DumpStats voor bestebetwetert

2,097 +2150 -53

Kudos

#24367 (Top 8.8817%)

Kudos/dag 0.45
Kudos/reaguursel 37.45
Meeste kudos op 1 reaguursel 1291
Minste kudos op 1 reaguursel -20

56

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 22.1
Reacties per reaguursel 0.11
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 15-02-2012

Kudoverloop over tijd

-20 kudos 2019-06-29 15:35:40 op Studenten boos op Bussemaker
Snap het gezeik om het leenstelsel niet. Een studie is een investering in jezelf. Om mijn 18e heb ik een handtekening gezet voor een lening van 137.000euro. Omdat mijn opleiding als particuliere opleiding werd gezien geen voordeeltjes als een gratis OV. Momenteel werk ik en betaal ik de bank zo'n 1000eu per maand, mijn rente percentage? 3,75%. Meer dan 400 euro per maand aan rente dus. Vind ik dit vervelend? Tuurlijk. Het was alleen een bewuste keuze en ik ben blij met mijn huidige baan. Ik woon op mijn 25e nog bij mijn ouders om zoveel mogelijk af te lossen, nou en. Soms moet je nou eenmaal door het stof om daar later het fruit van te kunnen plukken.

-13 kudos 2012-05-07 14:28:42 op Even uitsloven
dit is inderdaad duidelijk op de rollerbank, wel mooi turbo geluid trouwens!

-2 kudos 2016-03-25 15:16:10 op Landen met zijwindje
Dit is een sideslip landing, het creëren van drag waardoor je sneller kunt dalen maar toch genoeg motor vermogen er in kunt houden.
Bertus Balhaar | 25-03-16 @ 15:09 | + -1 -
Is het niet, dat is iets wat eigenlijk alleen in de kleine luchtvaart wordt gebruikt. Wat je ziet is gewoon de windcorrectie om koers te houden. Bij een klein vliegtuig is het alleen de bedoeling dat je hem recht-trapt op moment van flaren, het landingsgestel van zulke toestellen is echter dergelijk sterk en flexibel dat hij niet perse helemaal recht-getrapt hoeft te worden op moment van touchdown.

-1 kudos 2019-07-30 17:30:14 op Vegans demonstreren tijdens rodeo
Beargumenteer dat eens, alleen omdat er een groep mensen is die dierenleed belangrijker vindt dan het eten van een lekker stukje vlees. Zelf eet ik gewoon vlees, maar heb wel respect voor mensen die ervoor kiezen dat niet te doen.

-1 kudos 2012-05-17 13:15:07 op Vis helpt visser een beetje
heb in o.a. Cruacao en Florida vaak genoeg tussen deze vissen gezwommen. Gaan sterke verhalen rond, maar ben nog nooit aangevallen ofzo. Wel even schrikken als er opeens zo'n vis opduikt in je ooghoek.

0 kudos 2019-08-26 14:13:24 op Tegenligger in de lucht
Verliest/wint tijdens turbulentie eigenlijk nooit meer dan 10voet hoogte. Ondanks dat je soms het gevoel hebt veel verder op en neer te gaan. Aan de 300, of 150 m kom je in ieder geval nooit. Mocht je echt bijna een conflict krijgen met een ander toestel, dan zullen de systemen in het vliegtuig aanwijzingen geven welke acties de piloten moeten ondernemen. (Klimmen/dalen)

0 kudos 2018-05-03 13:05:12 op Vliegtuig crasht in USA
Lijkt inderdaad op een stall, maar stall oefeningen in een c130 lijkt me sowieso niet zo reëel. Een stall veroorzaakt door motorproblemen lijkt me reëler, vervolgens of te langzaam, misschien in combinatie met de verkeerde rudder inputs. beetje zoals dit: https://www.youtube.com/watch?...

0 kudos 2016-11-22 15:45:52 op Wat is reverse thrust?
Gewoon wel, het is niet slim. In principe is het wel gewoon een achteruit. Zijn genoeg filmpjes te vinden van bijvoorbeeld c-17's die een stukje achteruit taxiën met reverse thust. Dat je de boel er mee sloopt is een ander verhaal.

0 kudos 2019-08-02 10:41:34 op Zingnegert doet de Lion King
Eens, totaal overbodig in de titel. Ook totaal niet grappig of stoer, eerder ontzettend neerbuigend.

0 kudos 2016-11-29 10:51:08 op Lage fly by is laag
Het zijn Russen, waarschijnlijk zeggen ze helemaal niets.

0 kudos 2012-02-15 17:36:12 op Glasmeneer blijft er vrij 'nuchter onder'
auto is een half jaar in bezit, een tweede hands dus.
deze auto wordt inmiddels ook al niet meer gemaakt, als het een nieuw model cls had geweest had de nieuw prijs relevanter geweest.

0 kudos 2019-08-26 14:16:54 op Tegenligger in de lucht
Denk dat je transponder bedoelt. Veel plezier in RVSM airspace zonder TCAS.

1 kudos 2016-03-25 15:34:59 op Landen met zijwindje
Heeft dus niets met zijwind te maken, je kan door sideslip een vliegtuig sneller laten dalen door de drag die je veroorzaakt. Op het laatste moment trek je 'm recht. Doordat je steeds wel vermogen blijft houden heeft het toestel op het moment dat je 'm recht trekt dus direct weer voldoende snelheid en lift. Dat is een betere manier dan snel dalen door bijna geen vermogen meer te geven. De kans op een stal is dan veel groter.
Bertus Balhaar | 25-03-16 @ 15:19 | + 0 -
Weet hoe het werkt, heb namelijk een cpl. Nogmaals, dat wordt haast niet gedaan in de commerciële luchtvaart, daar hebben ze namelijk speedbrakes voor. Wanneer je die op short-final gebruikt had je al lang go-around moeten gaan, omdat je dan niet stabiel bent. Zoals je kan zien in je filmpje heeft de t-28 een bank angle, dit om het gebruik van rudder te compenseren. De Embraer van het voorbeeld is gewoon level.

1 kudos 2018-12-07 00:33:24 op Dreamliner doet superkorte landing
Dat slaat echt nergens op. Denk dat je in de war bent met een 757. Bij klm heb je in de 777 namelijk een 3-4-3 layout en in de 787 3-3-3. In de a380 zit je redelijk ruim in de breedte, maar vanwege het lage plafond heb je daar weer een minder ruimtelijk gevoel. Een 757 is daarentegen wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld een 737 qua ruimte en deze wordt ook transatlantisch ingezet door o.a. United.

2 kudos 2019-07-11 10:38:36 op Google luistert mee bij je thuis
Ik keek deze video terwijl ik naast mijn Google home zat. Leuk dat hij mee begon te praten wanneer de presentator vragen stelde aan zijn Google.

3 kudos 2018-12-29 09:50:29 op A380 op de wieltjes
Bij elektrische wordt er al energie terug gewonnen bij het remmen. Je moet alleen wel van goede huize komen wil je een transportband ontwikkelen voor een landend toestel van 500ton.

5 kudos 2018-11-20 11:16:49 op Het briefje in actie
Voor een blanke vrouw zitten er maar weinig blanke mannen in je moeder. Viel gisteren gewoon op.

5 kudos 2018-09-30 17:17:10 op Landen op El Prat
Een Boeing bestuur je, een Airbus bedien je.

5 kudos 2019-01-16 12:58:30 op Landen in een storm
Bij dit type(boeing 737) zijn ze ook nog horizontaal gepositioneerd wanneer ze stilstaan, haaks op de windrichting dus. Hierdoor creëerden ze een hoop teringherrie.

5 kudos 2019-01-16 13:00:31 op Landen in een storm
Leuk dat je het woord ILS kent, maar als het echt stormt kan je geen autoland doen ivm de wind limieten, daarnaast is de kans groot dat ze al een ILS vliegen.

6 kudos 2012-06-04 16:19:46 op Amerika = failliet, kijk maar
In Amerika rijden ze op circuits die in Europa allang afgekeurd zouden zijn vanwege veiligheid eisen. Dit geeft de race wel karakter daarentegen, zo hebben ze het le-mans ook al op verschillende plekken aangepast omdat er auto's opstegen. http://www.youtube.com/watch?v...

6 kudos 2020-01-03 09:25:05 op Jacky de Polygebruiker
Inderdaad, en wat is het nut van iemand in leven houden die niet te redden is? Energieslurpers zijn lui zoals deze.

7 kudos 2016-03-10 14:24:57 op Pijnlijke beelden Abu Dhabi Airport
Zijn geen 'echte' vliegtuigen op die hoop. Enkel wat ultralights en gyro's. De DA42 staat nog als een baas samen met de 737. Toch maar de tie-downs moeten gebruiken.

19 kudos 2019-01-16 13:02:16 op Landen in een storm
Beide wissers hebben hun eigen schakelaar welke je onafhankelijk op 3 verschillende standen kan zetten.

31 kudos 2012-09-21 10:52:00 op Speelgoedtrein in space
@TheMarinus, doen ze de hele tijd koplamp. of begon je op 0:20 al te reaguren.

41 kudos 2016-11-29 10:52:31 op Lage fly by is laag
De JSF is ook helemaal niet ontworpen om een luchtgevecht te winnen van een f-16. Een kart is ook sneller op een kartbaan dan een F1 wagen. Welke is de superieure van de twee?