DumpStats voor konijn55

8,259 +8911 -652

Kudos

#8982 (Top 2.8105%)

Kudos/dag 2.6
Kudos/reaguursel 22.2
Meeste kudos op 1 reaguursel 1477
Minste kudos op 1 reaguursel -67

372

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.12
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 39.7
Reacties per reaguursel 0.48
Meeste reaguursels op 1 dag 9
Aantal x weggejorist 3
Geregistreerd op 04-07-2017
Eerste reactie op 04-07-2017

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2026-03-14 09:08:50 op Benzine is teringduur
Ik vermoed dat ome Trump het ergens wel lekker vindt dat de blokkade van Hormuz vooral Europa treft. China kan nog redelijk wat uit Rusland halen en de VS produceert zelf. Europa zit nu aardig klem.

-13 kudos 2026-03-14 09:04:35 op Benzine is teringduur
Ik kan voor een tientje tanken, maar ik moet alleen wel wat vaker langs de pomp dan.

0 kudos 2026-03-11 17:31:29 op Megabiem in Qom, Iran
@Drildeur | 11-03-26 | 17:12: Een zoon die bekend staat als hardliner en die zijn vader en vrouw wil wreken vind jij een verbetering? De Ayatollas zijn gepromoveerd door Trump tot martelaren/helden. Ik denk dat een anonieme en natuurlijke dood van Khamenei voor het Westen beter is geweest.

6 kudos 2026-03-11 17:25:42 op Megabiem in Qom, Iran
Gelukkig is er nu een board of peace waarvoor landen ieder 1 miljard euro hebben neergelegd om erbij te mogen. Ik vertrouw erop dat de board of peace van Trump volop bezig is om de vrede op aarde terug te brengen.

62 kudos 2026-03-06 21:29:10 op Wat was je vreemdste verzoek?
Als je op het punt bent beland dat je alleen nog maar opgewonden kunt raken van dat soort maffe dingen, dan heb je echt iets teveel pornofilmpjes op internet gekeken.

0 kudos 2026-03-06 16:37:33 op Marco Rubio afgelopen dinsdag: "Iran wordt geregeerd door gekken, religieuze fanatici."
@Ambrosios | 06-03-26 | 14:32:
Waarom vertrouw je eerder TikTok-filmpjes en Instagram dan een mainstream krant? Ik begrijp dat echt niet. Platforms zoals Instagram en TikTok verdienen geld met clicks en aandacht. Daardoor hebben ze er juist belang bij dat content zo sensationeel mogelijk is, omdat dat meer views en interactie oplevert. Het maakt ze niet uit of het echt- of nepnieuws is.
Een krant daarentegen werkt meestal met journalisten, redacteuren en fact-checks voordat iets wordt gepubliceerd. Natuurlijk maken ook kranten fouten, maar er zit wel een redactioneel proces achter dat bedoeld is om de informatie zo betrouwbaar mogelijk te maken.
Waarom zou je een korte video van iemand op social media sneller geloven dan een artikel van een journalist die onderzoek heeft gedaan en bronnen heeft gecontroleerd?
Jouw hele post bestaat uit fake news.

0 kudos 2026-03-06 14:01:40 op Marco Rubio afgelopen dinsdag: "Iran wordt geregeerd door gekken, religieuze fanatici."
@Ambrosios | 06-03-26 | 13:46: Capitoolbestorming, verkiezingsuitslag willen veranderen, Epstein, ICE, ontvoering Maduro, opruiing van republikeinen tegen democraten, Iran, Groenland, chanteren van NAVO/Denemerken/Spanje/Canada, beledigen van oud-presidenten, mensen aansporen tot injecteren van bleek tegen corona, media als vijand bestempelen etc etc. Je bent niet zo snugger als je niet ziet wat voor ellende hij aanricht. Tegen woke zijn maakt een hoop goed blijkbaar.

6 kudos 2026-03-06 13:01:30 op Marco Rubio afgelopen dinsdag: "Iran wordt geregeerd door gekken, religieuze fanatici."
Gevoelsmatig ben ik het met je eens, maar wat veel mensen nog steeds niet lijken te begrijpen: Je kunt een regime wegbombarderen, maar het is niet zo dat al die Trump-gekkies dan ineens op Biden gaan stemmen. Nee, Trump verandert dan in een martelaar en ervoor in plaats komt iemand die minstens zo erg is en met een nog fanatiekere aanhang. Zoiets gebeurt ook in Iran. Trump heeft van die ouwe terrorist een martelaar gemaakt en zijn aanhang is nu alleen maar fanatieker.

1 kudos 2026-03-04 19:45:32 op Roodste rode kaart ooit
Als de dader verstandig is, gaat hij geen mail naar Milan sturen.

51 kudos 2026-03-04 18:23:29 op Amerikanen torpederen Iraans fregat in Indische oceaan
We weten niet eens wat de doelstelling is van de VS. Hegseth heeft ontkend dat het om een regime change gaat. Bovendien heeft de geschiedenis aangetoond dat regime change met bommen niet gaat.
Er is een kans dat dit verder escaleert en dat meer landen mee gaan vechten. Ook is er een kans op enorme stijging van voedsel- en olieprijzen en ineenstorting van de economie met wereldwijd meer armoede. Trump zei ooit tegen Zelensky: You are gambling with WW3. Trump had ook als belofte aan zijn volk geen oorlogen te starten. Nu doet hij het zelf. Nee, ik ben hem zeker niet dankbaar. Het Iraanse regime is verschrikkelijk, maar een oorlog starten is toch geen gezonde oplossing?

3 kudos 2026-03-01 20:44:33 op IDF gooit hoofdkwartier Basij forces plat
Spijker op de kop. We veroordelen terecht de Russische inval in Oekraïne, maar wie dat doet, moet ook kritisch durven kijken naar westerse interventies elders. Het probleem is: zodra we de internationale regels loslaten, wordt rechtvaardigheid volledig afhankelijk van de interpretatie van de aanvaller.
Als we accepteren dat een land mag binnenvallen op basis van eigen morele oordelen, dan is het einde zoek. Dan bepaalt simpelweg degene met de grootste wapens wat de waarheid is.
Of het nu Trump of Poetin is: deze vorm van politiek vernietigt het fundament waarop de wereldvrede na 1945 is gebouwd. Landsgrenzen zijn er niet voor niets. ze zijn de enige barrière tegen een wereld waarin chaos en eigenbelang regeren boven het recht.

10 kudos 2026-03-01 12:19:59 op Trump zei het vrijdag al
Nog steeds vind ik de reden van de aanval vaag. Het nucleaire programma was al weggevaagd. Een regimewissel is lastig te doen zonder militairen aan land te sturen, zie ook Venezuela. De echte reden van de aanval is de olie waarschijnlijk. Alles vanuit Iran gaat zo ongeveer naar China.
Nu de straat van Hormuz is afgesloten, zit Trump met een groot probleem. De olieprijzen en voedselprijzen gebruikt Trump om zijn succes met Biden te vergelijken. Als de prijzen ineens stijgen door dit, wat lijkt te gebeuren, dan hebben de republikeinen problemen met de mid terms.

12 kudos 2026-02-28 22:08:33 op Ook feest in de straten van Iran
Maar even afwachten wat er gebeurt. Komt er echt een regime-change, dan zou dat mooi voor de Iraanse bevolking zijn. Als er een opvolger komt die dezelfde conservatieve lijn van zijn voorganger volgt, dan schieten we er niets mee op.
Daarnaast nog de vraag of China iets gaat doen. Eerst pakt Trump de olie van Venezuela af, nu die van Iran. De Iraanse olie gaat voor meer dan 90% naar China, dus China is hier niet blij mee. Laat China dit zomaar over zich heen gaan? Dat maakt ze zwak. Taiwan aanvallen zou nu het moment zijn, ook omdat internationale wetten nu niet meer gelden en het alleen nog maar op machtspolitiek aankomt (oa. dankzij ome Trump en Netanyahu). Een invasie van China zou gigantische gevolgen voor de wereld hebben.

9 kudos 2026-02-28 20:40:52 op Vanuit de getroffen toren in Bahrein
De straat van Hormuz is waarschijnlijk afgesloten, waardoor olie en gas uit het Midden Oosten amper vervoerd kan worden.
Gelukkig heeft Nederland zich goed voorbereid!
https://www.nu.nl/economie/638... Voorlopig maar lief doen richting Trump dus, want die LNG hebben we hard nodig.

-1 kudos 2026-02-28 20:31:32 op Groot feest op het Malieveld
"De EU gaat in de tussentijd vergaderen". Jij bent voorstander van een autocratie begrijp ik?
Nobelprijs voor de vrede? Is dit een grap? Capitoolbestorming vergeten? Bombarderen drugsbootjes? Ontvoeren Maduro? Militair dreigen vanwege Groenland? Chanteren van bondgenoten? Met bombarderen van Iran, ook al is het regime kut, win je ook geen vredeprijs. De prijs zou je moeten verdienen met goed gedrag. Vrede door dialoog is het enige dat op lange termijn effectief is.

8 kudos 2026-02-28 12:54:39 op Netanyahu over brullende leeuw
Ik ben tegen het Iraanse regime EN tegen bombardementen op andere landen. Een verkeerd regime of het verlangen naar regime-change is geen legitieme reden om een land aan te vallen. Dit is pure machtspolitiek van de twee ondemocratische opa's, wat een precedent schept voor volgende onrechtvaardige aanvallen. Ik vraag me ook af of het Trump niet vooral om China te dwarsbomen gaat. Bij Venezuela ging 80%+ van de olie naar China, bij Iran is het nog meer (90%+). Wie zijn wij om China straks erop te wijzen dat ze Taiwan niet mogen aanvallen? Is in hun ogen is Taiwan namelijk een afvallige provincie. Dit soort acties geven korte termijnsucces, wat voor de twee bejaarden voldoende is, maar op lange termijn geeft het een instabiele wereldorde.

-1 kudos 2026-02-27 22:14:29 op Mes is revolver
Je ziet amper dat het een pistool is en aan welke kant de kogel eruit komt. Je kunt je ook makkelijk vergissen als je het mes in wil klappen en i.p.v. een inklapknopje de trekker overhaalt. Lijkt me een gevaarlijk ding voor de gebruiker dus, puur op dit filmpje gebaseerd.

150 kudos 2026-02-27 09:23:11 op Leuke uitnodiging
Geacht bestuur van De Flipjes,

Graag stel ik mij kandidaat voor de administratieve bestuursfunctie binnen De Flipjes. Met mijn academische achtergrond en ruime bestuurlijke ervaring lever ik graag een gestructureerde en betrouwbare bijdrage aan de organisatie.

Ik heb een masteropleiding afgerond in Bestuurskunde en ben 6 jaar actief geweest binnen een UWV-bestuur, waar ik verantwoordelijk was voor onder andere:

het opstellen en bewaken van begrotingen en jaarplannen;

verslaglegging van bestuurs- en commissievergaderingen;

ledenadministratie en correspondentie;

subsidieaanvragen en financiële verantwoording;

planning en coördinatie van interne processen.

In deze rol heb ik geleerd zorgvuldig, transparant en resultaatgericht te werken. Ik zorg voor overzicht, duidelijke communicatie en een correcte administratieve afhandeling.

Het lijkt mij waardevol mijn ervaring in te zetten voor een organisatie die bijdraagt aan speelplezier en sociale verbinding in de buurt. Graag licht ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek verder toe.

Met vriendelijke groet,

Natalie van Berkel

0 kudos 2026-02-25 13:05:25 op Rob Jetten belt naar Zelensky #3
@jan1000001 | 25-02-26 | 12:16: Wat zou jouw voorstel dan zijn? Alles bij de 1% rijksten neerleggen? Die gaan dan vertrekken met hun geld, wat op den duur minder inkomsten geeft en slecht is voor de economie. Alles bij de middenklasse neerleggen en de laagste klasse sparen heeft weer gevolgen voor de prikkel om te werken. Aangezien ik naïef ben, ben ik heel benieuwd naar jouw briljante inzicht. Wie mag de rekening betalen?

-7 kudos 2026-02-25 12:10:28 op Rob Jetten belt naar Zelensky #3
Wat een onzin dat Jetten de armen armer wil maken. Ze moeten op zoek naar geld voor de hogere defensie-uitgaven. Ik ben het ook niet helemaal met alle voorstellen eens, maar ze staan gewoon voor een lastige opgave. Box 3 regeling gaan ze nu trouwens herzien. Dit was voor mij het grootste breekpunt, gevolgd door de hogere AOW-leeftijd. Een goed idee vind ik de kortere WW-periode, want dit stimuleert mensen om sneller werk te zoeken na ontslag.

34 kudos 2026-02-25 11:54:48 op RE: Rob Jetten belt met Zelensky
Wat doet het er toe dat hij gay is? In andere reacties geef je af op Marokkanen omdat ze de Nederlandse waarden niet respecteren. Homofobie onder allochtonen is een serieus breekpunt voor een goede integratie. Kies een kant: ben je voor de Nederlandse waarden en de vrijheid, of ben je gewoon selectief boos.

1 kudos 2026-02-25 10:54:12 op De gemeenteraadsverkiezingen zijn weer begonnen
Je hebt wel door dat dit soort filmpjes gepost worden op Dumpert voor de clicks en om reacties zoals die van jou uit te lokken?
Probleem van social media, waar ik Dumpert voor het gemak nu ook even onder schaar, is dat je vaak dit soort dingen ziet en niet een saaie presentatie van een soepel lopende vergadering.

10 kudos 2026-02-23 12:26:20 op Kabinet Jetten I is beëdigd
Pensioenleeftijdverhoging en vooral de nieuwe box 3-regeling zijn voor mij de punten waar ik het niet mee eens ben. De druk komt hiermee teveel op de middenklasse, want de rijksten kunnen altijd wel met vroegpensioen en kunnen de box 3-regeling omzeilen met hun BV's. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat het huidige box 3 voorstel standhoudt omdat het technisch gezien zo'n dom idee is en omdat het Nederland verreweg de zwaarste belaster op aandelen maakt.
En hoe laconiek Jetten omging met Van Berkel, dat zint mij ook niet. Hij wist van leugens in de CV af en droeg haar toch voor. Maar goed, over een jaar ben ik het wel weer vergeten hopelijk. Ik heb er vertrouwen in dat de voorstellen nog wel bijgeschaafd gaan worden.

10 kudos 2026-02-23 12:15:49 op Kabinet Jetten I is beëdigd
Laat ons kabinet maar lekker saai zijn en focussen op de inhoud. Beter dat dan de Amerikaanse taferelen waarbij ze met een kettingzaag en rode petten op de foto gaan.

8 kudos 2026-02-23 12:08:45 op Kabinet Jetten I is beëdigd
@konijn55 | 23-02-26 | 12:04: Groenlinks wil niet eens kernenergie, oeps. Dan gaat vergroening al helemaal niet.

6 kudos 2026-02-23 12:04:35 op Kabinet Jetten I is beëdigd
@dumperttjo | 23-02-26 | 11:58: En de enige garantie dat we ons bedrijfsleven het laatste zetje naar de afgrond geven. Teveel vergroening op korte termijn leidt tot zulke hoge kosten dat je niet meer kunt concurreren met andere landen. Ik ben wel voorstander voor investeren in vergroeningen als kernenergie en waterstof zodat we energie-onafhankelijk worden, maar groenlinks/pvda wil veel verder dan dat.

4 kudos 2026-02-22 23:02:50 op Trump's alien speech
@PPeterrr | 22-02-26 | 22:42: Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat hij een alien is.

2 kudos 2026-02-22 22:50:20 op Trump's alien speech
Aliens moeten haast wel bestaan. Er zijn iets van 100x meer zonnen in het heelal dan zandkorrels op aarde en wij zitten vanuit onze aarde op slechts een paar van die 'zandkorrels' te zoeken naar leven. Of ze zo geavanceerd zijn als de mens, dat weet ik niet maar micro-organismen moeten ergens anders in het heelal op z'n minst wel bestaan lijkt me.
Als er op aarde leven kon ontstaan, waarom dan niet elders? Obama gaf al aan dat de VS geen geheimen heeft over buitenaards leven. Geen overheid heeft ook een reden om dit voor zichzelf te houden. Al die mensen die zichzelf UFO-expert noemen of erin geloven zijn een beetje wappie.

19 kudos 2026-02-21 23:06:46 op "Toen ik je zag" voor de allerlaatste keer
@Omnium3 | 21-02-26 | 22:12: Sterkte! Het is belangrijk dat je het niet in je eentje verwerkt. Misschien dat een huisarts spreken een goed idee is, mocht je dat al niet gedaan hebben.

-3 kudos 2026-02-21 22:58:26 op Kleine volksverhuizing
Dan ben je als boer niet blij als die bij jou komen eten en poepen.

196 kudos 2026-02-19 21:50:55 op Vrouw toont al pillenvoorraad
Tattoo's tot op je handen en nek, plastic chirurgie-hoofd, neptanden, neplippen, smerige nagels en 1kg pillen per dag. Ik gun iedereen z'n vrijheid, maar wat een gedrocht is dit zeg.

30 kudos 2026-02-19 10:51:27 op Hoeveel mensen ken jij met shirtspijt?
Je koppelt je het herseninfarct aan het vaccin, maar het virus veroorzaakt ontstekingen in de bloedvaten die veel langer kunnen doorijlen dan de infectie zelf. Je schrijft dat je behoorlijk ziek bent geworden van het virus en dat je reukvermogen deels kwijt is. Zou het infarct dan geen bijwerking van het virus kunnen zijn, aangezien het flink heeft huisgehouden in je lijf?
De bijwerkingen van AstraZeneca traden vooral op in de eerste maand na vaccinatie. Lijkt me sterk dat het dan daarvan komt, al valt het natuurlijk niet helemaal uit te sluiten.

181 kudos 2026-02-19 10:06:42 op Hoeveel mensen ken jij met shirtspijt?
Als het vaccin niet werkt, hoe kan het dan dat die kleine groep ongevaccineerden (toen ca. 15% van de mensen) verantwoordelijk was voor meer dan 80% van de IC-opnames?
Probleem is dat wappies ongevoelig zijn voor statistiek. Hun eigen gevoel domineert hun denkwijze.

6 kudos 2026-02-18 21:27:01 op Mooi land, Nederland
Je echte rendement is pas bekend als je een aandeel gekocht en verkocht hebt. In alle landen met zulke hoge belastingtarieven wordt pas na verkoop belast, dus bijvoorbeeld 5 jaar na aankoop. Het idee hier is ieder jaar te kijken naar de virtuele waarde en ieder jaar met dit hoge percentage te belasten. Het verschil met buitenland is gigantisch en maakt Nederland verreweg de grootste belaster op aandelen. Dat terwijl we al klagen dat er amper nieuwe grote bedrijven uit de grond worden gestampt.
Op virtueel rendement belasten is verschrikkelijk. Aandelen zijn van nature volatiel. Er zijn zoveel situaties waarbij dit niet werkt:
-Hoe doe je dit voor niet-beursgenoteerde bedrijven waarbij je er geen waarde aan kan plakken? Deze aandelen kun je ook niet makkelijk verkopen om er belasting van te kunnen bepalen.
-Wat bij een slecht jaar als je een belofte krijgt van de overheid dat je het jaar erop minder belasting hoeft te betalen? Stel je gaat dan scheiden? Je gaat dood?
- Wat als er ineens enorme inflatie is waardoor aandelen stijgen? Dit wordt dan als winst gezien waarover belast wordt. Je wordt dan armer door te beleggen.
- Wat als je veel winst hebt gemaakt vlak voor peildatum. bijvoorbeeld 30% over 100.000 euro? Zorg er maar voor dat je alvast aandelen verkoopt direct na peildatum want als het zakt meteen na peildatum dan ben je nog steeds verplicht veel belasting af te dragen.
-Als Trump op de dag van peildatum, om Nederland te pesten, een gekke tweet naar buiten slingert en de aandelen dalen een paar procent dan loopt de staatskas miljarden mis.