158 +160 -2
Kudos
#69998 (Top 21.9030%)
| Kudos/dag | 0.27 |
| Kudos/reaguursel | 26.33 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 111 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -2 |
158 +160 -2
Kudos
#69998 (Top 21.9030%)
| Kudos/dag | 0.27 |
| Kudos/reaguursel | 26.33 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 111 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -2 |
6
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.01 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 47.7 |
| Reacties per reaguursel | 0 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 2 |
| Aantal x weggejorist | 0 |
| Geregistreerd op | 29-05-2023 |
| Eerste reactie op | 04-05-2024 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
111 kudos 2025-11-07 20:29:54 op Voor de vliegtuigfappers
Piloot hier. Op het eerste gezicht lijkt het een goed idee maar er zijn zoveel complicerende factoren dat je moet afvragen of je er aan moet beginnen.
Een extra systeem, passief of actief betekent extra gewicht, extra aansturing, bedrading, etc, meer inspectie en onderhoudspunten en veiligheidscertificaties. maar vooral extra brandstofverbruik door het verhoogde gewicht van de systemen.
Veiligheid: wielen die worden aangedreven zullen in conflict komen bij de landing wanneer de actuele landingsnelheid anders is dan de wielsnelheid. Dit door variatie in windsnelheid, temperatuur, luchtdichtheid, etc, maar vooral bij dwarswind landingen op een natte baan. Aangedreven wielen passen zich minder makkelijk aan dan vrij draaiende wielen, waardoor slijtage en klapbanden wel eens een groter probleem zouden kunnen zijn. Dit zal zich vooral voordoen bij aerodynamische spin up, waarbij weinig te conrtroleren valt. Bij electromoteren, waarbij je wel de spin kunt controleren moet je wel bedenken hoe zwaar zo'n systeem moet zijn (inclusief de generatoren/batterijen) om al die gigantische banden tot ongeveer 300km per uur op te 'spinnen'.
Dan, bandenwissel van versleten banden is een routineklus, de banden worden in serie geproduceerd bij een bekend voorspelbaar verbruik, kosten zijn te rekenen met drie nullen Heel anders ligt dat bij het verhelpen van panne bij motoren bijvoorbeeld, dan zit je al gauw op vijf-zes nullen. De onderhoudskosten van de banden zijn daarom een dermate geringe factor dat het niet loont om een avontuur aan te gaan.
36 kudos 2024-10-30 19:06:25 op Lolpret met de boys
Ik kom 3 vrienden tekort.
-2 kudos 2024-09-08 22:19:02 op Afrika werkt aan de toekomst!
MAND!
0 kudos 2024-08-18 14:26:15 op Letten we even op supermarkten?
Persoonlijk drink ik alleen water en koffie en heb ongezonde troep (frisdrank) niet nodig, en heb dus ook nooit blikjes of flesjes in huis.
0 kudos 2024-08-18 14:25:06 op Letten we even op supermarkten?
Helemaal eens, en wat heeft gezelligheid te maken met de kleur en smaak van je drinken?
13 kudos 2024-05-04 19:08:23 op Natte drift met gepimpte Beamer
Gelukkig, de schade aan de paal valt mee.