DumpStats voor donnieheli

342 +363 -21

Kudos

#53984 (Top 19.5972%)

Kudos/dag 0.12
Kudos/reaguursel 8.77
Meeste kudos op 1 reaguursel 44
Minste kudos op 1 reaguursel -13

39

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 17.4
Reacties per reaguursel 0.13
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 02-04-2017

Kudoverloop over tijd

-13 kudos 2017-04-11 09:47:46 op BMW drift in Arnhem
Dikke BMW! Of toch een lelijk, oud ding?

-1 kudos 2018-12-27 01:14:47 op Heli boven de rivier
Fps frames per second, rpm revolutions per minute, gaat dus niet op. Video vertraagd afgespeeld maar rotor draait wel degelijk zo snel...

-1 kudos 2019-03-31 21:24:21 op Heli maakt haast
Net als bij het maken van een bocht in een auto, de krachten op de onderdelen zijn da wel erg groot. Ik bedoel, daar zijn de onderdelen voor gemaakt. Emptyweight kan minder dan de helft zijn als maxtakoffweight, wat dus betekent dat bij een lege heli 2g dezelfde kracht op de rotor uitoefent als bij de mtow. Maar ook in dat geval kan deze wel 2g weerstaan.

0 kudos 2017-04-03 08:41:28 op Mijn eerste vliegles
Het lijkt een beetje op Pilot induced oscillations.

0 kudos 2023-08-15 15:40:08 op Zet hem daar maar neer
Hoveren boven losse sneeuw kan niet (whiteout). Enige manier om te landen is om door te zakken tot de grond. Bij twijfel kan dit gebeuren. Marshaller kan aangeven wat hij wil, piloot blijft eindverantwoordelijke.

0 kudos 2017-08-26 21:25:18 op Werken op de Noordzee
Je hebt gelijk, ik bedoelde inderdaad tussen NL en UK

0 kudos 2018-03-21 22:47:25 op Piloot is blij
Goed punt! Maar niet waar. Je moet een CPL brevet hebben. Verder is in de USA 1500 uur vereist om lijnvluchten te voeren. Je kan na ongeveer 150 uur vliegen al commercieel vliegen (dat zijn ongeveer de uren die je nodig hebt om CPL te behalen). Dan kan je nog een frozen ATPL hebben die bij 1500 uur Unfrozen wordt. Dan mag je zelfs de millennium falcon besturen.

2 kudos 2018-08-21 05:29:49 op Klaar om op de stijgen..
Staartrotor werkt nog, alleen de besturing ervan niet. Zonder staartrotor (stuwkracht) was de heli de andere kant op gaan draaien. Nu heeft de staartrotor waarschijnlijk een vastgelopen besturing waardoor de heli deze kant op draait. Uitzetten heeft geen zin gezien de inertia van de bladen, blijft dus wel even doordraaien.

3 kudos 2018-08-21 05:31:02 op Klaar om op de stijgen..
Daarnaast bij een niet werkende staartrotor is het wegnemen van vermogen (collective naar laagste stand brengen) genoeg om de draaiing te stoppen.

4 kudos 2019-02-19 21:33:48 op Wiel gaat zijn eigen weg
Je hebt het al meerdere malen gehad? Het is toch duidelijk hoorbaar/voelbaar?

11 kudos 2017-05-14 09:09:44 op U bent iets kwijt?
Uw wiel slaat hier rechtsaf, mag dat?

14 kudos 2017-09-07 08:55:54 op Geef me mijn ijsje
Die komt toch goed uit haar woorden voor iemand met een duidelijke verstandelijke beperking!

15 kudos 2018-03-05 13:50:07 op Wel je hoofd erbij houden
Oh shit, ik kom eraan! Maar eerst zet ik je brommer even rechtop, ziet er een beetje rommelig uit zo.

16 kudos 2018-01-01 10:30:41 op Katje lam
Dit is wederom een bewijs dat katten vloeibaar zijn.

16 kudos 2017-08-26 11:00:16 op Werken op de Noordzee
De Noordzee is gemiddeld 30 meter diep. Daar staan dus alleen jackup en fixed platformen. Dit is een semi submersible die in veel dieper water kan werken. Ik heb zelf overigens op de Noordzee golven van ruim 20 meter meegemaakt die op het onderste dek van een platform grating (loop roosters) hebben weggeslagen. De Noordzee kan erg onrustig zijn.

22 kudos 2018-10-31 17:27:04 op Nieuwe beelden Leicester-crash
Hoofdrotor zit direct gekoppeld aan de staartrotor. Helikopter (aw109) heeft twee motoren dus valt niet zomaar uit de lucht bij een motorstoring. Daarnaast gaat de heli juist niet draaien als het vermogen wegvalt. Enige wat je kan doen bij het uitvallen van de staartrotor (of de besturing daarvan) is snelheid behouden en landen. Als je geen snelheid hebt, heb je heel veel pech.

33 kudos 2018-05-20 23:42:13 op Dromen op de motor
All you had to do was follow the damn train CJ!

40 kudos 2017-08-06 08:16:44 op Naar de McDonaldo met je paramotor
Mag niet, tenzij je een vergunning hebt etc. Nederland is helaas erg gebonden aan regels. Ik mag met een helikopter (die overal kan landen) nergens anders landen dan op een vliegveld of een daarvoor bestemd terrein. Tenzij er een vergunning is.

44 kudos 2017-04-02 15:15:49 op Mijn eerste vliegles
En een perfecte landing is een landing waarbij je het luchtvaartuig nogmaals kan gebruiken.