DumpStats voor Tweety750

1,697 +1922 -225

Kudos

#27405 (Top 9.9735%)

Kudos/dag 0.75
Kudos/reaguursel 26.94
Meeste kudos op 1 reaguursel 895
Minste kudos op 1 reaguursel -85

63

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 10
Reacties per reaguursel 1.06
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 31-08-2018

Kudoverloop over tijd

59 kudos 2021-12-01 14:02:46 door schaap2 op Hohoho
"de strand" manmanman.

-7 kudos 2021-06-04 12:49:41 door terpletter op Tiroler FREITAG!
4 euro per jaar, ben je er zo goed als vanaf. Snap nou eens dat een website onderhouden en al die andere zij dingetjes van Dumpert niet gratis is voor hun. je kan je fimpjes ook op youtube op zoeken, dan durf ik te wedden dat je meer reclame hebt of je moet 10 euro pm betalen. nou wat loop je nog te klagen?

2 kudos 2021-05-02 11:26:46 door Deborah22 op Vrachtwagenchauffeur heeft geen geduld.
Bezig met gang maken? De dashcam beelden uit de vrachtwagen zeggen genoeg...
Deze bestuurderttttt was met heeeele andere dingen bezig dan met autorijden..

12 kudos 2021-02-09 09:52:43 door Tjerp op Inrijden dat zout!
Er zijn 3 lidwoorden, en in dit geval kan je er 2 van gebruiken... en het dan nog fout doen.

164 kudos 2021-01-17 09:49:12 door Auw_muk op Driften op het plein
Ik als Limburger kan bevestigen dat mensen uit Kerkrade gewoon Duitsers zijn.

77 kudos 2021-01-17 08:41:39 door Naardorstkomtnadorst op Driften op het plein
Dit is waarschijnlijk geschreven, door iemand die denkt dat de overdracht van Limburg aan Duitsland al heeft plaatsgevonden.

2 kudos 2019-03-08 21:58:30 door Grzl-II op Weer zo'n kut trouwstoet
@Zentheman | 08-03-19 | 19:00: \r
Ik snap niet dat dit al een challenge is, ipv die stukken kaas in iemands gezicht gooien. Wat is de challenge daar in ?

2 kudos 2019-01-30 10:30:09 door scanta op Wielrenners zijn klootzakken
90? Heb je een rijbewijs dat je dat zo goed kan zien? Ik denk dat dat heel erg meevalt, daarnaast stops deze motorijder wel voor een voorangsoversteekplaats en de fietsers die een "stuk langzamer" gaan niet. Ik denk dat de definitie van aso ietsje anders is dan je dat beschrijft

-5 kudos 2019-01-22 20:00:23 door Sonja27 op Duw dan kutkind!
*Roglic\r
(geen nare sneer, maar moest het even kwijt)

-1 kudos 2018-12-16 06:52:44 door Orator op Daar komt die wegversmalling
@BilMereej | 16-12-18 | 05:21  en dan kan je komen zeggen dat 130 km/h geen goed idee is, maar nergens, maar dan ook nergens heb ik gezegd dat het dan ook 130 km/h moet zijn. Ik zeg eenzelfde maximum snelheid voor vrachtwagens komt de doorstroming (! Geen laadruimte waar jij het over hebt!) ten goede.

-1 kudos 2018-12-16 06:44:43 door Orator op Daar komt die wegversmalling
@BilMereej | 16-12-18 | 05:21 |  \r
Op de man spelen getuigt van goed discussiëren zeg. Ik zal het simpel uitleggen. Iets wat 80km/h rijdt, dat doet langer over een X afstand dan iets wat sneller rijdt. Als je met zn allen achter een inhalende vrachtwagen rijdt, doe je er langer over. Als de rechter baan bezet wordt door langzamer verkeer heb je effectief minder capaciteit voor verkeer wat sneller rijdt. Alles hoopt zich op.\r
Je krijgt opstoppingen. Ga jij met 120 km/h makkelijkee naar de rechterbaan, als daar een vrachtwagen met 80 km/h voor je rijdt? Nee. Dus het snelle verkeer heeft er onder te lijden, want iemand die 130 km/h wil rijden zit weer vast achter die van 120 km/h, die niet naar rechts gaat omdat daar een vrachtwagen 80 rijdt.

1 kudos 2018-12-16 04:21:22 door BilMereej op Daar komt die wegversmalling
@Orator Je bent echt extreem slecht in discussiëren, dat is duidelijk. Je citeert wat ik totaal niet neergetypt heb en je klaagt ook aan wat ik totaal niet getypt heb.\r
\r
Maar toch ben ik - en gelukkig het merendeel van de Europese wetgevers - ervan overtuigd dat een vrachtwagen die aan 130km/u in een fille inrijdt vs eentje die aan 90km/u inrijdt toch een voelbaar verschil aan nekpijn voor de eerste 2-3 wagens realiseert. Maar omdat jij een aantal keer per week je gaspedaal moet lossen omdat een vrachtwagen inhaalt, moet dit naar 130 opgetrokken worden. En ook redeneer je dat sneller vrachtwagens voor meer ruimte op de snelweg resulteert ("dan moeten er geen extra rijbanen komen"). Sneller vrachtwagens nemen op één of andere magische manier minder ruimte in? Er kan plots meer materiaal in een container omdat de hij sneller rijdt? Dat is twee maal gewoon lachwekkend als argumentatie.

0 kudos 2018-12-16 00:09:38 door Orator op Daar komt die wegversmalling
Go4that | 16-12-18 | 00:21 | Inhaalverbod geldt al op sommige stukken. Daarnaast voorkom je niet dat één rijstrook aanzienlijk langzamer rijdend verkeer heeft. Dat komt de doorstroming niet ten goede.

0 kudos 2018-12-15 23:21:13 door Go4that op Daar komt die wegversmalling
Orator | 15-12-18 | 21:46 | + 0 -\r
\r
Algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens is de beste oplossing. Die personenauto's kunnen er dan lekker langs, vrachtwagens gaan allemaal even snel rijden, verplicht afstand houden ivm de remweg en om personenauto's te laten invoegen/uitvoegen. Er ontstaan veel te veel ongelukken doordat die langzame vrachtwagens van de rechterstrook af komen.

-2 kudos 2018-12-15 20:46:05 door Orator op Daar komt die wegversmalling
BilMereej | 15-12-18 | 18:13 | Want als er een ongeluk gebeurd, ligt dat aan het feit dat de vrachtwagen een hogere snelheid heeft? Onzin natuurlijk. Ik beredeneer dat eenzelfde maximum snelheid voor vrachtwagens voor een betere doorstroming zorgt, is een feit die niet onwaar wordt, door jouw feit. Over de inrichting, daar kunnen we over discussiëren. Ik stel nergens dat het dan ook maar 130km/h moet zijn. Is het bijvoorbeeld nu wel veiliger om vrachtverkeer te hebben wat 50 km/h langzamer (!) rijdt dan het personenverkeer? Ik heb mijn twijfels. Vaak genoeg haalt een vrachtwagen in, waardoor anderen op de rem moeten. Ikzelf ook. Als er dan een 'treintje' van auto's rijdt, heb je best kans dat iemand niet op zit te letten vervolgens achterop een voorligger knalt. Wat te denken van personenauto's die 'vast' zitten achter een vrachtwagen met hun slakkengangetje en hun auto, met beduidend lagere snelheid, voor snel rijdend verkeer gooien. Nee, dan kan je beter hebben dat elke weggebruiker ongeveer dezelfde snelheid rijdt. Een langere remweg klinkt gevaarlijk, is het niet. Snelheidsverschillen zijn gevaarlijker. Iets wat met 130 km/h tegen een stilstaand ding aanrijdt (130km/h snelheidsverschil), zorgt voor grotere schade, dan iets wat met 130 km/h tegen een ding rijdt wat zelf met 125 km/h rijdt (5 km/h snelheidsverschil). Zelfde maximumsnelheid is betere doorstroming = minder files = minder snelheidsverschillen = veiliger.

2 kudos 2018-12-15 17:13:23 door BilMereej op Daar komt die wegversmalling
#Orator Ja lekker die 10-20 ton een driemaal zo lange remafstand geven door ze aan 130 per uur laten gassen. Want ja, ongelukken met vrachtwagens zijn toch superzeldzaam en superondodelijk, niet?