108 +130 -22
Kudos
#77090 (Top 28.0554%)
Kudos/dag | 0.02 |
Kudos/reaguursel | 3.27 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 36 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -10 |
108 +130 -22
Kudos
#77090 (Top 28.0554%)
Kudos/dag | 0.02 |
Kudos/reaguursel | 3.27 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 36 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -10 |
33
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 61.3 |
Reacties per reaguursel | 0 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 17 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 08-04-2009 |
Kudoverloop over tijd
36 kudos 2012-01-04 17:53:56 op Dumpert Cartoon Tekenfilm Animaasie
Hmm.. ik moest denken aan Terance and Philip
35 kudos 2013-05-28 16:26:19 op Een gevoelig liedje
Man, dit is bijna therapeutisch. Wat heb ik gejankt.. Ik heb nooit een tekst gevonden die zo diep raakt wat het is om je ouders te verliezen. Voor mij is het al een jaar geleden, maar dit gaat niet snel weg. Het harde contrast dat je jezelf wijsmaakt dat het zo beter is.. maar je hart bloed. Bedankt Maaike! En vanaf hier sterkte gewenst aan de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
29 kudos 2018-04-09 23:00:00 op Hebben jullie het warm?
Ik zie vier jongetjes bedelen om uitgedaagd te worden. Mooi straatbeeld. Als ze niet wisten wat er ging gebeuren, stonden ze niet achter die boot. "Oe hij doet hem vol" en dan blijven staan. Waarschijnlijk staan ze er morgen weer.\r
21 kudos 2013-04-26 11:00:43 op NOEM ME BIJ M'N EIGEN NAAM!
Ik vermoed dat Willy en Maxie beide in een scheur liggen van dit soort humor.
4 kudos 2013-07-30 15:12:41 op A Word to Rioting Muslims
Wat ik zou willen zeggen, zonder bedreigd te worden, is dat Mohammed een grote leugenaar was. Dat ik het een vreemde, onvriendelijk godsdienst vind. Dat ik er genoeg van heb om door de strot geduwt te krijgen dat allemaal de schuld is van anderen dat de Islamitische landen en aanhangers zich als idioten gedragen. En maar schreeuwen hoe ongeinformeerd we allemaal zijn. Ik hoef hier maar de straat uit te lopen om het gevolg te zien van de "tollerante" godsdienst. Mijn zoontje van 8 zit op een basisschool, en (dit zal iedereen herkennen) de grootste etterbakken zijn de turken en marocs in zijn klas. Ze terroriseren de andere kinderen, alsof het hun met de paplepel is ingegoten. Ze hebben lak aan de leerplicht, en als ze een brief krijgen met daarin een waarschuwing, komen ze even verhaal halen. En het argument? natuurlijk.. Zij krijgen alleen een brief omdat de school racistisch is!
Als je de media zo goed bij houd, dan zul je ook het voorbeeld van een middelbare school hebben gezien, waarbij islamitische medeleerlingen met geweld een andere leerling "liefhebben". Na sancties werd de schoolhoofd aangeklaagd wegens... racisme...
Ik ben het zo beu om in een of ander utopisch denkbeeld te worden gepropt, terwijl de praktijk overduidelijk is. Nee het boeit mij niet wat je geloofd. Echt niet.. Al ben je atheist. Maar ga niet verklaren dat het allemaal de schuld is van de uberslechte mens in het westen dat meisjes met zuur worden overgoten, omdat ze naar school gaan.
3 kudos 2015-01-28 23:45:09 op Waarom de beste wetenschappers debielen zijn
@Blitskikker
Dat is wel erg sterk gesteld. Als ik in de kerk of buiten de kerk kijk, dan zie ik weinig verschil. Toch kun je niet ontkennen dat er concepten zijn die zijn ontstaan door religie. Onderwijs, ziekhuizen, weeshuizen, noem maar op. Het is pas in de laatste 100 jaar dat we daarvoor naar de overheid kijken. Voor die tijd was het de kerk die dergelijke zaken in de maatschappij regelden.
Ik leer mijn kinderen de bijbel, en dit pricipe uit mattheus 5:
38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;
40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;
41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.
42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.
43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Zijn ze dan een vloek voor de maatschappij?
2 kudos 2017-12-18 19:28:53 op Hebberig kutkind
Hoe?
0 kudos 2009-04-08 16:35:03 op House heeft gelijk
makreelvanger 08-04-09 @ 16:31
Weet?? je bedoelt denk ik "neemt aan". Welk bewijs is er dan om het zo zeker te weten?
0 kudos 2009-04-08 16:38:20 op House heeft gelijk
@makreelvanger 08-04-09 @ 16:34
Leuk voorbeeld, maar het haalt het niet bij de vraagstelling over bijvoorbeeld de zin van het leven. Je kunt naar de bakker gaan en even controleren of Piet daar daadwerkelijk is. Dat is niet het geval bij levensopvattingen.
0 kudos 2009-04-08 16:43:12 op House heeft gelijk
@makreelvanger 08-04-09 @ 16:38
Precies.. Dat is alles wat ik zeg. Het atheisme heeft een bepaalde oncontroleerbare aanname, net zoals het christendom dat heeft. De discussie over wie gelijk heeft is zinloos, omdat ze qua aanname tegenover elkaar staan.. Maar dat maakt de een (filosofisch) nog niet superieur aan de andere.
0 kudos 2009-04-08 16:48:40 op House heeft gelijk
makreelvanger 08-04-09 @ 16:46
Als je het zo stelt, hang je niet het atheisme aan, maar ben je een agnost
0 kudos 2009-04-08 17:10:01 op House heeft gelijk
@SeekAndYouShallFind 08-04-09 @ 17:02
Misschien moet je in het nederlands posten, dat komt wat beter over. Welk vers bedoelde je?
0 kudos 2009-04-08 17:30:45 op House heeft gelijk
@DDSilver 08-04-09 @ 17:19
Het punt wat ik naar voren wilde brengen is dat een atheist hetzelfde verwijt gemaakt kan worden. Er is met een atheist niet te discussieren, want hij ging er al van uit dat God niet bestaat. Wat jij nu aangeeft, is dat er op basis van bewijs of gebrek aan bewijs een conclusie is te maken. Een atheist of een christen geloven niet op basis van bewijs, maar op basis van een aanname. Een agnost is iemand die in het midden blijft. Zolang er geen bewijs voor of tegen is, zegt hij.. ik weet het niet.
nog even deze link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/A...
Het atheisme neemt wel degelijk iets aan.
0 kudos 2009-04-08 19:02:20 op House heeft gelijk
@DDSilver 08-04-09 @ 17:32
Ik denk dat je aardig door hebt waar het om draait. Tegen een gelovige zeggen dat God niet kan bestaan komt vrijwel overeen als tegen een atheïst zeggen dat God wel bestaat. En voor de duidelijkheid, ik vindt het totaal niet belangrijk wat jij gelooft.. al geloof je in stokken en stenen, zolang je ze maar niet naar mij gooit. (citaat is niet van mijzelf :)).
Waar ik moe van wordt is de arrogantie waarmee er beredeneerd wordt. Ik kan best begrijpen waarom mensen niet in God geloven. En waarom ik in God geloof.. ik kan dat niet eens uitleggen. Maar daarmee heb ik nog niet het denkvermogen verloren. En zo ga ik ook niet om met diegene die niet geloven.
0 kudos 2009-04-08 19:25:54 op House heeft gelijk
@'TrauMa 08-04-09 @ 19:12
(schaam) dank je
0 kudos 2009-04-08 20:54:17 op House heeft gelijk
@Big Buick 08-04-09 @ 19:42
Wow.. van House naar Darwin.. jij kan creatief associëren.
0 kudos 2009-04-09 16:34:12 op House heeft gelijk
@amor in aeternum 09-04-09 @ 13:45
Ik ben blij dat ik je heb kunnen vermaken. ow en splat.. Wie zegt dat ik vrienden heb?
Het blijkt dus (net zo als iedere religie) zo te zijn dat er diverse stromingen zijn binnen het atheïsme. Aangezien het mij niet veel interesseert welke stromingen er zijn, zal ik er vast een aantal over het hoofd hebben gezien. En dat is bij de "tegenpartij" niet veel anders. Ik vermoed dat men hier het verschil tussen baptist en hervormd niet eens zou weten.
In ieder geval heb ik dank zij de (wel doordachte) reacties van velen aan kunnen tonen dat atheïsme een van de vele levensopvattingen is met zijn eigen dogma's, regels en wetten. (dus armor.. je wet bevestigt dat nog eens gezien het aantal reacties).
0 kudos 2009-04-09 17:26:00 op House heeft gelijk
@white boy 09-04-09 @ 17:02
Ik zou nooit willen beweren dat ik atheïsme door heb. Integendeel, ik vind het erg onlogisch in elkaar zitten.. maar he.. dat ben ik maar. Het getuigt van overmoed (en je bent immers in de meerderheid) dat je meent dat atheïsme staat voor logisch en helder. Zou iedere levensbeschouwing dat niet van zichzelf zeggen?
0 kudos 2009-04-09 23:28:07 op House heeft gelijk
@Sp!ke 09-04-09 @ 21:39
Als wie??
0 kudos 2009-04-10 11:57:44 op House heeft gelijk
@ amor in aeternum 10-04-09 @ 02:08
Toch bedankt voor de reactie. Ik moest even nadenken hoe ik je post moest beantwoorden. Ik ben inderdaad slecht geinformeerd. Daar zal ik geen doekjes om winden. Ik heb het een en ander willen provoceren, om mensen aan het denken te zetten. Het gaat me erom dat hoe je het ook went of keert, je altijd een bepaalde levensopvatting aanhangt. hetzij humanistisch hetzij boedist enz. Zolang je je in een groep beweegt waarbij je kan zeggen "zij zijn slecht, wij zijn goed" zal er een bekrompen idee achterblijven over wat de ander gelooft.
De opmerking van House is in die zin op iedereen toepasbaar. En eigenlijk ben ik het wel met hem eens. De ene groep kan niet discussieren (over de inhoud) met de andere groep, omdat ze niet dezelfde fundamenten hanteren. Om die reden zal ik hier niet uitweiden over wat mijn geloof inhoud, en waarom ik dat geloof.
Ik snap best waarom men niet wil horen dat Athisme als stroming net zo goed een religie is. Ik vind mijzelf ook niet religieus. De God waar ik in geloof heeft een hekel aan rituelen. Je wilt namelijk niet vereenzelvigt worden met "die rare groep".
Dat je je eigen levensopvatting beter vindt dan de ander is natuurlijk logisch, anders zou je hem niet aanhangen. Maar het is juist die intolerantie die het atheisme verkondigt (over het algemeen) die in de geschiedenis voor menig oorlog heeft gezorgd. "Jou ideeen staan me niet aan, dus jij bent stom".
0 kudos 2009-04-10 14:47:26 op House heeft gelijk
@ white boy 10-04-09 @ 14:24
Wederom heb ik iets willen provoceren, en dat is aardig gelukt :). Voel je niet beledigd, want ik heb niet gezegd dat atheisme voor oorlog zorgt, maar intolerantie van ideeën. Wat betreft die doden, je hebt helemaal gelijk. Het is de "religieuze" meerderheid die de maat bepaald. Op het moment is dat in nederland het atheïsme. Bedenk maar eens wat er zou gebeuren als jij je zou bekeren tot islam of christendom. Zal je dan nog volledig geaccepteerd worden door je vrienden / familie / kennissen?
Ow.. en in welke ontwikkeling ben ik geremd?
0 kudos 2009-04-08 17:07:42 op House heeft gelijk
@Die Hippie, Die 08-04-09 @ 17:01
:) hetzelfde aan deze kant.. Maar ik vond het de moeite waard.
0 kudos 2009-04-08 15:46:53 op House heeft gelijk
jurjeHH 08-04-09 @ 15:28
Atheisme geen religie? Ik meen dat zij toch ook dogma's (er is geen God)hebben, en ze maar al te graag aan anderen opdringen. Je reactie getuigd al van weinig diepzinnige gedachten dan "jij stinkt". ow.. wacht.. jij vindt natuurlijk dat ik atheisme een "stroming" moet noemen, of "filosofie"... maar get real, wat is het verschil met religie?
0 kudos 2009-04-08 16:07:39 op House heeft gelijk
@Cosje 08-04-09 @ 15:57
Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/R...
De definitie van religie is levensovertuiging
Het atheisme (betekend a = niet en theo = God) beleid dat er geen God is. De "leap of faith" zit hem in die aanname daarvan. Voordat het atheisme iets bekijkt (filosofisch) is er al aangenomen dat er geen God bestaat.
0 kudos 2009-04-08 16:10:16 op House heeft gelijk
white boy 08-04-09 @ 16:05
Doe je onderzoek beter. Sir Isaac Newton was een zeer gelovig persoon, en de grondlegger van de moderne natuurkunde. Als je meer voorbeelden wilt, hoef je het maar te vragen.
0 kudos 2009-04-08 16:15:31 op House heeft gelijk
@Paul Volkert 08-04-09 @ 16:13
"Dus atheisme kun je definieren als het niet GELOVEN in bestaan van God, en zo doen de meeste atheisten dat ook."
Inderdaad. Helemaal mee eens.
0 kudos 2009-04-08 16:21:42 op House heeft gelijk
"Al die wetenschappers die "gelovig" waren moesten dat zijn om hun werk te kunnen doen omdat anders idioten als u hem het leven onmogelijk maakten.
Meestal waren ze hoogstens spiritueel in de lichtste zin van het woord."
Jammer.. Newton heeft een groot aantal artikelen geschreven over de drie-eenheid. Het was dus niet licht-spiritueel. Ow.. en bij de weg.. Newton was protestants.. niets te maken met het vaticaan dus.
0 kudos 2009-04-08 16:28:56 op House heeft gelijk
@makreelvanger 08-04-09 @ 16:26
Laat ik mij dan anders uitdrukken. Een atheïst GELOOFT dat er geen God bestaat.
0 kudos 2012-04-04 00:18:04 op Britains Got Talent
@Jos Tiebent
Wat een discussie.. In de engelse spreektaal wordt girlfriend niet altijd gebruikt voor vrouwelijke vrienden. Beetje moe van mensen die overal homo's zien.
-1 kudos 2009-04-08 14:59:39 op House heeft gelijk
Idd. Met die atheistische reli's is het lastig om enig zinnig argument terug te krijgen. Maar goed. Hun religie.. moeten hun weten.
-1 kudos 2012-05-17 11:28:49 op Floppy Nyan Cat
@Hacky
Als je betweterig wil doen, doe het dan goed. Zoek maar eens op "floppydisk". Je had destijds verschillende formaten voor floppy disks. Floppy had weinig te maken met de stevigheid van het materiaal.
-10 kudos 2023-07-25 10:50:52 op Just Stop Oil terugpakken
@Goozertje | 25-07-2023 | 10:36: Ehm.. Leefbare wereld? Daar heb ik deze club nog geen seconde over zien strijden. Het hele idee dat "Kijk naar mij, kijk naar mij!" op een of andere manier dan zou helpen tegen klimaatverandering is van een hoogstaande narcistische klasse. Die hele club heeft geen vinger uitgestoken om de problemen op te lossen. Als je deze club geweldig vind, zou je nog meer moeten juichen bij de mensen die daadwerkelijk het verschil maken. (Boyan Slat, ik noem maar een naam.)
-10 kudos 2011-12-21 16:29:48 op Bill O' Reilly gepwnt door kindertjes.
@Semper Pecunia | 21-12-11 @ 15:43
"Ja, er is ondertussen onomstotelijk bewijs voor de evolutietheorie."
... Missing link.. anyone?