DumpStats voor lowpass

972 +1015 -43

Kudos

#35937 (Top 13.0447%)

Kudos/dag 0.22
Kudos/reaguursel 29.45
Meeste kudos op 1 reaguursel 560
Minste kudos op 1 reaguursel -22

33

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 27.5
Reacties per reaguursel 0.85
Meeste reaguursels op 1 dag 3
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 18-09-2012

Kudoverloop over tijd

10 kudos 2020-11-11 11:40:30 op Pilfingerdansen: Live in Asia
@Antoonalweereenban | 11-11-2020 | 10:33: Het is in China niet normaal dat je je verzet tegen gezag. In Nederland halen we onze schouders daarvoor op want "iedereen mag wat vinden". Bijna iedereen moet (al dan niet vrijwillig) meewerken om een pandemie de kiem te smoren, dus ons geklungel met dit virus is een "bijwerking" van onze vrijheid.

9 kudos 2020-10-18 00:36:30 op HowTo: vliegtuig repareren
De klinknagels bij een lijmverbinding zijn zeker niet nep. Als alles goed in elkaar steekt draagt alleen de lijmverbinding, maar bij een beschadiging (productiefout, corrosie, overbelasting etc.) kan een scheur makkelijk groeien door een lijmverbinding, een klinknagel stopt dan deze scheur. Vliegtuigen zijn bijzonder goed doordacht door rekening te houden met het 'wat als-scenario'. Sommige problemen kunnen tijdelijk simpel gefixt worden omdat er nog voldoende veiligheid in de structuur overblijft. bron: vliegtuigbouwkunde

0 kudos 2019-08-30 17:39:34 op Vliegende spuitgasten komen tanken
De vorm van de romp heeft de meeste draagkracht ver voor het zwaartepunt; hoe dieper hij gaat, hoe verder hij weer achterover 'omhoog' wordt gedrukt. Ook de vleugels leveren nog veel lift dus er is weinig diepgang. Kijk maar eens naar de onderkant van de romp, er zit een 'sprong' in.

5 kudos 2019-06-28 22:01:48 op Wakker worden op TT Assen
Helaas zijn dit de jongens waar je mee geassocieerd wordt als je ook een (sport)motor rijd :(

-8 kudos 2019-05-30 13:35:16 op Je chick opslaan voor later
@Het Vragevuur | 30-05-19 | 13:23: Goed bedacht maar nee: Haar benen zitten voor haar borstkas en er zit nog ruimte tussen het folie en haar lichaam. Over kontverhaal gesproken, misschien bevordert het de stoelgang wel.

-12 kudos 2019-05-30 13:07:59 op Je chick opslaan voor later
Dit kan echt heel gevaarlijk zijn! De onderdruk van de stofzuiger kan ervoor zorgen dat je longen de lucht niet naar buiten kunnen drukken, en misschien zelfs scheuren... Oke, nu weer over op de orde van de dag: Dit is niet wat ik bedoelde met lekker strak.

28 kudos 2019-05-17 16:09:49 op Goudkoorts in Zandvoort
Voor dat geld had er ook zonder overleg wel een ontbijt bij gemogen. Of in ieder geval de tekst een keer nalezen en de fouten eruit halen...

21 kudos 2019-05-17 09:39:40 op Vliegende taxi stijgt voor het eerst op
Wat een heerlijke verzameling aan pessimistische critici zijn de reaguurders hier! Innoveren in de luchtvaartsector is een enorm risico, dat ze hier zijn gekomen is een nette prestatie! Ookal wordt dit 'ding' het niet, de technologie ga je zeker weten terug vinden in andere producten, bijvb. auto's, stofzuigers etc...

0 kudos 2019-05-06 09:01:07 op Russische passagiersjet maakt noodlanding
Niet vanzelfsprekend, moderne vliegtuigen van composiet materiaal zijn voorzien van stroken en roosters van metaal die werken als bliksemafleider. De 'ouderwetse' vliegtuigen zijn daar beter voor geschikt, dat zijn immers gewoon aluminium blikjes.

27 kudos 2019-04-08 16:39:00 op Rijden met ballonnetje
Ik heb al 2 keer mensen met een ballon achter het stuur gezien, is dit een ding aan het worden of laten ze zo zien dat ze lachgas dealers zijn?

5 kudos 2019-03-26 09:19:05 op Een bochtje te ver
Dit vliegtuig heeft al een monocoque als constructietechniek, maar je bedoelt waarschijnlijk een versterkte cockpit. Dat komt bij moderne zweefvliegtuigen steeds vaker voor. (dit model is al zo'n 40 jaar oud)

5 kudos 2019-03-19 10:40:09 op Bijna alles goed
"a plug for headphones or earphones" \r
Dat heeft 'ie toch fout. Maar misschien is het toekomstmuziek!

-1 kudos 2018-12-04 15:19:04 op Vliegtuig crasht in Mexico
Gelukkig hoeft zo iets niet altijd te eindigen in een vuurbal. Een dergelijk vliegtuig is zonder motorvermogen nog goed bestuurbaar, maar zal daarvoor wel moeten blijven dalen. Een piloot zal in zo'n geval proberen rustig en vrij vlak te landen. Dit filmpje is een crash met aardig steile hoek en hoge snelheid. Mand!

44 kudos 2018-12-02 12:08:55 op Op mijn Sintlijstje
Jammer, geld kwijt. De besturing is volledig manueel met enkel elektronische stabilisatie. De helikopter is een technisch hoogstandje, veel krachtiger en wendbaarder dan een 'echte helikopter'. Respect voor deze skills!

1 kudos 2018-03-19 21:05:52 op Glider Aerobatics
Er zit wat verschil per club, ik had voor €1000 mijn brevet. Natuurlijk is er meer voor nodig: Inzet, tijd en doorzettingsvermogen, talent is zeker niet noodzakelijk maar je moet niet motorisch gestoord zijn.

29 kudos 2017-11-17 03:35:34 op 108 Jaar oude motor starten
Dit is een hot-bulb engine, een voorloper van Diesel. Zeker geen sterling principe.

31 kudos 2017-08-12 17:56:20 op Hard rijden doe je zo!
Onderschat niet hoe ongelofelijk veel inzet, vernuft en organisatie er achter een dergelijk project zoals dit schuilt om (delen van) een raceauto te innoveren. Een betere leeromgeving voor de studenten kan ik me niet voorstellen. Ook van dichtbij ziet de auto er prima uit, ga zo door!

0 kudos 2017-07-28 11:41:45 op Veel te saai zo'n vliegtuig
Helaas niet, de zweefvlieger van het vorige filmpje lijkt de toegevoegde weerstand alsnog te hebben onderschat en daardoor niet normaal het veld kunnen halen. Deze stuntvlieger heeft dit vaker gedaan en past de vlucht daarop aan. Dit heeft niets met thermiek te maken.

31 kudos 2017-04-14 10:08:12 op Mother of All Bombs
Dat geld is niet verdampt maar vooral uitgegeven in de binnenlandse wapenindustrie. Er zijn dus veel Amerikanen die dankzij deze biem eten op tafel hebben.

4 kudos 2017-04-05 16:00:44 op Dronepro maakt epische beelden
@Woetsim, Juist omdat het object zo moeilijk te volgen is worden de meeste shots gedaan met een 'racedrone' die slechts door 1 persoon bestuurd wordt. Deze piloot heeft meer skills dan die twee anderen bij elkaar!

5 kudos 2012-09-18 17:02:36 op Van Londen naar Sydney in 2 uur?
@cv ketel
You're not wrong, but not right either.
Verbrandingsmotoren werken door lucht te verwarmen waardoor het uitzet. Bij de huidige motoren is de inlaattemperatuur zo'n -20 graden en uitlaattemperatuur zo'n 650 graden. Een motor die boven de 1000 graden nog moet werken zal gewoon smelten.