DumpStats voor JeroenBuks

320 +406 -86

Kudos

#53794 (Top 19.9481%)

Kudos/dag 0.31
Kudos/reaguursel 9.7
Meeste kudos op 1 reaguursel 94
Minste kudos op 1 reaguursel -38

33

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.03
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 58.9
Reacties per reaguursel 0.09
Meeste reaguursels op 1 dag 8
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 06-07-2021

Kudoverloop over tijd

4 kudos 2023-01-24 17:00:11 op Doehetzelluf vasectomie
@Catalisator | 24-01-2023 | 15:16: Ik ben ook direct weer aan het werk gegaan, dezelfde dag. Maar ik had wel een paar dagen een "funny walk".

23 kudos 2022-10-13 22:56:23 op Opa Nak
Zelfde gaat op voor alcohol, koffie, cacao en de kleding die je draagt en nog veel meer. Denk aan alles uit China. Wat jij doet is selectieve verontwaardiging

-1 kudos 2022-10-03 14:28:18 op Graafmachine aan boor krijgen
Zal iets Russisch zijn. 't Russische leger denkt ook dat het tij nog te keren valt met weer een andere generaal aan de top.

6 kudos 2022-09-27 19:04:32 op Weeg hier je voordeel!
Ja, dat hebben ze zeker. Worden ook verplicht geijkt. Maar hier is zoals al aangegeven een kap verwijderd. Waarschijnlijk om een kek filmpje te maken

18 kudos 2022-09-19 14:02:46 op Scootmobielgekkie vs pakman en kaolokoters
Onzin. Je kunt zo'n ding gewoon kopen. Ze staan ook op Marktplaats.

Je verhaal gaat misschien op als je er eentje gratis wil (van de zorgverzekering of ander potje), maar iemand met 2000,- kan er gewoon eentje kopen bij een mobiliteitswinkel.

65 kudos 2022-08-22 11:06:07 op Mart houdt dus niet van bier
Organisaties moeten dat bier gooien eens serieus gaan aanpakken. Voor de artiest is het kut, voor de apparatuur is het kut maar ook voor de mensen die in de zaal staan is het kut. Je hele lijf plakt en stinkt de hele avond nog.. En daarnaast is het nog zonde van 't bier en 't geld dat er aan besteed.

Ik begrijp werkelijk niet waarom dit "leuk" is.

0 kudos 2022-01-10 21:54:02 op NHS arts laat zich niet vaccineren
@jermaindefoe | 10-01-2022 | 14:40: Google even Pandemrix. Daarbij was een tot 15x hogere kans op blijvende narcolepsie. Er is zelfs een verpleegkundige geweest die zelfmoord heeft gepleegd, nadat ze narcolepsie kreeg van Pandemrix nadat die vaccinatie haar was opgedrongen door haar werkgever. De tijd tussen inenting en narcolepsie was gemiddeld 42 dagen. Tegen die tijd was dat vaccin allang weer uit je lijf.

-38 kudos 2021-12-17 12:06:17 op Politie doet comeback op wijsneus
Zo raar is dat toch niet? Er liggen duizenden aangiftes voor bv. seksueel misbruik, huiselijk geweld, etc. Daar is dan 'geen tijd voor', maar posten op een weg om te kijken of iemand een appje leest kan wel.

Nu begrijp ik wel dat het een het ander niet perse uitsluit.. Dat een 'flitsagent' wellicht ongeschikt is om een misbruikzaak op te lossen.. Maar ik begrijp wel dat men soms twijfelt aan de prioriteiten bij het politieapparaat.

Het gaat dus niet zozeer om de staatkas zelf.. Maar 't gevoel dat de politie er ook is als inkomstenbron voor de overheid, in plaats van de maatschappij te behoeden voor criminaliteit.

En dat het politieapparaat daar wel degelijk voor misbruikt wordt is wel helder. De boetequota's van enkele jaren terug zijn daar een mooi voorbeeld van.

0 kudos 2021-12-15 16:33:39 op Zo, dat pakketje is afgeleverd
@naraga | 14-12-2021 | 20:39: Ze krijgen de kosten voor het vervoer terug, dus die 8 euro om je pakketje ergens af te leveren. Ze krijgen niet de waarde van het pakketje vergoed.

-1 kudos 2021-12-15 16:18:35 op Moordpoging in de speelhal
Je krijgt gek genoeg veel minnetjes, maar ben het met je eens. Geef het kind even de tijd om zelf te acteren, zodat het een eventuele volgende keer wanneer je even niet oplet een grotere kans is dat het kind zichzelf in veiligheid kan brengen.

Bovendien helpt een paniekreactie zoals hier het geval lijkt nooit.

8 kudos 2021-11-22 09:30:11 op Los in Leeuwarden
Lekker makkelijk scoren zo'n reactie.. Ik keur het slopen van al het straatmeubilair ook niet goed.. Maar ik begrijp 't gevoel van frustratie wel. Een normale demonstratie (dus zonder rellen) heeft bij deze overheid ook 0,0 effect.

Een overheid die onder de noemer Corona voetbalpubliek verbiedt omdat ze de rellen zat waren. Dat wekt aggressie op, dus dan gaan ze naar de stad. Idem met vuurwerk verbod. Er is nou eenmaal een hoop frustratie in de maatschappij, en als je dan steeds meer dingen gaat verbieden dan krijg je steeds meer excessen.

Een overheid die onder de noemer Corona een vaccinatie indirect gaat verplichten met 2G.. Dan krijg je bij mij ook het bloed wel onder de nagels vandaan.

Met een Minister Present die geen tegenspraak duldt en alle maatschappelijke onvrede wegzet als sociologisch gewauwel.

Ik zeg niet dat alle eisen van deze groep ingewilligd moet worden, maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat het er wel op lijkt dat er met COVID slechts 1 doel is, en dat is voorkomen dat de politiek zich moet verantwoorden voor de afgeschaalde zorg. En daarom is alles geoorloofd om code zwart niet van kracht te laten gaan. Met alle maatschappelijke gevolgen van dien.

Hoeveel miljarden gaan we nog in steunmaatregelen stoppen? Hoeveel meer huiselijk geweld moet nog plaatsvinden? Hoe lang moet de GGZ wachtlijst worden? Hoeveel miljarden moeten verzekeraars nog uitkeren voordat we erkennen dat deze mate van sociale isolatie geen oplossing is?

94 kudos 2021-11-10 12:56:43 op Ongehoord Nederland presenteert: het traditionele ZwartePietenJournaal!
Daar was niemand mee bezig, want zwarte piet was zwart. Daar hoefde dus geen aandacht aan gegeven te worden, want het was gewoon zo. We staan nu ook niet stil bij het feit dat de Kerstman een dikke pens heeft. Totdat er een of andere woke-groep roept dat dat niet meer kan en de pens van de Kerstman ineens onderwerp van discussie is.

De irritatie over zwarte piet (en mogelijk straks de pens van de Kerstman) gaat 'm helemaal niet om de kleur van Zwarte Piet. Het gaat er om dat mij, en andere blanke Nederlanders, als racist worden weggezet omdat we op een feest een blanke zwart schminken. Terwijl ik geen enkele blanke ken die ooit die associatie heeft gemaakt of gelegd. Het racisme verwijt wordt ons in de schoenen geschoven.

En als er al een associatie is dan is dat meer vanuit ons slavernij verleden en niet om de huidskleur. En dan moet je een discussie voeren of je geschiedenis moet willen uitgummen.. Of dat je er misschien met een feest toch nog een positieve draai aan geeft en ondertussen ook realiseert dat er vroeger dingen normaal waren die nu het daglicht niet meer kunnen verdragen. Om herhaling te voorkomen bijvoorbeeld.

De negatieve emotie en de afkeer van 'de nieuwe versie' v/h Sinterklaas feest komt niet door de kleur van Zwarte Piet maar doordat een bepaalde groep onterechte verwijten maakt. Dan gaan mensen zich verdedigen.

-23 kudos 2021-11-10 12:47:25 op Ongehoord Nederland presenteert: het traditionele ZwartePietenJournaal!
Nee, het is inderdaad veel makkelijker om je persoonlijke gezondheid volledig neer te leggen bij een basisschoolleraar genaamd Hugo de Jonge, zelf geen enkele kritische vraag te stellen en gewoon maar gewoon doet wat Hugo wil.

Stel je voor dat je zelf afwegingen zou maken.. Wat een gedoe!

3 kudos 2021-11-08 13:44:31 op Feesten met nep-QR
Nu ben ik heel benieuwd.. Waarom zou je piepschuim in je groencontainer gooien?

5 kudos 2021-11-03 16:00:39 op Hugo heeft weer dementie
@Koningman | 03-11-2021 | 14:06: Aangenomen dat het waar is wat op medrxiv staat, dan maakt het niet uit. Je gaat nooit een 100% vaccinatiegraad halen. Ook niet in landen waar een verplichting is. Dus die virusevolutie (nieuwe varianten) zal altijd plaatsvinden. Dat is dus geen valide argument voor vaccineren.

Bovendien is de kans ook aanwezig dat het virus evolueert naar een variant waartegen de vaccins minder goed werken.. Ook dat is namelijk evolutie.

5 kudos 2021-11-03 15:55:51 op Hugo heeft weer dementie
@Jacco92 | 03-11-2021 | 14:40: Maar lieve Jacco.. Vrijwel alle patienten op de IC met Corona zijn ouder dan 70 jaar. En mensen van 70 jaar hebben vrijwel allemaal wel een of andere onderliggende aandoening.

De reactie dat alleen in MUMC vooral ouderen liggen door de demografie aldaar helpt misschien ietsjepietsje mee, maar verklaart niet de 80% gevaccineerden.

9 kudos 2021-11-03 15:53:49 op Hugo heeft weer dementie
Dat is het hele idee he.. Dat Hugo in het verleden dingen gezegd heeft, op een hele stellige wijze, dat iets niet gaat gebeuren.. dat nu toch gebeurt.

-5 kudos 2021-11-03 15:52:15 op Hugo heeft weer dementie
@Sjeempie | 03-11-2021 | 15:26: Jij kunt niet weten of er gezonde dertigers op de IC liggen, want die cijfers worden niet vrijgegeven. Van de ziekenhuisopnames is niet per leeftijdsgroep bekend gemaakt of die bv. onderliggende kwalen hebben.

22 kudos 2021-11-03 15:50:16 op Hugo heeft weer dementie
@Jacco92 | 03-11-2021 | 15:12: Hoax18 gaf aan dat hij 30'er is. Als 30'er is de kans om op de IC te komen praktisch nul. De 30'ers die er wel liggen hebben onderliggende kwalen.

Dat "significant kleiner" is achterhaalt bij de Delta variant. Enkele weken na vaccinatie verspreiden gevaccineerden vrijwel evenveel corona deeltjes als ongevaccineerden. Alleen kort na vaccinatie is er een duidelijk verschil.

Nature: The latest study examined the effect of vaccines on transmission more directly. It analysed testing data from 139,164 close contacts of 95,716 people .

Resultaat: transmissie door 2 wk na vaccinatie geinfecteerden: 57%. Maar 3 maanden na vaccinatie gestegen naar 67% , gelijk aan het percentage transmissie door niet- gevaccineerden.

Verder, de man in het filmpje is de typische IC patient: 50+, man, overgewicht, slechte lichamelijke verzorging. Jules Rasoelbaks is namelijk jaren verslaafd geweest aan harddrugs en is ex-gedetineerde.

"Fake news" noemen we dat volgens mij, als je Jules gaat vergelijken met een gezonde 30er

-4 kudos 2021-11-03 09:11:42 op Goeie reclame!
@TarrelsPlukker | 03-11-2021 | 08:43: Mag ik het opmerkelijk vinden dat je het hulptraject (GGZ, behandeling, etc) beschrijft als "straf"?

8 kudos 2021-11-03 09:09:47 op De pepdwerg
Alleen gister was 't dinsdag

-2 kudos 2021-10-04 14:44:07 op Interviewen op de Dam
@Liberaal | 04-10-2021 | 11:26: Klopt, maar de vraag van de interviewer is naar mijn idee ook 'verbaal geweld'. Of 'passief agressief', of hoe je het ook wil noemen.

Bovendien laat de man vrij duidelijk weten dat hij niet geïnterviewd wil worden. En toch blijft de interviewer die microfoon onder z'n neus duwen.

Ik had zelf niet zo agressief gereageerd, maar als ik aangeef dat ik niet wil deelnemer aan zijn interview en hij blijft dat ding onder mijn neus stoppen, dan trek ik na de 5e vraag ook dat ding uit z'n handen.

1 kudos 2021-10-04 14:41:21 op Interviewen op de Dam
Als mijn kind op straat met een regenboog ballon loopt omdat ze de kleurtjes zo mooi vind is dat niet direct een politiek statement. Die ballonnen zijn vast ergens uitgedeeld, daar hoeft niet direct een heel idee achter te zitten.

Deze man kan inderdaad gefilmd worden. Maar de interviewer stelt een zinloze vraag die als enige doel heeft om een geïrriteerde reactie uit te lokken. De vraag heeft bar weinig te maken met de reden waarom hij daar staat (Corona) en het is een hele vooringenomen vraag. Ik denk zelfs dat ze deze man misschien bewust uitgekozen hebben op basis van zijn ietwat onverzorgde uiterlijk in de hoop een dergelijke 'banale' reactie te krijgen. Dit is geen journalistiek.

De manier waarop hij die reactie geeft keur ik af, maar ik snap zijn irritatie heel goed.

2 kudos 2021-10-04 14:35:10 op Interviewen op de Dam
Je argument zou valide zijn als deze interviewer een vraag stelt over waarom hij daar staat.

Maar "vindt u het normaal dat ze met een FVD ballon lopen" is een vooringenomen vraag met als enige doel om een vervelende reactie uit te lokken.

Daar komt nog bij dat dit - neem ik aan - een corona demonstratie was, en FVD hier dus helemaal niet relevant is.

-7 kudos 2021-10-04 14:30:34 op Interviewen op de Dam
@Megusa | 04-10-2021 | 13:32: Wat is daar niet normaal aan? Het lijkt mij een prima lesje maatschappijleer dat je moet opkomen voor je standpunt en je idealen.

Dat jij het niet eens bent met waar deze mensen voor staan.. Dat mag. Maar als ouders je kinderen laten zien wat een demonstratie is lijkt mij helemaal niet zo slecht.

14 kudos 2021-07-31 16:28:00 op MS-DOS, wie ken dat nog?
Dat is CGA. Hoewel CGA officieel 16 kleuren kent, kan hij deze niet alle 16 tegelijkertijd laten zien. Meestal zie je daarom deze 4, magenta, cyan, wit en zwart.

Daarna kwam EGA, dat alle 16 kleuren uit CGA wel gelijktijdig kon laten zien. En toen VGA dat 256 kleuren had. En daarna kwam Super VGA.

En nu ben ik oud.

-5 kudos 2021-07-27 16:41:05 op Smile!
Een blije hond kwispelt 'breed' (lange slagen). Een bange hond trekt z'n mondhoeken naar achter.

Als ik een hond dit zie doen doe ik een paar stapjes naar achter.

1 kudos 2021-07-06 13:47:30 op BMW neemt halve straat mee
@JeroenBuks | 06-07-2021 | 13:46: Ik zie nu 2e filmpje pas. Alsnog.. weinig aan de hand wat mij betreft. Ongelukje kan gebeuren.

45 kudos 2021-07-06 13:46:12 op BMW neemt halve straat mee
Je ziet hier niet wie het is, je ziet ook het kenteken niet. Dan doe je naar mijn idee niemand kwaad met delen

Ik vind 't een tikkeltje zwak. Wel op Dumpert lachen om andere filmpjes, maar als het een keer ietsjepietsje dichtbij komt gaan janken.