102 +125 -23
Kudos
#78176 (Top 28.5044%)
Kudos/dag | 0.04 |
Kudos/reaguursel | 4.64 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 45 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -8 |
102 +125 -23
Kudos
#78176 (Top 28.5044%)
Kudos/dag | 0.04 |
Kudos/reaguursel | 4.64 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 45 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -8 |
22
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 120.2 |
Reacties per reaguursel | 0.64 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 4 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 30-03-2017 |
Kudoverloop over tijd
1 kudos 2017-11-02 09:32:03 op Baantjes in de zorg
Men simplificeert ook voor het gemak in dit verhaal eventjes de baan van minister en doet net alsof een minister elke 4 jaar in haar eentje het licht compleet opnieuw moet gaan uitvinden. Voor het gemak vergeten we dan maar even dat daar een compleet ministerie achter zit met werknemers die (soms al tientallen) jaren op dit onderwerp werken en dus exact weten wat er speelt. De minister zit er dan meer om er voor te zorgen dat het schip afkoerst op het beleid wat het kabinet nastreeft en hier aan procesbewaking doet (als soort manager) en daarbij knopen doorhakt. Die kennis is er met of zonder vakbekwaam minister dus ruim en ruim voldoende; anders zou het land elke 4 jaar de gevolgen van een nieuwe minister een stuk heftiger voelen. Daarbij zou men ook nog kunnen redeneren dat een nieuwe minister met een frisse blik op het ministerie juist beter en vernieuwend kan werken met beleidsmedewerkers die al jaren vastgeroest met oogkleppen op in hun dossier zitten. Een stapje verder zou men dan weer kunnen zeggen dat iemand uit het wereldje die al een expert is (zoals Baudet dat wil) ook als minister al heel erg bevooroordeeld is over hoe het zou moeten en daarin niet die frisse blik brengt. Beide zaken hebben zo hun voordelen en nadelen. Maar het systeem zoals het nu is, is niet zo simplistisch failliet als Baudet het doet voorkomen.
-1 kudos 2017-11-02 09:21:41 op Baantjes in de zorg
Dat is inderdaad het dingetje, maar het is ergens ook wel vergezocht. Dat zou dus betekenen dat iemand met zijn plannen en beleid de Eerste kamer, Tweede kamer en het kabinet aan het lijntje kan houden met bewust slecht of aangepast beleid om zijn toekomstige werkgever te paaien en dat zo diegene daarna een baan kan krijgen. En om het allemaal nog ingewikkelder te maken moet diegene 4 jaar van te voren al weten dat die baan vrij komt en dat hij of zij dus keihard aan de bak moet om die baan binnen te hengelen. Ik ga dan toch voor de optie dat oud-bewindslieden tot een club behoort waarvan er maar weinig andere personen zijn die zo intensief en goed geïnformeerd op een dergelijk onderwerp gewerkt hebben. Ik denk dat menigeen dezelfde beslissing zou maken als je zoekt naar een geschikt persoon om je bedrijf te leiden.
0 kudos 2017-11-02 09:12:36 op Baantjes in de zorg
@DeAdmiraliteit\r
Wie zijn er nou meer up-to speed van alle 'ontwikkelingen, fricties, kansen, bedreigingen, etc.' dan oud bewindslieden.... Sluit dat andere kandidaten uit..? Waarschijnlijk niet. Maar er zullen maar weinig andere kandidaten zijn die zo goed in de dossiers zitten van het onderwerp waar ze 4 jaar lang over geregeerd hebben. Volslagen onlogisch is het dan ook allemaal niet. Het grijze gebied is er natuurlijk wel, maar volgens mij is dat bij iedere sollicitatie en baan; een bepaald netwerk, eigenschap of willekeur kan de doorslag geven bij vergelijkbare kandidaten.
5 kudos 2017-06-26 12:46:14 op Hiddema over Politie en bontkraagjes
@Delar \r
Ik heb je verhaal een paar keer gelezen en ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal wat je met dit stuk wil zeggen..... Ik geloof niet dat elke terrorist is te stoppen, maar moet je dan maar gewoon niks doen? Persoonlijk vind ik dat dus een domme retoriek, bovendien kan het nooit geen kwaad om meer contact te hebben met een gemeenschap waar je (kennelijk) nu minder goed contact mee hebt. Daarnaast generaliseer je wederom gewoon allerlei groepen en ga je mee in de verwarrende definitie van Hiddema. Een vervelende Marokkaan is niet per definitie een Moslim, dus waarom moet de Islam dan aangepakt worden en niet gewoon dat soort ventjes. Het is voor iemand die zoveel waarde hecht aan juiste definities en duiding (Hiddema) gewoon opmerkelijk dat hij bepaalde groepen door elkaar husselt. Daarnaast is het in mijn optiek ook niet een bijster intelligente opmerking dat kiezers en hun kiesgedrag een pijler zijn voor een objectieve waarheid.... Met dergelijke argumentatie moet je al vrij snel verdedigen waarom Hitler dus toch gelijk had of waarom de Donald toch een groot visionair is; want er stemmen veel mensen op. Betekent overigens niet dat er geen problemen kunnen zijn, maar dat toon je aan met empirisch bewijs niet met stemgedrag van het volk.
38 kudos 2017-06-26 10:43:01 op Hiddema over Politie en bontkraagjes
Sterk staaltje framing die de (in mijn ogen xenofobe) onderbuikgevoelens voedt. Ben het nog geeneens oneens met het feit dat de politie niet per se een charme offensief hoeft te starten bij een groep die zich structureel misdraagt (ook al is door de gehele geschiedenis door bewezen dat Carrots beter werken dan Sticks). Maar dan moet de groep wel duidelijk gedefinieerd worden door Hiddema, iets wat hem als advocaat toch op het lijf geschreven is. Vervelende Marrokanen, Turken en andere overlast groepen zijn in mijn ogen sowieso niet over 1 kam te scheren als groep, maar daarbuiten is het wel erg krom om vervelende straat jochies te linken aan de Islamitische gemeenschap in een stad. Er zullen ongetwijfeld banden zijn maar een 1 op 1 correlatie is er gewoon niet (van dergelijke nuances zijn nogal wat Nederlanders niet gediend lijkt het soms). Een goede verstandhouding met de Islamitische gemeenschap is daarnaast ook gewoon erg nuttig om radicalisering vroegtijdig te detecteren in deze gemeenschappen en om makkelijker intel te vergaren, kan bijvoorbeeld een Molenbeek situatie doen voorkomen. Het ligt dus allemaal net wat genuanceerder, maar daar win je geen stemmen mee en een kritische noot op extreme ideeën hoef je van Harrie Mens niet te verwachten...
1 kudos 2017-06-08 15:22:32 op Het einde van de Londense terroristen
@Handcreme \r
Hoe werkt dat dan? Islam haten en het geloof operationeel verwijderen terwijl je de mensen die geloven in de Islam (Moslims) daar volledig buiten laat? Volgens mij houden mensen een geloof in stand en niet een hoogverheven macht. Zeggen dat de Islam operationeel verwijderd moet worden en bij voorkeur met een chemo dat is in mijn ogen gewoon een beeldspraak om iets populairder te verwoorden dat je van de Moslims af wil. En anders is het in mijn ogen een smakeloze beeldspraak die sterk overeenkomt met de Tweede Wereldoorlog (een probleem oplossen bij voorkeur met chemische middelen). Laten we nou niet doen alsof hier 'normaal' gezegd wordt dat we beter af zijn zonder religie. Er zijn genoeg andere manieren om dat uit te drukken op een manier die niet zo suggestief riekt naar het uitroeien van Moslims/Islam.
45 kudos 2017-06-08 12:48:32 op Het einde van de Londense terroristen
Ik stoor me met name aan de aannames die jij maakt over IS. Het Kalifaat heeft niks te maken met een door Allah beloofd land, maar is puur het in ere herstellen van de 'oude' Islamitische staat die geregeerd werd door de officiële opvolgers van de profeet Mohammed, beter bekend als de Kalief. In het Kalifaat van IS zit door nog een extreem radicale vorm van de Sharia wetgeving verweven die niet overeenkomt met het Kalifaat zoals deze tot 1924 in het Ottomaanse rijk bestond. Daarnaast is melden dat er 2 stromingen zijn binnen de Islam (ik vermoed Sjia en Soennie) die elkaar willen uitroeien en waar IS net even wat meer radicaal daar in is, staat compleet niet in lijn met de werkelijkheid.... Het is niet zo zwart wit en zeker niet zo simpel. Ik heb het al onder andere filmpjes getracht uit te leggen, maar Soennie's zijn nog eens onder te verdelen in 7 sub stromingen en vervolgens is de extremere stroming Salafisme ook nog weer eens onder te verdelen in 3 stromingen en binnen 1 van die stromingen is IS een extreme vorm. Wat betreft Israël en Palestina is de vergelijking ook wat mank, maar ik kan daar enigszins iets van overeenkomsten in zien. Al met al, erger ik me iig gewoon weer aan het chronisch gebrek aan kennis over de Islam (en als je die kennis wel hebt dan zal het helpen om het wat genuanceerder te formuleren).
-4 kudos 2017-06-08 12:27:58 op Het einde van de Londense terroristen
Wauw, hier staat dus expliciet dat reaguurders pleiten voor de vernietiging van 1,2 miljard mensen op deze aarde en het wordt nog volop geplust door mensen ook... Dit is echt een nieuw dieptepunt van alle bizarre comments die mensen hier neer plempen..
-6 kudos 2017-06-08 12:25:12 op Het einde van de Londense terroristen
VanRossum4life \r
Het lijkt echt letterlijk alsof je random een paar zinnen van verschillende internet (aluhoedjes) fora hebt geknipt en in deze comment hebt uitgescheten....\r
1 kudos 2017-06-05 14:19:25 op Rock am ring organisator is er klaar mee
Karamelappel\r
Je hebt je volgens mij niet helemaal verdiept in Breivik. De beste man heeft een 1500 pagina's tellend manifest geschreven waarin hij zich sterk afzet tegen de Islam (en daarnaast het cultureel Marxisme). Afzetten is overigens een luchtige term voor zijn hervormingsplannen gevuld met aanslagen en gewelddadige acties die hij noemt. Het feit dat er niet gericht moslims of 'gekleurden' slachtoffer waren van zijn actie heeft wellicht iets te maken met de bevolkingssamenstelling van Noorwegen, waarbij een sociaal democratisch jeugdkamp een makkelijkere optie was; blijft gissen. De beste man vertegenwoordigd in ieder geval een rechtsextremistisch en nationalistisch geluid. En in zijn eigen woorden zijn deze aanslagen wel degelijk gepleegd uit naam van een blank Europa die de zuiverheid van Europa wil behouden. Het is toch een beetje de hypocrisie van onze samenleving (en daarnaast een verschrikkelijk populair standpunt) om elke blanke terrorist die moord uit naam van een extremistisch (vaak christelijke) overtuiging weg te schuiven als lone wolf en om gekken die zeggen te moorden uit naam van IS als Moslim kruisvaarders weg te zetten. In mijn ogen zou je beide consequent moeten beoordelen en beide groepen weg moeten schuiven als individuele gekken die niks te maken hebben met Jan Modaal in welke samenleving dan ook. Ik zou je ook nog een lezing kunnen geven over waarom de IS ideologie niks te maken heeft met de Koran, maar dat is vechten tegen de bierkaai op Dumpert.
1 kudos 2017-06-04 12:58:47 op Rock am ring organisator is er klaar mee
De Salafisten zijn een groeiende stroming geweest maar dat zijn er wereldwijd 50 miljoen (van de 1,2 miljard Moslims op de aarde); en dus maar 5%. 1% wordt geschat tot het Jihadistisch Salafisme en daarbinnen is men het nog niet eens met elkaar. Dus mocht je vinden dat de Moslims die hun identiteit bezoedeld vinden worden door IS, dan zijn het als grootste groep de salafisten (die 5%) en daarvan zit het meerdendeel in India en Bangladesh. En zeer weinig in Nederland, dus in mijn ogen is het inderdaad complete kul dat de Moslims hier in Nederland de straat op moeten voor iets wat compleet niet aansluit bij hun geloofsovertuiging.
1 kudos 2017-06-04 12:55:51 op Rock am ring organisator is er klaar mee
@Bangerik\r
Ik denk dat jij mijn vergelijking niet begrijpt en ik weet haast wel zeker dat jij het Islamitisch geloof niet zo goed kent. Het christendom is evenals het Islamitisch geloof gefragmenteerd. De Katholieken zijn een grote stroming van en logischerwijs hebben zij duidelijk het misbruik veroordeeld en daar naar gehandeld (logisch ook want het betreft hun eigen personeel, waarvan de leider zetelt in onze Westerse wereld). Daarentegen hebben Russisch Orthodoxe christenen of Nederlandse protestanten zich niet uitgesproken tegen het misbruik omdat het niet hun kerk/geloof is. De opmerking 'ja maar dat zijn toch ook christenen' slaat dus net zo krom als dat zeggen over moslims. Ik zal je uitleggen waarom dit nog complexer ligt bij de Islamitische wereld: Ondanks het feit dat er een ruwe verdeling is tussen Soennie en Sjia, bestaan er nog vele sub stromingen binnen bijvoorbeeld de Soennie tak van de Islam. Dit zijn ruwweg 8 grote vertakkingen, waarvan het Salafisme de tak is die ons meer richting IS leidt. Vervolgens zijn er binnen het Salafisme nog eens ruwweg 3 stromingen te onderscheiden waarvan de Jihadistische salafisten ons langzaam richting IS brengt. Dan is er nog weer een onderscheid te maken tussen defensieve Jihadistische salafisten en offensieve Jihadistische salafisten (lichtelijk betwistbaar hoort IS tot deze tak).
0 kudos 2017-06-03 22:57:58 op Rock am ring organisator is er klaar mee
@kapoerewiet\r
Ik heb geen Nederlanders op de straten gezien anders.... Ik ben het met je eens dat er wel kordaat gereageerd werd door de kerk, maar die hadden niet echt een keuze. Aangezien zij verantwoordelijk zijn voor hun eigen personeel om het zo plat maar te zeggen. Zeggen dat Sjia Moslims door het stof moeten voor IS aanslagen is zeggen dat Protestanten door het stof moesten voor het Katholieke misbruik en dat is natuurlijk niet gebeurd in dit verhaal over misbruik. En dan te bedenken dat het Islamitische geloof nog véél meer gefragmenteerd is dan het simpele onderscheid Sjia en Soennie.
4 kudos 2017-06-03 22:46:19 op Rock am ring organisator is er klaar mee
@Karamelappel\r
De crux zit hem er nou juist in dat de IS ideologie op geen enkele manier aansluit bij de cultuur of de naam die de meeste moslims zichzelf toe eigenen. Wij zijn in die zin toch wat onwetend als het gaat om de verschrikkelijke ingewikkeldheid en fragmentatie van het Islamitische geloof. Zeggen dat IS gelijk is aan datgene wat de meeste moslims 'geloof en cultuur' noemen, staat als een iet wat scheve vergelijking gelijk aan bijvoorbeeld een Manson Family sekte gelijkstellen aan het Christelijke geloof.... \r
Ik vermoed overigens gezien je overtuigende opmerking over het protesteren dat je bij de aanslag van Breivik ook op het Malieveld stond om je ongenoegen uit te spreken? (dacht het ook niet..)
0 kudos 2017-06-03 22:36:21 op Rock am ring organisator is er klaar mee
Men zou voor de grap eens in de statistieken en ideologie van IS moeten duiken. De IS ideologie ziet de moslims die niet de extremistische Soenni ideologie van IS aanhangt als de grootste verraders en dus geeneens het westen. Het meerendeel van de slachtoffers van IS bestaat dus ook uit Moslims en (hoe erg de aanslagen ook zijn) niet uit Westerse mensen. Ligt alleen wat verder van onze bed dus de burgers die kanonnenvoer zijn in 'het Midden Oosten' hoor je weinig van. \r
Daarbij begrijp ik goed dat de meeste moslims niet de behoefte voelen om de straat op te gaan tegen IS. IS is in hun ogen op geen enkele manier te verenigen met hun begrip van een moslim (geradicaliseerde en extremistische moslims daargelaten). Daarnaast gaan wij toch ook niet in onze christelijke samenleving de straat op als er weer een kerkelijk schandaal uitlekt van een jongetje dat betast wordt?
1 kudos 2017-05-09 16:22:01 op John Wall naar Marcin Gortat
@ballenschutter00 Het gaat je niet zo heel best af in ieder geval. Heb er ook geen Youtube filmpje voor nodig; Spin move start, hij maakt een hupje met dezelfde voet (rechterbeen; *He get's tripped*) vervolgens een stap met links en stapt dan weer uit met rechts om dan de pass te geven. Dat zijn 3 stappen en dus lopen. Je kan het filmpje zoveel vertragen als je wil, maar als je niet weet waar je naar moet kijken dan wordt het lastig.
4 kudos 2017-05-09 14:48:11 op John Wall naar Marcin Gortat
Ik zou geen scheidsrechter worden dan, want dit zijn gewoon 3 stappen. Je ziet doorgaans ook dat op de OS als er strenger met FIBA regels gefloten wordt dat de Amerikaanse spelers altijd even moeten wennen aan de 'Europese regels'. Maar goed die kerels worden vaker wel dan niet Olympisch kampioen dus die kunnen echt wel wat ;)!
19 kudos 2017-05-09 14:43:35 op John Wall naar Marcin Gortat
Voor de kenners de bekende 'NBA-step', met andere woorden lopen... Wel een lekker balletje!
-8 kudos 2017-04-10 12:05:50 op Kale trekt mes!
Behalve dat die kale labiele man zegt dat deze gozer ergens niet voor betaald heeft (die ik geenszins capabel vind als 'bron'), zie ik nergens aanleiding om dit als genomen feit te kunnen nemen. Welke winkeldief kan rustig zijn fietsje pakken als die ergens niet voor betaald? Vind het een raar verhaal en zonder versie van een betrouwbaardere bron dan dit kale sujet, lastig in te schatten of de donkere man volledig slachtoffer is of enigszins debet is aan de situatie. Iemand die een poging wil wagen, Dumpert weet over het algemeen meer dan onze inlichtingendienst...
-2 kudos 2017-04-01 14:15:08 op Fietser jat motorsleutels
@jackdan De man dwingt hem niet om zijn motor daar neer te pleuren, dus ik vrees voor hem dat dit niet te verhalen is op de boef.
-2 kudos 2017-04-01 14:10:16 op Fietser jat motorsleutels
Ja want het slopen van de fiets had inderdaad alle schade van de motor weggenomen... \r
Middeleeuwse logica...
4 kudos 2017-03-30 22:16:10 op Baudet Papedipupi
@KarelJood \r
D66 is anders vrij duidelijk over referenda, aangezien ze zelf initiatiefnemers zijn geweest voor het raadgevend referendum. Dit was overigens ook 'gewoon' in 2014 dus iets recenter dan het jaar 1966. Ben er zelf geen voorstander van als D66 stemmer, maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt als je zegt dat D66 totaal geen standpunt heeft met betrekking tot referenda. Gelukkig valt het nauwelijks op tussen de gemiddelde onwetende reaguursels.