DumpStats voor Wateengelul

36 +46 -10

Kudos

#102811 (Top 37.5866%)

Kudos/dag 0.01
Kudos/reaguursel 4
Meeste kudos op 1 reaguursel 25
Minste kudos op 1 reaguursel -8

9

Reaguursels

Reaguursels/dag 0
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 67.7
Reacties per reaguursel 0
Meeste reaguursels op 1 dag 1
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 03-09-2011

Kudoverloop over tijd

25 kudos 2024-09-15 09:10:44 op Eieren gooien op ER A12
Rendement van een accu uitdrukken in vermogen per liter… dan heb je er weinig van begrepen!

-2 kudos 2013-05-11 09:53:09 op WC met transparante deur
FrX | 10-05-13 @ 16:11 | + 46 -

Een one-way-mirror is niks anders dan getint glas met een gedeeltelijke spiegelende laag (precies hetzelfde als een glimmende zonnebril). De werking berust op het feit dat het binnen donkerder is dan buiten (net zoals je iemands ogen niet of slecht kunt zien achter een zonnebril). Het is fundamenteel onmogelijk een materiaal te maken waarin licht wel de ene, maar niet de andere kant op kan.

9 kudos 2012-12-18 21:01:54 op Het is koud in Rusland
Boxman60 | 18-12-12 @ 11:35 | + 53 -
Je doet wel lekker stoer, maar, je schrijft een grote hoop stront.

-als een stof onder normale omstandigheden gasvormig is (zoals CO2, N2, 02 of Argon) noemen we het gewoon een gas. Als je die oplost in water hebben we het dan ook over opgeloste gassen.
-CO2 is natuurlijk geen element (staat het in de periodieke tabel? nee sukkel)
-O en N kunnen alleen als plasma bestaan. O2 en N2 bestaan als gas, vloeistof en vaste stof.

-8 kudos 2012-09-26 17:49:46 op Zand heeft hekel aan water
@crb Dit is scheikunde, niet natuurkunde...
Truitje | 26-09-12 @ 17:34 | + 0 -
Nope, wel degelijk natuurkunde. Er vindt hier geen reactie plaats.

dit is gewoon spul met aquafobie
het betekend dat het niet nat kan worden idd het absorbeerd 0.0% water en houd zelfs een beetje lucht vast
je hebt hier ook wax voor op je auto voor en zelfs sprays voor op je kleren of wat dan ook. die worden dan gewoon zolang het spul werkt niet meer nat
dark spacer | 26-09-12 @ 16:58 | + 2 -
ooit van stam+t gehoord? absorbeert, houdt vast....

1 kudos 2011-12-10 23:58:04 op Fikkende windmolens in Schotland
@FrankVeer: de opbrengst van een windmolen is inderdaad wisselend, want afhankelijk van de wind. Hierdoor wordt het aanbod dus grilliger. Ook de vraag varieert flink, grotendeels volgens een voorspelbaar patroon (toevallig vandaag in "Nederland van boven" te zien). Voor de vaste vraag (baseload) draaien over het algemeen kolencentrales, want kolen zijn het goedkoopst, en een kolencentrale kan ook niet snel op- of afgeregeld worden. Voor de variabele vraag (het zogenaamde peakshaven) worden vaak gasgestookte energiecentrales ingezet, want gas is een duurdere brandstof dus loont het alleen als de energievraag en dus de marktprijs hoger is. Soms zijn dit kleine gasturbines, maar het kunnen ook grote zijn zoals b.v. Enecogen of Rijnmond 2. Laat deze gascentrales nou net de meest efficiente en schoonste vorm van fossiele elektriciteitsopwekking zijn! Productie en bouw kosten slechts slechts een klein deel van de energieopbrengst over de levensduur van een windturbine, het onderhoud stelt qua energie relatief helemaal weinig voor. Anders zou zo'n park ook nooit rendabel kunnen zijn (en dat zijn ze gelukkig wel!). Ben benieuwd naar het onderzoek dat je noemt, en vooral naar de financiers ervan!

0 kudos 2011-09-03 19:39:51 op Motor vs auto
Omdat niemand beide uitspraken combineert: een motor is relatief licht, dus gunstige pk/kg, maar ook relatief slecht gestroomlijnd vergeleken met een auto. Dus trekt sneller op, maar kan dan alsnog verliezen op topsnelheid. V.b.: mijn CBR 600f trok volgens specificatie in 3,9 s naar de 100, maar had een top van "slechts" 240 km/h. Een auto die zo snel optrekt haalt meestal 300+. Ook interessant: op 4 wielen kun je toch echt harder dan op 2 als je alles uit de kast trekt, vergelijk MotoGP en Formule 1. Verschil zit voornamelijk in de downforce die een F1 uit z'n spoilers haalt, dat gaat nou eenmaal lastig op een motor. Ook de lengte van zo'n auto die wheelies en stoppies voorkomt speelt mee, waar wheelies en stoppies bij een motor acceleratie en deceleratie beperken als banden, remmen etc allemaal optimaal zijn.