-14 +16 -30
Kudos
#246255 (Top 89.6196%)
Kudos/dag | -0 |
Kudos/reaguursel | -0.93 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 6 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -25 |
-14 +16 -30
Kudos
#246255 (Top 89.6196%)
Kudos/dag | -0 |
Kudos/reaguursel | -0.93 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 6 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -25 |
15
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 44.1 |
Reacties per reaguursel | 0.07 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 3 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 24-02-2010 |
Kudoverloop over tijd
0 kudos 2023-06-26 15:44:30 op Wereld opsekop!
@Zolderkamervragen | 26-06-2023 | 13:05: Negatief is een beetje alsof je hoofd explodeert, of een flinke klap in je gezicht krijgt (sterretjes zien is niet zeldzaam). Waar je bij positief je benen moet aanspannen om het bloed boven te houden, kan je bij negatief het beste zo veel mogelijk ontspannen (zo breng je de hartslag iets omlaag). Bij een snelle opeenvolging van negatief naar positieve G's loop je het grootste risico op een blackout, omdat je hartslag bij een teveel aan bloed in je hoofd automatisch omlaag gaat en je dus met een trage hartslag de positieve G's tegemoet gaat. Goede pre-straining, het aanspannen van je onderlichaam kort voor de positieve G krachten beginnen, is dan erg belangrijk. Waarschijnlijk heeft niemand iets aan deze tips, maar toch. Grt, non-armchair pilot
6 kudos 2023-04-25 08:57:40 op Tof doen op de motor
360 camera
-4 kudos 2022-07-18 10:21:13 op Kijkje vanuit de cockpit bij het landen op windy Tenerife
Ja, maar is minder leuk voor piloot.
-1 kudos 2022-06-29 14:24:35 op Flight simulator VS real life
Ja en nee. Je kan wel elk knopje kunnen bedienen maar als je nooit in de sportschool komt en altijd in je flight sim stoel zit dan lig je bij de eerste G bocht KO.
6 kudos 2022-03-05 09:59:42 op Schoorsteen kolencentrale in Nijmegen weggebiemd
Waarom op zaterdag ochtend?!? Bruut wakker worden zo.
2 kudos 2022-02-28 17:48:15 op Russisch schip vraagt Georgiërs om brandstof
@swagendecker | 28-02-2022 | 17:22: Probleem is wel dat het Russische volk zich uiteindelijk zal afkeren van het westen en dat Putin dieper in zijn zadel zal komen te zitten. Verplaats je eens in de gewone Rus, die net zo als ons zeker niet op oorlog zit te wachten, maar die een zwaar leven krijgt door de economische sancties. Die gaat het westen niet als een vriend beschouwen. Ik ben echt bang dat het averechts werkt, een massale opstand van Russen tegen Putin is ijdele hoop.
1 kudos 2020-02-03 09:00:08 op Flightsim in je schuur
Klopt idd. In het eggie zit er veel tussen de +1 en -1. Bij een goed gevlogen loop en rol hang je nauwelijks in je riemen omdat je zo tussen de 0 en de 1G zit. Enkel bij een rechtlijnige vlucht op z'n kop ervaar je de volle -1G. Bij deze sim is het eerder +1 of gelijk -1. Ik heb het ook eens mogen proberen in een sim zoals dit en kan je vertellen dat het eggie is een stuk comfortabeler is. Totdat je naar de -4 of +7G gaat, maar dat is een heel ander hoofdstuk. Deze sim is ideal om mensen goed misselijk te maken. Mvgr, kunstzweefvlieger NL kernploeg & flight simulator fan
-25 kudos 2015-03-20 09:31:23 op Aerobatics piloot laat zijn vriendjes graag schrikken
Die stallturn op 1:50 leek anders nergens op :P
1 kudos 2014-04-23 07:37:49 op Blue Angels piloten met stalen kloten
@Demandiealleskaas https://www.youtube.com/watch?...
@grupstaal het is de man in de backseat die doet filmen
0 kudos 2010-03-20 18:01:41 op Kenneth Aspestrand doet een Tom Knapp
Met hagel is het echt niet zo moeilijk om te raken hoor.......
0 kudos 2010-03-15 20:44:08 op Liev lammetje
En NIEMAND heeft em geraakt? booooo
+1 voor lam dan maar
:D
0 kudos 2010-02-26 00:57:53 op Rutger op bezoek bij Canvassend PvdA Tuigh in 010
Hahaha mooie fok :D En zo leuk dat ze het, op die gozer van 2:30 na, allemaal pikken :D
0 kudos 2010-02-24 16:17:14 op SU-33 bijna crash
@RockBock 24-02-10 @ 15:17
Piloten corrigeren constant in zo'n landing, en zeker met de throttle.
De mogelijkheid dat de piloot hier "het gas te ver dicht gooit" is reëel en absoluut geen grapje.
Het lijkt me duidelijk dat de neus (zo ver) optrekken geen verstandige keus is geweest.
0 kudos 2010-02-24 14:41:17 op SU-33 bijna crash
Dit is duidelijk een onervaren piloot. Ja, eens moet de eerste keer zijn, en die gaat niet altijd zoals gewenst (en ja de eerste keer gaat in een "single seater" na trainingen in de simulator en kabel landingen op vaste land).
Hij zat eerst te hoog en gooit daarna het gas te ver dicht waardoor hij te snel zakt. Het duurt ongeveer 3 tot 4 seconden voordat de motoren weer op volle toeren draaien en is het dus niet heel gek om intussen de neus omhoog te trekken.
De piloot had in een vroeger stadium de fout moeten herkennen en de landing moeten afbreken (gas erop dus). Een goede les die hem bijna fataal werd.
Gelukkig blijft de Su-33 bij deze extreem grote vlieghoeken bestuurbaar.
Deze gevaarlijke fout komt trouwens zelden voor en is zeker niet "routine", doorstarten op zo'n 1 a 2 meter hoogte komt wel vaak voor.
0 kudos 2010-02-24 09:50:22 op Sven Kramer Fail Wissel Remix
Kemkers had gelijk, als je de binnenbaan neemt dan ben je sneller.
En toch knaagt die twijfel.....