30 +30 0
Kudos
#108137 (Top 39.2525%)
Kudos/dag | 0.01 |
Kudos/reaguursel | 10 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 17 |
Minste kudos op 1 reaguursel | 5 |
30 +30 0
Kudos
#108137 (Top 39.2525%)
Kudos/dag | 0.01 |
Kudos/reaguursel | 10 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 17 |
Minste kudos op 1 reaguursel | 5 |
3
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 65 |
Reacties per reaguursel | 0 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 1 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 06-07-2018 |
Kudoverloop over tijd
5 kudos 2018-07-06 21:21:42 op F1 Show: De machtige GP van Engeland
Zo simpel mogelijk: Aerodynamische grip: door de lucht die over de wagen gaat (wegens de snelheid) goed over en langs de wagen te geleiden ontstaat er neerwaartse kracht. Hierdoor komt er meer druk op de banden in de bochten maar dus ook op het rechte stuk (waar de auto dan weer afgeremd word door lucht). Mechanische grip word gemaakt door de ophanging. Door een goed ontwikkelde ophanging word de druk van de wagen in de bochten en op het rechte stuk zo goed mogelijk verdeeld en worden de banden altijd zo recht mogelijk op de grond gehouden waardoor zoveel mogelijk rubber benut word en dus grip ontstaat. Banden zijn afhankelijk van de coureurs en het circuit en slecht in rondes uit te drukken. Een soft die voor 50% op is gereden heeft meer grip als een harde band die voor 50% op is gereden. Een soft maakt dus tijd goed op een harde band tijdens het rijden. Echter gaat een harde band langer mee, dus hoef je minder pitstops te maken, dus maak je weer iets tijd goed op de soft. Bandenkeuze is afhankelijk van het weer, coureur en team strategie.
8 kudos 2018-11-22 10:23:57 op Het Geluid is alweer geraden
TREKKER
17 kudos 2018-07-28 17:21:36 op Weer wielrenners op de autoweg
Wel hoor