DumpStats voor mies318

38 +47 -9

Kudos

#104326 (Top 37.9536%)

Kudos/dag 0.01
Kudos/reaguursel 4.75
Meeste kudos op 1 reaguursel 34
Minste kudos op 1 reaguursel -9

8

Reaguursels

Reaguursels/dag 0
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 45.1
Reacties per reaguursel 0.13
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 29-10-2010

Kudoverloop over tijd

2 kudos 2024-08-01 15:26:39 op Klein probleempje wordt opgelost
Ja, ik hoor je en begrijp je. Ik zat zelf in het vliegtuigonderhoud en speed tape is idd de tijdelijke reparatie tape to go. Echter duct-tape wordt ook gebruikt in de luchtvaart om luchtkanalen in te tapen. Er bestaat ook duck tape dat is niets meer dan een stuk stof vroeger om schoenen te versterken. Vervolgens was er ook een amerikaanse tv reclame over een bek van een eend dicht te plakken en de verwarring was compleet onder de mensen. Nu wordt de term duc(t)(k) tape pas en te onpas gebruikt om reparatie advies te geven. Joh; als wij maar weten hoe het zit dan is t prima toch. Oh ja … frog tape heb je ook nog…..

2 kudos 2024-05-23 17:02:58 op Links complot: auto verbruikt meer op hogere snelheden
Ha, als je precies dezelfde auto neemt (gewicht geometrie) dan zal met een 1,1 motor of een dikke v8 nagenoeg hetzelfde verbruiken op constante snelheid. De v8 zal ietsje meer verbruiken door rendement warmte verlies door meer bewegende delen.

0 kudos 2024-03-19 00:54:00 op Witte rook!
Yeszzzz, ezzenzie ja

-9 kudos 2024-03-18 18:27:28 op Witte rook!
In ezzenzie is het een kleine gasturbine motor…. Of is een kleine gasturbine motor aan boord van een vliegtuig gelijk een vliegtuigmotor? Hmn lastig…

0 kudos 2010-10-29 13:48:12 op Obesitas en vliegtaxi's
Gevalletje weight & balance fout. Kleine vliegtuigen (niet alle, de MD-11 is ook zeer gevoelig) zijn gevoelig voor de weight&balance. Bij sommige kleine vliegtuigen (in azie vliegen er een paar) worden zelfs de passagiers gewogen bij het inchecken (eigen ervaring). Zwaartepunt vh vliegtuig moet in de vleugel liggen anders komt hij niet van de grond. Bij dit vliegtuig is het waarschijnlijk fout gegaan dat er teveel bagage achterin is gegooid en niet voorin is ingestapt met de passagiers. Op de grond is ook de ligging van het landingsgestel tov de vleugel is cruciaal. Als hierbij het landingsgestel verder naar achter zat was het niet gebeurd. Brandstof zit bij dit vliegtuig in de vleugel dus brandstof heeft "nauwelijks" effect op de weight&balance. Het laden van vliegtuigen is een cruciaal iets en wordt gedaan door load masters. Het komt vaak voor dat vrachtvliegtuigen op hun staart zijn gevallen tijdens het laden.