5,996 +6496 -500
Kudos
#11727 (Top 4.2682%)
Kudos/dag | 4.08 |
Kudos/reaguursel | 14.84 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 179 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -107 |
5,996 +6496 -500
Kudos
#11727 (Top 4.2682%)
Kudos/dag | 4.08 |
Kudos/reaguursel | 14.84 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 179 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -107 |
404
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.27 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 47.7 |
Reacties per reaguursel | 0.32 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 13 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 12-11-2020 |
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2023-11-27 16:00:42 door Von Nockenhoffen op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
@nikkedeger | 27-11-2023 | 15:35: precies , dan kan die lekker in Zweden blijven met zijn deurgezever.
6 kudos 2023-11-27 14:35:19 door nikkedeger op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
Hij gaat het zeker merken in zijn portemetnix. Wanneer de publieke omroep wordt aangepakt (in budget) zal hij niet meer op tv te zien zijn. Persoonlijk heb ik daar niet zoveel problemen mee.
12 kudos 2023-11-27 13:08:21 door Vaxmerstappen33 op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
Meneer is 5 dagen geleden ook gestopt met zijn X account omdat hij nogal verontwaardigd is over sommige reacties die hij binnen krijgt.
3 kudos 2023-11-27 12:28:15 door OhWow op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
Hun ideologie laat het niet toe. Die voeren geen discussies meer, enkel nog monologen
26 kudos 2023-11-27 12:16:41 door Walnotenzijnlekker op Schimmelpenninck niet eens met uitslag
Inderdaad het is het gedemoniseer van mensen als Sander etc die mensen op het idee brengen om bijvoorbeeld Baudet te gaan slaan.
4 kudos 2023-08-08 15:07:32 door Benjijechtzodom? op Bezopen Britten doen spelletje op straat
@IkDachtVanWel | 08-08-2023 | 11:15: Liever niet uiteraard, maar het is ook een afweging / inschatting inderdaad. Er staat daar een groep van +- 20 man, dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen voor die fietser... Genoeg voorbeelden waarbij een groep zich tegen de enkeling keert en je familie je vervolgens kan opzoeken in het ziekenhuis. De verstandige afweging/ keuze hier is aan het eind van de straat de politie te bellen en aangifte te doen.
2 kudos 2023-08-08 09:15:33 door IkDachtVanWel op Bezopen Britten doen spelletje op straat
@Benjijechtzodom? | 08-08-2023 | 10:20: Dit reaguursel was eigenlijk een reactie op iemand, maar werd op één of andere manier een ietwat stoerdoenerig op zichzelf staand reaguursel. Dat gezegd hebbende zou ik inderdaad (de situatie eerst inschattend uiteraard) me niet zomaar voor m'n kop laten slaan, jij wel dan?
22 kudos 2023-08-08 08:20:49 door Benjijechtzodom? op Bezopen Britten doen spelletje op straat
Haha toetsenbordridder. Jij ziet 20 man staan, zou zonder twijfel van je fiets stappen en een paar tikken verkopen. Respect in elk geval voor deze kerel, maar ben even realistisch 95% zou doorfietsen.
1 kudos 2023-05-17 08:38:04 door kalebuurvrouw op Oekraïense papa blijft het huis beschermen
@Goontje | 16-05-2023 | 16:24: klopt. En vroeger verbrandde we ook “heksen”, hingen mensen aan de galg, konden zonder pardon vrouwen verkrachten, etc. Gelukkig doen we dat niet meer omdat wij inmiddels wél een betere wereld willen waarbij we goed van fout weten te onderscheiden.
-1 kudos 2023-05-16 22:20:33 door Goontje op Oekraïense papa blijft het huis beschermen
@L. Hannes | je bent intelligent genoeg om te weten dat er oorzaken en gevolgen zijn, toch ? Laat ik het globaal houden: de ene helft vd wereld heeft de andere helft leeggeroofd en berooid achtergelaten. Gevolg : berooide helft gaat naar rijke landen om op wat voor manier dan ook geld te verdienen .... met alle gevolgen vandien. Ik behoef absoluut geen excuses en met die cent van je kun je tegenwoordig je kont niet eens mee krabben maar , breder denken is geen crime. NL spreekwoord/gezegde: je praat over de splinter van een ander maar ziet de balk niet in je eigen ogen. ( slaat op 't midden-oosten relaas) Canada, Argentinie, Brazilië, Australie , zitten vele ex-Nederlanders die ook geld/geluk zochten na WO II en zaten/zitten ook stoute mensen tussen.
9 kudos 2023-05-16 14:58:01 door L. Hannes op Oekraïense papa blijft het huis beschermen
@Goontje | 16-05-2023 | 16:24: Ik ben wel zó ontzettend klaar met dit gezeik elke keer. ELK land deed dit vroeger. Wil je nu compensatie en een excuus. Komt ie dan:
SORRY voor wat er eeuwen geleden gebeurd is. Ik vind het verschrikkelijk dat we eeuwen nodig hebben om te evolueren. Ik wou dat we allemaal zoals jou konden zijn. Brengt me bij de compensatie; Hier heb je een cent. Dat was eeuwen geleden een hoop geld waard.
-19 kudos 2023-05-16 14:24:00 door Goontje op Oekraïense papa blijft het huis beschermen
Vergeet niet dat NL eeuwenlang de Russen van toen was, Landje inpikken, genocide plegen , vrouwen en kinderen verkrachten, taal en cultuur verbieden, brain washen en heropvoeden tot assimilatie dus voordat je dit soort opmerkingen maakt, ken je vaderlandse geschiedenis.
1 kudos 2023-05-10 20:50:26 door Panofsky op Jose weet hoe je met mascottes omgaat
Godwin's Law: elke online discussie eindigt uiteindelijk met een vergelijking tussen het onderwerp van de discussie en Hitler.
14 kudos 2023-05-10 11:13:27 door IkDachtVanWel op Jose weet hoe je met mascottes omgaat
@Mokum Kosher | 10-05-2023 | 12:23: Wat blijft het toch een bijzonder fenomeen om zonder enige aanleiding een vergelijking te trekken met de man uit Braunau am Inn.
-6 kudos 2023-05-10 10:23:22 door Mokum Kosher op Jose weet hoe je met mascottes omgaat
Dat deed A.H. te Berlijn ook op 28 april 1945. In kinderoortjes knijpen en dolletjes maken. Die kinderen hadden de dag van hun leven.
30 kudos 2023-02-16 13:48:14 door Hambugermetpindasaus op Ik heb nog gevoelens voor je
Filmen is 1, uploaden is nog wat anders.
2 kudos 2022-11-21 15:26:07 door Schijtzak21 op Sint 2x in het nieuws
@Godjeminaz | 21-11-2022 | 14:47: iets meer verdiepen in het Sinterklaasfeest lijkt mij wel op zijn plek.
0 kudos 2022-11-21 13:47:53 door Godjeminaz op Sint 2x in het nieuws
Het gaat helemaal niet over Sint Nicolaas, maar over Sinterklaas.
11 kudos 2022-11-21 13:32:14 door Wedergoedmaking op Sint 2x in het nieuws
Nou, dan zal ie wel dood zijn nu..
"Doden in Turkse grensregio door raketten uit Syriè"
17 kudos 2022-11-09 12:34:57 door Driehoekigebanaan op Zullen we maar in delen betalen?
Dat rekeningnummer van het CJIB is wel te raden. Maar als ik me niet vergis bevat het betalingskenmerk je BSN.
0 kudos 2022-09-08 23:37:16 door nare oude nar op De bijbel lezen en begrijpen
@IkDachtVanWel | 08-09-2022 | 16:40:
waar zegt de bijbel het woord gods te zijn?
-1 kudos 2022-09-08 19:40:45 door Orichinals op De bijbel lezen en begrijpen
@IkDachtVanWel: Waarom ik de Bijbel niet letterlijk kan nemen, is omdat de Bijbel in al die duizende jaren is herschreven en vertaald, na eigen inzichten en intepretaties. Dat maakt voor mij, dat de Bijbel een historisch boek is, met religeuze inslag, waar gelovige mensen misschien wat aan hebben, als troost, of als bemoediging voor het leven. Daarnaast is de mens maar mens, met al zijn sterktes en zwakheden. Die een dominatie over de natuur willen hebben, maar dat nooit zullen bewerkstelligen, omdat de natuur nu eenmaal veel sterker en grootser is, dan dat de mens kan voorstellen en kan bemachtigen.
De tiengeboden, 'beschreven' op de twee stenen tabletten, waarmee Mozes de berg afkwam, ook daarvan is de tekst bewerkt in de loop der jaren. Daarom kun je de woorden van nu niet letterlijk nemen. Daarbij is de mens door zijn omstandigheden nimmer rechtlijnig en heeft te veel zwakheden, om standvastig en overtuigend de beschreven tien geboden te volgen. Vandaar dat ik het heb, om ze als leidraad te nemen, niet letterlijk te volgen, maar ze te interpreteren als een mogelijk te volgen pad, of raadgever om een goed leven voor jezelf en voor je naasten en geliefden te hebben, te verkrijgen en te creeëren. Daarvoor is interpretatie ruimte genoeg voor. Alle wreedheden die jij opnoemt en die ook voorkomen in de Bijbel, zeggen genoeg over de zwakheden van de mens en zijn besluiten over macht, kracht en overtuiging.
Ik ben ook mens en ik kan er naast zitten, daar zit ik dan ook niet mee.
-2 kudos 2022-09-08 15:57:10 door DiePanzerVorwarts op De bijbel lezen en begrijpen
@IkDachtVanWel | 08-09-2022 | 16:40:
Dat zegt de Bijbel helemaal niet, je bent in de war met de Qur'an.
4 kudos 2022-09-08 14:40:39 door IkDachtVanWel op De bijbel lezen en begrijpen
@Orichinals | 08-09-2022 | 15:42: Meen je dit? De 10 geboden als leidraad? De eerste 4 gaan alleen maar over een onzichtbare entiteit aanbidden en hebben niets met moraliteit van doen. En nergens zegt het ook maar iets over genocide, slavernij of verkrachtingen om maar iets te noemen. Iets wat een stukje verder op in de Bijbel juist wordt aangemoedigd. Verder heeft het me altijd gefascineerd wat voor een tapdanserij de religieuze op hun boeken loslaten. De Bijbel zegt letterlijk het woord van God te zijn, hoe kom je er dan bij dat de teksten voor interpretatie in aanmerking komen?
2 kudos 2022-09-08 14:30:44 door eendenman op De bijbel lezen en begrijpen
@Stumpy | 08-09-2022 | 16:00: De 10 Gino geboden denk ik.
4 kudos 2022-09-08 14:00:37 door Stumpy op De bijbel lezen en begrijpen
@Orichinals | 08-09-2022 | 15:42: welke van de twee sets 10 geboden in de bijbel bedoel je dan?
-7 kudos 2022-09-08 13:42:56 door Orichinals op De bijbel lezen en begrijpen
Wat door mensen handen herschreven is, is altijd lastig om de context van het ware verhaal te reconstrueren. Daarom neem de Tien Geboden als leidraad in het leven, dus niet specifiek volgen, maar gebruiken om naar te leven, de mens zit vol goede bedoeningen en bedoelingen, de leidraad zou je wegwijs kunnen maken en als je er naar leeft, dan heeft de samenleving daar ook best wat aan. Geloven is niet het probleem, maar in je geloof het bij behorenden boek en geschriften klakkeloos volgen is onlogisch. Dit zorgt voor verkeerde uitleg en verkeerde bedoeningen en bedoelingen, omdat interpretatie nu eenmaal voor ieder een anders werkt en zicht geeft op de uitkomsten.
-3 kudos 2022-07-26 11:41:24 door IkDachtVanWel op Neymar is de nieuwe Neymar
@Petskast | 26-07-2022 | 13:07: Ik kan je vertellen dat geraakt worden op je standbeen flink pijn kan doen omdat je onderbeen dan vast staat in de grond, niet weg kan glijden en de impact volledig absorbeert. Maar volgens menig reaguurder mag je geloof ik pas huilen zodra het hoofd van de romp is gescheiden.
6 kudos 2022-07-26 11:07:12 door Petskast op Neymar is de nieuwe Neymar
Hoef je nog steeds niet neer te gaan alsof je de Kleinkunstacademie hebt afgerond.
Hij krijgt van mij het nadeel van de twijfel. Rode kaart, optyfen.
0 kudos 2022-05-25 13:55:57 door bacongangster op Russell Howard over wapens
IkDachtVanWel Hoe bedoel je 'niet inhoudelijk'? De regels in Amerika zijn simpelweg niet streng genoeg. Als je buiten een 'gun free zone' onbeperkt geweren kan kopen dan is de kans groot dat ze op de verkeerde plek ingezet worden. Als je per persoon max 1 of 2 wapens op naam kan registreren en de eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk houdt, dan heb je al een hoop opgelost. En waarom geen background check? Als je naar andere landen kijkt zie je dat de regels veel logischer zijn opgesteld.. 'De geest is al uit de fles' en nu kan je dmv beleid de geest er langzaam weer in terug krijgen.
0 kudos 2022-05-25 13:22:58 door Caddy op Russell Howard over wapens
Het voordeel van "gun-free-zones" is dat je geen kogels terug hoeft te koppen en makkelijker veel impact kunt hebben.
Niemand gaat een massa slachting aanrichten op een NRA meeting omdat je al bent neer geknalt voordat je in de massa beschietingen categorie komt.
-1 kudos 2022-05-25 12:08:34 door IkDachtVanWel op Russell Howard over wapens
@Beunes | 25-05-2022 | 13:37: Ah de volgende die "vele voorbeelden" heeft maar ze voor het gemak maar even niet noemt. En de logica achter roken vergelijken met schietpartijen op scholen is relevant omdat? Daarbij, ik zei toch niet dat ik tegen preventie ben of wel? Ik weet niet hoe je er bij komt dat mijn enige bron een onderzoek van de NRA is maar het zijn er een stuk meer waaronder een vrij recent artikel in de Washington Post. Google eens wat zorgvuldiger aub voordat je mensen beticht van bronnen niet kunnen beoordelen.
0 kudos 2022-05-25 11:52:32 door IkDachtVanWel op Russell Howard over wapens
@kingcock | 25-05-2022 | 13:16: Tuurlijk is dat beter, wat is jouw alternatief dan? Méér gun-free-zones zodat kwaadwillende nog makkelijker slachtoffers kunnen maken omdat de publieke opinie schreeuwde om burgers die toch al geen kwaad in de zin hadden te gaan ontwapenen?
4 kudos 2022-05-25 11:37:58 door Beunes op Russell Howard over wapens
@ikdachtvanwel wat een logica....vervang het woord wapens eens door roken en kijk of je logica dan alsnog klopt. Zullen we in Nederland dan ook maar stoppen met roken ontmoedigen? Het is alom aanwezig, er hangen vele banen vanaf en er wordt nog steeds gerookt in rookvrije zones. Een afschaffing van wapens gaat ook niet van de een op de andere dag, maar er zijn vele voorbeelden in de geschiedenis waarbij dat prima gelukt is. Verdiep je dáár eens in, in plaats van NRA gesponsord 'onderzoek'. Verdiep je aub eens in hoe je bronnen op waarde moet schatten.
0 kudos 2022-05-25 11:16:56 door kingcock op Russell Howard over wapens
Dat dit soort dingen vaak in "gun-free zones" gebeuren, is omdat die debielen weten dat ze daar makkelijk slachtoffers kunnen maken zonder al te veel tegenstand. Dus volgens jou is het beter om die "gun-free zones" op te heffen en mensen elkaar maar, als in het wilde westen, elkaar neer te laten knallen?
-1 kudos 2022-05-25 10:47:52 door IkDachtVanWel op Russell Howard over wapens
@Myne | 25-05-2022 | 12:32: Echt ik snap het punt en je idealisme en ik ben het ook absoluut met je eens dat het zeker wel een tandje minder mag, maar bijvoorbeeld de mensen die bereid zijn hun wapens vrijwillig in te leveren zijn niet de mensen die de problemen veroorzaken. Voor de 3e en laatste keer, in een land waar de geest al uit de fles is wil je niet degene zijn die in de positie van ongewapende hulpeloosheid terecht komt. Veel van de voorstanders van de 2nd amendment zeggen dan ook "It's better than to have it and not need than to need it and not have it" en daar valt in mijn optiek geen speld tussen te krijgen.
-1 kudos 2022-05-25 10:32:31 door Myne op Russell Howard over wapens
De overgang is gigantisch vanwege alle wapens in omloop en de winkels, gun ranges en de andere banen die afhankelijk zijn hiervan. Dus je hebt het over vele jaren van overgang maar je moet ergens beginnen. Bijv bij geen shotgun cadeau doen bij het openen van een rekening. Background check. Etc. Het kopen van een wapen zwaar ontmoedigen en het vrijwillig inleveren ervan aanmoedigen.
-2 kudos 2022-05-25 10:27:54 door IkDachtVanWel op Russell Howard over wapens
@Superjeap | 25-05-2022 | 11:58: Ja of zoals bacongangster en dezakloper die inhoudelijk 0 op m'n verhaal ingaan maar als slagroom op de taart nog dan met andere landen aan komen zetten terwijl ik er nog specifiek bij zeg dat in het geval van de VS de geest al uit de fles is vanwege het bizar hoge aantal wapens wat al in het land aanwezig is.
-2 kudos 2022-05-25 09:58:58 door Superjeap op Russell Howard over wapens
Ik snap de minnetjes op je reaguursel niet, foutloos Nederlands en het lijkt dat je zeker een punt hebt. Waarschijnlijk gevalletjes TLDR.
17 kudos 2022-05-25 09:56:01 door dezakloper op Russell Howard over wapens
In Australië lukte het wel om na een paar mass-shootings van de wapens af te komen.
Het probleem in de V.S. is dat de zeer rijke wapenlobby tegen is en politici te koop zijn.
6 kudos 2022-05-25 09:40:40 door bacongangster op Russell Howard over wapens
Algeheel verbod is anders dan de regels strenger maken. Er zijn genoeg opties om ervoor te zorgen dat er minder ongelukken gebeuren. Bij het stapje voor stapje strenger maken van de wapenwetgeving is er geen gevaar voor de veiligheid. Nu kan je in verschillende Staten open en bloot rondlopen met een wapen zonder consequenties. Wist je dat er in Europa ook landen zijn waar je wapens legaal kan kopen? Zoals Tsjechië bijvoorbeeld. Toch zijn daar amper problemen. Verdiep je daar eens in.
-4 kudos 2022-05-17 14:38:59 door daniyel008 op De wijsvinger van Derksen
Dit ga ik niet lezen.
0 kudos 2022-05-16 16:13:16 door klapschaat op "Als je kanker krijgt heb je het er zelf naar gemaakt"
Ben zelf met mijn kinderen in het Sophia geweest en alles wat je daar aantreft en ziet is zo heftig dat ik daar nog steeds dagelijks aan terugdenk, enerzijds dat ik blij en dankbaar ben dat mijn kinderen inmiddels in orde zijn en anderzijds dat ik zo ontzettend kwaad wordt van zulke simpele mensen als deze die alles op 1 hoop gooien en denken dat alles een “verklaring” heeft of te relateren is aan wat dan ook. Een kind dat op sterven ligt of een ernstige ziekte heeft dat is niet te verklaren laat staan dat je het relateert aan totale onzin of dingen die niet wetenschappelijk bestaan. Gevaarlijk volk dit!
4 kudos 2022-05-16 11:00:23 door Vage_eddie op "Als je kanker krijgt heb je het er zelf naar gemaakt"
Zo'n idioot schuift dat waarschijnlijk gewoon keihard af op een "trauma" dat het kind "van de ouders" heeft overgenomen. Dan word je als ouder dus nog even schuldig verklaard aan het veroorzaken van de kanker van je kindje.
3 kudos 2022-05-10 10:58:25 door estaban op Wimpie Bengel is weer eens geschokt
Dat is precies waarom we hem allemaal zo walgelijk vinden. Omdat we weten dat ie het voor het geld doet
4 kudos 2022-05-10 10:58:06 door SjimSjam op Wimpie Bengel is weer eens geschokt
De kans dat hij het van het vele sporten heeft is vele malen groter dan als bijwerking van welke injectie dan ook. Sporten op topniveau is extreem ongezond.
Maar wat vertellen ze niet?!?!?!
24 kudos 2022-05-09 11:23:40 door Hardcore4Life85 op Klassieker: Lukoki geeft Tim De Cler een panna
Vroeger gaf je geen gekken geen aandacht, laten we die trend eens voortzetten.
-2 kudos 2022-05-06 09:58:44 door IkDachtVanWel op Analist zijn is een vak
@StevenQ | 06-05-2022 | 11:52: Het hielp ook zeker mee dat hij vorige week nagenoeg onzichtbaar was en gister al in de eerste helft uitviel.
9 kudos 2022-05-06 09:52:46 door StevenQ op Analist zijn is een vak
Toen Payet nog mee deed zag het er voor Feyenoord een stuk lastiger uit ook
3 kudos 2022-04-07 15:50:54 door gepolijste_banaan op Boris heeft ook een mening
@IkDachtVanWel | 07-04-2022 | 16:35: Testosteron slikken mag als man nu ook niet ofzo hoor, is gewoon doping. Dus ook dan krijg je als XX chromosoom een voordeel. Regel moet zijn dat je in de sterkste competitie meedoet (man dus over het algemeen), of misshcien zelfs wel helemaal niet als je 'doping' uit sport wilt houden.