993 +1106 -113
Kudos
#35584 (Top 12.9177%)
Kudos/dag | 0.42 |
Kudos/reaguursel | 14.82 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 258 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -73 |
993 +1106 -113
Kudos
#35584 (Top 12.9177%)
Kudos/dag | 0.42 |
Kudos/reaguursel | 14.82 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 258 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -73 |
67
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.03 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 48.7 |
Reacties per reaguursel | 0.34 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 4 |
Aantal x weggejorist | 1 |
Gestart op | 08-06-2018 |
Kudoverloop over tijd
11 kudos 2024-05-08 12:39:39 op Alternatief vervoer
Dit is geen photoshop. Maar gewoon vervangend vervoer van station Tilburg waar nu al 1,5 week geen treinen rijden...
9 kudos 2024-01-25 11:28:04 op Piswoeste PSV'ers struikelen over deze tackle
Onzin, de spelregels kijken bij een tackle alleen naar intentie (om de bal te spelen) en inzet (is er sprake van gemeen spel/ risico op ernstige blessures). Is er 1 vd 2 voorwaarde negatief dan is het gewoon een overtreding. Dus bal raken alleen is niet voldoende. Maar was nou ook niet echt sprake van gemeen spel.
-1 kudos 2024-01-25 11:14:39 op Piswoeste PSV'ers struikelen over deze tackle
@michelloo | 25-01-24 | 10:34: Duidelijke penalty? Want? Volgens de spelregels is dit volledig ten lasten aan de interpretatie vd de scheids. Hij moet namelijk de inzet en intentie van de tackle beoordelen. Blijkbaar vindt hij dat Wieffer een tackle inzet met de intentie om volledig de bal te spelen, wordt bevestigd doordat hij eerst de bal gedeeltelijk speelt, zonder dat het ernstig gemeen spel is. Is de scheids niet overtuigd dan kan het volgens de regels netzo goed wel een penalty zijn. Vandaar het grijze gebied. Mand!
8 kudos 2024-01-25 09:54:17 op Piswoeste PSV'ers struikelen over deze tackle
De VAR mag alleen de scheids naar het scherm roepen als zij van mening is dat er een overduidelijke foute beslissing is genomen. Deze situatie zit binnen de spelregels in een behoorlijk grijsgebied. Dus niet overduidelijk fout.
5 kudos 2022-06-14 10:05:46 op Trekker inhalen op het verkeerde moment
@John McClane | 14-06-2022 | 09:58: Wat een onzin kraam jij uit. Het claxonenren kan er ook voor zorgen dat die gek z'n inhaalpoging staakt door af te remmen. En we zijn niet allemaal Vettel die bij het diep inremmen ineens z'n rem los kan laten en zijn auto daarna volledig onder controle heeft.
6 kudos 2021-12-16 12:30:59 op Max definitief weltmeister
En de race hiervoor waren ze over de zeik omdat sommige Britten vonden dat je je banden niet hoort te wisselen onder een rode vlag. Tis ook nooit goed.
3 kudos 2021-08-30 16:53:32 op F1 is aangekomen in Zandvoort!
originele video: https://www.youtube.com/watch?...
258 kudos 2021-03-25 22:30:58 op WK in Qatar
Waarom valt iedereen deze actie zo af. Wordt er een statement gemaakt is het weer niet goed. Elk statement is 100x beter dan wat de KNVB heeft laten zien. Ik hoop dat er meer landen volgen!
0 kudos 2021-03-24 20:17:08 op Oranje boycot tóch Qatar
-weggejorist-
252 kudos 2021-02-16 20:59:09 op De avondklok blijft
Je kunt het niet met de rechter eens zijn, maar om die steeds met die verwaande toon te onderbreken, geeft blijk van geen enkel respect voor het hof. Een naar mannetje is het!
-1 kudos 2021-02-16 15:45:53 op LIVE: Rutte en Grapperhaus over intrekken avondklok
Omdat als de toename van de besmettelijkere variant groter is dan de afname in besmettingen door de avondklok je netto een stijgende trend ziet;) Zegt dus niet direct iets over hoe goed de avondklok werkt, maar meer iets over de verhouding van die twee. Die beide of een kleine invloed ofwel beide een grote invloed hebben. Je zult toch wat meer info moeten hebben om daar wat over te kunnen zeggen.
12 kudos 2021-02-05 20:19:35 op Opgefokte marrokaantje in 107 heeft scheit
Gelukkig heiligt het om dit op beeld te krijgen alle middelen...
35 kudos 2021-01-26 06:57:15 op Nog wat achterstallig beeld
Verdiep je ineens in exponentiële groei. Dan zou je begrijpen dat iets met zogenaamde lage dodentallen ineens kan omslaan. Daarnaast moet je ook kijken naar mensen die niet doodgaan maar wel klachten behouden. Wat gebeurt als onze verzorgingsstaat niet meer kan functioneren? Je hebt geen enkel idee waar je het eigenlijk over hebt.
24 kudos 2021-01-26 06:32:10 op Nog wat achterstallig beeld
Als je zo graag vredelievend wil demonstreren dan doen je dat niet wanneer het het verboden is op die locatie. Dan ga je weg als de politie dreigt in te grijpen en meld je je bij de gemeente om te vragen hoe en waar het wel kan. Als je blijft zitten, ben jezelf verantwoordelijk als ze jou als relschopper aanzien. Het is allemaal niet zo moeilijk.
5 kudos 2021-01-25 13:23:28 op Dumpert Opsporing Verzocht: Reltuig editie
Omdat als je modellen op basis van exponentiële groei gebruikt, je kan bedenken dat de groei van 10 naar 100 besmette mensen net zoveel tijd kost als van 100.000 naar 1 miljoen. Dit alles zonder maatregelen. Laat staan dat het in 2x die tijd van 100.000 naar 10 miljoen gaat. Dan is de schade enorm en waarschijnlijk niet te herstellen, omdat alle voorzieningen die ons leven beter maken dan weg zullen vallen. Daarnaast is elke schade afkomstig van rellen al teveel.
32 kudos 2021-01-25 13:10:44 op Dumpert Opsporing Verzocht: Reltuig editie
Mooi toch, meteen die mailtjes doorsturen naar het OM. Kunnen zij ze dezelfde dag nog van straat halen.
16 kudos 2021-01-25 00:01:14 op Bas Smit jut Dave Sneuvink op tijdens de rellen
Geef deze gast alsjeblieft geen aandacht meer. Vuile sensatiezoeker dat het is!
8 kudos 2021-01-24 00:41:24 op En dan nu het verkeersjournaal
Dan heb jij zeker niet het debat gezien waarin Wilders aangeeft dat hij het niet eens is met sommige maatregelen, maar wel zegt dat hij er zich aan houd, omdat hij zichzelf anders niet geloofwaardig vindt als politicus. Je hebt je geen gewoon aan wetten te houden, ook al ben je het er niet mee eens. Dat is nu eenmaal democratie.
1 kudos 2021-01-22 11:52:52 op RE: Mondkapweigeraar vs onderkoffer politie
Kan jij een studie of rekenmodellen laten zien waaruit blijkt dat de nevenschade daadwerkelijk groter is dan de schade die het virus aan onze samenleving doet, als wij het virus maar zijn vrije gang laten gaan. Ik denk dat je ernstig vergist in de gevolgen en snelheid van exponentiële groei.
2 kudos 2021-01-20 16:05:08 op SBS-mevrouw Marie-Claire mag ook vragen stellen
@C10H12N2O | 20-01-2021 | 15:51: wees blij dat ze ervoor kiezen om binnen een halfuur na de besluitvorming ervoor kiezen om het volk op een van de meest directe manieren te informeren ipv te wachten totdat de website op de letter nauwkeurig up to date is. Die juiste informatie kun je ook de dag daarna in de eerste best krant vinden. Wat wil je dan , dat ze over posters en schermen gaan neerzetten om jou te informeren. TV en radio lijkt mij als directe methode genoeg toch
10 kudos 2021-01-20 15:29:02 op SBS-mevrouw Marie-Claire mag ook vragen stellen
Vorige week hebben ze in de persco verteld dat als er een avondklok zou komen, dit eerst door de Tweede Kamer moeten worden goedgekeurd. Dan is het logisch dat daar een debat voor nodig. Het doel van deze persco was alleen het advies van het omt over de avondklok naar buiten te brengen en hoe die er eventueel uit gaat zien. Snap niet wat daar niet duidelijk aan kan zijn.
0 kudos 2021-01-20 15:23:10 op LIVE: Persconferentie Mark en Hugo
Omdat de kans dat je via oppervlakten en kleding besmet wordt als je vaak je hand wast vele malen kleiner is, dan direct 1 op 1 contact met volwassen. Kinderen blijken minder vatbaar voor het virus, waardoor er in hun lichaam ook minder nieuwe virusdeeltjes aangemaakt kunnen worden. Dit verkleint tevens de kans op besmetting ten opzichten van volwassen. Ze kunnen immers minder virusdeeltjes afstaan. Daarnaast calculeren ze waarschijnlijk ook de kans als een kind zich wel overal aan moet houden dat ze teveel schade aan hun ontwikkeling krijgen in. Dit geldt voor virussen, bij een bacterie kan je gewoon desinfecteren met alcohol of de temperatuur verhogen, aangezien dat wel een levend organisme is.
-2 kudos 2021-01-19 13:02:28 op Long Frens binnen dag van YT geflikkerd
De grondwet over vrijheid van meningsuiting is zo opgesteld dat de 'overheid', dus niet per se een privaat bedrijf met regels en richtlijnen, zich hier aan moet houden. De overheid mag dus jou niet anders behandelen als jou mening verschilt. Daarnaast is Frans gewoon vrij om zijn content op een platform te plaatsen die wel de dingen accepteren, waarvan een twitter/youtube zegt dit willen wij niet. Het zou pas ernstig zijn als de overheid hem gaat verbieden om zijn content(mening) te uiten. Dan is pas de vrijheid van meningsuiting in het geding. Nu niet. Laatste keer dat ik checkte was hij nog vrij om zijn mening ergens te verkondigen.
2 kudos 2021-01-08 09:46:35 op Trump heeft Hyves maar account gemaakt.
Het is niets anders dan iemand die hard aan het schreeuwen is in een bieb, die eruit wordt het gezet. Het is tegen de richtlijnen opgesteld door het bedrijf/overheidsinstelling. Heeft niks met censuur te maken.
22 kudos 2021-01-03 20:34:57 op Protest in Haarlem...
@nietmnplatformvriend | 03-01-2021 | 20:24: Ten eerste hoe kan je oversterfte vergelijken terwijl er maatregelen zijn genomen. (Iets met ceteris paribus). Ten tweede extra bedden bij zetten is zo gedaan. Maar om het geschikte en juist opgeleide personeel naast die bedden te zetten is er veel meer tijd nodig. Daarnaast is dat extra personeel niet nodig na de pandemie, dus waarom een extra grote kostenpost aangaan die minimaal 40 jaar voorduurt omdat die mensen toch een baan moeten hebben. Volg een cursus statistiek en trek dan je conclusies. Waarschijnlijk zal je conclusie dan zijn dat je te weinig informatie hebt en teveel variabelen, waardoor je geen enkele veelzeggende conclusie kan trekken.
12 kudos 2020-12-29 18:09:19 op Ik ga me eigen niet laten vaccineren
Het aantal doden geeft geen volledig beeld van de ernst van het virus. Kijk maar naar het aantal mensen onder de 65 op de IC's, dat zijn er BTW meer dan boven de 65. Jonge mensen zouden zich dus ook moeten vaccineren om de aantal opnames te verminderen en de eventuele gevolgen van besmetting te beperken.
-73 kudos 2020-12-08 22:59:28 op PSG en Basaksehir spelers stoppen met voetballen
Ik zou zelf een donkere medemens als getint/donker omschrijven ipv zwart. Misschien ligt daar wel het nuance verschil waardoor het rascistisch opgevat kan worden. Denk maar aan alle ophef rond zwarte piet.
1 kudos 2020-12-01 16:38:04 op Ode aan de verzetshelden
Het is maar net wat je doel is met testen. In Nederland testen wij om te kijken hoeveel mensen besmet zijn. Hiervoor is de pcr deer geschikt voor. Dit verandert als je wilt weten hoeveel er besmettelijk zijn. Maar door meerdere variabele te vergelijken kunnen ze op basis van een bepaalde correlatie spreiding redelijke inschattingen maken op basis van PCR testen.
6 kudos 2020-12-01 15:57:12 op Gezellig druk in Outlet Roermond
@jpnijmegen: als je wat meer had verdiept in PCR-testen dan zou je weten dat die uiterst effectief zijn op het aantonen van (m)Rna. Een positieve test geeft aan dat de persoon stukjes virus bij zich draagt oftewel hij is besmet. Maar dat zegt niks over de besmettelijkheid. Het doel van testen is om in kaart hoeveel mensen er besmet zijn. Dus waarom zou de PCR volgens jou dan niet werken?
1 kudos 2020-11-20 23:41:25 op Deze week slaan we hem zeker niet over!
Dat is beide Emily black
3 kudos 2020-11-10 11:02:00 op Verkeershufter van de dag
Hoe zou het verkeer eruit zien als iedereen dit gedrag op de weg zou vertonen? Omdat iedereen wel een reden zou kunnen bedenken om er langs te moeten. Gelukkig leven wij in een rechtstaat met verkeerswetten en zou een rechter moeten bepalen of zijn verhaal afdoende is om zulk gedrag te vertonen. Zou anders bende worden in dit land.
-1 kudos 2020-11-03 19:49:43 op LIVE: Persco Rutte en De jonge over nieuwe maatregelen
Kijk eens naar het beeld wat alle cijfers samen geven. Ipv van steeds cijfers eruit te filteren die jouw eigen vermoedens lijken te ondersteunen. Terwijl als je ze zo vergelijkt ze eigenlijk niks zinnigs vertellen.
1 kudos 2020-10-20 20:59:39 op Maxim heeft Corona
In diezelfde grafiek wordt aangegeven dat er van 161 mensen niet duidelijk of er onderliggende aandoeningen zijn. Dan is nog maar 70% met onderliggende klachten overleden op de iets meer dan 90% die jij schets. Daarnaast staat daar letterlijk onder dat alleen geteste mensen worden meegenomen en dat de werkelijke cijfers hoger zijn. Je trekt voorbarige conclusies door maar enkele stukken van de feiten te gebruiken. Weet jij wat het percentage van niet geteste mensen maar toch overleden aan corona is? Al die cijfers die jij dus noemt geven geen goed beeld en berusten op verkeerde interpretatie. Mand!
4 kudos 2020-10-13 09:46:49 op Dramatische stijging
Blijf vooral de ernst van het virus alleen maar uitdrukken in dode. Het virus richt zoveel meer schade aan. Mensen die niet overlijden hebben bijna allemaal blijvende langdurige klachten. Maar dat haal je niet uit het aantal doden.
1 kudos 2020-09-29 23:29:53 op Rona infographic
@Beerinberenpak | 29-09-2020 | 23:04: Zie mijn correctie voor het laatste deel. Cijfers zoals beroepsbevolking en ziektewet zijn opvraagbaar bij het cbs, maar geven net zoals oversterfte niet het volledige beeld. Cijfers over een situatie met corona zonder maatregelen kun je alleen bepalen met simulaties met enorme datasets die voor leken niet te begrijpen vallen. Daarom is het zo belangrijk dat we vooral ons laten adviseren door experts die dit juist kunnen interpreteren. Het aantal corona doden is exponentieel lager door maatregelen dus oversterfte geeft geen juist beeld. En ja de overheid mag de motivatie beter uitleggen want dit zou inderdaad mensen meer motiveren om zich aan de regels te houden. Je kunt geen conclusie trekken uit een enkele variabele over de totale schade. Mand!
0 kudos 2020-09-29 22:44:01 op Rona infographic
@Verbiaan | 29-09-2020 | 22:42: *veel meer = minder
4 kudos 2020-09-29 22:42:40 op Rona infographic
@Beerinberenpak | 29-09-2020 | 22:01: De enige die daar cijfers van hebben zijn beleidsmakers en verschillende hoogleraren economie. Het zijn allemaal directe gevolgen van welke ziekte er dan ook in de maatschappij rondgaat. Daarnaast is de vergelijking in oversterfte die wordt gemaakt te zwart-wit denken. Je kan geen vergelijking maken tussen cijfers waar meer dan 1 factor anders is. Eerste factor is corana zelf, de tweede is dat er maatregelen zijn genomen om corona in te dammen. Zouden er geen maatregelen genomen zijn dan kon je die cijfers wel 1 op 1 vergelijken en ik benieuwd of je dan nog steeds geen significant verschil ziet. Je kan met alleen oversterfte te vergelijken geen enkele juiste conclusie trekken.
En dan neem ik nog niet eens het effect van de maatregelen op andere virussen mee, zoals: de griep die ook veel meer verspreidt worden daardoor.
50 kudos 2020-09-29 18:37:59 op Rona infographic
Het gaat niet alleen om oversterfte. Ziekenhuis capaciteit is belangrijk, aantal mensen in de ziektewet, aantal mensen met blijvende/langdurige schade. Afname in de beroepsbevolking. Dit kan allemaal wel eens veel schadelijker zijn op de lange termijn dan een mogelijke crisis door de maatregelen. Maar blijf lekker door gaan met het aantal doden te vergelijken. Wordt je niks wijzer van ;)
3 kudos 2020-09-28 20:12:58 op Nieuwe landelijke maatregelen
Ze hebben juist net heel duidelijk de motivatie van de maatregelen uitgelegd. Een 'R' van 1,3 houdt in dat een besmet persoon per 4a5 dagen 1,3 mensen besmet. Na 2 weken is dat ongeveer 2,2. Dat houdt in dat we sws over 2 weken 219000 besmetten mensen hebben. Ondanks de maatregelen die nu genomen worden. Als ze nu niks extra's doen zou dat over 4 weken bijna een half miljoen besmetten mensen zijn. Heeft niks met die dobbelstenen van jou te maken!
6 kudos 2020-09-19 00:15:36 op RE: Boze Rotterdammer vs kutvlogger Joey Bravo
Mogen die auto's ook legaal 90 km/u rijden in een 30 zone?
-2 kudos 2020-09-18 12:51:35 op Nog meer orgaandonoren op motoren
Zelfs in Duitsland waar het mag komt het niet in mij op om harder dan 200 te rijden als het rustig is. Dit heeft niks met moraalridders te maken. 300 km/u op de openbare weg slaat nergens op en zou zwaar bestraft moeten worden.
-15 kudos 2020-09-14 23:51:27 op Ondertussen op een middelbare school
Jij bent af!
50 kudos 2020-08-25 08:01:31 op Van de weg afgedrukt
Waarom zegt iedereen dat de motorrijder beter moet anticiperen? De auto mag pas naar links als hij het overige verkeer hier niet mee hindert. Daarom moet hij zelf ook anticiperen en zijn snelheid verlagen als hij een vrachtwagen nadert. Ja het klopt dat je als motor nog defensiever behoort te rijden. Maar de autobestuurder zit hier het meeste fout. Om dan zo nog te reageren ben je je rijbewijs niet waard.
35 kudos 2020-08-20 13:34:34 op Agressieve bezorgchauffeur komt praatje maken
Waarom zie ik dan nooit een busje van bv. Coolblue in dit soort filmpjes. Zij doen hetzelfde harde werk, maar dan zonder opgefokt te zijn. Zou het dan toch niet een beetje aan de mensen/het bedrijf liggen IPV de werkzaamheden?
-2 kudos 2020-07-27 11:45:21 op Britmeneer is boos
Jij bent af!
15 kudos 2020-06-24 20:13:26 op Boze pakketbezorger
Dus omdat ik aan het werk ben mag ik mensen afsnijden, geen voorrang verlenen en een kwal zijn? Leven hier in een land met wetten waar iedereen zich aan hoort te houden ongeacht je nu aan het werken bent en het druk hebt!
4 kudos 2020-05-12 14:58:04 op Na 1 juno ff een biertje doen?
Dus dan maar met z'n allen feesten en een piek creëren die vele malen groter zal zijn. Hadden we net zo goed geen maatregelen kunnen nemen.
2 kudos 2020-04-28 14:32:51 op De IKEA is weer open!
Uhm als je denkt dat er echt daadwerkelijk maar 5000 doden zijn gevallen omdat dat het officiële cijfer is heb je het fout! Deze 5000 ontstaat uit het optellen van mensen die 2x positief getest zijn. Buiten het ziekenhuis wordt nauwelijks getest. Neem als voorbeeld een verpleeghuis. Wanneer daar 1 persoon is vastgesteld met corona wordt alleen hij meegeteld in de cijfers. De andere 20 die er in hetzelfde verpleeghuis aan overlijden worden niet meegenomen. De cijfers die wij elke dag in het nieuws zien geven een te positief beeld van het werkelijke probleem.
3 kudos 2020-04-28 14:17:51 op Blijf zoveel mogelijk binnen!
Het kan helaas niet. De eerst boodschap van de overheid is 'Blijf Thuis!'. Indien u een frisse neus of boodschappen nodig heeft dan kan dat, maar neem dan 1,5m afstand in acht. Het is niet we kunnen allemaal naar buiten zolang we maar afstand houden.
2 kudos 2020-04-24 23:55:46 op Willem II fans toeterend door de stad
Liggen er toch de eerste ronde er uit!