DumpStats voor Laatmemetrust

6,058 +6312 -254

Kudos

#11838 (Top 3.7042%)

Kudos/dag 3.7
Kudos/reaguursel 32.22
Meeste kudos op 1 reaguursel 1122
Minste kudos op 1 reaguursel -162

188

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.11
Topreaguursels 2
Woorden per reaguursel 23.6
Reacties per reaguursel 0.63
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 1
Geregistreerd op 24-11-2021
Eerste reactie op 29-12-2021

Scherpe Amazon Deals ⚡

Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚

*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*

Kudoverloop over tijd

21 kudos 2026-06-22 11:18:39 op Wie durft
Jaja, Iedereen kan zeggen wat ie wil en deze dame afkraken, maar in 9 van de 10 gevallen zouden we lam na een avondtje stappen er allemaal op duiken.

169 kudos 2026-06-20 10:44:10 op Zlatan en Henry kunnen het nog
Ik kijk hier echt 1000x liever naar dan naar de zoveelste frikandellendiscussie tussen Van der Vaart en Sneijder.

154 kudos 2026-06-07 08:00:09 op Integreren kun je leren!
Mijn vader, een Spanjaard, kwam eind jaren zestig naar Nederland als gastarbeider. Door het enorme personeelstekort werden destijds veel mensen uit armere regio's van Europa geworven. Net als vele anderen werkte hij lange dagen: eerst in een fabriek in Amsterdam, daarna als schoonmaker op Schiphol en in het weekend in de keuken van een restaurant.

Hij sprak aanvankelijk slecht Nederlands. Was dat onwil? Ik denk het niet. Als je zestig tot zeventig uur per week werkt en samenwoont met voornamelijk Spanjaarden, Turken, Italianen en Portugezen, leer je vooral de talen van de mensen om je heen. De Nederlandse taal en gebruiken kwamen pas later.

Mijn ouders deden vervolgens juist hun best om te integreren. We verhuisden bewust naar een wijk waar vooral Nederlanders woonden, omdat zij wilden dat hun kinderen volledig onderdeel zouden worden van de samenleving.

Ik heb veel respect voor mijn vader. Je moet het maar durven: alleen naar een vreemd land vertrekken, zonder de taal te spreken en zonder enig vangnet. Dat moet soms ontzettend eenzaam zijn geweest.

Juist daarom vind ik initiatieven zoals in het filmpje te zien is alleen maar toe te juichen. Het verbaast me dat sommige integratiefouten van toen nog steeds worden gemaakt, maar elke stap die mensen helpt om de taal te leren en mee te doen in de samenleving is wat mij betreft een stap in de goede richting.

42 kudos 2026-05-12 16:54:37 op Roodkruisnegeerders
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die ook met een verkeersregelaar in discussie gaan, omdat ze denken dat verkeersregels alleen voor anderen gelden. Een rood kruis hangt er niet voor de sier, maar voor de veiligheid van hulpdiensten, wegwerkers en andere weggebruikers. Toch zijn er altijd mensen die vinden dat hun haast belangrijker is dan de regels. Tot het een keer misgaat. Dan is het ineens de schuld van iedereen behalve henzelf.

5 kudos 2026-05-06 22:56:13 op Immers en daarentegen
@LocoMotion | 06-05-26 | 22:07: Deze linksplakker reed al vanaf hectometer 16.0 t/m 14.0 HRL (thv Shell De Hackelaar) onnodig links. De splitsing komt pas bij 12.0… Je kan vooruitdenken, maar 4 kilometer van tevoren voorsorteren is wel héél enthousiast

2 kudos 2026-05-05 23:07:12 op De grootste treindouche van Europa
Ik deel jou mening, hadden de Hollanders dat zelf maar gedaan ipv lui thuis van een uitkering genieten.

-3 kudos 2026-03-19 09:20:16 op Karma gratis op te halen!
Ik vind het eigenlijk best triest dat er überhaupt zoiets als een weggeefkast nodig is in een rijk land als Nederland. In een samenleving met zoveel welvaart zou je verwachten dat iedereen in zijn basisbehoeften kan voorzien, zonder afhankelijk te zijn van dit soort initiatieven. Tegelijkertijd laat het bestaan ervan zien dat er nog steeds mensen zijn die het moeilijk hebben en tussen wal en schip vallen. Dat maakt het niet alleen verdrietig, maar ook confronterend.

5 kudos 2026-03-03 23:34:29 op Ome Donald is grote boosch op Spanjolen
Spanje exporteerde in 2025 voor 16,716 miljard naar de Verenigde Staten, 8% minder dan het jaar ervoor, en importeerde voor 30,174 miljard, 7% meer, waardoor het handelstekort opliep tot 13,4584 miljard -bron El Pais

2 kudos 2026-02-19 15:33:48 op Mij vangen?
Lekker, calamares en su tinta ...

10 kudos 2026-02-17 07:34:10 op Carnaval in Brazil
Ik spreek de taal, maar bij deze dame is de operatie goed gelukt. Op een klein detail na, de stembanden .

0 kudos 2026-02-11 14:59:30 op Roddeltonight Albert Verlinde is piswoest
Als kind had ik de Hulk als rolmodel.
Ik was vooral teleurgesteld dat ik nooit groen werd als mijn broek of shirt scheurde.
Misschien had ik gewoon uit mijn zolderkamer moeten komen en naar de sportschool moeten gaan… blijkbaar werkt gamma-straling minder goed dan squats

42 kudos 2026-02-09 22:24:36 op Jake Paul moet huilon bij volkslied
Dat vrouwtje van 'm doet de haarband af tijdens het volkslied en zingt mee, ik noem dat respect, kijk heren voetballers, neem dit als voorbeeld als jullie straks tijdens de WK quasi ongeïnteresseerd voor jullie uit staan te staren.

9 kudos 2026-02-06 06:42:03 op Auto in de fik na crash
Nee, bij nieuwe modellen die in China verkocht worden per 01/01/2027. Het heeft niks met de verzonken handvatten te maken maar meer met het ontbreken van een mechanische sluiting. Deze is bij veel nieuwe modellen elektrisch. Bij kortsluiting krijg je de deur namelijk dus niet open. Daarnaast is een heel erg belangrijk punt voor de veiligheid, binnen in de auto moet de ontgrendeling goed zichtbaar zijn, bij veel nieuwe auto's uit met name China moet je als passagier zoeken om de deur te kunnen ontgrendelen als je uit wil stappen.

5 kudos 2026-02-04 20:54:06 op Pfff, jas is veel te warm
weet niet waarom, maar ik moet aan die reklame van vroeger denken: .... aardbei, vanille en chocola ..

3 kudos 2026-02-04 07:22:42 op Tv vs. elastiek
Met deze grote post-elastieken kan je pas echt een grote stuiterbal maken.

40 kudos 2026-01-30 11:38:50 op Roemeen is kleding aan het shoppen op rare plek
Zit een erg groot verdienmodel aan gebruikte kleding uit een gewone textielcontainer, in tegenstelling tot wat jij beweerd gaat deze kleding niet naar mensen die er om verlegen zitten.
Enkel bij containers waar daadwerkelijk "Leger des Heils" op staat wordt kleding (mits bruikbaar) verdeeld onder hulpzoekenden

8 kudos 2026-01-26 13:07:55 op Motorrijder met micropipi
Ga naar -> -> -> ->. Iemand op een Harley met dit weer is geen hobby/mooi weer rijder, iets in mij zegt dat het "handiger" is om iets minder aandacht te vragen.

47 kudos 2026-01-21 10:02:31 op ID-kaart niet tonen na geluidsoverlast
Daar sta je dan als volwassen vent in een RB shirt, politie komt niet zomaar aan de deur, persoonlijk vindt ik dit geen harde aanpak, gewoon duidelijk. Zoals het eigenlijk altijd moet zijn.

0 kudos 2026-01-04 23:06:20 op welke auto moet je kopen dan?
Nee, niet waar. Vanaf ±2014/2016 (derde generatie) gebruikt Mini volledig BMW-eigen motoren (benzine en diesel).
De huidige modellen hebben geen PSA-motoren meer.

166 kudos 2025-12-31 09:35:41 op Karen van K3 had teveel gezopen
Een Vlaamse dame kan zelfs een kookboek sensueel laten klinken, terwijl een nuchtere Hollandse er nog in slaagt een erotisch verhaal droog te laten overkomen.

28 kudos 2025-11-23 22:52:23 op Tesla crasht bij achtervolging
Bij zo'n politieachtervolging krijgt de bestuurder zero euro voor z'n eigen auto.
WA dekt dat nooit, en allrisk gaat dit soort roekeloos vluchtgedrag ook gewoon weigeren.

Schade aan politieauto's, bomen, borden of anderen?
De verzekering betaalt eerst, maar daarna halen ze elke cent terug bij de bestuurder (regres).
Die mag dus uiteindelijk alles zelf aftikken.

10 kudos 2025-10-25 07:03:29 op Gewoon doortrainen
Als je bier wordt opgezopen, je koelkast elke dag leeg gevreten wordt, de pubers een hotline hebben met plaatselijke snackbar/pizzeria om de hoek en hun kamer niet meer uit komen, dan pas realiseer je hoe mooi het was toen ze nog klein waren.

9 kudos 2025-10-21 07:27:00 op Nederlandse toeristen hebben mot met locals in Valencia
Gaat om de overlast die veroorzaakt wordt door toeristen die zich niet houden aan locale regels (niet fietsen in voetgangersgebied bijvoorbeeld) en locals die het nu een keertje zat waren. Schuld ligt bij de "gidsen" die in z'n kort mogelijke tijd een nieuwe kudde fietsers door de stad wil jagen om te profiteren van naïeve landgenoten die denken dat je op de fiets in Spanje ook de regels mag overtreden. https://www.levante-emv.com/va...

26 kudos 2025-10-21 07:10:24 op Nederlandse toeristen hebben mot met locals in Valencia
Het zelfde hier in de grote steden met Amsterdam voorop, massa toeristen (nationaal/internationaal) die zich niks aantrekken van locale regelgeving of gebruiken. Vervolgens verbouwereerd zijn als ze aangesproken worden, kut tokkie volk!

41 kudos 2025-09-11 06:00:27 op Ineens weet je het
Mooie vrouw, leeftijd is lastig in te schatten, ze kan net zo goed 19 maar ook 45 zijn.

3 kudos 2025-08-21 07:20:00 op F35 op sail
Er wonen meer provinciale in Amsterdam dan Amsterdammers.

1 kudos 2025-08-16 09:39:08 op Knap staatje tunnelbouwkunde
Uniek stukje Hollandse vakmanschap waar ze in de rest van de wereld met jaloerse blikken naar kijken.

68 kudos 2025-07-20 09:11:35 op Hoe laag kan je gaan
Ongelooflijk om te zien hoe vloeiend en strak hij door de bocht gaat op die snelheid. Pure klasse en vakmanschap!