DumpStats voor lolmonkey

143 +145 -2

Kudos

#71291 (Top 25.8800%)

Kudos/dag 0.03
Kudos/reaguursel 7.15
Meeste kudos op 1 reaguursel 80
Minste kudos op 1 reaguursel -2

20

Reaguursels

Reaguursels/dag 0
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 69
Reacties per reaguursel 0.05
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 13-11-2010

Kudoverloop over tijd

2 kudos 2024-12-18 17:28:19 op Ongeluk met fatbike in Arnhem
@zmooc | 18-12-24 | 16:22: Men is gestopt met allemaal specifieke dingen die niet mogen in de wet op te nemen, omdat het niet te doen is. Je loopt achter de feiten aan, en mensen kunnen domweg denken: als iets niet expliciet beschreven staat als verboden, dan mag het (zoals jij ook doet). In plaats daarvan gebruikt men Artikel 5 van de wegenwet: gevaarlijk rijgedrag. Als je met 3 man op een fiets zit die eigenlijk bedoeld is voor 1 of maximaal 2, kun je moeilijker stoppen en uitwijken. Maar goed, uiteindelijk weet ik natuurlijk ook niet wat er precies gebeurd is, dat mag de politie uitzoeken.

4 kudos 2024-12-03 10:31:17 op Snoeiharde klapper in Amerika
U kijkt hier naar een vierkante video, die opvulling onder en boven heeft gekregen voor 9:16 weergave, geüpload naar een platform wat video's standaard in 16:9 laat zien. Zucht.

0 kudos 2024-10-23 14:00:14 op Ik maak zoveel motorongelukken mee.
@Ed-Random | 23-10-24 | 13:47:
Je hebt gelijkt dat de terminologie waarschijnlijk niet helemaal klopt, en dat het zwaar versimpeld is. Ik wou vooral het punt maken dat mensen gezien hun reacties lijken te denken dat iemand voorrang heeft, terwijl dat helemaal niet zo is. En ja ik legde expliciet nadruk op verkeersregelaars, want mensen lijken soms te denken dat ze die mogen negeren, of gaan die mensen uitschelden (of erger). Verkeersregels zijn best complex als je alles moet gaan meenemen (voorrangsvoertuigen, trams & treinen die uitzonderlijke regels hebben, et cetera). De comment was al lang genoeg.

Qua haaientanden vergis je je volgens mij wel: in de video zie je haaientanden voor het fietspad (op de twee rijbanen). Als de verkeerlichten dus uit waren, of oranje knipperden, had de motorrijder wel degelijk voorrang moeten verlenen aan de fietser. (En dan specifiek door die haaientanden, welke hogere prioriteit hebben dan de basisregel "rechtdoorgaand verkeer").

7 kudos 2024-10-23 13:01:19 op Ik maak zoveel motorongelukken mee.
Ik schrik toch wel ervan, hoe vaak ik soortgelijke reacties lees van mensen. Over de belijning of andere regels die totaal niet van toepassing zijn.

Verkeersregels werken met een prioriteiten systeem. In de basis is het zo dat:
verkeersregeleaars > lichtsignalen (verkeerslichten/matrix-borden) > belijning > basisregels.

Je comment bevat al een fout, de haaientanden (belijning) "overschrijft" de basisregel (rechtdoorgaand verkeer op zelfde weg gaat voor), dus dat ezelsbruggetje is al niet relevant. Maar de (actieve) verkeerslichten overschrijven de voorrangsregels van de belijning weer.

Dus mensen, steek alsjeblieft niet over als je als voetganger een rood licht hebt, "want een zebrapad geeft me voorrang".

-2 kudos 2024-09-04 18:09:52 op Zwange Ex on the Beachmeisje heeft haar eigen onderzoek gedaan!
Het probleem met je stelling is volgens mij gelijk aan de "paradox van tolerantie", als je stelt dat we dit soort misinformatie gewoon moeten tolereren. Mensen zijn helaas niet goed in uitfilteren wat betrouwbare informatie is, en wat niet. Als ze dit voor zichzelf zegt boeit het niemand (dat is je vrijheid). Deze persoon heeft echter een aardig publiek. Ze geeft met deze post een slecht medisch advies aan haar volgers, gebaseerd op een misleidende en foutieve claim. (Da heb op faecesbook gestaan?). Vrijheid van meningsuiting kan niet zonder verantwoordelijkheid te nemen voor je woorden, en met name waartoe je anderen aanzet ermee. Je ziet aan de "ik hoef me niet te bewijzen voor jouw" reactie al precies dat ze dat niet doet.

4 kudos 2024-08-01 10:36:45 op Niggas 4 Trump
't Is gewoon (het jaar) 2024. Staat onder op zijn shirt.

0 kudos 2024-06-17 14:58:37 op Rechts inhalen tijdens werkzaamheden
Ik ben het niet helemaal eens met "onder welke omstandigheid dan ook". Als iemand je met gemak en veilig rechts kan inhalen (niet zoals in deze video dus), dan reed je onnodig links.

Ik weet, het hoort niet; maar ik haal vaker mensen rechts in die de spitsstrook niet snappen of niet willen gebruiken, wanneer er op de meest linkse baan ook/nog sneller verkeer aankomt. Het is dan gevaarlijker om je auto twee banen naar links te moeten gooien, alleen omdat medeweggebruikers de honderden borden en groene pijlen schijnbaar niet snappen.

11 kudos 2024-04-03 00:48:13 op Motoragent met linkerbaanplakdienst
Ik heb het idee dat héél veel bestuurders een eigenlijk best simpel concept niet snappen. Misschien wordt het niet duidelijk genoeg uitgelegd in de theorie? Het concept: "lichtsignalen", zoals verkeerslichten en matrixborden, hebben hogere prioriteit dan belijning en borden.

Dit kom je als chauffeur dagelijks tegen op kruisingen met verkeerslichten. Hier zijn vrijwel altijd ook haaientanden, voorrangsborden en/of zebrapaden aanwezig. Zodra er verkeerslichten zijn (en deze in gebruik zijn, e.g. niet uit of oranje aan het knipperen), dan hebben de lichtsignalen prioriteit over de regels die de belijning en verkeersborden aangeven. Als voorbeelden: voetgangers hebben geen voorrang bij rood signaal (ondanks een zebrapad), zijwegen met haaientanden hebben wel voorrang bij groen licht, enzovoorts.

Je vraag geeft eigenlijk aan dat je dit prioriteitsysteem niet snapt. Je mag normaal niet op een vluchtstrook rijden, maar die groene pijl overschrijft dat. Die pijl maakt van de vluchtstrook een rijstrook, en daar mag je ook vanaf en naartoe wisselen (over die doorgetrokken streep ja). Het tegengestelde is ook waar: een rood X op het matrixbord maakt van een reguliere rijstrook een plek waar je NIET mag rijden. (En dóé dat alsjeblieft ook, chauffeurs).

Dat rood kruis als de spitsstrook gesloten is staat er trouwens al op de meeste plaatsen (zo niet alle?).

80 kudos 2024-02-26 17:16:00 op Uitkeringsmevrouw is kwaad
@derdedaluniversum | 26-02-24 | 16:17:
Ik viel ook over "Wij … kunnen onze dag niet vrij indeling". Helaas lijkt je grappig bedoelde correctie aan de zelfbenoemde auteur te ver gezocht voor de mensen die je comment minnen.

1 kudos 2024-02-02 11:04:21 op Boeren maken zich klaar
De hoeveelheid vee wat we op veel plekken in Nederland bij elkaar gepropt hebben, is ook een mooie voedingsbodem voor een volgende epidemie/pandemie. Minder intensieve veeteelt zou dat risico ook omlaag brengen.

5 kudos 2024-01-12 16:01:55 op Autonoom uit huis gezet
Ik moest toch even aan de underpants gnomes van South Park denken (Step 3: profit lol).

Stap 1 je eigen huis kopen en afbetalen. Maar dan? Dit snap ik dus niet van deze "soevereine" mensen. Een huis is niet zoveel waard zonder stroom en water. In het geval van wat oudere huizen heb je ook nog gas nodig. Je kunt jezelf leuk soeverein verklaren, maar je zult deze dingen dan óf zelf moeten regelen, óf anderen er gewoon voor betalen.

Je wil jezelf buiten de samenleving plaatsen, maar dan kun je dus ook geen aanspraak doen op enige infrastructuur die onderhouden wordt door de Nederlandse samenleving. Hoe denk je dat dat ooit gaat werken?

3 kudos 2023-12-28 11:13:34 op Verdachten nemen de benen
Captain Obvious, kun je even uitleggen wat crème_fraiche hier verkeerd deed? Jazeker! Moord is doodslag met voorbedachte rade. Met zo'n extreem gevaarlijk rijgedrag kun je inderdaad poging tot doodslag roepen, maar niet poging tot moord.

4 kudos 2023-12-23 00:43:26 op Gewoon ff lekker chillen
Sarcasmus heeft wel gewoon gelijk, ondanks dat het misschien slecht verwoord is. Ja, relatieve delta's (zoals stijging/daling) kunnen meer dan 100% zijn. Maar dit is een statement op een absolute schaal; je zit ergens tussen helemaal zeker weten (100%), of helemaal niet zeker (0%). Hier meer als 100% gebruiken is net zoiets als zeggen "dat je je 110% inzet", dan klopt je schaal gewoon niet.
66.67% Mand.

0 kudos 2023-10-30 11:29:24 op Leuk, die wintertijd
Dat risico bestaat nu ook hoor, aangezien Amerika op andere momenten omgaat naar DST als Europa. Meestal komt het er op neer dat Amerika een week eerder omgaat, en een week later terug. Dan is het tijdsverschil ineens één uur minder (zowel in het voorjaar als najaar). Deze week verschuiven mijn meeste recurring meetings (ingeplanned in EST) daardoor naar één uur eerder als normaal. Nog leuker, de meetings ingeplanned door Europese collega's verschuiven voor ons niet (maar natuurlijk wel voor mensen in Amerika). Geeft maar aan hoe complex het eigenlijk is.

4 kudos 2023-01-27 10:38:34 op Racen door de file
@nikkedeger | 27-01-2023 | 07:54: Prachtig hoe je "klimaatgekkies" moet noemen bij een discussie over wat motorrijders wel en niet mogen qua langs stilstaande voertuigen rijden. Daarnaast klopt je stelling volgens mij niet, als voertuigen (veilig) harder rijden heb je meer marge nodig. Dat betekend meer afstand onderling, wat betekend dat bij hogere snelheden de wegcapaciteit effectief omlaag gaat (ook al is de doorvoersnelhijd hoger).

En boetes geven aan mensen die pech hebben, of betrokken zijn bij een ongeluk (wat ze niet veroorzaakt hebben)? Ik kan niet eens beredeneren wat je daarmee denkt op te lossen; je naait alleen mensen die al pech hebben nog eens extra? We hebben al APK om materieel in orde te houden, en als je nalatig bevonden wordt in enig scenario ben je aansprakelijk voor gevolgschade.

0 kudos 2010-11-13 19:20:17 op Treinspottert is RAZEND op ProRail.
Als dit op het traject Maastricht-Heerlen is, dan moet meneer niet zo klagen. Er reden daar een week geen treinen (pro-rail? fail-rail). Nogal minder als je als student afhankelijk bent van de trein...