20:42:43 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
@DARMZ..... je eerst afvragen wie voor het kind gaat zorgen? Reken maar dat er enorm veel mensen klaar staan om te helpen. Het punt is juist dat men zich dat niet afvraagt, maar bij voorbaat aanneemt dat niemand zal willen helpen. En dat moeten we als samenleving wat meer naar elkaar gaan uitstralen. Heb je een probleem? Laat het weten en laat ons met z'n allen kijken hoe kunnen helpen.

0 kudos 2017-12-11 20:40:30 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
@harmmmm over die boom. Een boom heeft wel degelijk bewustzijn. Een solitaire den op de hei, groeit alle kanten op en wordt een vliegden genoemd. Een den in een dennebos is zich bewust van de bomen naast hem en gaat als een gek de concurrentie om licht aan met de buren. Dennen in het bos stoten hun onderste takken af en groeien redelijk recht. Een boom heeft dus een vorm van bewustzijn. Een foetus heeft ook bewustzijn. De wetenschap krijgt steeds meer inzicht in de communicatie tussen de foetus en de moeder, via de navelstreng en de moederkoek. De foetus is zo sterk dat het de moeder op dat moment aanstuurt in feite.\r
\r
Het gaat dus niet om het bewustzijn van een boom, maar om het besluit dat ik neem om die boom om te kappen. Die boom merkt dat en geeft signalen af aan de omgeving. Alleen die boom kan mij niet tegenhouden.\r
\r
En dan komen we terug bij die foetus. Met echo's is te zien dat een foetus reageert op die duw op de buik van de moeder. De foetus ervaart het als onprettig en beweegt weg. Die foetus heeft ook zeker bewustzijn als het geaborteerd wordt. Er is ook aangetoond dat het pijn lijdt. Alleen het kan zich niet verdedigen, het kan zichzelf niet uiten en dan zeggen wij dat het geen bewustzijn heeft. Het bewustzijn dat ontbreek, is ons bewustzijn dat de foetus en die boom bewustzijn hebben.

-2 kudos 2017-12-11 20:29:29 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Preutebende, ik ben een man. Maar, mijn ex is verkracht toen we een tijdje uit elkaar waren. Zij kwam onder invloed van een dominante vent die graag een kind met haar wilde. Toen ze terugkwam was ze bang dat ze zwanger was. Ik wilde dat ze zich zou laten testen en zij werd boos, want het was haar kind en als ik geen respect had voor haar kind, had ik ook geen respect voor haar. We hebben het nog een tijdje gered en samen een kind gekregen. Ik ben haar ontzettend gaan respecteren, maar zij kon niet met mijn eerste reactie overweg. Ik heb geleerd dat ons kind echt van ons beiden is en ik draag mijn ex nog steeds op handen omdat ze zo puur redeneerde vanuit haar eigen biologie. We zijn allebei met iemand anders nu, maar deze les zal ik nooit vergeten.\r
\r
Je mag roepen wat je wil. Je kunt mij niet meer treffen. Ik ben allang door dat dal heen gegaan.

2 kudos 2017-12-11 20:24:49 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
en dat doen ze. Wat dacht je dat moeder Theresa deed. En haar navolgelingen doen het nog steeds. Ze rapen kinderen op uit de goot en geven ze eten, onderdak en liefde. Ze hebben inderdaad een grote bek. Net als jij. Ik vind dat het hebben van een grote bek een recht is. Jij hebt ook het recht om die kinderen te helpen.

0 kudos 2017-12-11 20:23:02 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Ja, zij voegen de daad bij het woord. In mijn directe kring heb ik mensen die dat werkelijk gedaan hebben. Gewoon een kind erbij nemen en het de liefde proberen te geven die het nodig heeft. Het blijft surrogaat liefde, maar het is tenminste iets. Denk aan Steve Jobs. Meneer en mevrouw Jobs hebben daar toch een mooie klus afgeleverd.

-1 kudos 2017-12-11 20:20:14 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
Zultvoet | 11-12-17 | 18:10 | + 3 -........ huh? Wat een onzin. Je gelooft toch niet in dingen die je kunt aantonen. Als je iets kunt aantonen, is het er, dan weet je, dan geloof je niet meer. Geloven doe je in iets dat je niet kunt aantonen. Dus een gelovige zegt dat hij in een god gelooft. Dat is een waarheid als een koe. Jouw stelling tart de logica.

-1 kudos 2017-12-11 20:18:14 op Abortus is terroristische aanslag!!!!
hoihoi50...... de meeste is zo lekker niet kwantificeerbaar. Kom eens met een betere argumentatie. Als je een debat aan wil gaan, moet je deze valkuil vermijden. Balkenende pakte Bos er helemaal mee in. Veel? Oh ja? Geef me dan eens drie voorbeelden. Nou ja, doe er dan twee.... ook niet? Geef me dan toch in ieder geval 1......dat was het moment dat Bos een draaikont werd. Gewoon een truukje van Harry Potter Balkenende.