3,444 +4466 -1022
Kudos
#17798 (Top 6.4873%)
Kudos/dag | 1.19 |
Kudos/reaguursel | 20.5 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 599 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -192 |
3,444 +4466 -1022
Kudos
#17798 (Top 6.4873%)
Kudos/dag | 1.19 |
Kudos/reaguursel | 20.5 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 599 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -192 |
168
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.06 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 34.3 |
Reacties per reaguursel | 0.55 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 5 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 06-12-2016 |
Kudoverloop over tijd
-192 kudos 2016-12-21 22:38:41 op Greet lakt zijn nagels
Ja! Dit heeft me overtuigd! Hoef ik dat partijprogramma van 1 a4 niet meer te lezen. Top!
-74 kudos 2017-03-18 21:40:32 op Iets teveel van je kat houden
Alle katten terug naar Istanbul!!1
-54 kudos 2019-07-01 14:20:48 op Touristjes pesten
Hardop gelachen, dankje
-51 kudos 2017-03-14 12:23:45 op Balletje trappen met Hiddema
Dat het gros hier PVV en FVD gaan stemmen moge duidelijk zijn. Maar in mijn ogen zullen beide partijen de situatie in dit land niet gaan verbeteren. Net als de PVV baseert de FVD zich op een vals verleden. Ze vervullen namelijk de nostalgische behoeftes van de burger, en laten daarbij de negatieve zaken van het verleden achterwege. Het verwijt van de FvD dat mensen daar niet aan meedoen wordt ingevuld als ´zelfhaat´. In het zelfde betoog spreekt Thierry Baudet van ´een homeopathische verdunning van Nederland met alle volkeren van de wereld zodat er nooit meer Nederlander zou bestaan.´ De Nederlander van nu is niet dezelfde Nederlander als die van 100 jaar geleden. Een Nederlander is simpelweg geen vast gegeven. Thierry Baudet weet dit als historicus prima, maar hij weet dat je als opkomende partij het meeste kans maakt om je te richten op een onderwerp waar de mensen boos om zijn. \r
Niemand zit te wachten op 'hordes gelukszoekers en potentiële terroristen'. De FvD pretendeert alsof Links(e elite) aan de grens staat met open armen. Ten eerste wil ik mijn sympathie uiten aan 'gelukszoekers'. Het zoeken naar een beter leven is immers een logische menselijke reactie. Ten tweede, mag ik hopen dat we er over eens zijn dat we voor vluchtelingen wel wat kunnen betekenen. Of dat opvang is, of zoals de FVD zelf voorstelt opvang in de regio, is lastig.\r
Maar dat zou niet de volledige aandacht van de verkiezingen moeten consumeren. Echt belangrijke onderwerpen, met uitzondering van de onderwijs want dat doet de FVD prima, worden 'second issues'. Economie en globale positie zullen enorm verzwakt worden als het aan de FVD ligt. De extreem beoogde hervorming belastingstelsel is naast dat het oneerlijk is, ook desastreus voor de begroting. Daarnaast gaan binnen referenda hier ook niet bij helpen, maar zorgen deze naar alle waarschijnlijkheid voor een maatschappelijk en economisch isolement (Brexit). Dat politici het nu niet goed doen, prima. Maar zoals ik al eerder zei, je niet ingelezen seniele buurvrouw gaat echt niet beter doen bij de halfjaarlijkse stembus.
-47 kudos 2018-03-26 21:20:18 op Genderneutraal uitgelegd
Altijd fijn als mensen een uitgesproken mening hebben over een onderwerp waar ze niks van afweten. Stel je voor dat je met het 'verkeerde' geslacht geboren bent, wordt er volgens op dumpert je door een jochie nog de les gelezen ook.
-44 kudos 2019-11-18 15:04:40 op Wijnaldum over racismetokkies
Jezus Christus. En dan zijn er mensen die willen beweren dat het geen maatschappelijk probleem is.
-43 kudos 2017-07-10 19:41:18 op Politie is het beu
Dit heeft in mijn ogen helemaal niks met links te maken. Althans, wat mij betreft mogen deze mensen zich niet links noemen.
-38 kudos 2018-09-02 14:59:52 op Waarom kiezen ze voor Marokko?
Ach, Derksen vertoond tegenwoordig ook wat populistische trekjes, makkelijk scoren. Het werkt natuurlijk beide kanten op. Als ik als 'buitenlander' in verschillende aspecten word buitengesloten (als bijvoorbeeld persistente generalisaties op dumpert) dan moet men niet gek opkijken als er niet voor Nederland gekozen wordt. Als ik de reacties onder verschillende filmpjes doorlees op dumpert had ik ook gauw een keuze gemaakt.
-33 kudos 2018-02-21 00:32:01 op Baudet over afschaffen Referendum
Man, dat demoniseren valt allemaal wel mee hoor. Gewoon een goede verkiezingsstrategie van FvD. Vergeten we daarnaast ook niet even dat hij heeft gezegd dat 'er vrijwel geen invloed van de mens is op klimaatverandering'. Daarnaast, de politicus die pleit voor meer democratie, klaagt een minister aan en verwerpt democratisering van zijn eigen partij. Ik kijk zijn populariteit met argusogen aan.
-29 kudos 2017-09-11 17:15:28 op Dingdong
Want het waren natuurlijk Roemer en Klaver die zijn huis hebben gevandaliseerd...
-29 kudos 2017-03-12 15:03:36 op Turkse vlag op Nederlandse consulaat in Istanbul
Heel erg jammer dit tijdens verkiezingstijd. Op Dumpert zie ik vaak heel erg rechts georiënteerde reacties.\r
\r
Turkije is extreem nationalistisch, en dat is gevaarlijk. De toekomst van ons land, en van de wereld ligt niet bij extreem nationalisme. Een soevereine staat is natuurlijk belangrijk voor identiteitsvorming. Een samenwerkingsvorm van verschillende soevereine staten zie ik op dit moment als beste oplossing om extreem nationalisme te bestrijden (de EU als samenwerkingsvorm). Natuurlijk zijn er fouten gemaakt en gaat het niet zo soepel als dat de meeste mensen hopen. \r
Maar de oplossing ligt dus niet bij populistische partijen die wel eens waar het nationalisme van een ander land aanvallen, om vervolgens precies hetzelfde te doen in eigen land. Ik neem hierover even de PVV, omdat ik een vermoeden heb dat een groot deel van de reaguurders hier op gaat stemmen. Er zijn geen constructieve oplossingen, maar alleen maar polarisatie. Het doel van de regering zou moeten zijn om uit te zoeken waarom een deel 'Nederturken' zich meer Turks voelt dan Nederlands, en hier een oplossing voor probeert te zoeken. Dit is natuurlijk kort door de bocht, maar in ieder geval constructiever dan de polariserende uitspraken van de PVV.\r
\r
Het lijkt vaak als ik reaguursels lees alsof links tegen integratie is. Zo ben ik absoluut geen voorstander van een dubbelpaspoort. Dat de mensen hebben gedemonstreerd is hun goedrecht, en dat zouden ze ook altijd mogen doen. Maar als de Nederlandse autoriteiten dit vanwege veiligheidsredenen niet kunnen waarbogen, en vervolgens deze mensen wel de straat opgaan, dan nemen ze in mijn ogen de Nederlandse nationaliteit niet serieus. De oplossing is natuurlijk lastig, en die ga ik ook niet geven. Maar een begin van een oplossing zou kunnen zijn dat Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijd een keuze zou kunnen maken tussen een paspoort.
-28 kudos 2017-02-17 20:04:20 op Geschiedenis van immigratie
Meen je dit serieus?
-26 kudos 2022-01-07 11:28:30 op En zo is het
Slimme bifurcatie - maar net alsof hét woningprobleem wordt veroorzaakt door immigranten. Deze aandacht én discussie leidt wederom af van de daadwerkelijke problematiek in ons land, zoals bijvoorbeeld de woningnood. Ten eerste wonen immigranten in huizen waar veel mensen niet eens in zouden willen wonen, ten tweede vallen de cijfers erg mee als we kijken naar wat daadwerkelijk achter de problematiek schuil gaat: mensen die meerdere huizen bezitten en daar waarde over "toevoegen".
-24 kudos 2016-12-19 20:32:15 op Verzoekje van zeurdoos backfired
De muzieksmaak van de gemiddelde reaguurder verklaart ook meteen het aantal Wilders sympathisanten op dumpert.
-23 kudos 2018-02-21 01:14:48 op Baudet over afschaffen Referendum
Een goede spreker is niet persé een goede politicus. Dat onderscheid wordt helaas te weinig gemaakt in Nederland. \r
-22 kudos 2017-01-28 18:33:14 op Gozert trekt z'n duim eraf op de BBC
Iemand enig idee hoe het nu met deze man is??
-18 kudos 2017-03-11 22:51:16 op Kud - Comazuipen
Vaak is kud brilliant, maar deze is wel echt heel erg matig.
-16 kudos 2018-08-27 11:43:26 op Dromedaris geeft niet op
Toch is dit niet heel anders hoe in Nederland dieren geslacht worden.
-15 kudos 2017-03-12 14:45:56 op Turkse vlag op Nederlandse consulaat in Istanbul
Wat een onzin weer. Jezus. 'Niet als wij eengezind met elkaar' Nou ik voel zeker geen verbondenheid met jou betoogje. Verder kan ik er echt niks van maken. Doe ff beter je best met je 'gezonde' verstand.
-15 kudos 2017-06-13 15:36:19 op Hakken op hakken
Een te diep snuifje van de lavendelzak genomen Thierry?
-14 kudos 2018-03-26 21:42:15 op Genderneutraal uitgelegd
Leuke woordgrap - Genderneutraal is iets anders dan ik hierboven beschrijf, maar volgens mij heeft deze jongen dat zelf niet helemaal door.
-14 kudos 2018-08-27 11:44:00 op Dromedaris geeft niet op
Daarnaast, beter bewust zijn van waar je vlees vandaan komt toch?
-12 kudos 2018-02-21 00:36:24 op Baudet over afschaffen Referendum
Met nuancering komt FvD er namelijk niet.
-11 kudos 2017-03-10 23:46:28 op TERRIE BERDET BEN AF
@Bastie \r
\r
-Subsidies voor 'performance art' is een relatief lage kostenpost in het overheidsbudget. Daarnaast levert het ook op (Kijk naar Zweden, juist erg positief). Het is natuurlijk wel erg belangrijk om te kijken of het geld wel goed besteed wordt.\r
-18 maanden cel voor verkrachting. \r
Ik geloof dat rechts (VVD) de afgelopen regeerperiode hier verandering in had kunnen brengen maar blijkbaar hebben ze het toch niet goed gedaan?\r
-Verplichte vrouwenquota \r
Als je artikel1 als een linkse partij ziet dan heb je gelijk.\r
-Op hol geslagen immigratie\r
Of hier sprake van is laat ik even in het midden. Dat het immigratiebeleid beter had gekund ben ik met je eens. Maar ik heb partijen die het immigratiebeleid als speerpunt hebben hier ook niet heel veel zinnige oplossingen over hebben horen geven.\r
-Weg met ons, leven de Europese burger\r
Als je een beetje zou verdiepen in de Nederlandse geschiedenis zou je weten dat nationalisme een recente uitvinding is. Natuurlijk is identiteit belangrijk maar dit is met tijd altijd veranderdt. Denk je dat een 'Nederlandse' boer in de 17e eeuw enigzins nationaal begrip had? \r
Lutser.
-10 kudos 2019-03-25 14:56:13 op Thierry zegt wat ik denk
Typisch. Dit is precies wat Baudet en partij propageert. Het innemen van een slachtofferpositie in het maatschappelijk debat, het 'iedereen is tegen ons principe', niet verantwoording nemen maar benoemen wat een ander fout doet. Als je jezelf en partij boven de wetenschap en huidige beleidsvoering zet, én overtuigd ben van eigen gelijk, dan zou je niet continue bezig zijn met het benoemen van andermans fouten en verwijten, maar verantwoording nemen en je eigen concrete beleid en bijhorend kostenposten uitdragen in het politieke debat. Het enige wat ik hoor is dat FvD gedemoniseerd wordt, dat een groenlinksert geen hand wilde schudden met Annabel Nanninga: alles wat men FvD aandoet, wordt door eigen partij extreem uitvergroot en ingezet als verkiezingsstrategie. Ik begrijp het overigens wel, het heeft het nodige aantal zetels opgeleverd.
-9 kudos 2017-10-16 17:20:52 op Gradaties van Hitler's haat
wat
-9 kudos 2018-05-05 10:54:04 op Johan over de damschreeuwert
Ik ben het met Johan eens. Tegelijkertijd vind ik ook dat het historisch besef in Nederland wel wat beter kan. Dat hoeft inderdaad niet op 4 mei, wel in de schoolboeken. Ik vraag mij af hoeveel mensen afweten van rawagede, en anderen gruwelen van Nederland in de koloniën, die notabene na de oorlog (1947-1949) gepleegd werden.
-9 kudos 2018-06-09 17:00:50 op Stagedive level: expert
En vervolgens gaan huilen als mensen de racisme kaart trekken.\r
Misschien moet je maar beginnen met niet racistisch zijn.
-8 kudos 2016-12-06 16:44:10 op Martin weet van opvoeden
Man man man. Het feit dat hij ziet dat er neppieten in zitten geeft aan dat hem geleerd is dat er 'verkeerde' pieten zijn. Als deze discussie nou eens zou ophouden dan zou dit geen probleem zijn voor een kind. Lekker boeiend allemaal. (Nederlandse) tradities zijn een uitvinding van de laatste twee eeuwen, en zijn bovendien continue onderhevig aan verandering. Nostalgische gevoelens worden onterecht op de hedendaagse maatschappij geprojecteerd. Dit zorgt ervoor dat deze onnodige discussie veel te lang duurt.
-8 kudos 2017-11-17 08:26:35 op Scooterdief gepakt door omstanders
Rechts regeert al jaren en alsnog zijn er deze wantoestanden in Nederland. Nijmegen is links en daar is inderdaad aanzienlijk lagere (kleine) criminaliteit. Ik snap je logica niet.
-8 kudos 2018-06-29 20:47:07 op Potje matten met agent
Ga daar wonen dan
-7 kudos 2018-10-31 20:09:56 op Thierry wil interrumperen
Thierry leeft een beetje in zijn eigen wereld.
-7 kudos 2019-01-01 17:20:16 op Alles ist verboten!!
Makkelijk scoren
-7 kudos 2017-03-10 23:01:14 op TERRIE BERDET BEN AF
Ik heb het partijprogramma gelezen. Ik vind het werkelijk waar knap hoe een partij zo haaks kan staan op mijn eigen visie. De grootste stoorfactor vind ik de bindende referenda. Met alle respect, maar je wilt toch niet dat de onderbuikgevoelens van je gepensioneerde oudtante bepalen of de gulden terug komt of niet. Daar hebben we toch volksvertegenwoordigers voor?\r
\r
Als ik de reaguursels lees verbaas ik me ook altijd over de typering van links. 'Linkse rakkers' en wat dan ook, het is net alsof het slecht is om links te zijn. Waar komt dit vandaan?
-7 kudos 2019-12-23 23:10:36 op Klaver vs ten Hag
Dat zou vast niks met de opvoeding te maken hebben!
-7 kudos 2017-09-11 17:22:40 op Dingdong
Juist niet. Deze acties zijn uiteraard op persoonlijk niveau ontzettend naar voor Baudet, op politiek niveau profiteert hij nu (zoals je in de reaguursels kan lezen). \r
FvD zou de laatste partij zijn waar ik op ga stemmen, maar dit soort acties zijn op ieder vlak gewoon te dom voor woorden.
-6 kudos 2017-03-10 23:29:53 op TERRIE BERDET BEN AF
@KwarktassenUnited\r
Ja, maar de meeste mensen stemmen niet zomaar voor een partij. Over het algemeen is dit een weloverwogen beslissing. Je kan mij niet wijs maken dat bij ieder referenda mensen net zo goed verdiepen in het onderwerp als tijdens de landelijke verkiezingen. Daarnaast is het opkomstpercentage tijdens referenda een stuk lager dan tijdens de verkiezingen. De uitslag van een referendum is daarom een slechte weergave van de maatschappij. Stel je voor dat 10 gepensioneerde oudtantes stemmen tijdens een referendum ten opzichte van 5 werkende Nederlanders, simpelweg omdat (werkende) mensen over het algemeen meer te doen hebben dan telkens maar stemmen. Verplicht stemmen bij referenda is ook geen optie, dat is simpelweg niet mogelijk. Daarnaast zijn referenda bovendien ook nog eens erg duur. \r
\r
@Real_Karighutje\r
Ben ik het met je oneens. Ik omschrijf het nu als links, maar het is niet zo zwart wit als ik het doe laten lijken. Ik vind juist dat 'links' een reëeler toekomstbeeld heeft dan 'rechts', over het algemeen. Progressief, gericht op de lange termijn, en niet op de korte termijn zoals dat vaak is bij rechts. Bijvoorbeeld privatisering zorg en spoorwegen. Marktwerking zou werkgelegenheid en een zachtere prijs creëren, maar het tegendeel gebeurde. Als voorbeeld: het is niet perse en (klimaat) of (economie), het kan goed samen gaan als de energie van de overheid niet aan onbenulligheid wordt besteed.
-6 kudos 2019-01-11 00:32:19 op Aziatistisch meisje doet dansje
@george wordt toch wel redelijk Mandarijn gesproken in die chat
-5 kudos 2022-11-20 11:33:13 op BREEK: Trump terug op Twitter!
Het is om verschillende reden niet representatief, maar met name omdat Musk deze poll op zijn eigen account plaatst. De Trump en Musk aanhang onderschrijven veelal dezelfde idealen, in ieder geval als het op twitter aankomt, met dit resultaat als gevolg. Slechte ontwikkeling dat een doorgaans slecht ingelezen, prominente techCEO zichzelf zo op de voorgrond probeert te positioneren.
-5 kudos 2018-01-04 14:56:13 op Dominee Gremdaat over 2018
Een eigen mening moeten hebben en vervolgens voorbeelden geven waarover je een 'eigen' mening zou moeten hebben...
-4 kudos 2019-03-21 15:29:03 op VVD ziet uitslag FvD
Dat een politicus zich boven de wetenschap stelt zou de alarmbellen toch wel moeten laten rinkelen. De onorthodoxe positie die FvD inneemt betreffende het klimaatdebat roept om verantwoording. Echter wordt er enkel gehamerd op wat er niet deugd aan het huidige beeld op klimaatverandering en daarbij passende klimaatbeleid. Wetenschappelijke argumentatie wordt niet gegeven, sterker nog, Baudet distantieert zich van de klimaatwetenschap. Fouten die nu volgens hem worden gemaakt repeteert hij in het klimaatdebat, wat overigens ook herkenbaar is op andere onderwerpen. De stellige positie die hij in het klimaatdebat inneemt is bijzonder, vooral omdat hij nogal fluctueert in zijn uitspraken en meningen over het klimaat. Je zou verwachten dat als je een dergelijke uitgesproken mening hebt, gebaseerd op de overtuiging van je eigen gelijk, dat je dit niet zomaar inruilt voor een nieuwe mening. Eerst was er volgens Baudet geen relatie tussen de mens en klimaatopwarming, vervolgens is die er wel maar is die minimaal, en erna kan Nederland als klein toch nooit opboksen tegen de vervuiling van het grote China. Ik vind het verontrustend dat je jezelf beter inschat dan de wetenschap, én tegelijkertijd, dat je zo stellig bent terwijl je geen consistente positie inneemt, op een onderwerp waar je absoluut niet mee wil gokken.
-4 kudos 2018-08-04 23:21:30 op Dansmevrouw wordt afgevoerd
Vind ik helemaal niet gek. Iedereen valt toch op wat anders? Dat je zelf niet hierin kan inleven betekent niet per direct dat het niet bestaat!
-4 kudos 2017-12-18 18:11:12 op Herinnert u zich deze nog?
Ik vind het altijd zo knap dat op ieder filmpje dergelijke reaguursels zijn.
-3 kudos 2016-12-21 22:49:35 op Greet lakt zijn nagels
@Old Spice\r
Natuurlijk gaat het besteden van ontwikkelingsgeld niet zoals jij dat wilt. Maar de besteding doet in ieder geval wel iets. Pro eigen initiatief zeg je? Als ik deze reaguursels lees heb ik helaas niet veel hoop dat hier iemand eigen initiatief gaat nemen. Dan ben ik blij dat er zoiets is al ontwikkelingshulp. Geluk maken, dat doe je voor jezelf, maar dat kan niet vanuit het niets.
-3 kudos 2017-06-11 16:01:09 op Goeie trol is goed
Is dat Morty?
-3 kudos 2017-10-02 15:55:29 op Dorp Catalonië jaagt politie weg
@pottenbakker123 Wie?
-2 kudos 2017-03-14 12:54:12 op Balletje trappen met Hiddema
@Ernie_n_Bert\r
Ik heb inderdaad een aantal spelfoutjes gemaakt. Typen in een klein boxje blijft lastig. Excuus.
-1 kudos 2022-02-28 14:55:49 op Klaver wil FVD en PVV uitsluiten van briefings
Liever vandaag dan morgen. Baudet is een marionet van Putin, hij heeft niks te zoeken in zaken aangaande onze staatsveiligheid.
-1 kudos 2018-12-31 17:37:25 op Amerikaanse propaganda uit 1943
Zonder inmenging van Amerika had het Derde Rijk het naar alle waarschijnlijkheid ook begeven.
-1 kudos 2018-10-10 16:19:09 op Wethouder vindt school tantoe lauw
Is toch mooi... Hij probeert het in ieder geval