54,608 +69055 -14447
Kudos
#974 (Top 0.3048%)
| Kudos/dag | 26.27 |
| Kudos/reaguursel | 12.22 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 2520 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -191 |
54,608 +69055 -14447
Kudos
#974 (Top 0.3048%)
| Kudos/dag | 26.27 |
| Kudos/reaguursel | 12.22 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 2520 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -191 |
4,470
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 2.15 |
| Topreaguursels | 8 |
| Woorden per reaguursel | 41.4 |
| Reacties per reaguursel | 0.8 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 10 |
| Aantal x weggejorist | 26 |
| Geregistreerd op | 14-10-2020 |
| Eerste reactie op | 14-10-2020 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
-1 kudos 2026-06-24 11:46:44 op Nationaal Hitteplan
@menniehoennie | 24-06-26 | 09:59:
Dat zou je ook even moeten zeggen tegen al die bejaarden en mensen met b.v. chronische luchtwegenaandoeningen e.d. die happen naar wat zuurstof.
-12 kudos 2026-06-23 17:29:34 op En hoe is dat nou om door te zijn Erling?
Zo'n Eng Erling, die heb ik hier ook in het gras zitten.
-3 kudos 2026-06-23 15:17:55 op Ventilatortje nodig voor in de slaapkamer?
Wel een fan tastisch idee moet ik zeggen.
0 kudos 2026-06-23 15:13:52 op Als je je oren op mijn schelp legt, ruik je de zee.
-weggejorist-
-2 kudos 2026-06-23 12:10:21 op Gezellig vanmorgen in Amsterdam
Ze wilden hem geen Grolsch meer tappen, tja dat zou ik ook niet leuk vinden.
-3 kudos 2026-06-23 11:58:42 op Wist je dat in Finland
Jurkje aan je tieten vastplakken met 'Transparante Dubbelzijdige Mode Tape'.
Dat deden ze vroeger gewoon nog met mannenpap.
1 kudos 2026-06-23 11:45:07 op Vikingen hebben de metro ontdekt in New York
Het is nu nog even wachten op de Australiërs met 'van boven naar onderen'.
5 kudos 2026-06-23 11:41:35 op Doe maar een schermpje
Dat is zo te zien aan het mooie scherpe beeld in ieder geval geen uitzending van de NPO.
23 kudos 2026-06-23 11:11:51 op Geld maakt niet gelukkig?
Geld is een raar iets.
Als je het bewaard heb je er niks aan.
En als je het uitgeeft ben je het kwijt.
4 kudos 2026-06-22 16:44:59 op Adela verkoopt haar pronkstuk
Zijn er ook badlakens van Gordon die dan op zijn buik ligt?
Ik vraag dat voor een vriend.
3 kudos 2026-06-22 16:17:04 op Haast?
Wil je zulke idioten nog de kans geven het rijbewijs terug te krijgen?
Dit zijn geen incidenten, dit is hun innerlijke wezen.
Gewoon voor de rest van zijn leven met het OV.
En dat is echt geen discriminatie ofzo, want er zijn genoeg andere 'onschuldige" mensen die dankzij een handicap of financiële situatie e.d. ook levenslang met het OV moeten.
1 kudos 2026-06-22 16:07:55 op Reaguurder stelt zich voor
Uit welke pillendoos heeft hij dan gesnoept.
21 kudos 2026-06-22 16:04:17 op FvD-eenmanafractie vergadert zich suf
Fraude voor Declaraties.
1 kudos 2026-06-22 16:00:06 op Fatbike VS Undercovers
In Nederland: niks nada niente zero nul.
In de rest van de wereld: ze slaan je helemaal de tyfus.
-2 kudos 2026-06-22 13:06:46 op NK wielrennen gaat fout
Ze fietsen hier allemaal in een trechter.
een brede stroom die plots in een nauwe stroom overgaat. Dat kennen we natuurrijk wel van b.v. water en elektriciteit en daar hebben natuurkundigen ooit al hele leuke sommetjes voor bedacht om dat allemaal te berekenen en in goed banen te leiden.
Wielrenners hebben dat fenomeen nu ook ontdekt.
-3 kudos 2026-06-22 11:51:47 op Consumentenprogramma Kassa stopt
Ik kijk dat hele NPO al jaren niet meer. Helaas moet ik er wel aan blijven meebetalen. Maar niemand die mijn Netflix acc. helpt meebetalen.
Maar nu met WK hebben ze de rechten, dus ja, ik stem er maar op af.
En wat zie ik.....een wat origineel 4K beeld is, wat ze hebben teruggeschroefd naar een beeld wat ik voor het laats 25 jaar geleden heb gezien.
Van 4K naar wat ze zeggen HD, maar met als resultaat nog minder dan SD.
Let er maar eens op. Kijk naar het grasveld als de camera snel over het veld beweegt.
Dan zie je een blokvorming in beeld en is het daardoor ook nog eens wazig en troebel beeld.
En dat met een WK. Vroeger kregen we dan altijd juist beter beeld of gingen ze testen met grotere schermen e.d. De providers wilden dat ook graag, Dit 4k is waar het naar toegaat, dus krijgen ze nu de kans om te testen. Maar nee, de NPO leverd liever rotzooi.
4 kudos 2026-06-21 17:16:41 op Man staart in trein Den Haag
Als je hem de hele tijd maar blijft aanstaren om te kijken of hij naar je staart.
-5 kudos 2026-06-21 11:53:29 op Uitsloven voor vol terras gaat mis
Oke, dus elke terrorist die inrijdt op groepen mensen kan zeggen dat ze even 'aan het stunten waren' en het vervolgens door politie en justitie als een ongelukje zal worden behandeld.
Hoe weten ze dat meteen al btw. dat het om een stunt gaat.
Hoe dan ook, als je dit doet in een drukke omgeving dan heb je geen enkel respect voor andere mensen en regelgeving e.d. Dan praat je niet meer over een ongeluk maar oven een misdrijf.
-1 kudos 2026-06-21 11:36:00 op Taaimleps Oranjeinfeesjon Houston
Zo, dus jij denkt dat je nu naar 20 miljoen mensen in een oranjemars zit te kijken,
Het zijn er maar een paar he, en er staan heel veel Amerikanen tussen want iedereen mag meedoen.
4 kudos 2026-06-20 17:13:46 op Vanavond afgelast
Oranje heeft hun goal aangeboden aan Zweden om we deze zelf vanavond toch niet nodig hebben.
-7 kudos 2026-06-20 16:25:30 op Bliksem bijt Man bijt hond-toren
Ja is mooi...totdat!
Paar jaar terug hierachter de bliksem een een eik geslagen. Deze barst langs de zijkant wegen boor moest weg.
Maar wie had weer de pech?
Ik had altijd nog een schoteltje op mijn schoorsteen en ik had hier een 2 tv's kapot, 2 satelliet decoders (dm8000) en modem van KPN.
Op satelliet forum wist men te vertellen dat rondom zo'n blikseminslag een groot magnetisch veld is. Ik was dus de bliksemafleider voor de hele buurt. De verzekering betaald alleen de dagwaarde, dus dat heeft mij geld gekost.
Verzekering vroeg ook nog of zo'n TV niet te repareren is. NEE dus!! Dus mocht het je ooit overkomen. De elektronica (printplaat) e.d. krijgt een opdonder. Dus connectoren e.d. die kunnen nog een tijdje goed blijven maar gaan later alsnog kapot. Dus dan de verzekering goedkoop uit door een reparatie ipv nieuwe TV en dan gaat je TV een maand later dus alsnog kapot en krijg je niks meer vergoed.
5 kudos 2026-06-20 16:02:37 op Leuk project met zwarte tape
Ik doe zelf al jaren aan deze tapekunst.
Helaas nooit verder gekomen dan alleen kartonnen dozen.
0 kudos 2026-06-20 11:53:50 op Beste muziek voor hardlopen
En blaffende honden.
1 kudos 2026-06-20 11:51:39 op Moose was not amused
Daar had hij bijna appelmoose van de motorrijder gemaakt.
0 kudos 2026-06-20 11:20:54 op Dumpert Stormbulletin: Blikseminslagen
Zo zie je maar, je kan elke app voor het weer raadplegen, maar niemand weet 'wat' er precies komt en 'waar' het komt.
De voorspellingen worden natuurlijk steeds beter en de KNMI app werkt nu dan ook aan een regio code, maar gisteren had ik nog code oranje bij KNMI. PANIEK dus!!! en er is hier geen druppeltje gevallen in de achterhoek.
Wel mooi om te zien al die lichtflitsen in de verte terwijl je het niet hoort donderen omdat het geluid niet zover draagt.
60 kudos 2026-06-20 10:59:00 op Zlatan en Henry kunnen het nog
Zo kan ik mij voorstellen hoe wereldsterren als Ron Jeremy en Rocco Siffredi voorafgaande aan een TV show samen even lekker met hun lul aan het spelen zijn.
44 kudos 2026-06-19 20:57:10 op Ik eet geen vlees
Hij heeft nog nooit geneukt.
Ja nee, dwz hij is nog nooit in zijn anus geneukt.
Behalve op vakantie, dan neuken ze wel in zijn anus.
Maar in Nederland, dan neukt hij niet.
1 kudos 2026-06-19 15:34:10 op Joep Schreuder bij FOX
doet me denken aan dat filmpje met die serveerster.
"Iek wiel ein piemul in mein mond."
28 kudos 2026-06-19 11:04:04 op Zie je nou wel
Die man heeft groot gelijk om aangifte te doen.
Als dit humor moet zijn van de maker, dan neem je daarvoor iemand die op de hoogte is (vriend, acteur e.d.) van wat je van plan bent en aan humor het Inet opgooit.
Bekende mensen die worden gebruikt door AI (fotofakes en deepfakes e.d.) doen ook aangifte, dus geldt dat ook voor onbekende want we hebben allemaal dezelfde rechten.
Als je dit toelaat, dan kunnen ze straks ook niks meer zeggen van al het andere.
Er zit natuurlijk wel ergens een lijn van wat nog wel kan, en dat zijn b.v. bekende mensen zoals politici, dat kan je zien zoals de cartoons e.d..
Maar als dat weer een grens overgaat en veel te ver gaat (en ik kan daarvoor nu dingen bedenken die ik hier niet eens durf te beschrijven) dan gaan die mensen terecht daar ook aangifte over doen.
By the way..De grens tussen Humor en bedrog is ook heel klein. B.v. de PVV heeft humor met een afbeelding van e.o.a. Imam. Men ziet meteen dat het fake is.
Maar als je b.v. een vlag gaat bewerken in andere kleurtjes om iemand daardoor in een verkeerd daglicht te zetten, dan is dat fout !!
AI kunst is prima.....naar we moeten waakzaam oplettend blijven.
2 kudos 2026-06-19 10:28:17 op Motor skipt de file
Weer zo'n idioot op een motor.
Hier op Dumpert zien we er genoeg waar je je aan kan ergeren, maar eergisteren was het toevallig in onze straat weer eens raak.
Hier mag je 30Km en 100meter verder is er een chicane, maar dan hoor je zo'n racegeluid, je kijkt naar buiten en ja hoor, met minstens 120 - 150Km vliegt dat hier voorbij.
En wat kunnen we daar aan doen? helemaal niks.
Wie kunnen we daarvoor bellen? niemand.
-1 kudos 2026-06-18 15:32:44 op Make-upartiest met haar Aladdinlamp
Als de geest uit de fles is.
3 kudos 2026-06-18 15:07:05 op Chinese reaguurder op de autobeurs
De aanwezigheid van schaars geklede modellen, zoals vrouwen in bikini, was decennialang een bekend fenomeen op de AutoRAI in Amsterdam.
Ik heb het met eigen ogen nog mogen aanschouwen. Bij de mooiste auto....kuch,,,bij het lekkerste vrouwtje stonden de meeste mannen.
In China kan zoiets nog, al is het wat preutser.
13 kudos 2026-06-18 14:32:14 op Zlatan vs Amerikaanse commentator
Rafael van der Vaart dacht dat Humberto Tan, Britt Dekker en Herman Emmink bij de Zlatan aan tafel zaten.
17 kudos 2026-06-18 12:38:39 op Snuifmoeder haalt uit met mes naar buurvrouw
Het tokkieplaatje in deze klopt weer als een bus.
Daar waar mensen normaal hun achtertuin gebruiken voor privacy, rust of waar kinderen veiliger kunnen spelen e.d. hebben de tokkies hiervoor hun voortuin in gebruik.
Dicht geplaveid met beton of steen en afgebakend met een hek. In de voortuin een hele kermis aan plastic speelgoed, trampolines, en allerlei ander rommel.
Groen, in de vorm van gras of wat struiken, planten of gewoon wat bloemetjes is meestal nergens te bespeuren.
Rond de kerstdagen en oud en nieuw te herkennen aan de uitbundige feestlichtjes waarmee de gehele voortuin mee is vol gehangen.
De grote zwarte (vecht) hond, ook vaak loslopend zonder afrasteringen en tuinhekken, maakt het plaatje compleet.
0 kudos 2026-06-17 16:22:06 op Nieuwe TV gekocht voor het WK? Jammer joh!
Of zoals Martin Bosma het al wilde weten:
Waar kan ik mijn NPO-abonnement opzeggen?
https://www.tiktok.com/@sorry7...
0 kudos 2026-06-17 15:54:23 op Nieuwe TV gekocht voor het WK? Jammer joh!
Nederland heeft nog NOOIT, ik herhaal, nog NOOIT in progressief uitgezonden. Dus geen 720p zoals Duitsers altijd doen/deden op satelliet en al helemaal geen 1080p
Het is hier allemaal al jaren 1080i, dus ja halve beeldlijnen en dat betekent halve kwaliteit.
Bovendien hebben we ook nog te maken met bitrates (kbps). Dus als die heel laag zijn, (zoals tv zenders hier normaal doen) is dat ook nog eens kwaliteitsverschil.
Ook als het 4K zou zijn heb je te maken met dat zo'n zender dan lage bitrates heeft waardoor je met 4K een slechter beeld kan hebben dan met 1080 pixels.
Dus ik geloof de Telegraaf maar al te graag, want dat is iets wat we overal al jaren zien bij TV zenders.
7 kudos 2026-06-17 15:26:09 op Kosso niet goed begrijpen
Begin jaren 80 was er hier nog een geval van polio dat was vastgesteld in het uitgaansleven in een aantal dorpen.
Er was toen ook een oproep om allemaal nog even een extra vaccinatie tegen polio te halen, alwaar alle jongeren massaal op af kwamen...dat deed je gewoon!
Dat zou in deze tijd denk ik iets anders gaan.
-2 kudos 2026-06-17 15:09:11 op Sander Schimmelpipi vraagt zich af:
He Schimmelpiemel, het is net als je bilmaatje Jetten.
Die gaat gaat ook van rechts naar links links links links links.
-2 kudos 2026-06-17 11:09:35 op Messie (39) maakt hattrick tegen Algerije
NOS, als jullie meelezen,
Een sportcommentator behoord "NETRAAL" te zijn.
Er kijken nl. verschillende groepen mensen naar dat programma, met verschillende achtergronden en voorkeuren.
Behalve als het in dit WK gaat als Oranje moet spelen, dan mag je laten zien en horen dat je voor Nederland bent.
-4 kudos 2026-06-16 14:18:36 op Kind en hond
Dit lijkt prima, maar kan ook gevaarlijk zijn.
Ik ken iemand die deed vroeger zelf aan hondensport met die Duitse Herders, dus ook een goed afgerichte hond.
Zijn dochtertje zat in de wat kleine woonkamer in de box en de hond lag ernaast.
Iemand op bezoek wilde zijn vrouw een hand geven en moest dus langs de tafel en die box.
Plots sprong de hond op om hem aan te vallen want ja, die hond was gek met dat kind en wilde haar beschermen.
Is allemaal toen nog net goed afgelopen doordat hij de hond op tijd nog kon tegenhouden, maar zo zie je maar, je denkt nu "O wat een lieve hond" maar als buitenstaander kan dat heel anders zijn.
-20 kudos 2026-06-16 13:29:02 op Lukaku komt invallen
@deoudebeer | 16-06-26 | 13:21:
Dat is Max Verstappen ook, en daar doen ze hier ook niet moeilijk over.....dus!
5 kudos 2026-06-15 17:48:01 op Wat klopt hier niet?
Of het een fail is kan je nog niet zeggen, want de stoep is gedeeltelijk nieuw aangelegd. Waarschijnlijk door een rotonde die daar nu is gekomen.
De oude situatie van die middenberm kan dus later nog worden aangepast.
M.a.w. ze zijn nog niet klaar met het werk!
0 kudos 2026-06-15 17:35:30 op Kokhalzen
Cockhalzen.
16 kudos 2026-06-15 16:19:26 op Scooter bijna aangereden
De scooterrijder heeft op de basisschool zeker nooit zijn verkeersdiploma behaald.
1 kudos 2026-06-15 14:14:11 op Koprol met wielrenfiets
Waarom heeft de organisatie dat circuit niet afgezet?
11 kudos 2026-06-15 14:07:10 op Snelrecht op zijn best!
Er is zelfs een hele Wikipedia pagina over.
https://en.wikipedia.org/wiki/... Die kerel van haar heeft e.e.a willen verdoezelen.
Er is jaren onderzoek geweest omdat er DNA testen op 67 honden moest komen.
En er was nog veel meer mis aan dit hondje en zijn baasje. Zelfs Brigitte Bardot komt nog in het verhaal voor.
-5 kudos 2026-06-15 13:05:05 op Josh Hokit heeft nog een boodschap
Goed dat je het nog even zegt, ik was al bijna overgestapt naar links.
-1 kudos 2026-06-14 18:25:29 op Voorspelling voor Nederland - Japan
Voor heel Dallas geldt nu code oranje.
-57 kudos 2026-06-14 16:21:52 op Agent lift ff 185 kg
Ja, is maar 1x even je best doen.
Ik hoef het gelukkig niet meer te doen maar wij hadden vroeger betonblokken (20x24x33cm) van wel 25Kg stuk en die had je de hele dag in je handen en optillen van 1ste laag tot een hoogte van 1,50 meter, ze dan op een steiger zetten en verder tot 2 meter.
En dan alleen niet vandaag maar morgen weer en de rest week of weken.
Die blokken mogen nu ook al jaren niet meer van de ARBO, De opperman kon er maar 4 op zijn kruiwagen....O wat hadden wij graag daar toen politieagenten bij gehad, nu ik dit zie.
5 kudos 2026-06-14 11:11:43 op Weet u wat internet is?
Eigenlijk is dit van alle tijden als er nieuwe dingen komen.
Ik heb hier b.v. nog een boek uit rond 1980 over hoe on dorp er tussen 1900 en 1920 uitzag met verhalen e.d.
Toen hebben ze nog een oud mannetje gevonden in een bejaardenhuis in een naburig dorp die deze tijd zelf nog had meegemaakt.
Hij vertelde dan hij zich nog kon herinneren als kleine jongen (rond 1900) samen met zijn vriendjes het verhaal hadden gehoord dat er in Amerika een soort van kar/wagen (paard met wagen) was waarmee je zonder paard of iets uit zichzelf mee kon rijden. Dat konden die jongens zich toen onmogelijk voorstellen hoe zoiets toch mogelijk was en hoe nieuwgierig ze daar naar waren om zelf zo'n kar te zien rijden.
En m'n oma (geboren in 1897) vertelde altijd dat ze als klein meisje op een dag met de hele school naar buiten rende om in de lucht te kijken, want er kwam toen een vliegtuig over het dorp, iets wat ze nog nooit hadden gezien in dat dorpje.