DumpStats voor GekkeGeert1

327 +359 -32

Kudos

#53425 (Top 19.8113%)

Kudos/dag 0.13
Kudos/reaguursel 9.91
Meeste kudos op 1 reaguursel 63
Minste kudos op 1 reaguursel -13

33

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 28.3
Reacties per reaguursel 0.55
Meeste reaguursels op 1 dag 4
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 29-04-2017

Kudoverloop over tijd

2 kudos 2023-03-20 22:25:23 op Even de toren pesten
@GuustFlater1977 | 20-03-2023 | 22:20: De schietbaan was eerst op Terschelling op de Noordsvaarder.

-1 kudos 2022-11-17 10:08:42 op Tankertje aanhaken
@Captain Knisper | 17-11-2022 | 09:07:
Bollard pull

0 kudos 2021-04-14 03:37:40 op Grote boot versus brug
@jagoeiedageevm | 13-04-2021 | 16:48: Niet perse maar maar ankers moeten bij aanlopen van havens en in nauw vaarwater gereed gemaakt worden zodat ze in noodgevallen gebruikt kunnen worden. Weet niet hoeveel tijd ze hier hadden en de context niet, misschien lag er wel iets in of op de bodem waardoor ze de ankers niet konden gebruiken. Maar zie wel mannen op de bak staan dus vroeg me af waarom waarom niet die hulpmiddelen gebruiken

-2 kudos 2021-04-13 15:46:06 op Grote boot versus brug
Ankers niet laten vallen? In ieder geval niet het bakboordanker..

-11 kudos 2020-09-28 14:42:00 op Schippert in nood
Ziet eruit als staalkabels en die zijn niet elastisch dus ook geen kans op een snapback.

10 kudos 2020-09-04 13:55:12 op VW transportermeneer heeft haast!
Typisch het soort aannemersvolk dat je ook altijd in volgetrapte conrendon vliegtuigen naar turkse all inclusive resorts aantreft. Lopen allemaal in dezelfde op de plaatselijke markt gekochte namaak merkkleding rond, maken bommetjes in het zwembad, scheppen als eerste het buffet leeg, bezetten de hele dag lege bedjes met handdoeken etc.

5 kudos 2020-06-08 11:01:50 op Flat in de hens
@loederkoek: Nee dat klopt, in vergelijking met de brandweer is het natuurlijk niet hetzelfde. Je krijgt de basis mee voor overleven op zee. Op zee bel je niet zomaar even de brandweer en ben je op jezelf en je bemanning aangewezen. Het doel is ook om je overlevingskans te vergroten want er vallen bijna altijd wel dodelijke slachtoffers bij brand aan boord.

23 kudos 2020-06-07 22:34:24 op Flat in de hens
@Beumair Als je ergens geen verstand van hebt is het soms verstandig om niet te reageren.

35 kudos 2020-06-07 21:27:56 op Flat in de hens
Voor mijn basic safety training aan boord zit ook een onderdeel brandbestrijding. Toen ook een dag met de brandweer oefeningen gedaan in een container vol met rook en vuur. Zeer intens en ook wel beangstigend zeker als de "fluit" van je ademlucht afgaat en nog maar 3 a 4 minuten lucht hebt om de uitgang te vinden. Dat zijn de momenten om niet in paniek te raken en je ademhaling onder controle te krijgen. Sindsdien zoveel meer respect voor die mannen gekregen.

2 kudos 2020-03-17 12:56:13 op De speech van Rutte
Je doet je naam eer aan. Wacht maar tot de rook om je hoofd is verdwenen en lees je eigen reactie daarna nog maar eens.

40 kudos 2020-02-09 22:18:21 op Das pech, anker weg
Een kettingshackle is 27,5 meter lang. De gemiddelde lengte van een ankerketting op een schip is ongeveer 8 shackles. Shackle lengtes worden vaak aangegeven met rood witte verf wat ook op dit filmpje te zien is.

-13 kudos 2020-02-09 22:10:34 op Das pech, anker weg
Welke idioot gaat er dan ook ankeren met dit soort golven. Wij probeerden het af en toe ook wel met golven van 5 meter maar dat ging nooit goed, anker hield niet...

31 kudos 2020-02-08 17:48:38 op Dumpert techniek: Het starten van een grote scheepsmotor
Muziek in de oren een langzaam lopende dieselmotor MAN BnW 2 slag motor. Vermogen 18.660 kW en een maximaal toerental van 91 RPM! Een cylindervoering met veren + cylinderstang en drijfstang + krukwang wegen al gauw 2200 kg per cylinder.\r

-1 kudos 2019-04-26 14:50:11 op Hoeveel peekaa heeft je auto?
Klopt niks van Vermogen(KW)=Koppel(Nm)*Omega. Het effectieve vermogen berekenen we aan boord door middel van een koppelmeter op de schroefas. Deze meet de verdraaiing van de schroefas op 2 punten. Het geindiceerde vermogen ligt wat hoger want in de motor zijn er verliezen. Het effectieve vermogen is dus 2086*2*pi*140,7=1844.1kW

5 kudos 2018-12-02 14:38:09 op Gaslek met vuur
Schuim en CO2 werken niet alleen ABC poeder

0 kudos 2018-12-02 14:19:55 op Gaslek met vuur
Klasse C brandje dus met poederblusser maar beter is natuurlijk de gaskraan dichtdraaien

8 kudos 2018-07-14 14:34:33 op How to: poeskat uitschakelen
Of met kazaa perongeluk een paar virussen downloaden waardoor de pc weer een week bij de pc winkel lag omdat je niet wist hoe je hem zelf moest repareren.

6 kudos 2018-04-08 10:30:31 op Stuurfoutje van de andere kant
The 225 meter long, 74269 dwt bulkcarrier Vitaspirit allided with the shoreline on the bosphorus under the Fatih Sultan Mehmet bridge near Istanbul, Turkey. The Vitaspirit had become disabled after its rudder became stuck.

5 kudos 2017-08-15 17:33:57 op Oprotten, ik kom eraan
Ah nee natuurlijk want als er stroom en wind staat mag je zomaar overal tegen aan varen en is het niet jou schuld.

0 kudos 2017-07-31 22:24:40 op Cruiseship versus bliksem
Jefferdenbeffer, Denk middelsnellopende 4 slag voor electrische aandrijving. Jazeker dat langzaamlopende motoren op schepen turboblowers hebben! Hele grote zelfs en meestal meer dan 1.

9 kudos 2017-06-08 22:29:31 op Aan de kant!
Ook als beperkt manoeuvreerbaar schip had hij uit moeten wijken (kegel, ruit, kegel)(rood, wit, rood)

19 kudos 2017-06-08 21:28:29 op Aan de kant!
Het schip van rechts deed wat hij moet doen, namelijk koers en vaart houden, de filmer moet namelijk uitwijken naar stuurboord, peiling +10 graden om veilig te zijn. Beide schepen hebben niet bijtijds gehandeld. Het schip van stuurboord realiseerde waarschijnlijk te laat dat het schip van bakboord niet zou uitwijken. Wat had hij moeten doen met een bowthruster? Die hebben geen enkel effect met een vaart boven de 4 knopen.

2 kudos 2017-06-08 21:09:52 op Aan de kant!
Oberon14 Zo werkt dat niet. Filmer zit fout want moet uitwijken. Koerskruiser dat nu van stuurboord komt moet koers en vaart houden. Maar als blijkt dat de filmer een aanvaring niet meer kan voorkomen moet de koerskruiser van stuurboord ook passende maatregelen nemen.\r

33 kudos 2017-06-08 21:04:47 op Aan de kant!
Het lijkt erop dat filmert fout zit volgens het BVA. Hij had bij tijds en duidelijk zichtbaar voor het andere schip moeten uitwijken naar stuurboord. Nooit voorover lopen. Maar beide schepen moeten ten alle tijden een aanvaring zien te voorkomen en een veilige vaart houden. Dus beide zijn schuldig.