DumpStats voor formatfrits

297 +349 -52

Kudos

#56368 (Top 20.5207%)

Kudos/dag 0.12
Kudos/reaguursel 10.61
Meeste kudos op 1 reaguursel 110
Minste kudos op 1 reaguursel -26

28

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 24.6
Reacties per reaguursel 0.68
Meeste reaguursels op 1 dag 3
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 07-04-2018

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2024-08-25 22:33:18 op Pomp op de djem
Peter Slaghuis maakte dat nummer.

-26 kudos 2024-08-22 22:05:42 op Dikke plons
Bij Wagenborg zijn ze ook de weg kwijt, dat ding ziet er niet uit.

18 kudos 2024-08-22 21:58:30 op Koppelverband is ontkoppeld
Daarom dubbelwandig. Kan je het inderdaad met wat ducktape en plamuur repareren, afwerken met korrel 500 en wat zwarte verf.

13 kudos 2023-11-13 19:51:40 op Klevertje achter mij was het zat
Check ff de Teamfix-site, lekker professioneel, wemelt van de taalfouten, dan snap je ook direct dit rijgedrag.

2 kudos 2023-11-03 21:06:05 op Jongens redden man uit de water
Dit is ongeveer 150 meter beneden sluis Molenbeek, het water is daar tussen de 2.5 en 3 meter diep. Door de verlaat van de sluis blijft deze diepte behouden, ja het stroomt daar ook. Leuke weetjes, MIMA is gevestigd in de oude brouwerij van Belvue, die van de Kriek. in dit kanaal varen schepen tot 1000 ton groot, maximale diepgang op dit kanaal is 220 cm.

10 kudos 2023-01-01 20:29:31 op Schip ramt brug
Budabrug bij Vilvoorde, Als je hier met deze snelheid aan komt varen is er iets goed mis. Lichten geven goed aan of de brug omhoog gaat, ze zijn niet snel daar, dus meestal even drijven. 18:00 is ook iets van spitsuur en het is daar vaak druk, dus sowieso het schip laten wachten. Maar je kunt zien dat deze stokoude brug door vaklui is gebouwd, Stevig geheel. Er zijn overigens ondertussen al meer dan 25 jaar (Belgisch kwartiertje), plannen om deze brug te vervangen/verwijderen.

13 kudos 2021-11-24 21:45:16 op Afmeren als een pro
Tijdens de vaart bunkeren, tja dan gebeurt dit wel eens als de kont bijgedraaid wordt. Millingen toch?

-1 kudos 2021-04-04 00:08:39 op Tros klapt tijdens ontmeren
@Loosecanon | 03-04-2021 | 16:11: Koffiepauze aan boord van een zeeschip, vroeger ook wel met een biertje ('s middags).

2 kudos 2021-04-04 00:07:30 op Tros klapt tijdens ontmeren
@Lateraal | 03-04-2021 | 13:56: Ik zie dit niet op Pikheet staan, Wel dat hij het overleefd heeft.

-2 kudos 2021-04-04 00:05:51 op Tros klapt tijdens ontmeren
Fijn dat er nog iemand hier weet hoe het precies werkt. Hij heeft het overleefd, je ziet hem aan het einde zonder helm, links van de winch staan.

9 kudos 2021-02-16 20:46:19 op Schip komt golfje tegen
twee doosjes bier onder je matras en ff een lekker tukkie doen. Schilderen aan dek werd toch niks.

0 kudos 2020-09-08 23:13:58 op Van Rotterdam naar Amsterdam in 10 minuten
Bijna van mijn stoel gepleurt, man wat gaat dat hard door de bocht. Hier ken die schippert van de Realengracht wel ff een puntje aan zuigen......

0 kudos 2020-08-09 21:52:39 op Schipper met timmermansoog
@Troskompas | 09-08-2020 | 21:29: Helaas, op het kanaal, kun je door zuiging en opstuwing door bijvoorbeeld geladen schepen ineens een aantal centimeters omhoog komen, dit kan bij dit soort kleine marges desastreus zijn. daarom ook goede communicatie onderling in de beroepsvaart.

0 kudos 2020-08-09 21:49:26 op Schipper met timmermansoog
@Barry Hay | 09-08-2020 | 11:25: op het duitse kanaal staan geen peilschalen

110 kudos 2020-05-08 23:04:06 op Olietankers liggen stil in de Noordzee
Groepje tankers op de ankerplaatsen bij Amsterdam vallen in de zogenaamde Handymax klasse, dat is tot max 50.000 ton. In amsterdam is geen noemenswaardige raffinagecapaciteit, het betreft hier dan ook voornamelijk chemie. Voor Rotterdam (de ankerplaatsen liggen vanaf Scheveningen tot onder Vlissingen) liggen beduidend meer tankers te wachten. De echte grote jongens (100.000 tot 350.000 ton) liggen wat verder naar buiten en deze liggen ook niet zo kort bij elkaar. De ankerliggers zijn herkenbaar doordat deze als een rondje worden aangegeven, varende schepen hebben meer een scheepsfiguur. Schepen liggen altijd in deze getallen op de ankerplaatsen. Gewoon wachten op lading of op een plaats om te lossen. Op dit moment is het wel zo dat dat de VLCC's geladen wachten op een koper of opslag. Huurprijzen voor deze grote schepen zijn op dit moment rond de 300.000 dollar per dag, dit was voorheen ongeveer 20.000 tot 30.000 dollar per dag.

67 kudos 2018-06-23 22:13:58 op Rotterdamse haven loopt vol olie
Helaas alleen maar onzin in de comments. Dubbelwandige tanker, niet BP. Lekkage is bunkerstookolie. Een binnenschip met een flexibele buis eronder leggen ? Er is een scheur in de huid ontstaan door het schampen tegen een meerpaal. Met wat olieopnemend materiaal indammen en zo snel mogelijk een oliebestrijdings vaartuig erbij. Gelukkig is dit stookolie, verspreid niet zo snel als bijvoorbeeld gasolie. Overigens zijn oliemorsingen in de haven in deze tijd nog een zeldzaamheid.

33 kudos 2018-04-07 22:59:46 op Stuurfoutje van de andere kant
Het is geen olietanker, maar een maltese bulkcarrier. maakt verder niet uit , maar als de elektriek uitvalt of de stuurmachine ben je machteloos.\r